بهمن ماه 1399

گزارشات سال ۱۳۹۹

برگزاری جشن شکر گزاری آموزش قرآن پایه سوم

انسان بیشتر عادت زندگی خود را در دوران کودکی کسب می‌کند و سازگاری با محیط را فرا می‌گیرد لذا باید کودکان را از کودکی با قرآن مانوس کرد. شیوه ی آشنایی آموزش قرآن و پیام های آسمانی یکی ازمسائلی که در زمینه  تربیت دینی و معنوی کودکان اهمیت دارد. اگر سواد قرآنی ‌میان دانش‌آموزان فراگیر شود، یادگیری و عمل به قرآن به صورت مستمر و مادام العمر در میان آنها نهادیه خواهد شد. روز چهارشنبه اول بهمن ماه 1399 جشن شکرگزاری قرآن دانش آموزان پایه سوم به صورت مجازی  با همکاری والدین برگزار گردید . قرائت قرآن، پخش سرود قرآنی از جمله برنامه های این جشن بود  . آشنایی بیشتر دانش آموزان بابرنامه آموزش قرآن و ایجاد خاطره ای شیرین از کسب مهارت روخوانی قرآن از اهداف برگزاری جشن شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن کریم بود . افزایش آرامش روحی و روانی یکی از تاثیرات قرآن بر دانش‌آموزان است .

تشکیل گروه سفیران سلامت دانش آموزی

سفیران سلامت مدارس به دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود،وظیفه سفیران سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش آموزان است. رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می شود.بر همین اساس سرکار خانم زنگنه روز چهارشنبه اول بهمن ماه1399  گروه سفیر سلامت دانش آموزی را در پیام رسان شاد تشکیل دادند  .خانم زنگنه ضمن تبریک به دانش آموزان منتخب سفیر سلامت مفهوم سفیران را بیان و پس از آن سرفصل های آموزشی را به دانش آموزان سفیر سلامت ارائه نمودند .

بارگذاری آثار مسابقات فرهنگی هنری فردا در سامانه همگام

در راستای برگزاری سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در سال تحصیلی 1400-1399 و با توجّه به شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کووید 19 و لزوم رعایت تمامی پروتکل­های بهداشتی و مراقبت از سلامت دانش آموزان و فرهنگیان، ضمن تاکید بر اجرای دقیق شیوه نامه اجرایی جشنواره فرهنگی هنری فردا خانم یزداندوست در روز چهارشنبه اول بهمن ماه  آثار دانش آموزان را در سامانه همگام ثبت نام نمودند و در روز  شنبه 18 بهمن  1399 آثار را که شامل نقاشی با مداد رنگی ، نقاشی با آبرنگ ، خط و…..بود ،  در بستر سامانه همگام بارگذاری نمودند .

برگزاری جلسه ستاد برگزاری چهل و دومین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

اولین جلسه ستاد برگزاری چهل و دومین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیریت دبستان ، معاونین اموزشی و معاون پرورشی مدرسه رأس ساعت 9 صبح روز  شنبه  مورخه 4 بهمن ماه 1399  در  دفتر آموزشگاه برگزار گردید . جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد (صلوات الله علیه ) شروع و سپس مدیریت آموزشگاه جناب آقای وزین پور اهداف جلسه را که در مورد اجرای مطلوب برنامه های دهه مبارک فجر بود به سمع و نظر اعضا رساندند . پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد موارد ذیل اجرایی شود :

اطلاع رسانی به همکاران و دریافت برنامه ها از همکاران

پخش آهنگ دهه مبارک فجر در کانال و گروه های کلاسی

مسابقه کلیپ در مورد دهه مبارک فجر

ححضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه با توجه به اعلام ستاد برگزاری 22 بهمن و ستاد کرونا

برگزاری مسابقات نقاشی ، دکلمه ، مقاله نویسی و کاریکاتور و نشر آن در فضای مجازی

برگزاری مسابقه سوالات در مورد دهه مبارک فجر و انقلاب اسلامی و سردار حاج قاسم سلیمانی

اهدا جوایز به نفرات برتر مسابقات

برگزاری جلسه هم اندیشی دیدار با اولیا پایه پنجم

جلسه هم اندیشی ارتباط با اولیا پایه های پنجم در روز یکشنبه مورخه 5 بهمن ماه 1399 رأس ساعت 9 صبح با حضور همکاران و اولیا با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل نمازخانه آموزشگاه تشکیل گردید . ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت گردید سپس مدیریت آموزشگاه جناب آقای وزین پور از همکاران و اولیا که در جلسه شرکت نمودند تقدیر و تشکر کردند . سپس معلمین هرکدام نکات ضروری را بیان کردند و در آخر اولیا سوالات و نظرات خود را اعلام نمودند و همکاران پاسخ های لازم را ارائه نمودند و جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید . ضمناً جلسه بصورت زنده در پیام رسان شاد پخش گردید .

آماده سازی فضای دبستان به مناسبت دهه مبارک فجر

امـام آمـد و چون خون در رگ هایمان جاری شد. امـام آمـد و به سان نور، شب تارمان را روشنایی داد. امـام آمد و چـون روح به کالبد مرده مان، حیاتی دوبـاره بخشید. امام آمد و زمستانمان را بهــاری جـاودانه کرد. امـام آمد و فــجــر آورد و در دسـتان پر نـورش، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

سلام بر تو ای مطلعِ فجر.ای سپیده سحر، ای انفجار نور، خوش آمدی. ای نور چشم ملت ایران خوش آمدی . ای یوسف عزیز به کنعان خوش آمدی . دیدی که چشم مردم ایران سپید گشت . یعقوب وار، در غم هجران خوش آمدی . روز شنبه 11 بهمن ماه1399 به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر خانم یزداندوست مربی پرورشی مدرسه را تزئین نمودند و آماده دهه مبارک فجر شدند .

برگزاری مسابقه نقاشی و عکاسی با پرچم

پرچم به عنوان مهم‌ترین نماد استقلال و حاکمیت کشور نقشی بسیار مهم در ایجاد همبستگی ملی، یکپارچگی و انسجام آحاد ملت دارد. پرچم نماد هویت ایرانی اسلامی، حاکمیت ملی، تشخص، اقتدار، و تمامیت ارضی کشور است.

روز یکشنبه 12 بهمن ماه 1399  مسابقه نقاشی و عکاسی پرچم که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد . این برنامه با هدف تقویت حس درون دوستی با انقلاب در برنامه های دهه مبارک فجر گنجانده شد. این اقدام فرهنگی به‌ منظور خودباوری و تقویت روحیه ملی در میان دانش آموزان اجرا شد. پرچم مقدس ایران به عنوان هویت ویژه مردم کشورمان همواره از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است، لذا ترسیم این نقاشی از منظر کودکان و نوجوانان خلاق این سرزمین نقش موثری در پاسداشت ارزش ها دارد . با پایان یافتن دهه مبارک فجر اسامی برنده ها اعلام خواهد شد .

نواختن زنگ انقلاب و گلباران تمثال امام خمینی (رحمت الله علیه)

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش همه جا یاس می کارد و گل محمدی به خانه ها هدیه می کند. بهمن همیشه در راه است.

روز یکشنبه 12 بهمن ماه 1399 همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود تاریخی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) به ایران زنگ انقلاب همزمان با ورود امام در ساعت 9:33 در گروه های مجازی و همچنین برای دانش آموزان حاضر در مدرسه نواخته شد . بعد از آن دانش آموزان حاضر در مدرسه با اهدا گل به مقام امام عزیز ادای احترام کردند و تمثال مبارک امام را گلباران نمودند هم چنین در گروه های کلاسی به صورت مجازی آهنگ های انقلابی بارگزاری گردید .

برنامه های اجرایی در دهه مبارک فجر

دهه‌ی فجر همیشه از روزهای پرهیاهوی مدارس بوده است ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و برقراری آموزش مجازی، برنامه های دهه فجر به صورت  مجازی برگزارخواهد گردید تا بتوانیم بزرگداشت این ایام را مانند سال‌های پیش، جذاب و پرشور برگزار شود . تبریک‌های دهه مبارک فجر در فضای مجازی ،  بیان خاطره و داستان ،  فایل‌های موسیقی انقلابی و ساخت کلیپ ، برگزاری مسابقه برای دهه فجر مجازی ،  مسابقات فرهنگی و علمی  از جمله برنامه های اجرایی در دهه مبارک فجر از روزیکشنبه  12 بهمن ماه 1399 خواهد بود که برگزار خواهد شد .

نقاشی به مناسبت دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن ماه 1399

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نگینی درخشان در تاریخ معاصر ایران است، این پیروزی، نماد غلبه اراده پولادین ملتی است که با دست‌های خالی و عزمی راسخ، کاخ‌های پر زروزیور رژیم طاغوت و سرسپردگی شاه ایران در برابر بیگانگان را برنتابید و با مشت‌های گره‌کرده تا ثبت پیروزی انقلاب بر جریده تاریخ ایستادگی کرد…

بیست و دو بهمن مبارک!

وقتی به روز های خاطره انگیز دهه مبارک فجر نزدیک میشویم تکالیف و کارهای فوق برنامه دانش آموزان هم رنگ و بوی انقلاب میگیرد. آهنگ های انقلابی ، کاردستی و روزنامه دیورای ۲۲ بهمن و انشا به مناسبت پیروزی انقلاب  در بهمن ۵۷ و مهم تر از همه نقاشی دهه فجر و ۲۲ بهمن جزء تکلایف و فوق برنامه دانش آموزان است . روز یکشنبه 12 بهمن ماه 1399 خانم مصطفوی آموزگار پایه اول دبستان از دانش آموزان خواستند نقاشی در مورد دهه مبارک فجر و22 بهمن ماه بکشند و دهه مبارک فجر را گرامی داشتند .

برگزاری مرحله اول طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم

توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهمیت توجه به این راهبرد را گوشزد کند. دستیابی به این هدف نیازمند همت و اراده ملی و ایجاد نهضت ملی است. این طرح در سه مرحله اجرا می شود که مرحله اول آن در سطح مدرسه می باشد .سرکار خانم یزداندوست مربی پرورشی دبستان با شناسایی دانش اموزان علاقه مند و با ثبت نام آنها در سامانه همگام از دانش آموزان همزمان با دهه مبارک فجر در روز یکشنبه 12 بهمن ماه 1399 آزمون گرفتند و نمرات را در سامانه همگام ثبت نمودند و بدین ترتیب مرحله اول برگزار گردید .

برگزاری جلسه هم اندیشی ویژه دهه مبارک فجر

روز چهارشنبه 15 بهمن ماه 1399 جلسه هم اندیشی  مدیران و معاونین مدارس امام حسین(علیه السلام) به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ساعت 9 صبح به میزبانی دبستان های پسرانه و دخترانه امام حسین( علیه السلام) با حضور جناب آقای کنعانی و سرکار خانم تربتی نیا و مدیران و معاونین آموزشی مدارس امام حسین(علیه السلام) در محل نمازخانه دبستان پسرانه برگزار گردید .

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید سپس نوای سرود جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شد در ادامه جناب آقای کنعانی میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و تولد حضرت امام خمینی ( رحمت الله علیه)  را به همه تبریک گفتند و همچنین چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را نیز تبریک گفتند . در ادامه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و از تاریکی های رژیم طاغوت نکاتی بیان نمودند بعد از آن همکاران به صرف صبحانه پذیرائی شدند در ادامه به مناسب روز زن و سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از همکاران با اهدا گل تقدیر نمودند و به خانم هایی که نام آنها فاطمه و زهرا بود ،به خاطر این نام نیکو هدیه ای اهدا گردید . بعد از آن جلسه هم اندیشی جهت تبادل ایده ها و اقدامات انجام شده در دهه مبارک فجر بین مدیران و معاونین آموزشی و پرورشی هر مدرسه انجام شد .

ساخت کارت هدیه در روز مادر توسط دانش آموزان کلاس خانم صداقت جو

زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه “مادر” است / زیباترین خطاب “مادر جان” است / “مادر” واژه ایست سرشار از امید و عشق / واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید / آسمانی پر از ستاره، دشتی پر از گل، /تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش جا دارد

به مادرم… که مهرش تا ابد در دلم جای دارد   روزت مبارک مادر

روز مادر یکی از زیباترین روزها در طول سال است که هر کس سعی می کند در حد توان خود، هدیه ایی را به مادرش تقدیم نماید و از این طریق وی را خوشحال کند. مطمئنا هیچ مادری به جنبه مالی هدیه توجه ندارد و تنها محبت فرزند است که ارزشی بالا دارد. پس می توان با اقدامی زیبا و جالب هدیه ایی با ارزش به مادر داد، یکی از این اقدامات که اغلب مورد توجه قرار می گیرد ساخت کارت هدیه برای روز مادر است  از این رو روز چهارشنبه 15 بهمن ماه 1399 به مناسبت سالروز ولادت ام‌ابیها مادر امامت، همسر ولایت و دخت نبوت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) و گرامیداشت روز مادر دانش آموزان کلاس خانم صداقت جو با ساخت کارت هدیه برای مادان خود و تقدیم این کارت ها به مادران از زحمات مادران خود تقدیر و تشکر نمودند .

برگزاری نمایشگاه دانش‌آموزی گرامیداشت دهه مبارک فجر

نقش جوانان در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، قابل توجه و ستودنی است .

در دوران انقلاب، مردم و جوانان، شرایط زمانی را لمس كرده بودند و به دلیل اینكه تحقیر می شدند و دینشان آسیب می دید وارد عرصه شدند و با انقلاب اسلامی همراه گردیدند. در آن زمان، جوانان با شور و شوق و نشاط در حوادث انقلاب شركت داشتند و نقش مهمی را نیز ایفا كردند و هم اکنون نیز جوانان در اثر آموزه های دوره های مختلف و رو به رو شدن با شرایط كشور هر چه بیشتر آگاه شده و دشمنان خود را شناخته و با روشن شدن زوایای پنهان برایشان، آگاهانه وارد عرصه ها می شوند. هم اکنون شناخت جوانان نسبت به اهداف انقلاب اسلامی بسیار قوی شده و صلابت جوانان در تداوم و حفظ انقلاب اسلامی و شناخت دشمنان مثال زدنی است.  به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  ۱۳۵۷ نمایشگاه  فجر انقلاب از آثار تحقیقاتی دانش آموزان پایه ششم با موضوع ” نقش جوانان و نوجوانان در حفظ انقلاب اسلامی چیست ؟ ” به همت خانم عبداله پور معلم قرآن در روز شنبه 18 بهمن ماه 1399 با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با رویکرد انقلاب اسلامی و جایگاه ایران در دنیا ،  بصیرت افزایی، انگیزه بخشی ، رفتارسازی و تجربه آفرینی  در بین دانش آموزان برگزار گردید .

اهدا هدیه به همکاران با نام فاطمه و زهرا

میلادش تولد بهار است ؛ تولد آب است و تولد هر چه پاکی و زلالی .

میلادش از هر سو رحمت است. از آن جهت که ادامه ی راه انبیاست.

فاطمه ( س) امتداد راه انبیاست. اگر او نبود، طریق انبیا ابتر می ماند و این سلسله ی پیوسته به بن بست می رسید.

فاطمه، فاطمه نامیده شد؛ چون از هر زشتی و پلیدی بری بود و ناپاکی در او راه نداشت؛ هر چه بود، عصمت بود و عفاف و پاکی .

روز شنبه 18 بهمن ماه 1399 به مناسبت به مناسبت سالروز میلاد بانوی دو عالم، دخت رسول مکرم اسلام، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به همکارانی که نام فاطمه و زهرا داشتند هدیه ای اهدا گردید .

اعلام نتایج فراخوان جشنواره مکتب عشق ویژه سالروز شهادت سردار سلیمانی

طبق بخشنامه ارسالی از آموزش پرورش اولین فراخوان جشنواره مکتب عشق ویژه سالروز شهادت سردار سلیمانی (جشنواره شهید سلیمانی) در بین همکاران و دانش آموزان برگزار گردید . این فراخوان در قالب ساخت کلیپ و عکس ودل نوشته وشعر از سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید .

روز یکشنبه 19 بهمن ماه 1399 نتایج این فراخوان اعلام گردید . ضمن تبریک به دانش آموزان عزیز و همکاران محترم که در این فراخوان حائز رتبه های برتر شدند ، اسامی به شرح ذیل اعلام می گردد :

خانم زهرا نجاتی ( دلنوشته )

خانم سمانه توکلی ( کلیپ )

دانش آموز احمدرضا رجبی(عکس)

دانش آموز امیررضا خالقی(کلیپ)

دانش آموز آرش کاشمری(نقاشی)

دانش آموز کوروش تارمال(نقاشی)

دانش آموز امیر علی حسینی (دل نوشته)

دانش آموز امیر علی قدکچیان (رجز خوانی)

دانش آموز  امیررضاسوسنی( دل گویه)

دانش آموز امیر علی آرازش (شعروسرود)

دانش آموز یاسین آریایی نسب (عکس)

دانش آموز مهران عربی ( کلیپ)

تشکیل گروه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان

بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 60 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند. در کشور ما 9/5 درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و بیش از 11 درصد دانش آموزان چاق هستند. البته علت چاقی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است. 21 درصد دانش‌آموزان دچار چاقی هستند. در حالی که تاثیر ایام قرنطینه طی ماه‌های اخیر در این آمار افزایش داشته است. مشکل اضافه وزن در دوران قرنطینه را هم باید در نظر گرفت. بر همین اساس طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم (کوچ) با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای از طرف اداره آموزش و پرورش ابلاغ گردید .در همین راستا خانم زنگنه در روز یکشنبه 19 بهمن ماه 1399 گروه کنترل وزن و چاقی را در پیام رسان شاد تشکیل دادند و دانش آموزان را با عوارض چاقی ، روش های کنترل وزن دانش آموزان و….. آشنا نمودند و به صورت فردی در مورد کنترل وزن آنها را راهنمایی نمودند .

برگزاری جلسه هم اندیشی المپیاد علوم

روز دوشنبه 20 بهمن ماه 1399 جلسه هم اندیشی برگزاری المپیاد علوم ویژه دانش آموزان پایه ششم که بین دبستان های پسرانه و دخترانه امام حسین (علیه السلام) به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد گردید ، ساعت 11 در محل دفتر دبستان پسرانه با حضور مدیریت دبستان ، معاون آموزشی و خانم فتحعلیان معلم علوم دبستان پسرانه و خانم محمدپور معلم علوم دبستان دخترانه برگزار شد . جلسه با خیر مقدم به حضار توسط جناب آقای وزین پور آغاز گردید و موارد لازم مورد بحث و تبادل نظر گردید و مقرر شد که المپیاد روز یکشنبه 26 بهمن ماه برگزار گردد .

برگزاری مراسم تقدیر از برترین های جشنواره مکتب شهید سلیمانی

پیشرفت های علمی نیازمند حرکت علمی بسیار قوی است که پایه هایش را باید در محیط های دانش آموزی ایجاد کرد و به همین دلیل است که درس خواندن مهمترین کار دانش آموزان و عبادت به شمار می آید . ( مقام معظم رهبری)

در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی  سال 1399 با عنایت حضرت حق و با همت بلند دانش آموزان عزیز ، تعدادی از دانش آموزان و معلمین دبستان موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره مکتب شهید سلیمانی شدند . روز دوشنبه 20 بهمن ماه 1399 دانش آموزان و همکاران با حضور در مدرسه نمونه ارشاد با اهدا هدیه از آنها تقدیر گردید .مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز گردید و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کرد . مسئول محترم بسیج دانش آموزی در مورد جشنواره و اهداف آن سخنانی بیان نمودند سپس منتخب آثار دانش آموزان پخش گردید و مراسم با اهدا جوایز پایان یافت .

برگزاری اولین جلسه هیئت اخلاص دبستان

با عنایت به بخشنامه مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) مبنی بر تشکیل هیئت اخلاص پس از مشخص شدن اعضاء روز سه شنبه 21 بهمن ماه 1399 اولین جلسه هیئت اخلاص با حضور جناب آقای کنعانی نماینده حقوقی مؤسسه امام حسین (علیه السلام) و سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم آموزشی مؤسسه و جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان در محل سالن اجتماعات تشکیل گردید .

در این جلسه جناب آقای کنعانی ضمن تبریک به مناسبت دهه ی مبارک فجرو انتخاب دانش آموزان حاضر به عنوان اعضای هیئت اخلاص چند ویژگی انقلاب اسلامی و اثرات جهانی آن را برشمردند و به وظایف مهم اعضاء هیئت اخلاص اشاره نمودند و در پایان به دونفر از دانش آموزان عزیز به نام های آقای آرش کاشمری و آقای مازیار میرزائی که در جشنواره یلدای کرونایی شرکت نمودنده بودند با اهدا تقدیر نامه و هدیه تقدیر شد .اعضای هیئت اخلاص به شرح ذیل معرفی می گردند :

آقای احمدرضا فرشچیان  ( مسئول هیئت )

آقای امیر علی مهربان ( جانشین هیئت)

آقای حسین مهرجو ( مسئول کمیته فضای مجازی )

آقای سید علی حسینی  ( مسئول کمیته فرهنگی )

آقای محمد مهدی رحیمی(مسئول کمیته آموزشی)

خواندن دکلمه به مناسبت ۲۲ بهمن ماه

جانبازان، روز و شب، از روی شیدایی حق و شیفتگی به مکتب، به سنگر سازی ، درگیری ، شعار و تظاهرات پرداختند و در برابر حکومت طاغوت، حتی یک لحظه هم سرخم نکردند و آری نگفتند.

بالاخره زنجیرها گسسته شد، ساعت فرا رسید و یکی از ایام الله تحقق یافت و وعده راست الهی به وقوع پیوست و خورشید تابید.

امـام آمـد و چون خون در رگ هایمان جاری شد. امـام آمـد و به سان نور، شب تارمان را روشنایی داد. امـام آمد و چـون روح به کالبد مرده مان، حیاتی دوبـاره بخشید.

امام آمد و زمستانمان را بهــاری جـاودانه کرد. امـام آمد و فــجــر آورد و در دسـتان پر نـورش، استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

روز سه شنبه 21 بهمن ماه 1399 دانش آموزان کلاس خانم گل بخشی به مناسبت نزدیک شدن به یوم الله 22 بهمن ماه 1399 در فضای مجازی برای دوستان خود دکلمه در وصف این روز بزرگ خواندند و این روز را گرامی داشتند .

خواندن دکلمه به مناسبت ۲۲ بهمن ماه در کلاس خانم صداقت جو

دهه فجر( میقات ده روز یاران امام راحل (رحمت الله علیه) است که پیش پای آمدنش ، فرشی از بشریت گستردند، و «مهرآباد» تا « بهشت زهرا» را از حضور خویش آکندند. بهمن ماه خداست. فصل صداقت است، بهاران ایمان است، بهمن « بهار در زمستان» است

دهـه فجــر کلید گشاینده ی درهای پیروزی به روی این ملت عظیم بود کـه « استقلال» و « آزادی » و « جمهوری اسلامی» را به ارمغان آورد.

دهه فجر، سرود حنجره های داوودی است که در رهگذر نسیم ایمان، ترانه آزادی خواندند و بر مائده ی استقلال، نعمت پیروزی گستردند. دانش آموزان کلاس دوم خانم صداقت جو با فرا رسیدن 22 بهمن ماه 1399 دکلمه های خود را برای دوستانشان خواندند و 22 بهمن ماه را گرامی داشتند .

آموزش نماز در کلاس دوم خانم طاهری

پیامبر گرامی (ص) :

نماز از آداب ( اولیه ) دین است، و آن مایه خشنودی خدا ، و راه و روش پیامبران الهی است.  (بحارالانوار جلد 82 صفحه 231 )

روز شنبه 25 بهمن ماه 1399 خانم طاهری آموزگار پایه دوم در زنگ هدیه آسمان درس  ” نماز بخوانیم ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با نحوه ی صحیح نماز خواندن آشنا شدند .  مراحل نماز خواندن را به ترتیب نام ببرند . با وضو گرفتن ، مفهوم نیت  به عنوان یکی از کارهای قبل نماز آشنا شدند .اعمال و ذکرهای نماز را فرا گرفتند و همچنین آثار و برکات نماز نیز ذکر گردید .

تدریس درس بسازیم و لذت ببریم در کلاس خانم تقی زاده

روز شنبه 25 بهمن ماه 1399 خانم تقی زاده درس علوم ” بسازیم و لذت ببریم! ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با ویژگی وسایل مختلف ، با چگونگی ایجاد کاردستی ها ، با مزایای استفاده از وسایل دور ریختنی ، با انواع مواد آشنا ، با مراحل ساخت یک کاردستی  ، آشنا شدند . بعد از پایان درس دانش آموزان پس از آشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون و استفاده مناسب از آنها و تصمیم گیری برای ساخت کاردستی های متنوع، اقدام کردند .  دانش آموزان بعد از این درس استفاده بهینه از حداقل امکانات را یاد گرفتند و خلاقیت آنها نیز تقویت شد.

آشنایی با روش قلمه زدن در کلاس خانم طاهری

روز شنبه 25 بهمن ماه 1399 دانش آموزان کلاس دوم خانم طاهری در زنگ علوم نحوه ی قلمه زدن گیاهان را فرا گرفتند . دانش آموزان با گیاهان مختلف  و نحوه کاشت آنها آشنا شدند . با انواع میوه ها تک دانه ای و چند دانه ای آشنا شدند . قسمت های مهم دانه را شناختند . مراحل رشد گیاه را نام بردند . با روش های بوجود آمدن گیاه کاشتن دانه ، قلمه زدن ، پیوند زدن آشنا شدند در پایان معلم از دانش آموزان خواستند به روش قلمه زدن گیاهی را بکارند و به دوستان خود نشان دهند .

برگزاری المپیاد علوم پایه ششم

روز یکشنبه 26 بهمن ماه 1399  المپیاد علوم ویژه ی دانش آموزان پایه ششم دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) و دخترانه امام حسین (علیه السلام) رأس ساعت  8 صبح در فضای مجازی برگزار گردید . دانش آموزان در این آزمون به 60 سؤال در مدت زمان 75 دقیقه پاسخ دادند و این آزمون نمره نداشت . نتایج آزمون متعاقبا اعلام خواهد گردید . هدف از برگزاری این المپیاد کشف استعداد دانش آموزان و رقابت علمی میان آنها می باشد .

طبقه بندی دانه ها در کلاس خانم طاهری

روز سه شنبه 28 بهمن ماه 1399 دانش آموزان کلاس خانم طاهری در زنگ علوم با دانه ها آشنا شدند و دانه ها را طبقه بندی نمودند . دانش آموزان با مفهوم دانه ، دانه های تک بخشی و دو بخشی ، دانه های نرم ، دانه های سفت آشنا شدند . بخش های مختلف دانه پوسته ، گیاهک وخوراک را یاد گرفتند . دانه ها را به دو گونه خوراکی و غیر خوراکی طبقه بندی نمودند و  با نام دانه ها و کاربرد آنها ، تکثیر و جابجایی دانه ها ، شکل و اندازه دانه ها ، تفاوت دانه های گیاهان نیز آشنا شدند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20