فروردین ماه 1402

گزارشات سال ۱۴۰۲

برگزاری محفل انس با قرآن در پایه ششم

امیرمومنان على(ع) فرمودند:

((من آنس بتلاوه القرآن, لم توحشه مفارقه الاخوان; کسى که با تلاوت قرآن, انس و الفت گرفت, از جدایى دیگران به وحشت نمى افتد)) .

رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد. بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است. دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشند.

علی(ع) می فرمایند: «کتاب خداوند تعالی را یاد بگیرید؛ زیرا قرآن، بهار دل هاست».

هدف از برگزاری محفل انس با قرآن ، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی دانش‌آموزان است. از راه های ورود به باطن عمیق قرآن، ظاهر زیبا و دل انگیز آن است و محافل انس با قرآن کریم با این نیت و هدف برگزار می شود. از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ دوره قرآن دانش آموزان پایه ششم با توجه به ماه مبارک رمضان در محل نماز خانه دبستان با حضور مدیریت دبستان جناب آقای علیخو ، مربی قرآن سرکار خانم شعبانی آغاز گردید .

به روز رسانی تابلو بهداشت همزمان با ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان نیز مانند همیشه پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل شامل ۶گروه اصلی غذایی (نان و غلات، میوه ها و سبزیها، گوشت و تخم مرغ، شیر و لبنیات و گروه حبوبات) ضروری است. با رعایــت تـنوع و تعادل در مصرف غذا نیازهای تغذیه ای شامل آب، املاح، ویتامین ها، پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن، تامین می شود. بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود  . روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه  ۱۴۰۲ همزمان با شروع مدرسه و همزمان شدن با ماه مبارک رمضان  مربی بهداشت سرکار خانم زنگنه تابلو بهداشت را بروز رسانی نمودند و دانش آموزان را با عادات غذایی سالم در این ماه آشنا نمودند .

زنگ هنر و آموزش کلاژ کلاس خانم یعقوب زاده

کلاژ یک نمایش بصری است که از مونتاژ کردن و کنار هم قرار دادن مواد و اشکال مختلف مانند تکه‌های بریده شده از یک روزنامه، تکه‌های رنگی، بخش‌هایی از دیگر آثار هنری،روبان‌ها و حتی عکس‌ها و چسباندن آن‌ها توسط چسب به یک سطح صاف و جامد می‌باشد.

هنر کلاژ یا تکه چسبانی چندسالی است که بسیار مرسوم و محبوب شده است و دربین دانش آموزان به عنوان بحثی مهم و خلاق به اجرا در می آید و خلاقیت آن ها را در روش های مختلف کلاژ به چالش می‌کشد. در حقیقت این هنر ترکیب سبک های مختلف با ذهن می باشد که به همراه اصول نقاشی و طراحی پیش می رود و آن را می توان با تمامی وسایل و ابزار های در دسترس انجام داد که یکی از مهمترین ویژگی این هنر می باشد. روزدو شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه چهارم از دانش آموزان خواستند با استفاده از هنر کلاژ کاردستی درست کنند و دانش آموزان با خلاقیت خود کاردستی های زیبایی ساختند و زنگ شادی را سپری نمودند .

حضور جناب آقای کنعانی در جمع همکاران و تبریک آغاز سال جدید

روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام)  به همراه معاون آموزشی و پرورشی مؤسسه سرکار خانم تربتی نیا به مناسبت سال جدید در جمع همکاران حضور پیدا نمودند . جناب آقای کنعانی ضمن تبریک سال جدید  و  ماه مبارک رمضان آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران را داشتند و از برکات این ماه برای همکاران صحبت نمودند .  در پایان آرزوی سال خوبی را داشتند و از همه همکاران خواستار به کارگیری تمام توانایی خود در انجام هر چه بهتر امور و وظایف مربوط به مدرسه شدند و در آخر آرزوی موفقیت و سعادتمندی برای همکاران عزیز داشتند .

جزء خوانی قرآن در پایه چهارم

محفل انس با قرآن در مدرسه از جمله برنامه های مذهبی و عقیدتی است که مدارس برای دانش آموزان خود برگزار می کنند. این محافل با هدف آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی و آموزه های قرآنی می باشد تا دانش آموزان ما از سنین نوجوانی با قرآن و سبک زندگی قرآنی شوند و در زندگی خود از نکات این کتاب آسمانی استفاده کنند.

روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ دانش آموزان پایه چهارم به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور در نماز خانه به همراه معلم خود خانم شعبانی محفل انس با قرآن برگزار نمودند . همزمان با هفدهم ماه مبارک رمضان در این محفل نورانی دانش آموزان آیاتی از جزء ۱۷ قرآن مجید  قرائت کردند و خانم شعبانی معلم هدیه و قرآن مفهوم آیات را بیان نمودند .

مسابقه حفظ امانت در گفتار در کلاس چهارم خانم نجاتی

یکى از خصلت‏هاى بسیار مهم فردى و اجتماعى، امانت دارى است. امانت دارى به معناى حفظ و سالم نگه‏داشتن آن از خطر و آسیب است. واژه امانت در اصل از «أمن» و آرامش و اطمینان گرفته شده ؛ چنان که امانت دارى موجب امنیت، اعتماد و سلامتى جامعه از انحرافات و خطرها خواهد شد.

یکی از راههای امانت داری این است که سخنی که به ما گفته می شود و از ما خواسته شده به دیگری برسانیم ، آن را بدون کم و کاست و بدون تغییر به شخص مورد نظر انتقال دهیم . روز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ دانش آموزان کلاس چهارم خانم نجاتی مسابقه حفظ امانت در گفتار را برگزار کردند  . در این مسابقه دانش آموزان کلاس به سه گروه دوازده نفره تقسیم شدند ، معلم به یک نفر از اعضای هرگروه سخنی را آهسته انتقال داد این سخن بین دوازده نفر اعضای هر گروه گوش به گوش انتقال داده شد سپس نفر آخر آن را پای تخته نوشت . گروهی که با تغییر کمتری جمله را نوشت  برنده مسابقه گردید .

فضا سازی به مناسبت شب های قدر

بر بلندای فلک ذکر ملائک یا عیلست

هر کـه گوید یا علی ؛ در روز محشر با علیست

در طواف کعبه گر با دیده ي دل بنگری

هر طرف آئینه اي باشد کزان پیدا علیست

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

پیامبر اکرم«ص» فرمودند: هر کس شب قدر را احیا بدارد ؛ تا سال آینده عذاب از او بر داشته می ‏شود.

روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام و لیالی قدر خانم مصطفوی مربی محترم پرورشی اقدام به فضا سازی دبستان نمودند . با سیاه پوش کردن نقاط مختلف مدرسه و سالن ها ، نسبت به ایجاد فضای معنوی متناسب این ایام اقدام کردند .

جلسه ماهانه انجمن اولیا و مربیان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ جلسه ماهانه انجمن اولیا و مربیان ساعت ۱۶ در محل دفتر آموزشگاه برگزار گردید . در این جلسه کلیه اعضای انجمن ، مدیریت دبستان ومعاونین آموزشی و مربی پرورشی حضور داشتند . جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید سپس مدیریت محترم دبستان جناب آقای علیخو ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه وتقدیر و تشکر از حضور آنها ، گزارشی از فعالیت های آموزشی و پرورشی انجام شده به سمع و نظر حاضرین رساندند . سپس درمورد نحوه ی برگزاری کلاس های تقویتی ، نحوه ی برگزاری اردو ها ، نحوه ی برگزاری مراسم ملی و مذهبی ، جشن پایان سال دانش آموزان و….. بحث و تبادل نظر شد و تصمیم گیری های نهایی گرفته شد . جلسه ساعت ۱۸ با صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید .

تدریس درس « من رشد می کنم » در کلاس خانم مختاری فر

روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲خانم مختاری فر معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ” من رشد می کنم ” را تدریس نمودند .دانش آموزان با مراحل زندگی مانند نوزادی، کودکی، نوجوانی و…. آشنا شدند . دانش آموزان تغییرات بدن خود را در هر سن شناختند. توانایی های حاصل از رشد خود را بیان کردند . برخی از ویژگیهای بدن، تواناییها و نیازهای خود و همکلاسی هایشان را از تولد تا ۸ سالگی را مقایسه و نتیجه را بیان نمودند . تغییرات حاصل از رشد بدن و توانایی های جدید خود در آینده را به درستی پیشبینی و راه هایی برای رسیدن به رشد مطلوب را گزارش کنند. دانش آموزان به عنوان کار عملی عکس های خود را از نوزادی تا ۸ سالگی در کنار هم قرار دادند و به دوستان خود نشان دادند .

پیام تبریک کسب رتبه در جشنواره علمی پژوهشی تا ثریا

برگ زرین دیگر در دفتر افتخارات دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسین (علیه السلام)

چه زیباست با توکل به الطاف الهی ،عزمی راسخ با نشاط و شادابی از چشمه زلال دانش در مکتب حکمت معلم بهره جستن و برای ساختن فردایی بهتر مهیا شدن .

پس از اعلام نتایج جشنواره علمی پژوهشی تا ثریا در روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ با کمال مسرت موفقیت دانش آموز خوبمان امیر عباس خانعلی پایه ششم ، که ‌در این جشنواره در استان به مرحله بعد راه یافته اند، را به دانش آموزعزیزم ، خانواده محترم، همکاران گرامی ، تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت با اجرای طرح و برنامه ها پیرامون استقرار نظام خلاقیت ، پژوهش و نوآوری در نظام آموزشی و کارامد تر نمودن منابع آموزشی شاهد درخشش بیش از پیش دانش آموزان مستعد و علاقمند آموزشگاه در عرصه های علمی پژوهشی ، فرهنگی و ورزشی در سطح شهرستان و استان باشیم .برخود لازم می‌دانم از استاد راهنما سرکار خانم فهیمه عبداله پور دبیر محترم ادبیات که راهنمای دانش آموزان در این دوره از مسابقات بودند و سرکار خانم مصطفوی معاونت محترم پرورشی که مشوق دانش‌آموزان عزیزمان بودند تقدیر و تشکر نمایم ‌.از ذات لایزال الهی سلامتی ،سعادت و توفیق روز افزون تمامی همکاران بزرگوار را خواستارم .????

نشان دادن چرخه ی زندگی قورباغه در کلاس خانم صداقت جو

خانم صداقت جو تحقیقی در مورد چرخه زندگی قورباغه را به دانش آموزان دادند . در روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ دانش آموزان  تحقیقات خود را به صورت زیر ارائه دادند :

  •  قورباغه جانداری است، گوشت خوار که هم در خشکی زندگی می کند و هم در آب ، بنابراین به قورباغه دوزیست می گویند.
  •         قورباغه ها خونسرد هستند به این معنی که درجه حرارت بدن آنها همان درجه حرارت هوا یا آب اطراف آنها است.هنگامی که بدنشان سرد است ، آنها را در معرض آفتاب قرار می دهند تا گرم شوند و هنگامی که بیش از حد گرم شوند ، داخل آب می شوند تا بدن خود را خنک کنند.
  •         قورباغه های کوچک که در آب زندگی می کنند از طریق آبشش تنفس می کنند.
  •         قورباغه های بالغ به دو روش نفس می کشند: آنها مانند ما از طریق بینی خود تنفس می کنند اما نیمی دیگر از هوا را نیز از طریق پوست خود دریافت می کنند.

نقاشی کامل کردنی در زنگ هنر

یکی از جذاب ترین شیوه های نقاشی در مدرسه ، کامل کردن طرح یا تصویری است که در اختیار او قرار می گیرد . در این روش از نقاشی دانش آموز بازتاب خواسته ها و تمایلات درونی خود می پردازد و در قالب تصویری زیبا با معلم خود و دوستانش صحبت می کند . در واقع یکی از شیوه های روانشناسانه نقاشی ، همین شیوه است .

ارائه کردن این گونه طرح ها در کلاس درس به شاگردان ، فرصت زیبایی را برای خلق تفکر و خیال پردازی ایجاد می کند . روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه دوم با کشیدن یک تصویر ناقص از دانش آموزان خواستند با خلاقیت خود تصویر را کامل کنند . در این تصویر عکس یک نقاشی ناقص را کشیدند و از دانش آموزان خواستند به دلخواه نقاشی را کامل کنند و دانش آموزان نقاشی های خود را با فکر و ایده های مختلف کشیدند و زنگ نقاشی به یک زنگ پویا تبدیل شد .

شرکت دانش آموزان و همکاران در راهپیمایی بزرگ روز قدس

وعده محکم و زیبای خدا نزدیک است

وقت برچیدن و نابودی اسرائیل است

محو این غده ی بی شرم و حیا نزدیک است

با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و تجدید بیعت با آرمان های امام و رهبری، دشمنان داخلی و خارجی را ناکام بگذاریم

روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است. بعد از دو سال وقفه روز قدس امسال اولین اجتماع و راهپیمایی بزرگ مردمی بدون محدودیت‌های کرونایی بود و از این جهت اهمیت ویژه ای برای تمامی اقشار به ویژه دانش آموزان داشت. روز جمعه  ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ دانش آموزان و همکاران دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) در کنار دیگر مردم در راهپیمایی بزرگ روز قدس شرکت نمودند .  در راهپیمایی با در دست داشتن دست نوشته هایی با مزمون چرا ازاسرائیل متنفرهستند، به انزجار خود از کودک کشی و آواره کردن مردم از خانه و سرزمینشان پرداختند. دانش آموزان با در دست داشتن پیام های نوشتاری و پلاکاردهای حمایتی از جبهه مقاومت و مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کرده بودند.

زنگ اجتماعی و تدریس درس اجتماعی در کلاس خانم علیخو

روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ خانم علیخو معلم پایه چهارم در زنگ اجتماعی درس ” تقویم “ را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با انواع تقویم و موارد استفاده از تقویم آشنا شدند . برخی روزهای تعطيل و غيرتعطيل را در تقويم پيدا کردند . تفاوت تعداد روزهای ماه ها را بيان کنند. روز تولد خود يا يکی از اعضای خانواده يا يکی از هم کلاسی هايشان را در تقويم،پيدا کردند . فصل های سال و ماه های سال را نام بردند . دانش آکموزان در مورد کارهایی که در روز جمعه انجام می دهند با یکدیگر صحبت نمودند . مردم به نماز جمعه می روند ، به دوستان و خویشان سر می زنند و از بیماران عیادت می کنند ، بچه ها با پدر بزرگ و مادربزرگ هایشان در خانه بزرگترها جمع می شوند و گاهی دسته جمعی به بوستان و گردشگاه می روند و به استراحت و تفریح می پردازند.

زنگ علوم و تغییر حالت ماده در کلاس خانم طاهری

روز شنبه ۲۶ فرودین ماه ۱۴۰۲ خانم طاهری معلم پایه دوم درس « تغییر مواد »را تدریس نمودند. در این درس ابتدا با مفهوم ماده و حالت های ماده توضیحاتی داده شد و برای هر کدام چند مثال زده شد . مواد می تواند از حالتی به حالت دیگر تغییرنماید و این تغییر حالت گاهی ممکن است به دمای بسیار پایین و یا فشار بالا نیاز داشته باشد. مواد در دمای معمولی به سه حالت جامد، مایع و گاز وجود دارند. با تغییرات دما حالت مواد تغییر می كند ما شاهد بسیاری از این تغییر حالت ها در محیط اطراف خود هستیم. دانش اموزان در کلاس همراه با معلم خود با درست کردن ژله این تغییر حالت را مشاهده نمودند و زنگ شاد و خوشمزه ای را سپری نمودند .

کسب رتبه اول در رشته ترتیل در سطح شهرستان

سپاس خداوندی را که عالی ترین معارف گنجینه ی غیب را همراه با آهنگی روح نواز به عالمیان هدیه می کند???

✅برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی امام حسین (علیه السلام) پس از اعلام نتایج مسابقات قرآنی فرهنگیان در سطح شهرستان در روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ همکار ارجمند و معزز سرکار خانم شعبانی موفق به کسب رتبه برتر گردیدند . خبر مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد ، واینک کسب رتبه اول در رشته ترتیل قرآن در سطح شهرستان را به شما همکار ارجمند و همکاران بزرگوار تبریک و تهنیت عرض نموده از خداوند منان برای شما طول عمر با عزت همراه با صحت و سلامتی آرزومندیم از خالق بی همتا تمنا داریم همواره در کسوت شریف استادی با کلام نافذ و عزم راسخ و با  ترویج مفاهیم قرآنی جهت ارتقاء علم قرآنی دانش آموزان این مرز و بوم  با سرافرازی برای نیل به زندگی سعادتمندانه ی دنیوی و  اخروی کوشا و پویا باشید.???

ان شاءالله در پناه قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام محفوظ بمانید و زندگی شاد و پر از معنویت پیش رو داشته باشید.

کسب امتیاز مدارس مروج سلامت

مدارس مروج سلامت به منزله نظامی براي ارتقاي سلامت است كه با مشاركت فعالانه اولياء، مربيان و دانش آموزان و با رویكرد توانمند سازي دانش آموزان در زمينه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتي و آموزش همسالان، منجر به افزايش ظرفیت ها و توانمندسازي مردم در مورد سالم زندگي كردن، سالم كاركردن و آموزش باكیفيت خواهد شد . دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود.

این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد (( توانمند شدن و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب))

پس از ارزیابی مدارس مروج سلامت ( کنترل آیتم های مرکز بهداشت ) در روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) موفق به کسب امتیاز « پنج ستاره » که بالاترین امتیازهای بهداشتی است ، گردید . دبستان این موفقیت را به مدت پنج سال پی در پی کسب نموده است . از زحمات سرکار خانم زنگنه مربی محترم بهداشت تقدیر و تشکر می گردد .

زنگ فارسی و املای لمسی در کلاس خانم مختاری فر

املا و اهمیت آن در برنامه‌ی زبان‌آموزی مهم است. در واقع  «نوشتن» چهارمین مهارت زبانی است که کودکان در آموزش‌های مدرسه‌ای فرامی‌گیرند. این مهارت پیچیده‌ترین مهارت زبانی است که در سه قالب پدیدار می‌شود. رونویسی، املا، جمله ‌نویسی و نگارش .  انواع مختلفی از املا نوشتن به ویژه در پایه اول وجود دارد . یکی از این نوع املاها املای  لمسی است .

روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ خانم مختاری فر در زنگ فارسی با روشی متفاوت به دانش آ موزان املا گفتند . دانش آموزان املای لمسی را انجام دادند . در این نوع املا شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فردعقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.

«برای جشن آماده شویم» در کلاس خانم مختاری فر

روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲خانم مختاری فر درس دوازدهم علوم پایه دوم را تدریس نمودند . در این زنگ برای دانش آموزان جشنی برگزار نمودند . در این زنگ دانش آموزان با چگونگی آماده شدن برای جشن آشنا شدند وچگونگی اجرای یک جشن را فرا گرفتند . سپس معلم از دانش آموزان پرسیدند که چه وسایلی در اطراف خود می بینند و حالت های آنها چیست ؟

در این زنگ دانش آموزان با مفهوم جامد و مایع و گاز آشنا شدند . با تعریف جامد ، مایع و گاز آشنا شدند . جامد به موادی گفته می شود که از خود شکل مشخص و ثابتی دارند. مایع موادی  هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و همیشه به شکل ظرفی که در آن ریخته می‌شوند در می‌آیند . گاز موادی هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و در همه‌جا پخش می‌شوند. سپس دانش آموزان نمونه ای از مواد جامد ، مایع و گاز مثال زدند . در پایان تدریس دانش آموزان توانستند مواد اطراف خود را به جامد و مایع و گاز طبقه بندی کنند .

زنگ هنر و اجرای پانتومیم در کلاس خانم یعقوب زاده

پانتومیم در کلاس یک بازی شاد، مفرح و جالب است و طرفداران زیادی دارد که جملات و کلمات و به طور کلی موضوعات مهم ترین قسمت پانتومیم هستند و این روشی است برای افزایش خلاقیت در ارتباط میان دانش آموزان، یک بازی هیجانی که هرکسی می  تواند آن را انجام دهد، در این بازی بایستی کلمه یا عبارتی را بدون اینکه حرف بزنید با یک سری ژست های خاص و به واسطه اشاره کردن، نمایش دهید تا تیم مقابلتان آن کلمه را بتواند به کمک اشارات شما حدس بزند. دانش آموزان کلاس پنجم در زنگ هنر خانم یعقوب زاده در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ به انجام بازی شاد و هیجان انگیز پانتومیم پرداختند .

تدریس درس « من رشد می کنم » در کلاس خانم صداقت جو

روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ خانم صداقت جو  معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ”  من رشد می کنم ” را تدریس نمودند .دانش آموزان  با مراحل زندگی مانند نوزادی، کودکی، نوجوانی و…. آشنا شدند . دانش آموزان با آوردن لباس های نوزادی و عکس های دوران نوزادی وخردسالی و کارت مراقبت تغییرات بدن خود را در هر سن شناختند. توانایی های حاصل از رشد خود را بیان کردند . برخی از ویژگیهای بدن، تواناییها و نیازهای خود و همکلاسی هایشان را از تولد تا ۸ سالگی  را مقایسه و نتیجه را بیان نمودند . تغییرات حاصل از رشد بدن و توانایی های جدید خود در آینده را به درستی پیشبینی و راه هایی برای رسیدن به رشد مطلوب را گزارش کنند. دانش آموزان به عنوان کار عملی عکس های خود را از نوزادی تا ۸ سالگی در کنار هم قرار دادند و به دوستان خود نشان دادند . همچنین چیزهایی در رشد سالم آنها موثر بوده ( تغذیه سالم ، رعایت بهداشت ، استراحت کافی و …) را بیان کردند .

زنگ علوم و درس « در اطراف ما هوا وجود دارد »

روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ دانش آموزان پایه اول کلاس خانم مصطفوی درس دهم علوم  « در اطراف ما هوا وجود دارد » را تدریس نمودند . معلم در مورد هوا و اینکه  هوا برای ما، جانوران و گياهان بسيار مهم است صحبت نمودند . هوا در همه جا وجود دارد. کارهايی که در انجام دادن آن ها ، هوا به ما کمک می کند را بیان نمودند . در مورد روش های جلوگیری از آلودگی هوا برای دانش اموزان توضیح دادند . دود ماشین ها و کارخا نه جاتی که نزدیک شهر ها ساخته شده اند. سوزاندن چوب و لاستیک ماشین ها ، افراد بیماری که آب دهان یا بینی خود را روی زمین انداخته و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را نمی گیرند از جمله عوامل الودگی هوا می باشد . در این زنگ دانش آموزان به همراه معلم خود به آزمایشگاه رفتند و آزمایشات مربوط به درس را انجام دادند .

زنگ علوم و تدریس درس « بعد از جشن » کلاس خانم طاهری

روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ خانم طاهری معلم پایه دوم فصل سیزدهم علوم « بعد از جشن » را تدریس نمودند . معلم از دانش آموزان پرسید در جشن کلاس شما چه موادّی اضافه آمده است ؟ و راه های نگه داری آنها را از دانش آموزان پرسیدند . دانش آموزان بعد از جشن به چند گروه تقسیم شدند.  گروه پاکیزگی ، گروه جمع آوری و جداسازی مواد ،گروه نگهداری مواد خوراکی .  و در مورد وظایف خود گفتگو کردند . سپس زباله های تولید شده در جشن را به سه گروه کاغذ ، زباله ی خشک ، زباله ی تر تقسیم کردند و در سطل های مخصوص آن ریختند و تفکیک زباله را یاد گرفتند. در مورد شستشوی وسایل بعد از جشن و مواد پاک کننده هم اطلاعاتی را بدست آوردند.

«برای جشن آماده شویم» در کلاس خانم طاهری

امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲خانم طاهری درس دوازدهم علوم پایه دوم را تدریس نمودند . در این زنگ برای دانش آموزان جشنی برگزار نمودند . در این زنگ دانش آموزان با چگونگی آماده شدن برای جشن آشنا شدند وچگونگی اجرای یک جشن را فرا گرفتند .  در این زنگ دانش آموزان با مفهوم جامد و مایع و گاز آشنا شدند . با تعریف جامد ، مایع و گاز آشنا شدند . جامد به موادی گفته می شود که از خود شکل مشخص و ثابتی دارند. مایع موادی  هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و همیشه به شکل ظرفی که در آن ریخته می‌شوند در می‌آیند . گاز موادی هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و در همه‌جا پخش می‌شوند. سپس دانش آموزان نمونه ای از مواد جامد ، مایع و گاز مثال زدند . در پایان تدریس دانش آموزان توانستند مواد اطراف خود را به جامد و مایع و گاز طبقه بندی کنند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20