فروردین ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

بررسی تب دانش آموزان و همکاران

در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان  از اهمیت بالایی برخورداراست. توجه به پیشگیری از تجمع، رعایت فاصله گذاری در ترددها و تهویه مناسب از موارد قابل توجه در بازگشایی مدارس است و کماکان اولویت شامل شستن دستها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد (شفا) در مدرسه مورد تأکید است .برهمین اساس از روز یک شنبه ۱۴ فروردین  ماه ۱۴۰۱ همرا با بازگشایی مدارس بررسی علائم مشکوک همراه با اندازه گیری تب دانش آموزان توسط مربی محترم بهداشت خانم زنگنه هر روز انجام می شود و ماسک دانش آموزان را کنترل می کنند  .

بازدید کارشناسان آموزش و پرورش از دبستان

همزمان با بازگشایی مدارس و بهار طبیعت در روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ از طرف مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان جناب آقای محمدزاده کارشناس محترم مدارس غیردولتی و جناب آقای  جعفری کارشناس محترم حراست جهت عرض تبریک سال جدید و خسته نباشید در مدرسه حضور بهم رساندند .  در این بازدید ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان از کلاس های درس نیز بازدید نمودند و با گفتگو با همکاران در جریان آموزش و مسائل بهداشتی آموزشگاه قرار گرفتند که از کیفیت آموزشی و بهداشتی آموزشگاه رضایت کامل داشتند و در پایان ضمن حضور در دفتر دبستان از مدیریت محترم و معاونین آموزشی و پرورشی و معلمین ارجمند تقدیر و تشکر نمودند .

حضور کامل دانش آموزان در کلاس های درس

کرونا آسیب های زیادی برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت به همراه داشت .حضور دانش آموز در کلاس و ارتباط صمیمی و چهره به چهره بین معلم و دانش آموز باعث یادگیری بهتر می شود، در مدرسه دانش آموزان آداب زندگی و مهارت های اجتماعی را می آموزند و برای ساختن آینده بهتر آماده می شوند.

امروز مدارس ما حال و هوا و رنگ و بوی واقعی خودشان را گرفته اند، همه ما می دانیم که آموزش مجازی دشواری های خاص خود را به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی دارد، دانش آموزان ما در این بیش از دو سال از کلاس درس و دیدن چهره مهربان معلم محروم بودند که تبعات منفی زیادی به همراه داشت.

روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان به صورت حضوری و صد در صدی در کلاس های درس حضور پیدا نمودند و شور و هیجان زیادی را با خود به کلاس های درس آوردند و روند آموزش با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کاملا حضوری در سال جدید آغاز گردید . بهار ۱۴۰۱ با اتمام ۱۳ فروردین مصادف شده با فعالیت حضوری مدارس و حلول ماه مبارک رمضان که این تقارن را به فال نیک می گیریم.

اولین صبحگاه در سال جدید

خداوندگارا، در این روز زیبا، قرار است اتفاقی زیبا برای همه ما رقم بخورد. قرار است یک روز دیگر تمام ما دانش آموزان دوباره دور هم جمع شویم و به کسب علم و دانش بپردازیم. چه کاری زیباتر از این؟ وقتی که علم و دانشت را ارتقا می دهی در شناخت خداوند عملکرد بهتری خواهی داشت و خدایی که تمام عالم هستی از آن او هست را بهتر درک خواهی کرد. خدایا ما جویندگان علم و دانش را تنها مگذار و در تک تک ثانیه های عمرمان کنارمان باش که اگر اینگونه نباشد قطعا نیازمندتر از آنچه در ذهن می پرورانیم خواهیم شد و به محتاج ترین انسان ها تبدیل می شویم. خداوندگارا، دست یاری توست که ما را به تعالی میرساند و از ما انسانی خردمند می سازد پس دست ما را بگیر و رها مکن.

در روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۷:۱۵ صبح اولین صبحگاه حضوری صد در صدی دانش آموزان عزیز دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد. در این مراسم قرائت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز گر برنامه ها بود . پخش سرود جمهوری اسلامی و به اهتزاز در آوردن پرچم از برنامه های اجرایی دیگر این مراسم بود  سپس دانش آموزان نیایش صبحگاهی را خواندند و معاون دبستان جناب آقای عصاران نکات مهم و ضروری را برای دانش آموزان بیان کردند و سپس با اندازه گیری تب دانش آموزان توسط مربی بهداشت خانم زنگنه با شور و نشاط به کلاس های درس رفتند .

حضور جناب آقای کنعانی در مدرسه به مناسبت سال جدید

روز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام)  به همراه معاون آموزشی و پرورشی مؤسسه سرکار خانم تربتی نیا به مناسبت سال جدید در جمع همکاران حضور پیدا نمودند . جناب آقای کنعانی ضمن تبریک سال جدید   ، زحمات معلمین و همکاران اداری در فضای مجازی  را خوب ارزیابی نمودند و از زحمات همه تشکر نمودند و در پایان آرزوی سال خوبی را داشتند و از همه همکاران خواستار به کارگیری تمام توانایی خود در انجام هر چه بهتر امور و وظایف مربوط به مدرسه شدند . سپس در مورد حضوری برگزار شدن مرحله آخر آزمون تبار توضیحاتب بیان نمودند . و در آخر آرزوی موفقیت و سعادتمندی برای همکاران عزیز داشتند .

تبریک آغاز ماه مبارک رمضان

طراوت صبحگاهی، نسیم بهاری را به وجد آورده است وهیاهویی درکوچه های شهر پیچیده است.

پرندگان، گویی خبری را درگوش زمان نجوا می کنند، بله بازشدن مدرسه وروانه شدن دانش آموزان به خانه علم ودانایی،

خانه ای که پرورش می دهد وزندگی می بخشد والفبای دانایی را برجان ودل می نشاند، بازگشایی مدرسه در فصل بهار چه زیبا خودنمایی می کند.

وچه زیباست بهار امسال، شکوفا شدن طبیعت ودرختان، وبازگشایی وشکوفایی مهد علم ودانش، وپیروزی ما وشکست ویروس منحوس کرونا.

چه زیباست روزهای بهار ومدرسه، روزهایی که نسیم بهاری،به شوق مدرسه رفتن هرروزصبح ،زودتر از خروس ها بیدار شود.

امروز اولین روز حضور مدرسه در فصل بهار است. روزی سرشار از شادابی ونشاط ودانش آموزانی به زیبایی وطراوت شکوفه های بهاری.

چه حس خوبیست وچه زیباست این بهار.بهاری همراه با دوبهار ،بهار علم ودانش وبهار قرآن، ماه رمضان را می گویم،روح وجان ودل وتنتان،سلامت و پر از شور ونشاط…

روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم یزداندوست با حضور در کلاس های پایه های چهارم و پنجم و ششم ضمن تبریک سال جدید و آغاز ماه مبارک رمضان نکات مهمی در مورد این ماه عزیز بیان کردند . برکات روزه داری این ماه مبارک را ذکر کردند و دانش آموزان را به روزه داری در این ماه تشویق نمودند و همچنین از اهمیت قرائت قرآن در این ماه نیز نکاتی را بیان نمودند و دانش آموزان را به خواندن قرآن مخصوصاً در این ماه عزیزتشویق نمودند .

عزیزانم!

در پناه قرآن باشید و در راه علم ودانش، موفق وسرافراز .

زنگ علوم و مسابقه

مسابقه يكي از روش های اصول تدريس می باشد كه در بين شاگردان رقابت سالم خلق شده و يك گروه از گروه ديگر مسابقه را ببرند درين روش شاگردان مركز فعاليت مي باشند.از اهداف مسابقه در تدریس  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ، ایجاد رقابت سالم درسی در بین دانش آموزان ، ایجاد حس همکاری بین شاگردان در گروه و مهارت سؤال کردن و جواب دادن  می باشد .

روز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم فتحعلیان در زنگ علوم پایه پنج ۵ درس اول را مرور نمودند . در این زنگ دانش آموزان بازی ” حدس بزن ” را برای فراگیری و مرور بهتر دروس انجام دادند . هرگروه شامل دو دانش آموز می باشد  . هر گروه با پنج کلمه مواجه می شوند و باید در مدت مشخص سه دقیقه کلمه را حدس بزنند . کلمات منخب از پنج درس اول بود به گونه ای که مفاهیم درس و تعاریف  را شامل می شد .

اجرای ورزش صبحگاهی

ورزش مجموعه فعالیت های بدنی و امور جسمانی است که باعث سلامتی و نشاط می‌شود. عمده‌ترین ثمره پرداختن به ورزش دست‌یابی به سلامت جسمانی و روانی است. در تامین سلامت و تندرستی منظور کردن ورزش و فعالیت های جسمانی به عنوان یک ضرورت در برنامه‌های روزمره از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی مدارس می تواند عامل مهمی در ایجاد نشاط و شادابی و تامین سلامت جسم و روح دانش‌آموزان باشد.

بعد بازگشایی مدارس به صورت کامل بعد از تعطیلات نوروز،  از روز دوشنبه مورخه  ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ هر روز صبح دانش آموزان در مراسم صبحگاه ورزش صبحگاهی انجام می دهند و با شور و نشاط وارد کلاس های درس می شوند .

مراسم تقدیر از برترین ها

امواج مهر، عاطفه و عشق از دریای احساس شما برساحل دل ادب دوستان نشست و گل واژه های زیبا و دلنشین تان فضای ادبی ارزشمندی رافراهم نمود و بار دیگر وجود ذوق سلیم و طبع روان را درنسل آینده به اثبات رساند.

روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ در مراسم صبحگاه از برترین های علمی و فرهنگی و ورزشی سال تحصیلی با لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد . این مراسم با خواندن آیاتی چند از کلام الله مجید توسط  یکی از دانش آموزان آغاز گردید .سپس جناب آقای عصاران ضمن تبریک به این دانش آموزان از زحمات آنها تقدیر و تشکر نمودند و هدایا و لوح تقدیر آنها را اهدا کردند .

به دانش آموزان عزیز خسته نباشید می گوییم و تبریک ویژه ای برای شما داریم….

تلاش بیش از حد و ارزنده ی  شما فرزندان عزیز  ایران اسلامی ، ثروت با ارزش  ، برای ساخت وطن  و پیشرفت فردای کشور است. بدون شک ، هر تلاش مثبتی که شما داشته باشید قدمی موثر است در پیشرفت ایران عزیز .

از خداوند متعال برای شما موفقیت و سرافرازی را می خواهیم. موفقیت شما آرزوی ماست.

زنگ علوم و آشنایی با مولاژ

مولاژ یا قالب ریزی به منظور آموزش و نمایش عضو خاصی از بدن جانداران و انسان ها به کار می رود. این وسیله در حیطه پزشکی و درمانی کاربرد دارد و برای تشریح آناتومی عضوی از بدن به کار می رود. توسط بعضی از این مدل ها می توان آسیب های وارده به بدن را شبیه سازی کرد. روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم فتحعلیان در زنگ علوم پایه ششم به همراه دانش آموزان به آزمایشگاه مدرسه رفتند و علاوه بر مرور درس های پنجم و ششم و هفتم  با ملاژ های چشم و گوش و بدن آشنا شدند و اجزای تشکیل دهنده ی آن را بیان نمودند و دانش آموزان با آن آشنا شدند .

اطلاعیه ثبت نام پایه اول در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱

دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) همچون سال های گذشته با استقبال بی نظیر اولیا و دانش آموزان پایه اول قرار گرفته است . ثبت نام کلاس اولی ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ از تاریخ شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱  با ظرفیت محدود آغاز گردیده است . اولیا محترمی که متقاضی ثبت نام در پایه اول هستند با در دست داشتن مدارک ذیل به مدرسه مراجعه نمایند :

  •     اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
  •     کپی شناسنامه پدر دانش آموز
  •     کپی کارت ملی پدر دانش آموز
  •     اصل و کپی کارت ملی مادر دانش آموز
  •     اصل و کپی شناسنامه مادر دانش آموز
  •     شش قطعه عکس با اندازه  ۴*۳
  •     اصل کارت واکسن دانش آموز
  •     تکمیل فرم های ثبت نام دانش آموز

آدرس دبستان : تربت حیدریه –بلوار مدرس – انتهای مدرس ۲۵

 

تلفن های تماس :

۵۲۳۱۴۸۹۹

۵۲۳۲۲۴۲۵

۵۲۳۲۸۸۲۶

ضمناً جهت آگاهی اولیا محترم ازعملکرد دبستان ، می توانند به آدرس سایت در سایت و کانال آموزشگاه در(پیام رسان سروش) مراجعه نمایند .

آدرس ما در پیام رسان سروش :  http://sapp.ir/tabaarsbto

آدرس سایت مدرسه :                  http://sbto.tabaar.org

برگزاری محفل انس با قرآن

محفل انس با قرآن در مدرسه از جمله برنامه های مذهبی و عقیدتی است که مدارس برای دانش آموزان خود برگزار می کنند.این محافل با هدف آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی و آموزه های قرآنی می باشد تا دانش آموزان ما از سنین کودکی و نوجوانی با قرآن و سبک زندگی قرآنی آشنا شوند و در زندگی خود از نکات این کتاب آسمانی استفاده کنند. دانش‌آموزان با الگو قرار دادن این کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند.

در ماه مبارک رمضان دانش آموزان هر کلاس به صورت روزانه با حضور در نماز خانه محفل انس با قرآن را برگزار کردند . روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه دوم به همراه معلم خود در نماز خانه محفل نورانی را برگزار کردند . در این محفل دانش آموزان به تلاوت قرآن پرداختند.همچنین به روان خوانی و قرائت صحیح آن ها نیز کمک شد.

امید است که با برگزاری این برنامه ها بتواند به رشد و تعالی دانش آموزان و پرورش روحیات و خلقیات آن ها تاثیرات مثبتی بگذارد و آن ها به فرهنگ دینی و قرآنی نزدیک تر کند .

زنگ علوم و آزمایش چگونه حباب بسازیم

روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم توکلی معلم پایه سوم به دانش آموزان درس ” چگونه حباب بسازیم ” را تدریس نمودند . مقداری صابون رنده شده را در آب گرم می ریزیم و آن قدر هم می زنیم تا صابون حل شود، سپس یک حلقه سیم را به شکل دایره های کوچک و بزرگ در می آوریم ، آن را داخل مایع آب و صابون فرو برده و بیرون می آوریم و فوت می کنیم ، در این مرحله حباب های ریز و درشت زیبایی ساخته می شود . دانش آموزان با ساختن حباب فهمیدند داخل حباب ها از گاز تشکیل شده است و با شکل حباب ها آشنا شدند.  هدف از انجام این آزمایش آشنایی دانش آموزان با حالت دیگری از مواد اطراف به نام گازها می باشد . دانش آموزان از انجام این آزمایش جالب، بسیار لذت بردند و در کنار آن با مفهوم حباب و طریقه  ساخت آن، به شکلی عملی، آشنایی کامل پیدا کردند.

زنگ فارسی و تدریس نشانه ” صــ ص” کلاس خانم مصطفوی

تو هتل شهرک الفبا دو مهمان اومده بود که تاجر و برادر بودند و برای تجارت به شهرک الفبا اومده بودند. این مهمانها صداشون شبیه س بود . صـ  ص  اجناس خاصی برای فروش به شهرک آورده بود مثل صابون، صندوق، صندلی، قرص، قصّه و…… ریئس شهرک الفبا به سفارش اعضای شهرک از آقایون صـ  ص دعوت کردند………

روز شنبه  ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی در زنگ فارسی نشانه ی ” صـ  ص ” را تدریس نمودند . در این تدریس ابتدا داستان این نشانه توسط معلم بیان کردند وشعر آن نیز توسط دانش آموزان خوانده شد . سپس شکل صحیح نوشتن این نشانه و تلفظ آن آموزش داده شد و کلمات جدیدی که شامل این نشانه بود را  خواندند و نوشتند و در پایان جشن این نشانه برگزار گردید و با شیرینی از دانش آموزان پذیرایی شد و به آنها هدیه داده شد .

زنگ فارسی و تدریس نشانه “ع” در کلاس خانم مهدیزاده

روز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم مهدیزاده در زنگ فارسی نشانه ی “عــ   ع ” را تدریس نمودند . یک روش برای آموزش نشانه ها و حروف الفبای فارسی به دانش آموزان پایه اول استفاده از داستان هست. معلم ابتدا با بیان داستان و خواندن شعر این نشانه ،  ایجاد انگیزه نمودند وسپس نشانه را آموزش دادند .  معلم از دانش آموزان خواست در مورد تصاویر کتاب هر چه به ذهنشان می رسد بیان کنند . معلم از روی متن درس آرام خواند و دانش آموزان تکرار کردند .دانش آموزان پس از آموزش طریقه صحیح خواندن و صحیح نوشتن این نشانه را فرا گرفتند . سپس کلماتی که شامل این نشانه می باشد را در دفتر خود نوشتند و دامنه لغات آنها افزایش پیدا نمود . سپس جشن این نشانه را برگزار کردند .

کسب رتبه برتر در مسابقات فرهنگی هنری

فرهنگ و هنر بستری است ک زمینه تعالی  روح و اندیشه را در انسان فراهم می آورد.

ایران همیشه مهد پرورش اندیشمندان و هنرمندان واراسته با اندیشه ای بلند بوده است  ودر این میان دبستان غیر دولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام ) به داشتن دانش آموزانی فکور و هنرمند مفتخر بوده است .

روز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ نتایج مسابقات فرهنگی هنری در سطح شهرستان اعلام گردید .

شنیدن خبرهای خوش شیرین موفقیت دانش آموزان فعال در مسابقات فرهنگی  هنری در این ایام حلاوت خاصی را مضاعف نموده است .

کسب افتخارات توسط دانش آموزان عزیزمان در این مسابقات  را به همکاران بزرگواروخانواده های محترمشان صمیمانه تبریک ‌و شاد باش گفته واز همت بلند دانش آموزان عزیزمان سپاسگزاری خویش را ابراز می نماییم.

اسامی دانش آموزان برتر به شرح ذیل ارسال می گردد :

۱-محمد مهدی بهروزیان رتبه اول رشته نقاشی در شهرستان

۲-محمد صدرا خوش اندام رتبه اول  رشته پاستل

۳-امیر محمد هراتی نژاد رتبه اول رشته خوشنویسی

۴-افشین واحدی مقدم رتبه دوم رشته طراحی زغال

۵-محمد حسین شیبانی رتبه دوم رشته پاستل

۶-مانی محمدی رتبه دوم رشته آبرنگ

۷-محمد متین حکمتی رتبه دوم رشته خوشنویسی

از زحمات ارزشمند معاونت محترم پرورشی سرکار خانم یزداندوست که دلسوزانه پیگیر مسابقات  بوده اند سپاسگزاریم .

توفیق روز افزون برای دانش آموزان عزیز در کسب درجات عالی  تر و صحت و سلامتی برای همکاران را از خداوند سبحان خواستاریم .

برگزاری محفل انس با قرآن

خانه اى که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان براى زمینیان مى درخشند.

هدف از برگزاری محفل انس با قرآن ، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی دانش‌آموزان است. از راه های ورود به باطن عمیق قرآن، ظاهر زیبا و دل انگیز آن است و محافل انس با قرآن کریم با این نیت و هدف برگزار می شود. روز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه چهارم به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور در نماز خانه بعه همراه معلم خود محفل انس با قرآن برگزار نمودند . در این محفل نورانی دانش اموزان آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کردند و خانم عبداله پور معلم هدیه و قرآن مفهوم آیات را بیان نمودند .

کسب رتبه سوم شهرستان در رشته سرود و تئاتر

به نام آفریدگاری که انسان را به زیور اندیشه و تفکر آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد.

روز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ نتایج مسابقات سرودو تئاتر از سوی اداره آموزش و پرورش اعلام گردید .

خبر مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد ، واینک موفقیتی دیگر از دانش آموزان دبستان غیر دولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام)…… کسب مقام سوم  گروه سرود در شهرستان و کسب مقام سوم تئاتر در بین مدارس شهرستان مایه مباهات و افتخار  است . این موفقیت را به همکاران ارجمند وخانواده  محترم تبریک  و تهنیت عرض می‌نمایم. از زحمات ارزنده و خالصانه سرکار خانم یزداندوست معاونت محترم  پرورشی تقدیر و تشکر  می نماییم  . توفیق همه عزیزان رادر پناه خالق  بی همتا مسئلت می نماییم .

زنگ ریاضی و احتمال در پایه سوم

روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱  خانم احمدی در پایه سوم درس احتمال را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با مفهوم احتمال آشنا شدند . به شانس وقوع یک اتفاق یا حادثه احتمال می گویند. دانش آموزان در این درس فرا گرفتند که احتمال را می توانند با چرخنده، تاس و سکه بیان کنند. اگر بخواهند احتمال را راحت تر بیان کنند می توانند از کسر استفاده کنند. در این درس دانش آموزان با روش استفاده از احتمال ، با کاربرد احتمال در زندگی آشنا شدند . همچنین توانایی رسم جدول ، چوب خط و نمودار برای عدد ها را کسب نمودند و با کاربرد چوب خط ، جدول و نمودار در زندگی آشنا شدند .

جشن اسم در کلاس خانم مهدیزاده

هیچ چیز زیباتر از یادگیری حروف الفبا برای کلاس اولی‌ها نیست. هنگامی که برای نخستین بار بتوانند اسم خود را بنویسند. یکی از رویداد های مهم برای کلاس اولی ها برپایی همین جشن است . در این جشن کلاس اولی ها اسم خود را می توانند بنویسند. روزدوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس خانم مهدیزاده که می توانستند اسم خود را بنویسند جشن گرفتند . آقای علی اسکندری و آقای مهدیار رستمی که توانستند برای اولین بار اسم خود را بنویسند جشن برگزار کردند . در این جشن دانش آموزان از زحمات معلم خود که در این راه زحمات زیادی برای آنها کشیده بودند تقدیر و تشکر نمودند و شعر مربوط به اسم خود را خواندند و با شیرینی از دوستان خود پذیرائی نمودند .

از امروز میتونم من اسممو بنویسم                                                      ممنونم تو بهترینی معلم عزیزم

زنگ فارسی و تدریس نشانه ” ع “

روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم حیدری در زنگ فارسی نشانه ی “عــ ع ” را تدریس نمودند . یک روش برای آموزش نشانه ها و حروف الفبای فارسی به دانش آموزان پایه اول استفاده از داستان هست. معلم ابتدا با بیان داستان و خواندن شعر این نشانه ، ایجاد انگیزه نمودند وسپس نشانه را آموزش دادند . معلم از دانش آموزان خواست در مورد تصاویر کتاب هر چه به ذهنشان می رسد بیان کنند . معلم از روی متن درس آرام خواند و دانش آموزان تکرار کردند .دانش آموزان پس از آموزش طریقه صحیح خواندن و صحیح نوشتن این نشانه را فرا گرفتند . سپس کلماتی که شامل این نشانه می باشد را در دفتر خود نوشتند . سپس جشن این نشانه را برگزار کردند و به دانش آموزان عروسک هدیه دادند .

زنگ علوم و درس ” شگفتی های برگ “

روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم فتحعلیان در زنگ علوم پایه ششم دانش آموزان را به آزمایشگاه مدرسه بردند و درس یازدهم ” شگفتی های برگ ” را تدریس نمودند و ساختمان گیاه و انواع ریشه را بررسی نمودند . در این درس در مورد سبزینه (کلروفیل) نکاتی بیان شد . برگ، مادّه‌ی سبزی به نام سبزینه (کلروفیل) دارد. سبزینه انرژی نور خورشید را جذب می‌کند. گیاهان از انرژی نور خورشید برای ساختن غذا استفاده می‌کنند.

برای این عمل روزنه‌های برگ، کربن دی اکسید را از هوا می‌گیرند. ریشه‌ها نیز آب و موادّ محلول در آن را از خاک می‌گیرند و به وسیله‌ی آوندها به برگ می‌رسانند. همچنین در مورد فتوسنتز نیز برای دانش آموزان توضیح داده شد .غذاسازی گیاهان با استفاده از انرژی نور خورشید، فتوسنتز نام دارد؛ فتو یعنی نور و سنتز یعنی ساختن.برگ گیاهان، انرژی نور خورشید را در موادّ غذایی ساخته شده (مانند نشاسته) ذخیره می‌کنند.همه‌ی موجودات زنده از غذایی که گیاهان می‌سازند، تغذیه می‌کنند. گیاهان خود نیز از این غذا استفاده می‌کنند. به همین علّت گیاهان را تولید کننده می‌نامند. ساقه‌های سبز رنگ گیاهان مانند ساقه‌ی لوبیا که کلروفیل دارند نیز غذاسازی می‌کنند. امّا محلّ اصلی غذاسازی، برگ است.

صبحانه با کتاب

ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است. مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می گذارد در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد. حق خواندن و مطالعه ، یکی از حقوق اساسی کودکان محسوب می شود. در این میان سیستم کلان آموزش و پرورش و زیر مجموعه آن مدرسه بایستی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، کتابخوانی و مطالعه را به بخشی پایدار از برنامه زندگی دانش آموزان تبدیل نمایند.

روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم فتحعلیان در زنگ علوم در اول صبح طرح ” صبحانه با کتاب ” با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را اجرا نمودند . در این طرح خانم فتحعلیان قبل از شروع درس همراه با خوردن صبحانه دانش آموزان کتاب  خارج از درس خواندند و دانش آموزان را به خواندن کتاب تشویق نمودند .

زنگ کتابخوانی کلاس خانم طاهری

دین اسلام برعلم آموزی و مطالعه تاکید دارد و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی ازمهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی است که باید انجام شود.

روز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ فارسی دانش آموزان به خواندن کتاب های مختلف پرداختند . دانش آموزان در این زنگ کتاب هایی که مورد علاقه شان بود را از کتابخانه کلاسی برداشتند  و آنها را مطالعه نمودند و سپس خلاصه آن را برای دوستانشان خواندند . این برنامه  هر هفته یک ساعت در برنامه درسی دانش آموزان اجرا می شود تا دانش آموزان به کتابخوانی علاقه مند شوند .از اهداف زنگ کتابخوانی افزایش دانایی و آگاهی برای آموختن و هدایت دانش‌آموزان به سمت فرهنگ ‌سازی مطالعه کتاب در جامعه است.

آشنایی با جامد مایع و گاز کلاس خانم طاهری

روز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری در زنگ علوم پایه دوم به همراه دانش آموزان به آزمایشگاه دبستان رفتند و درس دوازدهم را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان با مفهوم جامد و مایع و گاز آشنا شدند . با تعریف جامد ، مایع و گاز آشنا شدند . جامد به موادی گفته می شود که از خود شکل مشخص و ثابتی دارند. مایع موادی  هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و همیشه به شکل ظرفی که در آن ریخته می‌شوند در می‌آیند . گاز موادی هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و در همه‌جا پخش می‌شوند. سپس دانش آموزان نمونه ای از مواد جامد ، مایع و گاز مثال زدند . همچنین با انجام آزمایش اثر گرما و سرما بر مواد را آزمایش کردند و اثرات آنها را بررسی نمودند .

نقاشی کامل کردنی در پایه دوم

یکی از جذاب ترین شیوه های نقاشی کودکان ، کامل کردن طرح یا تصویری است که در اختیار او قرار می گیرد . در این روش از نقاشی کودک به بازتاب خواسته ها و تمایلات درونی خود می پردازد و در قالب تصویری زیبا با معلم خود و دوستانش صحبت می کند . در واقع یکی از شیوه های روانشناسانه نقاشی ، همین شیوه است .

ارائه کردن این گونه طرح ها در کلاس درس به شاگردان ، فرصت زیبایی را برای خلق تفکر و خیال پردازی ایجاد می کند . روز سه شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه دوم با کشیدن یک تصویر ناقص از دانش آموزان خواستند با خلاقیت خود تصویر را کامل کنند . در این تصویر عکس یک نقاشی ناقص را کشیدند و از دانش آموزان خواستند به دلخواه نقاشی را کامل کنند و دانش آموزان نقاشی های خود را با فکر و ایده های مختلف کشیدند و زنگ نقاشی به یک زنگ پویا تبدیل شد .

برگزاری جلسه انجمن

روز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه  ۱۴۰۱ جلسه انجمن اولیا و مربیان ساعت ۱۷ در محل دفتر دبستان با حضور مدیریت دبستان ، معاونین آموزشی و پرورشی و اعضای انجمن برگزار گردید . در ابتدای جلسه آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت گردید و سرود ملی ایران پخش شد . سپس آقای وزین پور مدیریت محترم دبستان ضمن قدردانی و تشکر از اعضای محترم ،  گزارش اقدامات آموزشی و پرورشی آموزشگاه ارائه نمودند .سپس در مورد وضعیت کلاس ها قبل و بعد از عید بررسی گردید . در مورد کمک به زندانیان و دانش آموزان حاشیه شهر ، آزمون های تبار ، آزمون تیزهوشان ، سرویس مینی بوس و ظرفیت دانش آموزان ، جشن الفبا ، کمک به بازسازی عتبات عالیات و آزمون دست نوشته های طلایی از جمله مباحثی بود که بحث و بررسی  قرار گرفت .

“معلم شو ” کلاس پنجم خانم فتحعلیان

حس چشایی یکی از حواس پنجگانه اصلی است. این حس به ما کمک می کند بتوانیم مزه ی غذاها و نوشیدنی هایی که می خوریم را ارزیابی کنیم و بدین ترتیب متوجه خواهیم شد، کدام خوراکی برای ما خوب است.

روز چهارشنبه  ۲۴  فروردین ماه ۱۴۰۱ درس علوم پایه پنجم مبحث  ” چشایی ” توسط دانش آموزان تدریس شد . دانش آموزان  با استفاده از مولاژ زبان ” حس چشایی” را تدریس کردند.  در این درس دانش آموزان با ساختار  زبان آشنا شدند  . بخش های مختلف زبان را مشاهده می کنند و درباره کار این بخش ها و نقش آنها در چشیدن ، برای دانش آموزان توضیح دادند و به طور خلاصه چگونگی چشیدن  را آموزش دادند  .

برای جشن آماده شویم

روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده درس دوازدهم علوم پایه دوم را تدریس نمودند . در این زنگ برای دانش آموزان جشنی برگزار نمودند . در این زنگ دانش آموزان با چگونگی آماده شدن برای جشن آشنا شدند وچگونگی اجرای یک جشن را فرا گرفتند . سپس معلم از دانش آموزان پرسیدند که چه وسایلی در اطراف خود می بینند و حالت های آنها چیست ؟

در این زنگ دانش آموزان با مفهوم جامد و مایع و گاز آشنا شدند . با تعریف جامد ، مایع و گاز آشنا شدند . جامد به موادی گفته می شود که از خود شکل مشخص و ثابتی دارند. مایع موادی  هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و همیشه به شکل ظرفی که در آن ریخته می‌شوند در می‌آیند . گاز موادی هستند که از خود شکل ثابتی ندارند و در همه‌جا پخش می‌شوند. سپس دانش آموزان نمونه ای از مواد جامد ، مایع و گاز مثال زدند . در پایان تدریس دانش آموزان توانستند مواد اطراف خود را به جامد و مایع و گاز طبقه بندی کنند .

جشن نشانه ” ثــ ث” کلاس خانم مهدیزاده

توشهرک الفبا با حرفی میخواین آشنا بشین که با دو مورد دیگه از این صدا آشنا شدین. بله عزیزانم صداش شبیه صاد و سین است اما هیچ شباهتی با این دو نشانه ندارد. توشهرک الفبا همه اومده بودند به استقبالشون مخصوصا صاد و سین با یک ژست خاصی ایستاده بودند.و البته ب و پ و ت هم خیلی دوست داشتند این نشانه را ببینند، چون شنیده بودند که خیلی شبیه شکل این سه حرف است و فقط نقطه‌هاشون کم و زیاد و بالا و پایین است. با ورود دو برادر ثـ غیر آخر و ث آخر همه افراد شهرک الفبا به سه حرف بـ ب و پـ پ و تـ ت نگاه کردن ……

روز چهارشنبه  ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم مهدیزاده در زنگ فارسی نشانه ی ” ثــ ث ” را تدریس نمودند . در این تدریس ابتدا داستان این نشانه توسط معلم بیان کردند وشعر آن نیز توسط دانش آموزان خوانده شد . سپس شکل صحیح نوشتن این نشانه و تلفظ آن آموزش داده شد و کلمات جدیدی که شامل این نشانه بود را  خواندند و نوشتند و در پایان جشن این نشانه برگزار گردید و با شیرینی از دانش آموزان پذیرایی شد و به آنها هدیه داده شد .

فضاسازی به مناسبت ولادت امام سجاد (علیه السلام)

رمضان آمد و دارم خبری بهتر از این

مژده ای دیگر و لطف دگری بهتر از این

گر چه باشد سپر آتش دوزخ صومش

لیک با این همه دارد سپری بهتر از این

رمضان! ای که دهی مژده میلاد حسن

به خدا نیست به عالم خبری بهتر از این

میلاد دومین اختر تابتاک آسمان ولایت مبارک

روز شنبه ۲۷ فروردین ماه  ۱۴۰۱ با نزدیک شدن به ولادت امام سجاد (علیه السلام) خانم یزداندوست مدرسه را فضا سازی نمودند و دیوارها و تابلوهای پرورشی را تزئین نمودند .

دریافت لوح سپاس انجمن حمایت زندانیان از خیرین دبستان

امام صادق‏ عليه السلام :

اَيُّما مُؤمِنٍ نَفَّسَ عَن مُؤمِنٍ كُربَةً ، نَفَّسَ اللَّهُ عَنهُ سَبعينَ كُربَةً مِن كُرَبِ الدُّنيا و كُرَبِ يَومِ القيامَةِ

هر مؤمني كه گرفتاري مؤمني را بر طرف كند ، خداوند هفتاد گرفتاري دنيا و آخرت را از وي دور مي‏ سازد .

کار نیکو انفاق و کمک به عزیزان موهبتی است که خداوند بزرگ هر کسی را نصیب نخواهد کرد آنان که با روح بلند و مناعت طبع دل پر محبت و دستانی گشاده و بخشنده ، همنوعان خود را چون خود دوست دارند و شیرینی و طعم خوش زندگی را برای دیگران آرزو دارند . اینان به یقین  در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی اند و از بهترین پاداش برخورداند . روز شنبه  ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱  لوح سپاس از کمک خیرین دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین(علیه السلام) از طرف انجمن حمایت زندانیان به مدرسه ارسال گردید . این لوح سپاس به شکرانه ی سخاوت و مناعت خیرین محترم به آنها تقدیم می گردد .

خداوند منان را شاکریم که به ما نعمت قدردانی و تقدیر از عزیزانی را  ارزانی فرموده که همواره در جایگاه خدمت رسانی به هموطنان به شایستگی تلاش می کنند . در اینجا بر خود لازم می دانیم از کمک های خیرخواهانه خیرین محترم دبستان تقدیر و تشکرکنیم . توفیق روز افزون همراه با سلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه خداوند متعال آرزومندیم.

برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم

رسول اكرم صلى الله عليه و آله:

اِنَّ البَيتَ اِذا كَثُرَ فيهِ تِلاوَةُ القُرآنِ كَثُرَ خَيرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ كَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنيا؛

خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى درخشند.

قرآن کریم روشنگر راه زندگی انسانها و نجات‌دهنده‌ آنها از تاریکی و جهالت است .محفل پرفیض انس با قرآن کریم در بین همکاران از روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ همزمان با شروع ماه مبارک رمضان هر روز در زنگ تفریح برگزار می گردد . در این محفل نورانی چند آیه از قرآن قرائت می کنند تا از فیوضات این ماه عزیز با قرائت قرآن بهره مند گردند . با عمل به قرآن، انس با قرآن و تلاوت قرآن زندگی ها  پر از عطر و بوی قرآنی می گردد .

کسب برترین رتبه در مسابقات قرآنی سطح شهرستان

برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی پسرانه امام حسین( ‌ علیه السلام)

خداوند متعال را شاکریم که رشحات نورانی دریای پر برکت قرآن شامل حال  دانش آموزان عزیز گردید.و تقدیر خداوند بر آن تعلق گرفت که در جهت تعمیم وتعمیق فرهنگ قرآنی تلاش نماییم. شنیدن خبرهای خوش شیرین دیگر که  موفقیت دانش آموزان فعال در مسابقات قرآنی  منتخب در شهرستان   در این ایام حلاوت خاصی را مضاعف نموده است .روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ نتایج مسابقات قرآنی سطح شهرستان از سوی اداره آموزش و پرورش اعلام گردید .

کسب افتخارات توسط دانش آموزان عزیزمان آقایان

۱-سجاد جوادی نسب پایه ششم رتبه اول حفظ  ۲ -محمد صدرا خوش اندام پایه پنجم رتبه سوم قرائت  ۳-احمد رضا ساربان پایه چهارم رتبه اول احکام ۴-محمد بلوچ قرایی رشته مداحی رتبه سوم  در  مسابقات  قرآنی را به خانواده های محترم ، همکاران معزز و بزرگوار  صمیمانه تبریک‌ و شاد باش گفته واز همت بلند دانش آموزان عزیزمان سپاسگزاری خویش را ابراز می نماییم و قدردان حضور سبز تمام دانش آموزان خوبمان می باشیم .

قدردان زحمات ارزشمند معاونت محترم پرورشی سرکار خانم یزداندوست مربی محترم قرآن سرکار خانم عبداله پور و معاونین محترم آموزشی معززو بزرگوارکه دلسوزانه  پیگیر مسابقات و مسایل آموزشی  و پرورشی آموزشگاه  هستند،  تقدیر و تشکر می نمایم .آرزوی توفیق روز افزون شما عزیزان را در احیا بصیرت و معرفت قرآنی در سایه الطاف بی دریغ الهی مسئلت می نمایم .

      با سپاس فراوان  – عباس وزین پور

         مدیریت دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام)

نقاشی روی سنگ زنگ هنر خانم اسکندری

نقاشی روی سنگ برای کودکان  یکی از انواع نقاشی خلاق کودکان است که برای بچه ها در هر سنی جذاب و جالب خواهد بود . در واقع می توان گفت نقاشی روی سنگ یک نوع ارتباط کودکان با طبیعت است که بچه ها از فضای تکرای نقاشی روی مقوا و کاغذ خارج می شوند و روی سنگ نقاشی می کشند .

نقاشی روی سنگ از فعالیتهای جالب و جذاب هنری برای کودکان و نوجوانان است که به سادگی در منزل و مدرسه قابل اجراست. این خانه ها از رنگ زدن و کشیدن نقاشی روی سنگ ها درست شده اند. روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه اول در زنگ هنر خانم اسکندری روی سنگ نقاشی کشیدند . دانش آموزان با خلاقیت خود نقاشی های زیبا  جذابی را کشیدند و زنگ شادی داشتند .

راهیابی تیم ها ی دبستان به لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا)

به نام آفریدگاری که انسان را به زیور اندیشه و تفکر آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد.

روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ نتایج مسابقات لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) از سوی بسیج دانش آموزشی اعلام گردید . خبر مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد .

برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی امام حسین پسرانه (علیه السلام ) چهار تیم شرکت کننده پایه های ششم   از دانش آموزان  عزیز ، فعال و پرتلاش  به مرحله نیمه نهایی و استانی مسابقات علمی لیگ پایا در رشته های علوم پایه  راه یافتند

این موفقیت و‌درخشش را به دانش آموزان عزیز ، خانواده‌های محترم ، همکاران بزرگوار سرکار خانم فحتعلیان وجناب آقای قرایی و  سرکار خانم یزداندوست  و معاونین محترم آموزشی  که ما را در رسیدن به این مهم همراه بوده اند ، تبریک و شاد باش عرض می نماییم و موفقیت روز افزون را برای همه  عزیزان خواستاریم.

زنگ فارسی و تدریس نشانه ” ضـــ ض” در کلاس خانم مهدی زاده

روز چهارشنبه ۳۱  فروردین ماه ۱۴۰۱ خانم مهدیزاده در زنگ فارسی نشانه ی ” ضـ ض ” را تدریس نمودند . استفاده از داستان و قصه گویی یکی از روش های تدریس نشانه ها می باشد که باعث افزایش خلاقیت دانش آموزان می گردد . خانم مهدیزاده در ابتدای این تدریس ابتدا داستان این نشانه را بیان کردند وشعر آن نیز توسط دانش آموزان خوانده شد . سپس شکل صحیح نوشتن این نشانه و تلفظ آن آموزش داده شد و کلمات جدیدی که شامل این نشانه بود را  خواندند و نوشتند . در پایان جشن این نشانه برگزار گردید و با شیرینی و شکلات از دانش آموزان پذیرایی شد و به آنها جامدادی به عنوان هدیه داده شد .

فضا سازی به مناسبت شب های قدر

بر بلندای فلک ذکر ملائک یا عیلست

هر کـه گوید یا علی ؛ در روز محشر با علیست

در طواف کعبه گر با دیده ي دل بنگری

هر طرف آئینه اي باشد کزان پیدا علیست

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

پیامبر اکرم«ص» فرمودند: هر کس شب قدر را احیا بدارد ؛ تا سال آینده عذاب از او بر داشته می ‏شود.

روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام و لیالی قدر خانم یزداندوست مربی محترم پرورشی  اقدام به فضا سازی دبستان نمودند . با سیاه پوش کردن نقاط مختلف مدرسه و سالن ها ، نسبت به ایجاد فضای معنوی متناسب این ایام اقدام گردید .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20