دی ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

آموزش حفظ «آیةالکرسى‌» کلاس سوم خانم شعبانی

هر کس یکصد مرتبه آیه الکرسی را بخواند مثل کسی است که در طول حیاتش خدا را عبادت و بندگی کرده است؛ و هر کس « آیه الکرسی » را بخواند و ثوابش را برای اهل قبور قرار دهد خداوند گناهانش را می‌آمرزد .

آیت الکرسى‌ (سوره بقره: آیه ۲۵۵) مجموعه‌ای از صفات جلال و جمال خداوند است که هم شامل صفات ذات خداوند از جمله وحدانیت، حیات، قیومیت، علم و قدرت و هم شامل صفات فعل او مانند مالکیت بر جهان هستی و شفاعت می‌شود . این آیه به دلیل جمله «وَسِعَ کُرسِیُّهُ السَّمواتِ و الارضَ» به‌ «آیةالکرسى‌» معروف شده است. البته برخی آیه ۲۵۶ و ۲۵۷ سوره بقره را نیز جزو آن دانسته‌اند ؛ اما با توجه به روایات و شواهد، آیة الکرسی تنها آیه ۲۵۵ بقره است . روز شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱ خانم شعبانی معلم قرآن پایه سوم  حفظ «آیةالکرسى‌» را به دانش آموزان آموزش دادند . دانش آموزان در این زنگ با فواید «آیةالکرسى‌» نیز آشنا شدند .

زنگ هنر و ساخت کاردستی با برگ های پاییزی در زنگ هنر خانم یعقوب زاده

با دیدن برگ های رنگارنگ پاییزی به این فکر می‌افتیم که این برگ ها را در یک قاب هنری ماندگار کنیم اما استفاده از این برگ ها  با رنگ های متنوع و زیبای زرد و قرمز و نارنجی ایده های بیشتری برای درست کردن کاردستی به شکل های مختلف را در اختیار ما قرار می دهد و بسیار جذاب خواهد بود .با فرا رسیدن فصل پاییز و رنگارنگ شدن برگ درختان این فرصت هست که با کودکتان کاردستی های مختلفی از برگ های رنگارنگ درست کرد . روز شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر از دانش آموزان خواستند با خلاقیت خود کاردستی های زیبایی بسازند و زنگ شاد و خلاقی را سپری نمودند .

برپایی موکب به مناسبت شهادت حضرت زهرا ( سلام الله علیها )

امشب گویی آسمان و زمین چشم شده‌اند و با گل پرپر شده بهشتی وداع می‌کنند. علی، چون تنی که روح از آن جدا گشته، پیکر فاطمه را بر ‏دوش دارد، گام‌هایش سست و لرزان است، ‏

چشمهایش غرق در دریای اشک و جگرش سوزان از داغ فراق. گویی تقاضا می‌کرد که کسی جسم بی روح او را مدفون سازد‎. ‎‌ای دریای اندوه‎!

ابرها، گریان از شب غربت مولایت، دل‌ها خون از غم مجتبایت، آب‌ها تشنه لب‌های حسینت و کوه‌ها مبهوت پایداری زینب تو، هستند‎!‌ای قافله دار اشک و اندوه‎!

آه! که هنوز، از پس خاکستر این همه سال شرار سوز تو از بیت الاحزان تا بلندای عرش زبانه می‌کشد‎!

هنوز، طنین دادخواهی تو، از مسجد و محراب پیامبر (صلی الله علیها) به گوش می‌رسد‎!

هنوز، صدای استغاثه تو از کوچه‌های مدینه، بلند است‎!

هنوز، دل شیعیانت، در التهاب داغ تو، داغدار است‎

هنوز، آل تو در رثایت دستار سیاه به سر می‌پیچند‎!

و ما هنوز هم، تقاص محبت تو را پس می‌دهیم و آواره عشق تو، هستیم‎!

و هنوز، هر صبح و شام، در راه تو لاله می‌کاریم‎!

و مسیر عشق تو را، با آب دیده می‌شوییم و با جاروی مژگان، می‌روبیم‎!

درسحرگاه هر آدینه چشم به راه سپیده هستیم، تا میوه دلت، آن تک سوار سبز مهدی دین پناه (عج)، از راه رسد.‎

انجام آزمایش علوم پایه سوم

خاک رس ریزترین ذره موجود در خاک است و در مقایسه با شن و ماسه دارای ذراتی رقیق تر و صاف تر می باشد. برخلاف ذرات ماسه که فضاهای خالی بین آن ها زیاد می باشد در خاک رس ذرات تمایل دارند به یکدیگر بچسبند و حرکت کمی را در خاک انجام دهند. خاک رس نرم تر است و ماسه از مواد درشت تری برخوردار است .

روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ خانم گل بخشی معلم پایه سوم در زنگ علوم درس ششم  ( زندگی ما و آب ) مقایسه نفوذ پذیری آب در خاک را تدریس نمودند.در این درس دانش آموزان به همراه معلم خود به آزمایشگاه رفتند و مشاهده کردند در زمین های ماسه ای،آب بیشتر و سریع ترفرو می رود.چون اندازه ی ذرات ماسه درست است و فضای خالی بین ذرات آن بیشتر است و آب در همه جا فرو نمی رود.

انجام آزمایش شبیه ساز تصفیه آب در کلاس سوم خانم احمدی

برای تصفیه آب، ابتدا رودخانه ها یا دریاچه ها آن را مسدود می کنند. آب در پشت سد جمع می شود و چون آب انرژی دارد پس از باز شدن دریچه های سد آب به بیرون رانده می شود. این آب وارد مخازنی می شود که در ابتدا با توری اندود شده اند. زباله ها و ضایعات آب پشت این توری ها جمع آوری می شود. سپس آب به تصفیه خانه هدایت می شود .

روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی معلم پایه سوم درس ششم علوم ” زندگی ما و آب ”  را تدریس کردند . در این درس در مورد نحوه ی تشکیل رود نکاتی بیان شد .  در مورد آب های زیر زمینی بحث و گفتگو شد سپس دانش آموزان به آزمایشگاه مدرسه رفتند و با مراحل تصفیه آب آشنا شدند .

برپایی مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مظهر ایثار و ولایتمداری و از افتخارات عالم وجود است و در تبیین شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)همین بس که سوره کوثر و آیاتی ازجمله آیه تطهیر، مباهله و مودت در شأن و منزلت آن بانوی مکرمه نازل ‌شده است.

به مناسبت سالروز شهادت بزرگ بانوي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ارج نهادن به مقام والاي ايثار وشهادت و الگوي برتر زنان عالم مراسم عزاداری در روز دوشنبه ۵  دی ماه ۱۴۰۱ برای دانش آموزان برپا گردید . در این مراسم جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین ( علیه السلام ) و سرکار خانم تربتی نیا معاون آموزشی مؤسسه نیز حور داشتند . در ابتدای مراسم دانش آموز آقای خوجه برای دوستانش مداحی نمودند و دانش آموزان به سینه زنی پرداختند سپس جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان درباره زندگی حضرت زهرا و سیره آن حضرت برای دانش آموزان سخنانی بیان کردند . در ادامه مداح اهل بیت جناب آقای اسماعیل نژاد در جمع دانش آموزان حضور پیدا نمودند و برای دانش آموزان مداحی کردند . سپس حجت الاسلام آقای اکبری نماز جماعت دبستان برای دانش آموزان در مورد حضرت زهرا و شیوه زندگی ایشان سخنرانی نمودند ودر پایان از دانش آموزان پذیرائی نمودند .

انجام آزمایشات فصل آهنربا پایه چهارم کلاس خانم نجاتی

روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ خانم نجاتی در زنگ علوم درس ”  آهن ربا در زندگی ” را تدریس کردند . در این درس در مورد آهنربا ، چیزهایی که آهنربا جذب می کند و چیزهایی که جذب نمی کند ، قطب های آهنربا ، روش های ساخت آهنربا ، انواع آهنربا صحبت شد . سپس دانش آموزان به همراه معلم خود به آزمایشگاه مدرسه رفتند و از نزدیک با انواع آهنرباها آشنا شدند .

قطب های آهن ربا را مشاهده کردند  . با روش های ساخت آهنربا روش القایی ، مالشی ، الکتریکی آشنا شدند و با این روش ها آهنربا ساختند . قطب های آهنربا نیروی ربایشی بیشتری دارد ولی قدرت قطب ها باهم تفاوتی ندارد . اگر دو آهن ربا را از قطب های هم نام به یکدیگر نزدیک کنیم از یکدیگر دور می شوند و به اصطلاح می گوییم همدیگر را می رانند . و بر عکس ، اگر دو آهن ربا را از طرف دو قطب غیر همنام به یکدیگر نزدیک کنیم هم دیگر را جذب می کنند و به اصطلاح می گوییم همدیگر را می ربایند . تمام این موارد را دانش آموزان در آزمایشگاه انجام دادند و به طور عملی مشاهده نمودند .

نقاشی با پرگار در زنگ هنر خانم یعقوب زاده

هنر نقاشی و نقاشی کشیدن یکی از در دسترس ترین و جذاب ترین هنرهایی است که هر کسی با کمی ذوق و علاقه و البته تلاش و پشتکار می تواند در آن موفق باشد و صاحب سبک و آثار بسیار چشم گیر و جذابی نیز در آن عرصه گردد .

کودکانی که در معرض هنر قرار می‌گیرند، توانایی ویژه‌ای برای تفکر خلاق، کشف، نوآوری، اصیل بودن و ایجاد مالکیت فکری دارند که از ویژگی‌های کلیدی برای شکوفایی اجتماعی و موفقیت فردی شناخته می‌شود .

کودکان در کلاس سوم ابتدایی با پرگار و روش کار کردن با آن آشنا می شوند . برای دلچسب کردن آموزش و همچنین ایجاد رابطه ی عاطفی بیشتر بین درس ریاضی و هنر  روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده معلم هنر از دانش آموزان خواستند با استفاده از پرگار نقاشی با خلاقیت خود رسم کنند .

بازدید جناب آقای کنعانی از روند آموزشی کلاس خانم عبداله پور

روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام)  به همراه سرکار خانم تربتی نیا  معاون محترم مؤسسه به منظور بازدید از کلاس های درس در مدرسه حضور یافتند . در این بازدید جناب آقای علیخو مدیریت محترم نیز حضور داشتند . آقای کنعانی از کلاس خانم عبداله پور معلم فارسی پایه پنجم و ششم  بازدید به عمل آوردند . ابتدا به معلم و دانش آموزان خسته نباشید گفتند سپس سطح آموخته های دانش آموزان پایه ششم را با مطرح نمودن چندین سوال مورد سنجش قرار دادند و دانش آموزان به خوبی و درستی به سوالات ایشان پاسخ دادند و معلم از روند آموزش دانش آموزان و نحوه ی کار خود توضیحاتی دادند و جناب آقای کنعانی از معلم و کادر مدرسه تشکر و قدردانی نمودند .

فضاسازی دبستان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

امشب گویی آسمان و زمین چشم شده‌اند و با گل پرپر شده بهشتی وداع می‌کنند. علی، چون تنی که روح از آن جدا گشته، پیکر فاطمه را بر ‏دوش دارد، گام‌هایش سست و لرزان است، ‏

چشمهایش غرق در دریای اشک و جگرش سوزان از داغ فراق. گویی تقاضا می‌کرد که کسی جسم بی روح او را مدفون سازد‎. ‎‌ای دریای اندوه !‎

ابرها، گریان از شب غربت مولایت، دل‌ها خون از غم مجتبایت، آب‌ها تشنه لب‌های حسینت و کوه‌ها مبهوت پایداری زینب تو، ‎ای قافله دار اشک و اندوه !‎

آه! که هنوز، از پس خاکستر این همه سال شرار سوز تو از بیت الاحزان تا بلندای عرش زبانه می‌کشد!‎

هنوز، طنین دادخواهی تو، از مسجد و محراب پیامبر (ص) به گوش می‌رسد!‎

هنوز، صدای استغاثه تو از کوچه‌های مدینه، بلند است!‎

هنوز، دل شیعیانت، در التهاب داغ تو، داغدار است‎

هنوز، آل تو در رثایت دستار سیاه به سر می‌پیچند!‎

روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ با توجه به نزدیک شدن به شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) خانم مصطفوی مربی پرورشی مدرسه را فضاسازی نمودند و تابلو های پرورشی را به روز رسانی کردند . همچنین در زنگ های تفریح مداحی برای دانش آموزان پخش نمودند . پیام های آموزشی و تربیتی، تبیین زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) ، انس با قرآن ، معرفی کتاب و انتشار پیام هایی از توصیه های حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه ) درخصوص ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) ازدیگربرنامه های  اجرایی ایام فاطمیه درفضای مجازی مدرسه می باشد . زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) سرشاراز آموزه های والای انسانی و اخلاقی است که تلاش می کنیم دراین ایام دانش آموزان شناخت بیشتری از آن حضرت پیدا کنند.

برگزاری جلسه شورای دانش آموزی

روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ جلسه شورای دانش آموزی با حضور اعضای شورا ، مدیریت دبستان جناب آقای علیخو ، معاون پرورشی خانم مصطفوی ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر دبستان برگزار گردید . در ابتدای جلسه جناب آقای علیخو ضمن خیر مقدم به حاضرین موضوعات جلسه را بیان نمودند و لزوم همکاری اعضای شورا با مدرسه را یاد آور شدند . نصب مطالب آموزشی در آموزشگاه ، نصب بروشور وتراکت در خصوص راههای صحیح مطالعه، بزرگداشت روز نهم دی ماه ۱۴۰۱ میثاق با ولایت وامامت از جمله مواردی بود که در این جلسه در مورد آن صحبت شد همچنین در مورد آماده سازی دانش آموزان برای مسابقات قرآن و عترت و نماز برنامه ریزی شد .

برگزاری مراسم عزاداری درکلاس خانم طاهری

فاطمه جان، سنگ‏ها بر سوگ تو ندبه می‏خوانند؛ در غروبی که شاخه‏ ات را شکسته بودند.

امشب، جای پای دوست، در خانه خالی است و ترنم مهربانی، بی‏حدیث حضور او، خاموش است.

علی، شبانه یاس می‏کارد! شبانه، داغ دلش را به خاک می‏گوید؛ اگرچه فردا صبح، از سمت خانه همسایه بوی نان آید.

دوباره بغض حسن با حسین می ‏گیرد.

و جای خالیِ مادر به خانه م ی‏پیچد.

کجاست فاطمه امشب؟ کجاست بانوی نور؟

روز دوشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۱ به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) دانش آموزان کلاس دوم خانم طاهری عزاداری نمودند و با اوردن نذری های خود به کلاس موکب صلواتی در کلاس خود راه اندازی نمودند . در این مراسم جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ، معاون محترم آموزشی مؤسسه سرکار خانم تربتی نیا و جناب آقای هاشم زاده معاون محترم مالی مؤسسه نیز حضور داشتند . دانش آموزان مداحی و سینه زنی نمودند و از دوستان خود پذیرایی نمودند .

برگزاری اولین مرحله آزمون تبار ویژه پایه دوم

روز دوشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۱ ، اولین مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی تبار ویژه دانش آموزان پایه دوم در دبستان پسرانه امام حسین(علیه‌السلام) برگزار گردید. برگزاری این آزمون توانایی مقایسه رشد و عملکرد دانش آموز را به آموزگاران و مسئولین آموزشگاه می دهد و در طول سال نقاط ضعف و قوت دانش آموزان تا مقدار زیادی با این آزمون ها مشخص می گردد . دانش آموزان پایه دوم ساعت ۹:۳۰ دانش آموزان به ۴۵ سوال از دروس (فارسی- ریاضی – علوم) پاسخ دادند.  و در فضایی آرام به رقابتی سالم با دیگر دوستان خود پرداختند . سرکار خانم تربتی نیا معاون آموزشی مؤسسه ، جناب آقای هاشم زاده معاون مالی و جناب آقای علیخو مدیریت دبستان از روند برگزاری آزمون بازدید نمودند .

اردوی علمی پارک طبیعت « کلاس خانم طاهری »

از جمله اهداف یک اردوی علمی می توان به مشاهده علمی پدیده ها و فرآیندها ، مشاهده مکان های علمی ، تاریخی ، فرهنگی و…. ، تنوع دادن در شیوه ی تدریس ، آشنایی با منابع متنوع یادگیری خارج از مدرسه و……  اشاره نمود . روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم دانش آموزان خود را به اردوی علمی ” مدرسه طبیعت ”  واقع در پیشکوه بردند.

در این اردو دانش آموزان به طور عینی با فعالیت های مختلف مثل  پخت نان ، آشنایی با شغل نانوایی  ، آموزش کاشت گل ، آشنایی با شغل باغبانی آشنا شدند و خود نیز این فعالیت ها را انجام دادند . در این اردوی علمی علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف با مشاغل مختلف نیز آشنا شدند و ساعات شاد و به یاد ماندنی را سپری نمودند .

اردوی علمی پارک طبیعت « کلاس خانم صداقت جو »

امروزه نقش اردو در رشد و شخصیت دانش آموزان، اجتماعی شدن و باورپذیری آن ها امری غیرقابل انکار به شمار می رود و از همین روست که اغلب کارشناسان آموزشی بر لزوم برگزاری اردوهای علمی، معنوی و تفریحی برای دانش آموزان توافق نظر دارند .

از جمله اهداف یک اردوی علمی می توان به مشاهده علمی پدیده ها و فرآیندها ، مشاهده مکان های علمی ، تاریخی ، فرهنگی و…. ، تنوع دادن در شیوه ی تدریس ، آشنایی با منابع متنوع یادگیری خارج از مدرسه و……  اشاره نمود . به همین منظور روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱ خانمصداقت جو معلم پایه دوم دانش آموزان خود را به اردوی علمی مدرسه طبیعت واقع در پیشکوه بردند. در این اردو دانش آموزان به طور عینی با فعالیت های مختلف مثل  پخت نان ،آشنایی با شغل نانوایی  ، آموزش کاشت گل ، آشنایی با شغل باغبانی آشنا شدند و خود نیز این فعالیت ها ر ا انجام دادند . در این اردوی علمی علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف با مشاغل مختلف نیز آشنا شدند و همچنین با نانهایی که خود پختند صبحانه رامیل  نمودند .

تدریس درس « دوستان ما » کلاس خانم طاهری

روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری در زنگ فارسی درس ” دوستان ما ” را تدریس نمودند . برای تدریس درس که به معرفی مشاغل مختلف و ابزارهای آن ها می پردازد ، دانش آموزان وسایل هر کدام از این مشاغل را به کلاس درس آورده و با لوازم مورد نیاز و نمایش زیبا و دیدنی را اجرا نمودند و هر کدام با بیان شعری شغل خود را به دوستانشان معرفی کردند. دانش آموزان با شغل های مختلف موجود در جامعه آشنا شوند و دریافتند که تمام شغل ها برای برطرف کردن نیازهای جامعه لازم و ضروری هستند و باید به هرکسی در هر شغلی احترام گذاشت و همه دوستان ما هستند و در نهایت به شناخت خداوند به عنوان خالق هستی پی بردند.

تدریس درس فارسی کلاس خانم تقی زاده

روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده در زنگ فارسی درس ” دوستان ما ” را تدریس نمودند . در این درس  به معرفی مشاغل مختلف و ابزارهای آن ها می پردازد . دانش آموزان وسایل هر کدام از این مشاغل را به کلاس درس آورده و با لوازم مورد نیاز و نمایش زیبا و دیدنی را اجرا نمودند و هر کدام با بیان شعری شغل خود را به دوستانشان معرفی کردند. دانش آموزان با شغل های مختلف موجود در جامعه آشنا شدند  و دریافتند که تمام شغل ها برای برطرف کردن نیازهای جامعه لازم و ضروری هستند و باید به هرکسی در هر شغلی احترام گذاشت و همه دوستان ما هستند و در نهایت به شناخت خداوند به عنوان خالق هستی پی بردند و از روز درس روانخوانی نمودند و کلمات  جدید را فرا گرفتند .

برگزاری جلسه هم اندیشی به مناسبت هفته بصیرت

روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی مدیریت محترم دبستان جناب آقای علیخو با معاونین آموزشی و پرورشی ساعت ۱۰ صبح به مناسبت هفته بصیرت برگزار گردید . دراین جلسه جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به ارائه مطالبی در باره چگونگی برگزاری هفته بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداختند .

در ادامه همکاران به ارائه نقطه ‌نظرات خود در باره چگونگی برگزاری هفته بصیرت و سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداختند و مواردی را در رابطه با این نشست به تصویب رساندن تا در این ایام اجرایی شود. همچنین در باره مسائل آموزشی و انضباطی  دانش آموزان ، نحوه ی برگزاری یادواره شهدا نیز بحث و تبادل نظر گردید و جلسه ساعت ۱۱:۳۰ به پایان رسید .

زنگ ریاضی و کار با جعبه کوئیزنر کلاس دوم خانم طاهری

میله ها و مکعب کوئیزنر وسیله‌ی کمک آموزشی درس حساب و ریاضی است. این میله ها و مکعب های اعداد، به درک بهتر محاسبات ساده ریاضی مانند جمع(بعلاوه)، تفریق(منها)، ضرب و تقسیم کمک می کند. همچنین مفاهیم کسر و اعشار را برای دانش آموزان مجسم و قابل فهم می کند. کودکان با این میله ها و مکعب های اعداد می توانند مفاهیم یکان، دهگان، صدگان و هزارگان را به طور ملموس دریابند. همچنین معلم می تواند مفاهیم کوچک تر، بزرگتر و مساوی را به سادگی بااین مکعب ها و میله های اعداد به بچه‌ ها آموزش دهد .

روز شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ ریاضی با استفاده از جعبه  کوئیزنر و دست ورزی اعداد سه رقمی و دسته های ۱۰۰ تایی و یکی و ده تایی را تمرین نمودند و تمرین های مختلف را حل نمودند .

غبار روبی مزار شهدا در هفته بصیرت

شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی سبیل الله» انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر(صلی الله علیه و آله ) شریف ترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ) و علی(علیه السلام) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)

روز شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته بصیرت و میثاق با ولایت، دانش آموزان پایه چهارم جهت میثاق با شهدا گمنام درمزار شهدای گمنام واقع در باغ ملی  گرد هم آمدند و مزار شهدای گمنام غبارروبی و عطر افشانی شد . دانش آموزان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گلگون کفن این شهرستان ادای احترام کردند .

برگزاری جلسه هم اندیشی ستاد یادواره شهدا

هدف از برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نو است، ترویج این فرهنگ نیاز جامعه امروز است. روز شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱  نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری یادواره شهدا با حضور مدیریت محترم دبستان جناب آقای علیخو و معاونین محترم دبستان ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر دبستان برگزار گردید . در این نشست آقای علیخو ضمن تشکر از همکاران از حضور در جلسه  بر زنده نگه داشتن یاد شهدا و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کردند. در این جلسه در خصوص مکان برگزاری مراسم ، برنامه هایی که اجرا خواهد شد، سخنران و دعوت از خانواده شهید صحبت و تصمیم گیری شد .

فضا سازی مدرسه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در قرآن و سیره پیامبر گرامی اسلام مشهود است و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بخش های فرهنگ ناب اسلام است و نتیجه والاترین ارزش هایی می باشد که یک انسان متعهد می تواند به آن مقام دست یابد.

در آستانه سومین سالگرد سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره و از جان گذشتگی های آن شهید والامقام که نماد بارز مجاهدت و مهربانی با یاران و خشم با بدخواهان بود، روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی مربی محترم پرورشی سالن ها ، تابلوهای پرورشی و دیوار های مدرسه را فضا سازی نمودند و بنر هایی به همین مناسبت نصب نمودند .

بازی های گروهی و مرتب کردن جملات در کلاس خانم طاهری

یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش و سازنده برای همه، به ویژه برای دانش آموزان بازی است .به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدف داری که به شکل گروهی یا فردی انجام پذیرد «بازی» گویند . امروزه بازی‌های آموزشی یکی از ابزارهای مهم برای والدین و معلمان به حساب می‌آید . بازی‌های آموزشی می‌توانند شیوه‌ای فعال و برانگیزاننده برای دانش‌آموزان باشند تا به مرور آنچه یاد گرفته‌اند، بپردازند. روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ فارسی جملات به هم ریخته ای را در  اختیار دانش آموزان قرار دادند و با استفاده از بازی های گروهی از دانش آموزان خواستند جملات به هم ریخته را تکمیل کنند .

بازدید دانش آموزان پایه چهارم خانم نجاتی از افلاک نما

افلاک نما نوعی ساختمان بخصوص است که سقفی به شکل گنبد یا نیم دایره دارد. داخل این بنا صندلی هایی برای نشستن تماشاگران قرار داده شده و روی سقف گنبدی شکل آن با استفاده از پروژکتور، عدسی، منشور و آئینه آسمان شب به صورت نقاط نورانی به نمایش گذاشته می شود . روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ خانم نجاتی در زنگ علوم دانش اموزان را به بازدید افلاک نما بردند . در این بازدید برای دانش آموزان در مورد آسمان در شب ، در مورد پروژکتورهای افلاک نما و… توضیحاتی داده شد . پروژکتور افلاک نما می تواند محل دقیق ستارگان و حرکات آنها را در آسمان نشان می دهد. این پروژکتور می تواند حرکت ستارگان را کاملا طبیعی، سریعتر، کندتر و یا حتی برعکس به نمایش بگذارد .

آموزش تقارن در پایه دوم خانم تقی زاده

ریاضی دانان چیز های زیادی اختراع کرده اند ، اماتقارن راآن ها نساخته اند . تقارن همه جا هست .در زبان روز مره تقارن را چنین می دانیم که وقتی چیزی رابه دو قسمت کردیم ، یک نیمه انعکاس نیمه ی دیگر باشد .اگر دوخط تقارن به صورت عمودی و افقی بر روی یک شکل رسم گردد دو نیمه بالا و پائین نسبت محور افقی و دو نیمه چپ و راست نسبت به محور عمودی کاملا قرینه هم هستند.روز دو شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی مفهوم تقارن را تمرین و تکرار نمودند . دانش آموزان در این درس علاوه بر تمرین و تکرار مبحث تقارن ، نحوه ی گره زدن را آموزش دیدند . در واقع تلفیقی از هنر و ریاضی را در کلاس درس همراه با دست ورزی انجام دادند .

زنگ علوم و تدریس درس ” بازتابش نور” در کلاس سوم خانم احمدی

روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی معلم پایه سوم در زنگ علوم مبحث بازتابش نور را تدریس کردند . در این درس با منبع نور آشنا شدند .برای دیدن اجسام نور لازم است . اجسامی که از خود نور تولید می کنند منبع نور نامیده می شوند مانند خورشید شمع روشن و… . با مفهوم باز تابش نور نیز آشنا شدند .وقتی نور به آینه می تابد از ان بر میگردد به این پدیده بازتابش نور می گویند . با انواع باز تابش آشنا شدند .هنگامی که نور بر سطح صاف و صیقلی تابش می کند مانند آینه سطح صاف سنگ ها باز تابش منظم است و هنگامی که نور بر سطح ناصاف و غیر صیقلی تابش کند به طور نا منظم بازتابش می کند . بعد از درس دانش آموزان به آزمایشگاه رفتند و از نزدیک با منبع نورو باز تابش و انواع بازتابش ها اشنا شدند .

بازدید علمی از باغ پرندگان کلاس خانم مصطفوی

روز دوشنبه ۱۲  دی ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ علوم ” با دنیای جانوران ” را تدریس نمودند .  جهت تثبیت درس دانش آموزان را به اردوی علمی ” باغ پرندگان ” بردند . دانش آموزان با رشد وحرکت و غذا خوردن جانوران ، تفاوت ها و شباهت های جانوران ، ارزش و اهمیت جانوران آشنا شدند . غذای جانوران  را  شناختند و چگونگی غذا دادن به حیوانات اهلی را بیان نمودند  . با مفهوم غذای گوشتی و گیاهی آشنا شدند . معلم در این زنگ در مورد مهربانی با حیوانات نکاتی را برای دانش آموزان بیان نمودند . سپس بعضی از حیوانات را از روی نوع غذا نامگذاری نمودند . و جانوران را با سه ویژگی رشد، حرکت و غذا خوردن باهم مقایسه کردند .

برگزاری جلسه آموزش خانواده

اصلی ترین محور تامین کننده سلامت روانی کودک، ارتباط صحیح والدین با یکدیگر می باشد. همه ی ما می دانیم که دعوا ها و ناسازگاری های والدین چه تاثیرات مخربی بر روحیه کودک می گذارد و موجب گوشه گیری، پرخاشگری و یا افسردگی کودک می شود .از آن جا که هدف از ازدواج، تشکیل خانواده و هدف از ایجاد یک خانواده جدید، رسیدن به آرامش معرفی شده، کانون خانواده باید سرشار از محبت و روابط بین اعضای خانواده نیز بر همین محور استوار باشد .

روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ جلسه اموزش خانواده با حضور آقای غلامی روانشناس خانواده  در محل نماز خانه با حضور حداکثری اولیا در ساعت ۱۶ برگزار گردید . در ابتدای جلسه جناب آقای علیخو ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در جلسه ، به اهمیت روابط حسنه پدر و مادر با یکدیگر بر رفتار فرزندشان تاکید نمودند .   در ادامه جناب آقای غلامی در مورد روابط پدر و مادر و تأثیر آن بر رفتار فرزندان صحبت نمودند و راه کار هایی را بیان نمودند و اولیا سؤالات خود را مطرح نمودند .

برگزاری “همایش بصیرتی” در هفته بصیرت

سلام سردار دلها

سلام بر روح بلند و کبریایی ات

سلام بر عزم آسمانی و بی فرودت

سلام بر عقیق پیشانیت

سلام، پیکر ارباً اربا

سلام بر دست عباس

سلام بر جسم صد پاره حسین

سلام……..

به مناسبت گرامیداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت و  سومین سالگرد آسمانی شدن سرباز وطن حاج قاسم سلیمانی،ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان “همایش بصیرتی”  در سالن اجتماعات دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) در روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۵:۳۰ با حضور کلیه کارکنان و همکاران مدارس امام حسین (علیه السلام ) و کادر مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) و جناب آقای دکتر ناصری موحد برگزار گردید . جلسه با قرائت قرآن آغاز گردید  سپس سرود جمهوری اسلامی ایران طنین انداز شد وسپس جناب آقای کنعانی ضمن خیر مقدم  سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند  و در ادامه جناب آقای دکتر ناصری موحد در مورد عظمت و بزرگی سردار سخنانی بیان نمودند و در مورد فتنه های دشمن توضیحاتی بیان کردند . بصیرت افزایی،معرفت،عقلانیت باعث شد تا امروز به خود ببالیم وبگوییم اسلام قدرت پویایی وقدرت توسعه وپیش برندگی وپیش دارنگی درهمه عرصه ها دارد .هدف برگزاری اینگونه گردهمایی ها تجدید میثاق ،تفکر،آگاهی ومعرفت وقدردانی از رشادتهای شهدا می باشد  .

کسب رتبه دوم شهرستان در مسابقات شطرنج

حمد و سپاس از آن خداوندی است که برترین مردانش را علی (علیه السلام) برگزید تا مقتدای ورزشکاران باشد و پیشوای متقیان .

تا هر آئینه یادآور این مهم باشد که عقل سالم در بدن سالم است.چنانکه شاعر پارسی گوی می فرماید :

ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی زاید و کاستی

در روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ تیم شطرنج دبستان در مسابقات شهرستانی شرکت نمودند  و با دوستان خود در سطح شهرستان به رقابت پرداختند و موفق به کسب رتبه دوم شهرستان گردیدند . دانش آموزان موفقیت شما را در کسب رتبه ی دوم شهرستان تبریک عرض می کنیم . از خداوند منان توفیق رسیدن به درجات بالاتر را برایتان خواستاریم و امیدواریم که مسیر موفقیت و پیشرفت تان را همواره به همین شکل ادامه دهید تا بتوانید در نهایت به بالاترین سطح در این رشته ی ورزشی برسید.

اسامی تیم شطرنج دبستان به شرح ذیل اعلام می گردد :

  •     آقای امیر علی عباسی (پایه چهارم )
  •     آقای محمد مهدی خضری ( پایه ششم )
  •     آقای عرفان سلیمانی ( پایه ششم )
  •     آقای ماهان کوشا (پایه ششم )
  •     آقای محمد امانی (پایه پنجم )

زنگ مهارت های زندگی و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

دی ماه سال ۹۸ بود!  تویک‌ روز‌جمعه‌ زمستونی خبری دنیــا رو ‌تکون ‌داد. خبری ‌که‌غمی ‌به‌ وسعت ‌دنیــا‌ داشت خبراز‌رفتن‌ کسی‌ می داد ناباورانه ‌بو‌د خبــر غمگین‌ کننده‌ بو‌د خبــر اما‌ …. اورفته ‌بود انگار‌دوباره‌ عاشور‌ا‌ وکربلایش ‌تکرار‌شده‌ بود  …. آخرکسی‌غریب‌ مانند ‌مولایمان‌ غریب ودورازوطن ‌وناجوانمردانه به‌ شهادت‌ رسیـ‌ده ‌بود کسی‌ همچون‌ عباس‌ دست ‌از بدنش ‌جد‌ا گشته‌ بود و همچون‌ قاسم‌ ارباً اربا شده‌ بود… علمدار‌کشورمان‌ به‌ زمین‌ افتاده ‌بود درست‌ همانند علمدار‌کربلا خبرسنگین ‌بود‌ اما‌ … او‌رفته ‌‌بود سالگرد‌آسمونی‌شدن ‌حاجیمون مبارک….

روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی خانم مهدی زاده  در زنگ مهارت های زندگی از دانش آموزان پایه اول خواستند کاربرگی با موضوع شهید سلیمانی را رنگ آمیزی کنند و داستان هایی از حاج قاسم برای دانش آموزان خواندند .

بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کلاس خانم مصطفوی

 (مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً»      (أحزاب/۲۳»

ایران سرداران با ایمان دارد .آنان برای آبادی و آزادی ایران کوشش می کنند . سردار ما از کرمان بود . او با دشمنان ایران مبارزه کرد . دشمن با نامردی او را از بین برد . ما کودکان مانند سردار برای ایران کوشش می کنیم . سردار تا ابد در یاد ما می ماند .

روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس اول خانم مصطفوی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشتی در کلاس خود برگزار کردند . در این مراسم دانش آموزان دلنوشته خود را خطاب به سردار شهید نوشتند و برای دوستان خود خواندند و معلم در مورد بزرگ مردی و مردانگی ایشان برای دانش آموزان صحبت کردند و در پایان از دانش آموزان پذیرایی گردید .

زنگ علوم و تدریس درس چه خبر

روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ خانم چمنی در زنگ علوم درس ” چه خبر ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان ساز و کار شنیدن صدا و دیدن اجسام آشنا شدند . در این درس در مورد قسمت های مختلف چشم توضیح داده شد . عنبیه ، مردمک ، قرنیه توضیحاتی داده شد و در مورد مکان های قرار گرفتن آنها و چگونه دیدن نکاتی بیان شد . در ادامه درس در مورد مجاری شنوایی ، پرده گوش ، چگونه شنیدن صداها  و… نکاتی بیان گردید . همچنین در مورد راه های مراقبت از گوش و چشم توضیحاتی به دانش آموزان داده شد و فیلم های مربوط به درس برای دانش آموزان نمایش داده شد .

زنگ قرآن و آموزش نماز

خداوند خود در قرآن می گوید که هر کسی که می خواهد من او را اجابت کنم، مرا اجابت کند. این اجابت کردن می تواند معانی مختلفی داشته باشد که یکی از آنها را می توان همین نماز دانست. زمانی که شما برای اجابت کردن خداوند وقت بگذارید و آن را قبل از هر کار دیگری انجام دهید، قطعا خداوند هم برای شما در این امر سریع تر عمل خواهد نمود و شما را هر چه زودتر به خواسته هایتان خواهد رساند. اما چه زیباست که به جای اینکه برای رسیدن به ثمره ای نماز بخوانیم، برای اینکه روح خود را تازه کنیم و با خداوند ارتباط برقرار کنیم، نماز بخوانیم.

روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه سوم در زنگ قرآن خانم شعبانی با طریقه صحیح خواندن نماز آشنا شدند . دانش آموزان ابتدا با مقدمات نماز آشنا شدند . سپس طریقه قرائت صحیح نماز را فرا گرفتند و در کلاس خود نماز خواندند . همچنین با معانی ذکر های نماز آشنا شدند .

پیام تبریک کسب رتبه برتر در مسابقه نقاشی

ان الله جمیل و یحب الجمال

خداوند زیباست وزیبایی را دوست دارد

بعد از اعلام نتایج مسابقه نقاشی ” خانواده شاد و اسلامی ” در روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ دانش آموز هنرمند آقای نیکان حجتی موفق به کسب رتبه دوم شهرستان گردیده است . این موفقیت را به شما و خانواه محترم تبریک عرض می کنیم . امیدواریم در تمام مراحل زندگی موفق باشید .

ذوق سرشار و طبع بالیده میراث نیاکان ماست. به راستی که خوش فرمود: “هنر نزد ایرانیان است وبس ” و بی شک ایران زمین به فرزندان مستعدش می بالد که ,این چنین هنرمندانه با رنگها بر تارک صفحات , قریحه و ذوق و  احساس را در هم می آمیزند ونقش خاطره می زنند.

برگزاری یادواره شهدا

خالصانه آمده‌ایم تا زیارتتان کنیم و با دل‌های خسته اما امیدوار، خدا را در این مکان اهورایی با بغض‌های شکسته فرا بخوانیم و بگوییم که شهدا! ما شما را فراموش نکرده‌ایم… اصلاً مگر حماسه، شهادت، هویزه، طلائیه، بستان، صدای غرش توپ‌ها، حسین فهمیده‌ها و باکری‌ها، چمران‌ها، آوینی‌ها و … فراموش شدنی هستند؟

نه، ما آمدیم تا بگوییم که شما در روح و باطن ما جای دارید. آمده‌ایم تا بگوییم هان ای عاشوراییان! عاشورایی دیگر در پیش است. آمده ایم تا هوار بزنیم: های ای شهدا، راه شما، اندیشه شما و تفکر شما در روح و روان جامعه ایرانی جای دارد.

ای شهدای گمنام و ای غلطیده‌شدگان در سرب‌های سرد و سنگین که به عشق مام میهن و انقلاب و اسلام، سر بر سودای عشق گذاشتید.. اینجا کجاست؟ ما کیستیم… شما که بودید؟ و کجایید؟ بر مزار کدامتان بگرییم که بغض امان نمی‌دهد، بگرییم، گریه مگر دوا کند … می‌گرییم اما زهی تاسف که گریه نیز دوا نمی‌کند … کاش که در ِشهادت باز بود و …

روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ به منظور بزرگداشت مقام شامخ شهدا و به مناسبت سومین سالگرد آسمانی شدن سرباز وطن حاج قاسم سلیمانی مراسم یادواره شهدا در دبستان ساعت ۹:۳۰ برگزار گردید . این مراسم با حضور دانش آموزان و کادر اداری و آموزشی برگزار گردید . در این جلسه میهمانان عزیزی از اداره آموزش و پرورش ، مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) و خانواده محترم شهید امانی نیز حضور داشتند .جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دانش آموزان قرائت گردید . سپس نوای دلنشین سرود جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شد و در ادامه برنامه ها جناب آقای کنعانی ضمن خیر مقدم به میهمانان محترم هدف از برگزاری یادواره را بیان نمودند و  یاد آور شدند آمده‌ایم تا نام شهدا و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را زنده کنیم و از کرامات و سجایای‌ شان سخن بگوییم . آنان که پهلوانانی بی ادعا و عارفانی حق آشنا بودند .بعد از آن آقای صادقی کارشناس مسئول آموزش ابتدایی در اداره از برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر نمودند .

در ادامه جناب آقای قدیر پور در مورد بزرگی و عظمت حاج قاسم ، شجاعت ها، ایثارگری ها ، ازخودگذشتگی و جان ‌نثاری شهدا و رزمندگان اسلام سخنانی بیان نمودند . دکلمه خوانی و نوحه سرایی توسط دانش آموزان ادامه دهنده برنامه ها بود . در پایان جناب آقای پور سعادتی جانباز محترم از خاطرات خود از جبهه و جنگ برای دانش آموزان صحبت نمودند . در پایان با اهدا هدیه ای به خانواده شهید امانی یاد آن شهید والامقام را گرامی داشتند و از برگزار کنندگان این مراسم نیز با اهدا هدیه ای تجلیل کردند .

اردوی علمی پارک طبیعت « کلاس خانم گل بخشی »

از جمله اهداف یک اردوی علمی می توان به مشاهده علمی پدیده ها و فرآیندها ، مشاهده مکان های علمی ، تاریخی ، فرهنگی و…. ، تنوع دادن در شیوه ی تدریس ، آشنایی با منابع متنوع یادگیری خارج از مدرسه و……  اشاره نمود.روز یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ خانم گل بخشی معلم پایه سوم به همراه دانش آموزان خود را به اردوی علمی ” مدرسه طبیعت ”  واقع در پیشکوه رفتند .

در این اردو دانش آموزان به طور عینی با فعالیت های مختلف مثل  پخت نان ، آشنایی با شغل نانوایی  ، آموزش کاشت گل ، آشنایی با شغل باغبانی آشنا شدند و خود نیز این فعالیت ها را انجام دادند . در این اردوی علمی علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف با مشاغل مختلف نیز آشنا شدند و ساعات شاد و به یاد ماندنی را سپری نمودند .

اجرای پویش دست بوس مادر در کلاس سوم خانم توکلی

مادر! درستایش دنیای پرمهرت، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود و گلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت .

شکوه عشق را در زمزمه های مادرانه ات می یابم و انگیزه خلقت را از قلب پرمهرت می خوانم.

 ایمانم از دعای توست وخدایم را از زبان تو شناخته ام، عبادت را تو به من آموخته ای،

 مادرم ! به پاس آنچه به من داده ای، به ستایش محبتهای بی اندازه ات، و به وسعت همه خوبی هایت دوستت دارم

مادرم، با تو زیستن، بهشتِ زندگی من است . . .

پویش دست بوسِ مادر با هدف تکریم و صمیمیت میان مادران وفرزندان در روز پنج شنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ در بین دانش آموزان مدرسه برگزار گردید . دانش آموزان کلاس سوم خانم توکلی نیز در این پویش زیبا شرکت کردند و با بوسیدن دست مادر هم ایشان را تکریم کردند و هم با عشق ورزیدن، صمیمیت روز به روز بیشتر می شود .

املای آینه ای در زنگ مجازی املا « کلاس سوم خانم احمدی »

مهارت املا نویسی به معنای توانایی جانشین کردن صحیح صورت نوشتاری حروف، کلمات و جمله ها به جای صورت آوایی آن ها است. دانش آموزان باید به این مهارت دست یابند تا بتوانند به خوبی بین صورت تلفظی کلمات و حروف سازنده آنها پیوند مناسبی برقرار کنند.

روش های مختلفی در املا نویسی وجود دارد . یکی از این روش ها املای آینه ای است . روز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ در زنگ مجازی املا ،  دانش آموزان کلاس سوم خانم احمدی املای آینه ای نوشتند . املای آینه ای می‌تواند با استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچه‌ها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند . هدف از انجام این فعالیت آموزشی افزایش مهارت نوشتاری ، پرورش روحیه ی خلاقیت ، افزایش دامنه ی لغات،پرورش روحیه ی نشاط و یادگیری و نوشتن خلاق می باشد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20