بهمن ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

جلسه دیدار با اولیا پایه سوم

مشــارکت به معنی همــکاری کردن با دیگــران در رســیدن به اهداف اســت و آموزش های مؤثــر و کاربــردی در مدارس  جز با همکاری والدين نمی تواند تحقق پیدا کند و حتی موجب کســب موفقیت های تحصیلی کودکان نیز شود.اگر این جلسات  تنها با هدف بیان شده در بالا برگزار شــوند ، به تدریج کارایی خود را از دست می دهند والدين ديگر تمایلی برای شــرکت در آن ها نخواهند داشت . پس در پرتو همدلی وهم سویی این دو نهاد مهم آموزشی و تربیتی یعنی خانه و مدرسه ،  بسیاري از مشکلات و تنگناهای نظام تعلیم و تربیت حل خواهند شد .

روز شنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم توکلی با اولیا دانش آموزان خود جلسه ای برگزار کردند . این جلسه ساعت ۱۰ صبح در محل دبستان برگزار گردید .  در این جلسه، معلم ضمن خوش آمد گویی به اولیا از برنامه و روش تدریس خود برای اولیا صحبت نمودند . در این جلسه در مورد نظم دانش آموزان ، اهمیت انجام تکالیف ، تغذیه و صبحانه آنها ، بهداشت و ….. نکات مهمی بیان شد و اولیا نیز پیشنهادات خود را بیان و سوالات خود را مطرح نمودند .

آموزش استفاده از چرتکه در پایه دوم خانم تقی زاده

آموزش حساب و کتاب در قدیم با وسیله ای به نام چرتکه انجام می شد و امروزه نیز علم ثابت کرده است که چرتکه سه رقمی می تواند به درک عمیق تر مفاهیم جمع و تفریق در دانش آموزان دبستانی کمک نماید.از آنجایی که دانش آموزان دوره اول ابتدایی و خصوصا کلاس اول و دوم دبستان، جمع و تفریق اعداد سه رقمی را فرا می گیرند،به همین دلیل چرتکه سه رقمی برای این دسته از دانش آموزان مفید است.

چرتکه سه رقمی با داشتن جایگاه یکان، دهگان و صدگان اعداد، می تواند اعداد سه رقمی را به خوبی نمایش دهد. از این رو روز شنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی جمع و تفریق اعداد سه رقمی را با استفاده از چرتکه آموزش دادند . در این تدریس دانش آموزان ابتدا طریقه استفاده از چرتکه را فرا گرفتند و اعداد سه رقمی را نشان دادند سپس جمع و تفریق اعداد سه رقمی را با استفاده از آن تمرین نمودند .در این زنگ با استفاده از وسایل مختلف چرتکه ساختند و با دست ورزی این یادگیری را تثبیت کردند .

زنگ اجتماعی و تدریس درس اجتماعی کلاس چهارم خانم وزین پور

کوروش مردی خردمند وبا هوش از قوم پارس بود او پس از جنگ های فراوان؛ مادها را شکست داد و حکومت قدرتمند هخامنشیان را بُنیان گذاشت. روز شنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور در زنگ اجتماعی درس دوازدهم ” سفری به تخت جمشید ” را تدریس کردند . در این درس دانش آموزان  با کوروش ، آرامگاه او ، بنای تخت جمشید ، آشنا شدند . در مورد عظمت و معماری تخت جمشید نکات مهمی بیان گردید . معماری اصلی تخت جمشید را اقوام پارسی انجام دادند،در ساختن تخت جمشید صدها نفر از اقوام مختلف ،که در قلمرو هخامنشیان زندگی می کردند،شرکت داشتند.کارگران سنگ ها را از کوه های دور و نزدیک می بریدند و با گاری به محل ساخت تخت جمشید می آوردند وبا قرقره و طناب بالا می کشیدند؛ و سنگ ها را تراشیده و نقش های زیبا روی آن می کندند؛آن ها برای این کار دستمزد می گرفتند. در پایان درس فیلم آموزشی مربوط به این درس برای دانش آموزان پخش گردید .

ساخت ماشین بادکنکی کلاس دوم خانم صداقت جو

روز یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو درس هفتم علوم پایه دوم ” اگر تمام شود … ” را تدریس نمودند . معلم از قبل از دانش آموزان خواستند ماشین بادکنکی بسازند و با خود به کلاس بیاورند . دانش آموزان با حضور در حیاط مدرسه و به حرکت در آوردن ماشین خود این قانون که هر نیروی عمل، نیروی عکس العملی دارد ، را بررسی کردند و نتیجه گرفتند وقتی باد داخل بادکنک از نی خارج می شود، خودرو خلاف راستای خروج هوا شروع به حرکت می کند، این نشان می دهد که هر نیروی کنشی، واکنشی دارد.

در این پروژه، فشار ناشی از هوای خارج شده ازبادکنک، نیرویی به ماشین وارد می کند، این در حالی است که نیروی محرکه ماشین در خلاف جهت این نیرو است. بدون سوخت ها (نفت گاز بنزین گازوئیل و …) وسایل نقلیه نمی توانند حرکت کنند، پخت وپز انجام نمی گیرد و گرم شدن خانه ها، مدرسه ها و محل کارها با مشکل روبرو خواهد شد.

زنگ فارسی و املای لمسی در کلاس خانم صداقت جو

املا و اهمیت آن در برنامه‌ی زبان‌آموزی مهم است. در واقع  «نوشتن» چهارمین مهارت زبانی است که کودکان در آموزش‌های مدرسه‌ای فرامی‌گیرند. این مهارت پیچیده‌ترین مهارت زبانی است که در سه قالب پدیدار می‌شود. رونویسی، املا، جمله ‌نویسی و نگارش .  انواع مختلفی از املا نوشتن به ویژه در پایه اول وجود دارد . یکی از این نوع املاها املای  لمسی است .

روز یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو در زنگ فارسی با وشی متفاوت به دانش آ موزان املا گفتند . دانش آموزان املای لمسی را انجام دادند . در این نوع املا شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فردعقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.

برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی ویژه ی پایه چهارم

روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ ، دومین مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی تبار ویژه دانش آموزان پایه چهارم در دبستان پسرانه امام حسین   (علیه‌السلام  )  ساعت ۱۰ صبح همزمان با دانش آموزان سراسر کشوربرگزار گردید. برگزاری این آزمون توانایی مقایسه رشد و عملکرد دانش آموز را به آموزگاران و مسئولین آموزشگاه می دهد و در طول سال نقاط ضعف و قوت دانش آموزان تا مقدار زیادی با این آزمون ها مشخص می گردد .

در این رقابت علمی دانش آموزان به ۴۰ سوال تستی از دروس «ریاضی،علوم، فارسی، مطالعات اجتماعی، قرآن و هدیه های آسمان» به مدت ۸۰ دقیقه پاسخ دادند و در فضایی آرام به رقابتی سالم با دیگر دوستان خود پرداختند . جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه و سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم آموزشی مؤسسه و  جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان از روند برگزاری آزمون بازدید نمودند .

نصب صلوات شمار در کلاس دوم خانم طاهری

یکی از سنت های اصیل و ارزشمند الله، صلوات بر پیامبر وآل او(صلی الله علیه و آله) است. ثواب صلوات هم در دنیا و هم در آخرت شامل حال فرستنده می شود، فرستادن صلوات حوائج دنیائی انسان را برآورده ساخته و در آخرت موجب خلاصی از عذاب و نجات از هول قیامت می گردد. مقام پیامبر آن قدر والا است که مورد صلوات خاصه حضرت خدای سبحان و تمامی فرشتگان قرار دارد، بنابراین بهتر است مؤمنین نیز در این عمل خاص همنوا و هماهنگ شوند.

سرکار خانم طاهری معلم کلاس دوم با نصب صلوات شمار در درب ورودی کلاس از روز دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱  از دانش آموزان درخواست کردند که هر کدام که از کلاس بیرون می‌روند و یا داخل کلاس می‌شوند با فشار دادن دکمه صلوات شمار صلواتی برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف  ) بفرستند و این کار زیبا  هنوز ادامه دارد و دانش آموزان عزیز و اولیای محترم از همچین کار زیبا ی مذهبی و فرهنگی آموزشی سرکار خانم طاهری ابراز خرسندی نمودند . این کار  در کنار درس باعث تشویق دانش آموزان به مسائل اعتقادی و مذهبی می‌شود .

جلسه مدیران در مورد پوشاک شب عید

روز دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ جلسه طرح پوشاك شب عید كه با حضور ریاست محترم آموزش و پرورش و هیأت همراه و  کلیه مدیران مقاطع مختلف سطح شهرستان ساعت ۸ صبح در محل سالن اجتماعات دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام ) برگزار گردید  . این جلسه جهت همفكری وبرنامه ریزی پوشاک عیدانه دانش آموزان مناطق محروم و بی بضاعت برگزار گردید .

در این جلسه هر یک از مدیران در مورد این کار نیک و پسندیده پیشنهاداتی ارائه نمودند  و از تجربیات سال های گذشته همکاران دیگر در این خصوص بیان کردند . در آخر در فرم هایی که در اختیار مدیران قرار داده بودند مبالغ پیشنهادی خود را که برای شب عید ابن دانش آموزان می‌توانند از بین خیرین مدارس جمع آوری کنند را یاداشت کردند و بعد رئیس اداره آموزش و پرورش از همه‌ی مدیران و همکاران اداره به خاطر توجه به این امر تشکر نمودند و   درپایان از میمهمانان به صرف صبحانه پذیرایی شد .

زنگ علوم و ساخت ماشین بادکنکی « کلاس خانم تقی زاده »

همه بچه ها ماشین بازی دوست دارند. از طرف دیگر خلق کردن یکی از لذت های بشری است. بنابراین بازی با ماشین اسباب بازی دست ساز ی که معرفی می کنیم، حتی لذت بخش تر خواهد بود. امروز دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ مسابقه ماشین های بادکنکی در پایه دوم خانم تقی زاده جهت آشنایی دانش آموزان با سوخت های پاک برگزار شد. خلق کردن یکی از لذت های بشری است. بنابراین بازی با ماشین اسباب بازی دست ساز ی که توسط دانش آموزان انجام شود ، حتی لذت بخش تر خواهد بود.

هدف از این فعالیت پرورش خلاقیت دانش آموزان در طراحی ساخت ماشین بادکنکی ، آشنایی دانش آموزان با یک روش جایگزین سوخت (باد به جای بنزین) و (سوخت های تجدید پذیر به جای سوخت های تجدید ناپذیر ) می باشد . همچنین مزیت استفاده از انرژی باد به جای بنزین ،  شناخت نقاط قوت و ضعف استفاده از انرژی باد در ماشین های بادی از دیگر اهداف این فعالیت بود .پس از انجام این آزمایش، دانش آموزان به راحتی توانستند قانون سوم نیوتن را درک کنند و علت حرکت این ماشین بادکنکی را حدس بزنند.

زنگ علوم و تدریس بدن ما در کلاس چهارم خانم وزین پور

روز دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور معلم پایه چهارم در زنگ علوم درس ” بدن ما ” را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان را به آزمایشگاه دبستان بردند و دانش آموزان از نزدیک با بدن آشنا شدند . در این درس دانش آموزان با دستگاه گردش خون و اجزای آن ، با قلب و وظایف آن ، با کلیه ها و… آشنا شدند . دانش آموزان با روش کار اندام های مختلف بدن آشنا شدند و با ماکت بدن با قسمت های مختلف بدن آشنا شدند . همچنین با دستگاه تنفس ، قلب ،  مواد غذایی مفید و مضر بای قلب و بدن و ….. نیز آشنا شدند . در این درس دانش آموزان به عظمت و بزرگی خداوند پی بردند .

زنگ اجتماعی و تدریس درس اجتماعی کلاس چهارم خانم علیخو

روز دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم علیخو در زنگ اجتماعی درس دوازدهم ” سفری به تخت جمشید ” را تدریس کردند . در این درس دانش آموزان  با کوروش ، آرامگاه او ، بنای تخت جمشید ، آشنا شدند . در مورد عظمت و معماری تخت جمشید نکات مهمی بیان گردید . معماری اصلی تخت جمشید را اقوام پارسی انجام دادند،در ساختن تخت جمشید صدها نفر از اقوام مختلف ،که در قلمرو هخامنشیان زندگی می کردند، شرکت داشتند.کارگران سنگ ها را از کوه های دور و نزدیک می بریدند و با گاری به محل ساخت تخت جمشید می آوردند وبا قرقره و طناب بالا می کشیدند .

زنگ علوم و تدریس ساختمان زبان در زنگ علوم خانم چمنی

روز دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم چمنی معلم علوم پایه پنجم دانش آموزان را به آزمایشگاه بردند و دانش آموزان را با ساختمان زبان آشنا کردند . زبان ماهیچه ای است که به جویدن غذا در دهان و مخلوط شدن آن با بزاق دهان کمک می کند .در این درس دانش آموزان با ساختمان زبان ، طریقه چشیدن مزه ها ، پرز های چشایی و… آشنا شدند . سطح زبان پوشیده از تعداد زیادی برجستگی می باشد. برخی از این برجستگی ها حاوی سنسور مزه می باشند .

هر بخشی از زبان حاوی سنسور های مزه، حساس به یک مزه ی خاص از ۴ مزه ی موجود، یعنی شیرینی، شوری، ترشی و تلخی است . سایر حس گر های موجود روی زبان، مغز را از دما و ساختار غذایی موجود در دهان آگاه می کند .بر جستگی های روی زبان پرز های چشای نام دارد . بعد از اینکه غذا در آب دهان ما حل شد، توسط پرزهای چشایی و عصب چشایی به مغز پیام فرستاده می شود و ما مزه ی غذا را تشخیص می دهیم.

زنگ آداب و مهارت های زندگی و آموزش قدم به قدم مهارت تفکر خلاق توسط خانم مهدی زاده

روز سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم مهدی زاده در زنگ مهارت های زندگی اسلامی مهارت تفکر خلاق را قدم به قدم بهدانش آموزان آموزش دادند . مهارتی که این جلسه دانش آموزان عزیز پایه اول فرا گرفتند همراه با یک کد بود تا هرزمان به مسئله ای برخورد نمودند با یادآوری این کد بتوانیم راه حل پیدا کنیم .نام این مهارت  بستنی جدید راه جدید بود که یکی از کاربردی ترین مهارت ها می باشد .

کلاس را با این موضوع شروع شد  که انواع بستنی هایی که تا کنون معلم از دانش آموزان خواست یه بستنی جدید بکشند که تاحالا کسی ندیده و آنها  اولین نفری بودند که بستنی جدید رو کشف نمودند.  بستنی های جدیدی که بچه هاکشیده بودند بسیار جالب و خلاقانه بود . با این کار یادگرفتند وقتی مسئله ای برایمان پیش می آید به جای گریه کردن و … اول از همه فکر کنیم و از راه های جدید استفاده کنیم  . در کلاس کشف راه های جدید را با اجرای خود دانش آموزان عملی به صورت نمایش انجام داده شد .

تمرین کار تیمی در زنگ آداب و مهارت های زندگی

کار کردن در شرایط گروهی کمک می‌کند که کارکنان سریع‌تر و موثرتر باشند. همکاری تیمی همچنین باعث می‌شود که اعضا مسئولیت پذیرتر باشند و این امر به افزایش انگیزه آن‌ها و بالا رفتن سطح درگیری شغلی کمک می‌کند؛ حتی در تیم‌های مجازی که کارها از راه دور انجام می‌شود.

روز سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه اول در زنگ آداب و مهارت های زندگی به همراه معلمشان خانم مهدی زاده مهارت بین فردی و کارتیمی را تمرین کردند. نتیجه ی کارتیمی یک ترکیب جذاب و مفید می شود . شربت آبلیمو یک نمونه ی ملموس و روان برای تفهیم کارتیمی و مهارت بین فردی کلاس اولی های پرتلاش در زنگ آداب ومهارت های زندگی  می باشد . دانش آموزان یاد گرفتند نتیجه ی کار تیمی کارآمد تر و بهتر از کار انفرادی و تک روی است. کلاس اولی های عزیز به نظرشما ارتباط بین شربت آبلیمو و کار تیمی چه می تواند باشد ؟

زنگ علوم و تدریس درس نیرو کلاس خانم احمدی

روز سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی در زنگ علوم درس ” نیرو همه جا ” تدریس نمودند . مفهوم نیرو ، انواع نیرو و کاربرد آن در زندگی برای هل دادن و کشیدن اجسام ، طریقه حرکت دادن اجسام با نیرو، تفاوت نیروی وارد شده به اجسام با جرم متفاوت  ، آشنایی با کاربرد های نیروی کشش زمین از نکاتی بود که در این درس بیان شد .  بدون نیرو جسم به حرکت در نمی آید .موارد زیر از اثرهای نیرو است:  نیرو سبب حرکت اجسام ساکن می شود . نیرو سبب متوقف کردن اجسام متحرک می شود . نیرو سبب تغییر شکل اجسام می شود . نیرو سبب تغییر جهت حرکت اجسام می شود .

ساخت ماشین بادکنکی در کلاس دوم خانم مختاری فر

روز سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس خانم مختاری فر آزمایش مربوط به ماشین بادکنکی را انجام دادند . هدف از انجام این آزمایش بررسی قانون سوم نیوتن با ساخت وسیله نقلیه ای که با نیروی هوا کار می کند ، می باشد .

دانش آموزان در این آزمایش ماشین بادکنکی را ساختند و ان را به حرکت در آوردند . وقتی باد داخل بادکنک از نی خارج می شود، خودرو خلاف راستای خروج هوا شروع به حرکت می کند، این نشان می دهد که هر نیروی کنشی، واکنشی دارد. در این آزمایش ، فشار ناشی از هوای خارج شده ازبادکنک، نیرویی به ماشین وارد می کند، این در حالی است که نیروی محرکه ماشین در خلاف جهت این نیرو است. در این آزمایش دانش آموزان با مشکلاتی که با تمام شدن سوختها به وجود می آیند را شناختند .

آموزش بهداشت فردی توسط مربی بهداشت

بهداشت فردی خوب نه تنها باعث بهبود ظاهر کلی شما می شود ، بلکه مستقیماً با پیشگیری از بیماری ها ، عفونت ها و بوهای نامطبوع ارتباط دارد. بهداشت فردی به دو دلیل بهداشتی و اجتماعی مهم است. رعایت بهداشت شخصی به سلامتی شما کمک می کند و بر زندگی اطرافیان نیز تأثیر می گذارد . شاید همه ما عبارت بهداشت فردی را بارها شنیده باشیم. معمولا از دوران مدرسه آموزش‌هایی پیرامون این مساله‌ی بسیار مهم به ما داده می‌شود، اما به مرور زمان ممکن است نسبت به رعایت این نکات غافل شویم. گاهی اوقات عده‌ای از مردم سهل‌انگاری می‌کنند و این نکات خیلی ساده و در عین حال ضروری را انجام نمی‌دهند. هر شخص باید همیشه خود را موظف بداند تا بهداشت فردی را در زندگی شخصی خود به کار گیرد و از انتقال آموزش‌های لازم به افراد ناآگاه نیز دریغ نکند .

روز سه شنبه  ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم زنگنه مربی محترم بهداشت با حضور در کلاس های درس در مورد بهداشت فردی برای دانش آموزان صحبت کردند . در مورد اینکه بهداشت فردی چیست و اهمیت آن در زندگی افراد نکات مهمی بیان کردند . همچنین در مورد اهمیت رعایت بهداشت فردی بر زندگی خود و دیگران نیز صحبت هایی بیان گردید و پمفلت های آموزشی را به دانش آموزان دادند .

برگزاری جلسه ستاد برگزاری چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

اولین جلسه ستاد برگزاری چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیریت محترم دبستان و معاونین محترم آموزشی و پرورشی روز سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ در محل دفتر آموزشگاه برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای علیخو ضمن عرض خیر مقدم و تبریک چهل و چهارمین  سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ارائه دستور کار جلسه بر برنامه ریزی هرچه بهتر برای برگزاری جشن های دهه مبارک فجر تأکید نمودند .

در این جلسه در مورد چگونگی برگزاری برنامه ها بحث و تبادل نظر گردید و مقرر شد که زنگ انقلاب نواخته شود وسرودهای انقلابی پخش گردد . نمایشگاهی از سازه های دانش آموزان ونقاشی های آنها برپا گردد ، المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای برگزار گردد و دانش آموزان ممتاز علمی و اخلاقی را تشویق نمایند . حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ،برگزاری مسابقات نقاشی ، دکلمه ، مقاله نویسی و کاریکاتور ، برگزاری مسابقه سوالات در مورد دهه مبارک فجر و انقلاب اسلامی و سردار حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های اجرایی در این دهه مبارک خواهد بود .

نامه به « مُدیر » توسط دانش آموزان کلاس اول خانم مصطفوی

به نام  ایزد

من امروز در مدرسه با مدیر آشنا شدم

او مرد دانایی است

مدیر   ما انسان  با ادبی است

من مدیر مدرسه را دوست دارم

مدیر ما را دوست دارد

او مردی با ایمان است

مدیر به دانش آموزان ادب یاد داد

مدیر  دوستت دارم

روزسه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس اول خانم مصطفوی با یادگیری نشانه ی ” اُ    ُ  ” و یادگیری کلمه ی مُدیر از مدیر خود تشکر کردند . دانش آموزان با برگزاری مراسمی از مدیر خود با اهدا کارت هدیه قدردانی نمودند . در این مراسم جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه  و سرکار خانم تربتی نیا معاونت آموزشی  فرهنگی مؤسسه نیز حضور داشتند . جناب آقای کنعانی ضمن تشکر از زحمات معلم ، از زحمات جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان نیز قدردانی نمودند . دانش آموزان متن کارت های خود را برای مدیریت محترم مدرسه خواندند و کارت های خود را تقدیم جناب آقای علیخو نمودند .

بازدید دانش آموزان پایه چهارم خانم وزین پور از افلاک نما

افلاک نما نوعی ساختمان بخصوص است که سقفی به شکل گنبد یا نیم دایره دارد. داخل این بنا صندلی هایی برای نشستن تماشاگران قرار داده شده و روی سقف گنبدی شکل آن با استفاده از پروژکتور، عدسی، منشور و آئینه آسمان شب به صورت نقاط نورانی به نمایش گذاشته می شود . روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور در زنگ علوم دانش آموزان را به بازدید افلاک نما بردند . در این بازدید برای دانش آموزان در مورد آسمان در شب ، در مورد پروژکتورهای افلاک نما و… توضیحاتی داده شد . پروژکتور افلاک نما می تواند محل دقیق ستارگان و حرکات آنها را در آسمان نشان می دهد. این پروژکتور می تواند حرکت ستارگان را کاملا طبیعی، سریعتر، کندتر و یا حتی برعکس به نمایش بگذارد .

آموزش ساخت رحل قرآن در زنگ قرآن

از نگاه قرآن برخی از امور، لایق احترام بوده و خداوند متعال این امور را خود مورد احترام قرار داده­ و مقدس شمرده است .  از جمله می توان احترام به خود قرآن را نام برد . یکی از روش های احترام مقام قرآن کریم ،  استفاده از رحل قرآنی در هنگام قرائت قرآن می باشد .

معلم قرآن پایه اول سرکار خانم شعبانی روز شنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ با هدف آموزش درس قرآنی  و ایجاد انگیزه برای دانش آموزان با تلفیق قرآن و هنر نحوه‎ی ساخت رحل قرآنی را به دانش آموزان آموزش دادند. دانش آموزان با شوق و ذوق فراوان این فعالیت کلاسی را انجام دادند و سپس از این رحل زیبا برای احترام گذاشتن به کتاب آسمانی یعنی قرآن مجید استفاده کردند. از اهداف این کار می توان به پرورش خلاقیت ، پرورش مهارت های ذهنی ، پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی مبتنی بر ارزش های اسلامی ، تقویت حس دینی و علایق مذهبی و پرورش ذوق هنری وزیبایی شناسی اشاره نمود . دانش آموزان با وسایلی مثل قیچی ، چسب ، مقوا و …. اقدام به ساخت رحل قرآنی نمودند و بعد از ساخت برای زیبا تر شدن روی آن را نقاشی کشیدند . سپس خانم شعبانی به دانش آموزان هدیه دادند .

زنگ علوم و ساخت کاردستی در کلاس خانم صداقت جو

روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو معلم پایه دوم در زنگ علوم فصل هشتم « بساز و لذت ببر» را تدریس نمودند . دانش آموزان با ویژگی وسایل مختلف ، چگونگی ایجاد کاردستی ها ، مزایای استفاده از وسایل دور ریختنی ، انواع مواد آشنا شدند. مراحل ساخت یک کاردستی را بیان نمودند و هرکدام یک کاردستی انتخاب کردند .بعد از پایان درس دانش آموزان پس از آشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون و استفاده مناسب از آنها و تصمیم گیری برای ساخت کاردستی های متنوع، اقدام کردند . هر کدام با توجه به خلاقیت خود و استفاده از هر ماده دور ریختنی که در دسترس داشت یک کاردستی ساخت و دانش آموزان بعد از این درس استفاده بهینه از حداقل امکانات را یاد گرفتند و خلاقیت آنها نیز تقویت شد. دست سازه های دانش آموزان در معرض نمایش قرار داده شد ، تا زمینه فعال کردن ذهن دانش آموزان فراهم گردد.

فضاسازی دبستان به مناسبت دهه مبارک فجر

در میان ملت، شهر و سرزمینت، اینک خروش ایران زمین را به چشم بنگر و فریاد ملتت را بشنو از پس این امید که آزادی حامی سلحشوری خواهد یافت که در برابر هیچ نیرویی عقب نمی‌نشیند .دهه شکوهمند فجر مبارک باد.

به مناسبت گرامیداشت چهل ‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران،و نزدیک شدن  به ایام دهه مبارک فجر روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساختمان مدرسه به همت مربی محترم پروشی خانم مصطفوی ، تزئین و فضاسازی شد.فضاسازی محیطی دبستان  باهدف گرامیداشت چهل ‌وچهارمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با آذین‌بندی، نصب پرچم‌های ایران و پارچه‌های مزین و بر نوشته‌های مناسبتی انجام گرفت.

برگزاری جلسه دیدار با اولیا پایه پنجم

همکاري اولیا با مسئولان مدرسه، بخصوص در دوره ابتدايي از اهميت  خاصي برخوردار است. مي توان گفت بعد اصلی همکاری اين دو را همکاری در مسائل آموزشی و پرورشی تشکيل می دهد. نخستين نکته اينکه والدين بايد نسبت به پايه تحصيلی و عناوين دروس فرزند خودشان اطلاع کافی داشته باشند .

روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ جلسه دیدار با اولیا دانش آموزان پایه پنجم ساعت  ۱۵ در محل نماز خانه با حضور اولیا و معلمین پایه پنجم و مدیریت و معاونین دبستان برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی در مورد اهمیت تعامل خانه و مدرسه در پیشرفت دانش آموزان نکاتی بیان کردند و سپس معلمین هر کدام در مورد نحوه ی فعالیت خود ، نحوه ی درخواست تکالیف از دانش آموزان ، انتظارات و برنامه های پیش رو ، حضور به موقع در کلاس های تقویتی و…. نکاتی را بیان نمودند .

تدریس درس بسازیم و لذت ببریم در کلاس خانم تقی زاده

دانش آموزان پس از آشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون و استفاده مناسب از آنها نسبت به ساخت کاردستی های متنوع، اقدام نمودند .

روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده درس علوم ” بسازیم و لذت ببریم! ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با ویژگی وسایل مختلف ، با چگونگی ایجاد کاردستی ها ، با مزایای استفاده از وسایل دور ریختنی ، با انواع مواد ، با مراحل ساخت یک کاردستی  ، آشنا شدند . بعد از پایان درس دانش آموزان پس از آشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون و استفاده مناسب از آنها و تصمیم گیری برای ساخت کاردستی های متنوع، اقدام کردند .  دانش آموزان بعد از این درس استفاده بهینه از حداقل امکانات را یاد گرفتند و خلاقیت آنها نیز تقویت شد  و فواید استفاده از فناوری را تجربه کردند.

تزئینات دهه مبارک فجر در کلاس ها

دهه فجر یکی از مهم‌ترین بازه‌های زمانی تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید، در این دهه سرانجام مبارزات مردم کشورمان به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست و پیروزی عظیمی برای ملت آزاده ایران حاصل شد. به همین جهت هرساله در این ایام فرخنده شاهد شور و نشاط لذت‌بخشی در سرتاسر کشور هستیم، مدارس نیز از این امر مستثنی نبوده و از همان ابتدا در ایام الله دهه فجر رنگ و بوی زیبایی پیدا می‌کردند.

مدارس کشور همزمان با ایام دهه فجر تزئینات و تدارکات مختلفی با همیاری دانش آموزان انجام می دهند و کلاس ها را به شیوه های مختلف آذین بندی می کنند . روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس های مختلف با آذین بندی کلاس ها خود را برای دهه شکوهمند فجر آماده نمودند و به استقبال دهه فجر رفتند .

آذین بندی کلاس خانم طاهری برای دهه فجر

با شروع بهمن ماه و نزدیک شدن به ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شور و حال خاصی در بین مردم، مخصوصا دانش آموزان ایجاد می شود و به برپایی مراسم های خاصی می پردازند.  یکی از اقدامات زیبا و رایج در این روزها تزیینات کلاس درس است که معمولا با همکاری دانش آموزان و معلمان در مدرسه انجام می گیرد .

مدارس کشور همزمان با ایام دهه فجر تزئینات و تدارکات مختلفی با همیاری دانش آموزان انجام می دهند و کلاس ها را به شیوه های مختلف آذین بندی می کنند . روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس دوم خانم طاهری با آذین بندی کلاس خود را برای دهه شکوهمند فجر آماده نمودند و به استقبال دهه فجر رفتند .

آماده سازی کلاس دوم خانم مختاری فر برای دهه فجر

دهه فجر یکی از مهم‌ترین بازه‌های زمانی تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید، در این دهه سرانجام مبارزات مردم کشورمان به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست و پیروزی عظیمی برای ملت آزاده ایران حاصل شد. به همین جهت هرساله در این ایام فرخنده شاهد شور و نشاط لذت‌بخشی در سرتاسر کشور هستیم، مدارس نیز از این امر مستثنی نبوده و از همان ابتدا در ایام الله دهه فجر رنگ و بوی زیبایی پیدا می‌کردند.

مدارس کشور همزمان با ایام دهه فجر تزئینات و تدارکات مختلفی با همیاری دانش آموزان انجام می دهند و کلاس ها را به شیوه های مختلف آذین بندی می کنند . روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس خانم مختاری فر با آذین بندی کلاس درس خود را برای دهه فجر و جشن های این دهه آماده نمودند و به استقبال دهه فجر رفتند .

تدریس درس ” سرگذشت دانه ها ” در کلاس خانم تقی زاده

روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده در زنگ علوم پایه دوم درس نهم ” سرگذشت دانه ها ” را تدریس نمودند . در این درس در مورد  شباهت دانه ها توضیح دادند . دانه‌ها پس از خیس شدن ریشه و ساقه و برگ درمی‌آورند .تفاوت های دانه ها را بیان نمودند .  بعضی از دانه‌ها خوراکی، بعضی غیر خوراکی و بعضی دارویی و بعضی غیر دارویی هستند. بعضی یک لپه و بعضی دو لپه و بعضی نرم و بعضی سفت هستند. در مورد تعداد دانه ها در گیاهان مختلف آموزش دادند . در خیار و هندوانه زیاد دانه هست. در سیب و هلو کم است. در مورد سفتی و سختی دانه ها ، خوراکی و غیرخوراکی بودن آنها توضیح داده شد . دانه برای رشد به آب و خاک خوب و نور خورشید و دمای مناسب نیاز دارد .

نواختن زنگ انقلاب و گلباران تمثال امام خمینی (رحمت الله علیه)

وقتی بهمن پنجاه و هفت رسید، روزها به شتاب از پی آمدند و فرصتی برای تیرگی باقی نگذاشتند؛ چنان که شب ها فانوس فریادهای «الله اکبر» بر بام سرنوشت این ملت، درخششی دو چندان یافت. هنوز بهمن به نیمه ی خود نرسیده بود که فرشته ی موعود انقلاب در آسان خدایی کشور بال گشود و عطر کلامش جان فرزندان ملت را حیات دوباره ای بخشید. امام آمد و انقلاب به لبخند پیروزی دل سپرد و دهه ی فجر، شکوه جاودانه اش به رخ طاغوتیان کشید. خداوند متعال با دست های روح اللهی خود به یاری ما آمد. خورشید در جشنی بی غروب بربام روشن جهان ایستاده بود و تولد جمهوری گل محمدی را، نظاره می کرد.

هلهله ی پیروزی در گوش خانه ها و خیابان ها پیچید و عطر گلاب و صلوات، جان عاشقان را سرمست کرد و صمیمی ترین فصل زندگی ما در بهمن آغاز شد و در سایه سار خورشیدی ترین مرد قرن با بارگاه تفضل و رحمت الهی راه یافتیم و جشن روشن آزادی را به برکت این عطیه ی الهی، به تماشا ایستادیم .

روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود تاریخی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) به ایران زنگ انقلاب همزمان با ورود امام در ساعت ۹:۳۳ در مدرسه  و برای دانش آموزان نواخته شد . مراسم انقلاب با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دانش آموز عزیز سید مهزیار حسینی زاده آغاز گردید .

در ادامه جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ضمن  گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی را حاصل مجاهدت خون شهیدان و رهبری حضرت امام(رحمت الله علیه) و ملت ایران دانستند و یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند به ملت ایران هدیه کرد ، نعمت انقلاب اسلامی دانستند . سپس دانش آموز پایه ششم آقای متدین دکلمه زیبا در مورد انقلاب خواند بعد از آن دانش آموزان با اهدا گل به مقام امام عزیز ادای احترام کردند و تمثال مبارک امام را گلباران نمودند .

شب ها گاهی که به آسمان صاف و پرستاره می نگرم

تمام ستاره های آسمان را دست نیافتی می بینم

ولی می گویم خدایا تو را شکر برای این تنها هدیه آسمانی دنیا

پدرم تنها ستاره دنیایی ام روزت مبارک ….

پدرقشنگ ترین کلمه توی دنیاست که هیچ مترادفی نمیتوان برایش پیداکرد. یک روزبه من گفتند: «با پدرجمله بساز.» گفتم:«با پدرجمله نمی سازم دنیایم رامی سازم.» پدرم تنها کسی است که باعث می شود بدون شک باور کنم که فرشته هاهم می توانند مرد باشند. پدرم من را دوست داشته باش حتی اگر لیاقت دوست داشتنت را نداشته باشم حتی اگر درتنهاییت کنارت نبودم  … روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم توکلی معلم پایه سوم در زنگ فارسی  از دانش آموزان خواستند در وصف پدر خود بندی ادبی بنویسند و آن را تقدیم پدرانشان نمایند و روز پدر را گرامی بدارند .

گرامیداشت روز پدر در کلاس خانم احمدی

زیبا ترین واژه بر لبان آدمی واژه پدر است زیباترین خطاب پدر جان است…. پدر واژه ای است سرشار از امید و عشق…. واژه‌ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می‌آید پدر عزیزم روزت مبارک…..پ مثل پدر… همان الفبای حمایت! پدر یعنی پشت پشتی که دلت نلرزد و غمت نباشد باز هم پ مثل پدر! الفبای پناهت همان پناهی که هیچ طوفانی تکانش نمی‌دهد و مأمن آرامش مطلق است پ مثل پدر….. روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی در زنگ فارسی جدولی با نام « پدر» به دانش آموزان دادند تا دانش آموزان آن را حل کرده و با یک متن ادبی زیبا تقدیم پدران عزیزشان کنند و روز پدر را گرامی بدارند .

زنگ فارسی و بازی با کلمات در کلاس سوم خانم توکلی

بازی در رشد سالم مغز دارای اهمیت است و اجازه می دهد تا کودکان با استفاده از قدرت خلاقیت، مهارت های فیزیکی، شناختی و عاطفی را در خود تقویت کنند. کودکان از طریق بازی کردن به تعامل  وکشف دنیای پیرامون خود می پردازند.

کلمات هم خانواده به کلماتی می گویند که از یک ریشه گرفته شده باشند و حرف های اصلی آن کلمه در کلمه های هم خانواده اش پشت سر هم بیای .و از نظر معنایی نیز کلمات بهم نزدیک باشند. روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم توکلی در زنگ فارسی با استفاده از بازی کلمات هم خانواده را به دانش آموزان آموزش دادند . در این بازی کلمات هم خانواده روی توپ ها نوشته شده بود و داخل سبد قرار داده بوند . از دانش آموزان خواسته شد کلمات هم خانواده را جدا کنند . در این بازی علاوه بر سرگرمی کلمات هم خانواده را به خوبی فرا گرفتند .

افتتاحیه مسابقات ورزشی درون مدرسه ای در دهه فجر

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری …بهمن که از راه می رسد شهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است …..

به مناسبت دهه فجر برنامه های ویژه ای به همت خانم مصطفوی مربی پرورشی دبستان برگزار خواهد گردید . یکی از این برنامه ها مسابقات ورزشی درون مدرسه ای می باشد . همزمان با آغازایام الله غرورآفرین دهه مبارک فجر طبق هماهنگی و برنامه ریزی های قبلی مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی درون مدرسه ای در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ در مدرسه برگزار گردید .

برپایی نمایشگاه نقاشی به مناسبت دهه مبارک فجر

میخک‏ ها بر سر راهت نهاده‏ اند و خیابان‏ ها، حریر گل‏های سرخ و سفید را فرش راهت ساخته‏ اند؛ مگرنه اینکه قدم‏ های فرشته باید بر صحن و سرای آینه ‏ها نهاده شود؟! بهار باغ خزان‏ زده، شایسته این تجلیل است.

امام! تو آمدی؛ با قامتی بلند و ردایی بر دوش، تا جهالت عصر ظالمان رفاه‏ زده را ریشه‏ کن کنی، تا دخترکان زنده به گور شده اندیشه‏ های پاک را از ظلم حکومت پدران مستبدشان برهانی.

آمدنت، باران را به شوق واداشت و بی‏کران دریا را در کویر و بیابان‏ها، گستراند.

آمدنت، ظلمت را شکافت و فجر را از میان افق‏های سرخ و خونین، بیرون کشید.

تو، خورشید ظلمت ‏شکن فجر همیشه سرخ ایرانی.

روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه نقاشی از آثار دانش آموزان به همت خانم پرورشی و خانم یعقوب زاده در مدرسه برپا گردید .این نمایشگاه با هدف پاسداشت دهه مبارک فجر و اشاعه ارزش های انقلاب اسلامی در دانش آموزان برگزار گردید . دهه فجر فرصتی برای تبیین و ترویج دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی است . نقاشی های مربوط به ایام الله دهه مبارک فجر، روشی خلاقانه برای آشنایی دانش آموزان با حوادث سال ۵۷ و چگونگی پیروز شدن انقلاب اسلامی است تا یاد و خاطره این روزهای شکوهمند و زیبا و مجاهدت شهیدان و افرادی که در این راه قدم گذاشتند، بهتر در ذهن کودکان و نوجوانان باقی بماند .

زنگ ریاضی و آموزش مفهوم محیط در کلاس سوم خانم احمدی

روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی مفهوم محیط را تدریس نمودند . دانش آموزان با مفهوم محیط آشنا شدند . به دور هر شکل محیط آن شکل می گویند . برای محاسبه محیط آن شکل ضلع های تشکیل دهنده آن را اندازه بگیرند و با هم جمع کنند. در این درس دانش آموزان با اندازه گیری محیط ، استفاده از ضرب برای اندازه گیری محیط ، واحد اندازه گیری محیط آشنا شدند . روش پیدا کردم محیط مستطیل و مربع را فرا گرفتند و محیط چند ضلعی را حساب نمودند . و در پایان از دانش آموزان خواستند در مورد مفهوم محیط کاردستی درست کنند و به کلاس ارائه نمایند .

زنگ هنر و نقاشی با حروف در کلاس خانم اسکندری

یکی از روش‌هایی که موجب بروز خلاقیت و آموزش و یادگیری کودکان می‌شود نقاشی و ساخت تصویر با حروف الفبا است مخصوصاً در سال‌های اول ابتدایی این مسئله می‌تواند تأثیر زیادی بر روی یادگیری کودکان داشته باشد. در بیش‌تر مهدکودک‌ها نیز برای یاد دادن الفبا به کودکان از نقاشی و رنگ‌آمیزی با حروف الفبا استفاده می‌کنند و این حروف را به شکل‌های جالب حیوانات، میوه و دیگر اشیای مختلف تشبیه کرده و یادگیری کودکان را راحت‌تر از قبل می‌کنند. روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان در زنگ هنر خانم اسکندری با حروفی که فرا گرفتند نقاشی های خلاقانه ای کشیدند . این روش از نقاشی باعث افزایش خلاقیت دانش آموزان و تثبیت یادگیری حروف می شود .

برگزاری جلسه شورای آموزگاران

روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ جلسه شورای آموزگاران رأس ساعت ۱۲:۳۰ در محل نمازخانه آموزشگاه با حضور جناب آقای کنعانی ، سرکار خانم تربتی نیا و کلیه همکاران اداری و آموزشی مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه و امام حسین (علیه السلام ) برگزار شد .

جلسه با تلاوت آیاتی جند از کلام الله مجید آغاز گردید . سپس سرکارخانم تربتی نیا ضمن خوش آمد گویی به مکاران نکات مهم آموزشی را یاد آوری کردند و پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (ساحت تربیتی -اجتماعی وسیاسی) نکات مهمی بیان نمودند . در ادامه جناب آقای کنعانی مسئول محترم موسسه آموزشی-فرهنگی امام حسین علیه السلام ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر پیرامون دستاوردهای مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وایام الله دهه مبارک فجر بیانات ارزشمندی برای همکاران ارئه نمودند .

 

برگزاری جشن با شکوه انقلاب

«والفجرِ و لَیالٍ عَشْر…».

دهه مبارک فجر، تجلی شکوه‏مند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان و در روزگار قحطی انسانیت، با انقلاب اسلامی خویش، صفحه‏ای زریّن را در تاریخ حیات آدمی گشود و صلای خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش جان جهانیان طنین‏انداز کرد.

در این دهه مبارک، یاد حضرت امام (رحمت الله علیه) را گرامی می‏داریم؛ ابرمردی که هماره دم مسیحایی‏اش، جان‏بخش جان‏های حقیقت‏جوست و هنوز پس از گذشت سال‏ها از رحلت ملکوتی‏اش، نامش بر پایه‏ های ستم استکبار لرزه می‏افکند و یادش، در دل‏های مستضعفان و آزادگان زمینْ، امید می‏آفریند و انگشت اشارت او، به آیندگانْ امتداد راه را نشان می‏دهد.

سلام بر چهل و چهارمین طليعه ي فجر انقلاب و درود بيكران نثار روح امام راحل و شهيدان اين مرزو بوم  كه خون هاي پاكشان كهكشان روشن هدايت همگان گرديد.

اگرچه معرفی انقلاب به دانش‌آموزان در تمام طول سال مورد توجه مدارس است اما دهه فجر فرصت ویژه ای است برای محکم‌تر کردن پایه‌های انقلاب اسلامی و معرفی حوادث آن دوران به بچه ها و انتقال مفاهیم اصلی انقلاب به نسل های جدید. به همین منظور روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ جشن بزرگ انقلاب در مدرسه برگزار گردید . این جشن با شکوه ساعت ۹:۳۰ با حضور جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه و سرکار خانم تربتی نیا معاون فرهنگی آموزشی ، جناب اقای هاشم زاده معاون مالی مؤسسه و جناب آقای میربیدختی در مدرسه برپا گردید . مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید .

در ادامه سرود ویژه ایام الله دهه فجر توسط دانش آموزان خوانده شد سپس جناب آقای کنعانی ضمن تبریک ایام به دانش آموزان در مورد انقلاب بزرگ کشورمان توضیحاتی برای دانش آموزان بیان کردند ونکات مورد توجه ای در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بیان نمودند . اجرای سرود توسط دانش آموزان پایه چهارم و پایه دوم ، اجرای نمایش در مورد دهه فجر ، اجرای مسابقات شاد و جذاب ادامه دهنده ی برنامه های این جشن بود . در پایان با اهدا لوح تقدیر وجایزه از برترین های علمی ، قرآنی ، فرهنگی ، ورزشی و…..  تقدیر به عمل آمد و از دانش آموزان پذیرایی شد .

زنگ فناوری و حضور در کانون شهید فاضلی

فراگیری کار و فناوری به دانش آموزان کمک می کند تا فرهنگ کار و تلاش و تولید و فناوری را از همان ابتدا در درون خود نهادینه کنند و همیشه علم را با عمل همراه کنند. توجه به ایمنی و بهداشت، ارزش گذاری به کار و تولید، کار با ابزارها و مواد، خلاقیت و نوآوری، یادگیری مادام العمر و توجه به نیاز کشور از جمله مواردی هستند که اگر دانش آموزان از دوران ابتدایی در به کارگیری آنها شایسته شوند، کمک بسیار زیادی به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور علاوه بر برطرف نمودن نیازهای اقتصادی خود خواهد نمود.

دانش آموزان کلاس ششم  روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در زنگ کار و فناوری خود به  کانون شهید فاضلی رفتند  و  با نرم افزار وورد کار کردند و دانسته های قبلی خود را تکرار و تمرین کردند .آموزش افکت ، آموزش رنگین کمان ،  آشنایی با  فرمت پینتر ، آموزش ریپلیس کردن از جمله موارد دیگری بود که دانش آموزان فرا گرفتند و تکرار و تمرین کردند .

آماده سازی کلاس دوم خانم تقی زاده در آغاز دهه مبارک فجر

در میان ملت، شهر و سرزمینت، اینک خروش ایران زمین را به چشم بنگر و فریاد ملتت را بشنو از پس این امید که آزادی حامی سلحشوری خواهد یافت که در برابر هیچ نیرویی عقب نمی‌نشیند .دهه شکوهمند فجر مبارک باد.

در دهه مبارک فجر مى توان با برنامه‏ ریزى خوب و مناسب از ظرفیت‏های آن  بهترین بهره برد و گامی در  جهت تحقق آرمان‏هاى انقلاب از این دهه  برداشت . مدارس کشور همزمان با ایام دهه فجر تزئینات و تدارکات مختلفی با همیاری دانش آموزان انجام می دهند و کلاس ها را به شیوه های مختلف آذین بندی می کنند و به استقبال این دهه شکوهمند می روند .روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس دوم خانم تقی زاده با آذین بندی کلاس خود با وسایل مختلف خود را برای دهه شکوهمند فجر آماده نمودند و به استقبال دهه فجر رفتند .

پیام تبریک کسب رتبه اول و دوم در مسابقات شهرستان در رشته ژیمناستیک

✅برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی امام حسین (علیه السلام )

خبر مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد .روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان با شرکت در مسابقه ژیمناستیک شهرستان توانستند افتخار بیافرینند .کسب مقام  اول  شهرستان در مسابقه ژیمناستیک مدارس و مدال طلا  توسط دانش آموز سید مهدیار حسینی زاده پایه پنجم و کسب مقام اول توسط دانش آموز سید مهزیار حسینی زاده  پایه سوم مدال نقره و کسب مقام دوم توسط دانش آموز کسری پرویزی پایه اول مدال نقره باعث مسرت و شادی گردید.??

این موفقیت و درخشش ارزشمند رابه دانش آموز عزیز ، خانواده های محترم و همکاران  محترم  تبریک  و تهنیت عرض می‌نماییم.??از زحمات ارزنده و بی دریغ معاونت محترم پرورشی سرکار خانم مصطفوی بزرگوار وهمکاران محترم تربیت بدنی  صمیمانه  تقدیر و تشکر می گردد  .توفیق دانش آموزان عزیزرا در کسب درجات عالی تر از خداوند سبحان مسئلت داریم.

 

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

بیست و دوی بهمن که حیات وطن است / خود روح خدایی است که در جان و تن است / ما زنده به آنیم و از آن یاد کنیم یوم الهی که یادگار از آن ماه بهمن است/یوم الله۲۲ بهمن، روز پیروزی حق بر باطل را تبریک می گویم …

امـام آمـد و چون خون در رگ هایمان جاری شد. امـام آمـد و به سان نور، شب تارمان را روشنایی داد. امـام آمد و چـون روح به کالبد مرده مان، حیاتی دوبـاره بخشید.امام آمد و زمستانمان را بهــاری جـاودانه کرد. امـام آمد و فــجــر آورد و در دسـتان پر نـورش، استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.سلام بر تو ای مطلعِ فجر.ای سپیده سحر، ای انفجار نور، خوش آمدی.ای نور چشم ملت ایران خوش آمدی ای یوسف عزیز به کنعان خوش آمدی دیدی که چشم مردم ایران سپید گشت یعقوب وار، در غم هجران خوش آمدی…..

دانش آموزان و همکاران دبستان غیر دولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام ) همچون سایر دانش آموزان روز شنبه ۲۲ بهمن ماه  ۱۴۰۱ با وحدت و یکپارچگی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، شرکت کردند و با عزت و صلابت به رهبر و ولی فقیه خود آیت الله العظمی خامنه ای لبیک گفتند.

بازدید سرگروه های آموزشی شهرستان از روند آموزشی دبستان

در راستای کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و تربیتی و با هدف نظارت توانمند سرگروههای آموزشی از مدارس بازدید بعمل می آورند .

با توجه به نقش و اهمیت نظارت بر فعالیت های آموزشی در پیشبرد و کیفیت آموزش  ، روز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ سرگروه های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان از نزدیک در جریان روند آموزشی دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) قرار گرفتند . در این بازدید هر کدام از سرگروه ها در کلاس های پایه اول تا ششم حاضر و ضمن خسته نباشید به همکاران ، برای آشنایی با روش های کار معلمین با آنها مذاکراتی داشتند و با سؤالات دروس مختلف از پیشرفت دانش آموزان آگاهی حاصل نمودند . در ادامه از نمایشگاه دست سازه های دانش آموزی دیدن نمودند و در پایان از کلیه همکاران محترم به لحاظ زحمات زیادی که کشیده بودند تقدیر و تشکر نمودند و از کادر مجرب اداری آموزشگاه هم تشکر و سپاسگزاری نمودند .

برگزاری آزمون تبار (پیشرفت تحصیلی) در پایه های سوم، پنجم و ششم

روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ، دومین مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی تبار ویژه دانش آموزان پایه سوم و پنجم وششم در دبستان پسرانه امام حسین(علیه‌السلام) برگزار گردید. برگزاری این آزمون توانایی مقایسه رشد و عملکرد دانش آموز را به آموزگاران و مسئولین آموزشگاه می دهد و در طول سال نقاط ضعف و قوت دانش آموزان تا مقدار زیادی با این آزمون ها مشخص می گردد . دانش آموزان پایه سوم ساعت ۹:۳۰ دانش آموزان به ۳۰ سوال از دروس  فارسی ،  ریاضی،  علوم  و دانش آموزان پایه پنجم و ششم به ۴۵ سؤال از دروس  فارسی، ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، قرآن و هدیه های آسمان  پاسخ دادند.  و در فضایی آرام به رقابتی سالم با دیگر دوستان خود پرداختند . سرکار خانم تربتی نیا معاون آموزشی مؤسسه ، جناب آقای میر بیدختی امور اداری مؤسسه و جناب آقای علیخو مدیریت دبستان از روند برگزاری آزمون بازدید نمودند .

جلسه بهداشتی ماهانه مدرسه

بهداشت مدارس یکی ازشاخه های مهم بهداشت جامعه است. بنابرنظریه های جدیدخدمات بهداشت مدارس، ازجمله امکانات توانمند ومقرون به صرفه برای ارتقا سلامت جامعه وارتقاء سلامت نسلهای آینده می باشد.

روز دوشنبه ۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ جلسه شورای بهداشت مدرسه با حضور مدیریت دبستان جناب آقای علیخو ، معاونین آموزشی آقای عصاران ، آقای فکور، مربی بهداشت خانم زنگنه و مربی پرورشی خانم مصطفوی ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر آموزشگاه برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای علیخو ضمن تشکر از همکاران بابت شرکت در جلسه ، در مورد هفته ملی سلامت مردان ایرانی صحبت شد و در این مورد برنامه ریزی گردید . روز درختکاری از جمله مواردی بود که در این جلسه در مورد آن صحبت شد و برنامه ریزی گردید .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20