فروردین ماه 1400

گزارشات سال ۱۴۰۰

نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند ؛ شعار انقلابی جهش تولید باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال نو در سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران با تبریک عید ، عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال ” تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” نامگذاری کردند. روز شنبه 14 فروردین ماه 1400 خانم یزداندوست مربی پرورشی نام سال جدید را در تابلو اعلانات نصب نمودندو تابلو در سال جدید به روزرسانی شد .

حضور جناب آقای کنعانی در سال جدید در دبستان

زمین نفس می‌کشد و آسمان عنبرافشان می‌گردد / قلب‌ها همراه با باد بهاری زنده می‌شوند

آری با جاری ساختن ذکر یا مقلب‌القلوب  / از خدا می‌خواهیم که زندگی پر از شادی

و امیدی برای انسان در انتظارش قرار دهد  / و انسان را در سختی‌ها کمک کند

فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است. آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد.  روز یکشنبه 15 فروردین ماه 1400 جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) و سرکار خانم تربتی نیا ضمن حضور در مدرسه ، سال جدید را به همکاران تبریک گفتند و آرزوی سال خوبی را برای همه همکاران نمودند .

دریافت لوح سپاس انجمن حمایت زندانیان از خیرین دبستان

امام صادق‏ عليه السلام :

اَيُّما مُؤمِنٍ نَفَّسَ عَن مُؤمِنٍ كُربَةً ، نَفَّسَ اللَّهُ عَنهُ سَبعينَ كُربَةً مِن كُرَبِ الدُّنيا و كُرَبِ يَومِ القيامَة

هر مؤمني كه گرفتاري مؤمني را بر طرف كند ، خداوند هفتاد گرفتاري دنيا و آخرت را از وي دور مي‏سازد .

کار نیکو انفاق و کمک به عزیزان موهبتی است که خداوند بزرگ هر کسی را نصیب نخواهد کرد آنان که با روح بلند و مناعت طبع دل پر محبت و دستانی گشاده و بخشنده ، همنوعان خود را چون خود دوست دارند و شیرینی و طعم خوش زندگی را برای دیگران آرزو دارند . اینان به یقین  در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی اند و از بهترین پاداش برخورداند .روز یکشنبه 15 فروردین ماه 1400 لوح سپاس از کمک خیرین دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین(علیه السلام) از طرف انجمن حمایت زندانیان به مدرسه ارسال گردید . این لوح سپاس به شکرانه ی سخاوت و مناعت خیرین محترم به آنها تقدیم می گردد .

آغاز کلاس های رفع اشکال در سال جدید

روز دوشنبه 16 فروردین ماه 1400 دانش آموزان پایه های مختلف در سال جدید  به صورت اختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی  ، با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش برای رفع اشکال به مدرسه آمدندو در کلاس های درس حاضر شدند  . تمام پروتکل های بهداشتی را برای حضور دانش آموزان رعایت گردیده است . همچنین آموزش‌های بهداشتی به شکل تراکت و بنر تهیه و نصب شده است و فضاسازی مدرسه بر اساس این بوده که دانش آموزان را نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساس و متمرکز شوند . این کلاس ها صرفا برای دانش آموزانی است که در امر تحصیل و مباحث درسی اشکالاتی دارند که می توانند برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند.

آموزش صحیح مسواک زدن

مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی مقوله ی بهداشت دهان و دندان است. اغلب افراد در طی شبانه روز مسواک مي زنند، ولی چیزی که کمتر به آن توجه می شود، نحوه صحیح مسواک زدن می باشد، طوری که در اکثر موارد مسواک زدن با مسواک نزدن زیاد تفاوتی نمی کند. یادگیری مسواک زدن صحیح، کمک شایانی در امر بهداشت دهان و دندان خواهد داشت، آموزش صحیح مسواک زدن بايد از دوران كودكي انجام گيرد موضوعي كه كمتر مورد توجه قرارمي گيرد اين آموزش در مدارس نيز بطور كامل انجام گيرد .آموزش مسواك زدن به شكل صحيح بايد به صورت عملي ويا با استفاده از تصاوير مناسب باشد تا دانش آموز روش صحيح انجام كار را بياموزد. روز چهارشنبه 18 فروردین ماه 1400 خانم زنگنه مربی محترم بهداشت با توجه به اهمیت آموزش صحیح مسواک زدن به دانش آموزان ، فایل های آموزشی نحوه ی صحیح مسواک زدن را در گروه بهداشتی دبستان قرار دادند .

انجام آزمایش وجود هوا در آب

روز چهارشنبه 18 فروردین ماه 1400 خانم توکلی درس علوم  ” هرکدام جای خود ” را تدریس نمودند . در ایندرس دنش آموزان محل زندگی ماهی و  قورباغه را شناختند . دانش آموزان نام جانورانی که در آب زندگی می کنند را شناختند . دانش آموزان با نحوه ی زندگی موجودات ، تفاوت ها و شباهت های موجوداتی که در آب زندگی می کنند را شناختند .پس از آشنایی با موجودات معلم  علل زندگی جانوران در محیط های مختلف ، اندام هایی که آنها را از حیث زیستی متفاوت میکند را برای انها  بیان نمودند . در پایان آزمایش مربوط به اینکه در آب هوا وجود دارد توسط دانش آموزان انجام شد .

تدریس درس  من رشد می کنم در کلاس خانم طاهری

روز شنبه 21 فروردین ماه 1400 خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ”  من رشد می کنم ” را تدریس نمودند .دانش آموزان  با مراحل زندگی مانند نوزادی، کودکی، نوجوانی و…. آشنا شدند . دانش آموزان تغییرات بدن خود را در هر سن شناختند. توانایی های حاصل از رشد خود را بیان کردند . برخی از ویژگیهای بدن، تواناییها و نیازهای خود و همکلاسی هایشان را از تولد تا 8 سالگی  را مقایسه و نتیجه را بیان نمودند . تغییرات حاصل از رشد بدن و توانایی های جدید خود در آینده را به درستی پیشبینی و راه هایی برای رسیدن به رشد مطلوب را گزارش کنند. دانش آموزان به عنوان کار عملی عکس های خود را از نوزادی تا 8 سالگی در کنار هم قرار دادند و به دوستان خود نشان دادند .

برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن پرنو نور در سطح مدرسه

قرآن کتاب زندگی است که در آن پر از آموزه های درست زیستن است و انسان را در راه رسیدن به سعادت رهنمود می کند. تداوم تلاوت قرآن و شنیدن آیات آن باعث می شود که مطالب ارزشمند این کتاب در وجود انسان نهادینه شود و پندهای آن فراموش نشود. در زندگی دنیوی هیچ راهنمایی بهتر از قرآن برای انسان وجود ندارد.

قرآن، کتاب آسمانی ما مسلمانان و وحی منزل از خدای رحیم و کریم به نبی اخلاق و رحمت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله)، بیش از 14 قرن است که با نور و ذات قدسی‌اش، رهنما و رهگشای صدها میلیون نفر مسلمان  بوده است. وظیفه ماست که بیش از پیش اسلام و  قرآن و تعالیم ائمه معصومین را بشناسیم و آن را بشناسانیم و با اجتهاد و تدبر و تفکردر قرآن و تفاسیر جدید و به روز آن بتوانیم بهره‌گیری و استفاده خویش از قرآن را تعالی بخشیم. شرکت دانش آموزان در مسابقات قرآنی یکی از راههای  ایجاد انگیزه برای آشنایی و فراگیری علوم قرآنی است. روز شنبه 21 فروردین ماه 1400 نهمین دوره مسابقات قرآن پرنو نور ویژه مدارس ابتدایی امام حسین (علیه السلام ) در رشته های  حفظ ، قرائت ، اذان در مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی ساعت 10 صبح برگزار گردید.

آغاز دوره قرآن در گروه های دانش آموزان با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان

امیرمومنان على(ع) فرمودند:

((من آنس بتلاوه القرآن, لم توحشه مفارقه الاخوان; کسى که با تلاوت قرآن, انس و الفت گرفت, از جدایى دیگران به وحشت نمى افتد)) .

رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد. بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است. دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشند.

علی(ع) می فرمایند: «کتاب خداوند تعالی را یاد بگیرید؛ زیرا قرآن، بهار دل هاست».

با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و آغاز بهار قرآن مربی پرورشی سرکار خانم یزداندوست هر روز از روز یکشنبه 22 فروردین ماه 1400  یک صفحه قرآن به همراه صوت آن برای دانش آمزان در گروه های کلاسی بارگذاری نمودند تا همه ی دانش آموزان از برکات این ماه استفاده نمایند .

 

بیان نکات بهداشتی برای ماه مبارک رمضان

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در طول روز است و در طول ماه رمضان، اهمیت آن دوچندان می‌شود. اگرچه بیدار نشدن برای صرف سحری، باعث می‌شود بیشتر بخوابید و این امر برای‌تان دلچسب است، اما اصلا کار درستی نیست.نخوردن سحری، طول مدت روزه‌داری را افزایش می‌دهد و بدن تا افطار، برای تأمین مواد مورد نیاز و انرژی، به وعده‌ی غذایی قبلی نیاز دارد. با توجه به ساعات طولانی روزه‌داری، احتمال کم‌آبی بدن و احساس خستگی در طول روز بیشتر می‌شود. به‌علاوه نخوردن سحری باعث می‌شود بعد از افطار پرخوری کنید که آن هم باعث افزایش وزن ناسالم می‌شود. روز دوشنبه 23 فروردین ماه 1400 با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان خانم زنگنه مربی محترم بهداشت توصیه های بهداشتی مربوط به ماه مبارک رمضان را در گروه های بهداشتی برای استفاده دانش آموزان قرار دادند .

تدریس درس کسر در کلاس خانم صداقت جو

روز چهارشنبه 25 فروردین ماه 1400 خانم صداقت جو معلم پایه دوم مبحث کسرها را تدریس نمودند . دانش آموزان با مفهوم کسر به صورت تصاویر و اشکال آشنا شدند . کاربرد کسرها در زندگی روزمرّه ،  تقسیمات متساوی و نامتساوی را فرا گرفتند . نماد و نام های کسرها را نوشتند و بیان کردند و خطّ کسررا به عنوان نماد کسر بیان کردند . قوانین و قواعد کسرها را بیان نمودند به این صورت که در کسرها کلّ شکل در پایین و قسمت رنگی در صورت خطّ کسر قرار می گیرند . دانش آموزان در پایان درس توانستند تقسیمات متساوی و نامتساوی اشکال را بیان و رسم کنند .

به روز رسانی برد بهداشت در آستانه هفته سلامت

در راستای شعار روز جهانی بهداشت ” سال جهانی مدافعان سلامت”، شعار هفته سلامت امسال (یکم الی هفتم اردیبهشت ) ” ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر” انتخاب شده است.  بر این اساس روزشمار و عناوین هفته سلامت سال جاری به شرح ذیل اعلام می شود:

** چهارشنبه اول اردیبهشت با عنوان «همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر،

**پنجشنبه دوم اردیبهشت با عنوان «مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»،

**جمعه سوم اردیبهشت با عنوان «آموزه‌های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر،

**شنبه چهارم اردیبهشت با عنوان «ارتقای نظام شبکه بهداشتی درمانی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»،

**یکشنبه پنجم اردیبهشت با عنوان «رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ سازی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»

**دوشنبه ششم اردیبهشت با عنوان «پژوهش، فناوری، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر

**و روز سه شنبه هفتم اردیبهشت با عنوان «مشارکت‌های بین بخشی و مسئولیت اجتماعی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» نام‌گذاری شده است.

خانم زنگنه مربی بهداشت دبستان در آستانه قرار گرفتن در هفته سلامت برد بهداشت را روز دوشنبه 30  فروردین 1400  به روزرسانی کردند و شعارهفته سلامت و روز شمار این هفته را در برد نصب نمودند .

برگزاری برنامه  عید و داستان

برنامه «عید، هنر و داستان» در ایام عید نوروز 1400 برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی اجرا گردید .

برنامه دوره ابتدایی در ایام نوروز، برنامه خلاقانه ای است که برای فراهم کردن فرصت بروز خلاقیت هنر در دانش‌آموزان در کنار فعالیت‌های داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی که در چند سال گذشته اجرا شده بود امسال محور هنر هم اضافه گردید.

دانش‌آموزان می‌توانستند در قالب فیلم، نقاشی یا عکاسی در قالب موضوعاتی مانند دلتنگی برای مدرسه، دنیای با کرونا، دنیای بدون کرونا، همدلی و مدرسه سازی آثار خلاقانه خود را ارسال کنند. دانش‌آموزان همچنین می‌توانستند کتاب مورد علاقه خود را خوانده و باز نویسی کنند و یا قصه‌های خلاقانه خود یا بزرگترهایشان را روایت کنند.برنامه عید و داستان جایگزین شد که دانش‌آموزان در 3 محور داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی بتوانند خلاقیت‌های خود را بروز دهند و با کتاب انس بگیرند تا بواسطه نوشتن داستان مهارت‌های نوشتن و از طریق داستان خوانی مهارت‌های خواندن را تقویت کنند. روز دوشنبه 30 فروردین ماه 1400 اسامی دانش آموزان شرکت کننده و  آثار مربوط به برنامه ” عید و داستان ” دانش آموزان به اداره آموزش و پرورش ارسال گردید .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20