اسفند ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

جلسه بهداشتی ماهانه مدرسه

بهداشت مدارس یکی ازشاخه های مهم بهداشت جامعه است. بنابرنظریه های جدیدخدمات بهداشت مدارس، ازجمله امکانات توانمند ومقرون به صرفه برای ارتقا سلامت جامعه وارتقاء سلامت نسلهای آینده می باشد.

روز دوشنبه ۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ جلسه شورای بهداشت مدرسه با حضور مدیریت دبستان جناب آقای علیخو ، معاونین آموزشی آقای عصاران ، آقای فکور، مربی بهداشت خانم زنگنه و مربی پرورشی خانم مصطفوی ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر آموزشگاه برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای علیخو ضمن تشکر از همکاران بابت شرکت در جلسه ، در مورد هفته ملی سلامت مردان ایرانی صحبت شد و در این مورد برنامه ریزی گردید . روز درختکاری از جمله مواردی بود که در این جلسه در مورد آن صحبت شد و برنامه ریزی گردید .

پیام تبریک کسب رتبه در مسابقات درس هایی از قرآن

خداوند متعال در قرآن كريم می‌فرمايد كه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»، يعنی «قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى‌‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى‏كنند مژده مى‌‏دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود» بر اساس اين آيه شريفه هدايت هر جامعه‌ای جهت گسترش همه ابعاد به روش‌های ترويج فرهنگ قرآنی در آن جامعه بستگی دارد . در همین راستا دانش آموزان عزیز پایه ششم در مسابقه درس هایی از قرآن در روز سه شنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ شرکت نمودند .

✅برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی امام حسین (علیه السلام) ??

خبر مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد ، واینک کسب مقام های کشوری در درس هایی از قرآن توسط دانش آموز آموزان عزیز باعث مسرت و شادی گردید.??

  • امیرمحمد هراتی نژاد(نفراول)
  • محمدمتین میرزا بیگی (نفراول)
  • ماهان کوشا (نفردوم)
  • یاسین کامیاب (نفردوم)
  • امیرعلی اشرفی (نفردوم)
  • سجاد پورعبدالله(نفرچهارم)

این موفقیت و درخشش ارزشمند رابه دانش آموز عزیز .خانواده های محترم و همکاران محترم تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.از زحمات ارزنده و بی دریغ سرکار خانم شعبانی بزرگوار مربی قرآن که در به ثمر رسیدن این مقام ها یاور و پشتیبان دانش آموزان بودند صمیمانه تقدیر و تشکر می گردد .ان شاءالله در پناه قرآن کریم و اهل بیت عمت و طهارت علیهم السلام دانش آموزان عزیز و همکاران بزرگوار محفوظ بمانید .

برگزاری جلسه شورای معلمان

” شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله ، ان الله یحب المتوکلین ”

« «با مردم در امور یا کارها مشورت کن و آنگاه که تصمیم گرفتی به خدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد »

( سوره آل عمران ، آیه ۱۵۹)

از جمله اهداف شورای معلمان می توان به بالا بردن مهارت و كاراي معلمان ، موقعيتي براي بهبود جو سازمانی و افزايش روحيه كاركنان و ايجاد الفت بين آنها ، محل برا تصحيح روش ها و…. می باشد . روز سه شنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۱جلسه شورای معلمان با حضور مدیریت ومعاونین و کادر آموزشی دبستان ساعت ۱۳ در محل سالن اجتماعات دبستان برگزار گردید.جلسه با قرائت قرآن آغاز گردید سپس جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ، ضمن خیرمقدم به همکاران از حضور آنها تشکر نمودند . سپس در مورد شیوه نامه ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزی نکاتی را بیان نمودند . در مورد چارچوب اجرایی طرح جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری ، معرفی چارچوب اجرایی بازی و یادگیری ، معرفی چارچوب اجرایی سواد خواندن ، نوشتن و حساب کردن و اهداف آنها نکات مهم را بیان نمودند . همکاران نیز نظرات خود را بیان کردند و همکاران رابط توضیحات جامعی در مورد هر طرح بیان کردند .

 

تدریس درس « من رشد می کنم » در کلاس خانم تقی زاده

روز شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ”  من رشد می کنم ” را تدریس نمودند .دانش آموزان  با مراحل زندگی مانند نوزادی، کودکی، نوجوانی و…. آشنا شدند . دانش آموزان تغییرات بدن خود را در هر سن شناختند. توانایی های حاصل از رشد خود را بیان کردند . برخی از ویژگیهای بدن، تواناییها و نیازهای خود و همکلاسی هایشان را از تولد تا ۸ سالگی  را مقایسه و نتیجه را بیان نمودند . تغییرات حاصل از رشد بدن و توانایی های جدید خود در آینده را به درستی پیشبینی و راه هایی برای رسیدن به رشد مطلوب را گزارش کنند. دانش آموزان به عنوان کار عملی عکس های خود را از نوزادی تا ۸ سالگی در کنار هم قرار دادند و به دوستان خود نشان دادند .

اردوی علمی پارک طبیعت « کلاس خانم تقی زاده »

امروزه نقش اردو در رشد و شخصیت دانش آموزان، اجتماعی شدن و باورپذیری آن ها امری غیرقابل انکار به شمار می رود و از همین روست که اغلب کارشناسان آموزشی بر لزوم برگزاری اردوهای علمی، معنوی و تفریحی برای دانش آموزان توافق نظر دارند .

از جمله اهداف یک اردوی علمی می توان به مشاهده علمی پدیده ها و فرآیندها ، مشاهده مکان های علمی ، تاریخی ، فرهنگی و…. ، تنوع دادن در شیوه ی تدریس ، آشنایی با منابع متنوع یادگیری خارج از مدرسه و…… اشاره نمود . به همین منظور روز سه شنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم دانش آموزان خود را به اردوی علمی مدرسه طبیعت واقع در پیشکوه بردند. در این اردو دانش آموزان به طور عینی با فعالیت های مختلف مثل پخت نان ،آشنایی با شغل نانوایی، آموزش کاشت گل ، آشنایی با شغل باغبانی آشنا شدند و خود نیز این فعالیت ها ر ا انجام دادند . در این اردوی علمی علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف با مشاغل مختلف نیز آشنا شدند و همچنین با نانهایی که خود پختند صبحانه رامیل نمودند .

زنگ کتابخوانی در پایه پنجم خانم عبداله پور

ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است . مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می گذارد در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد. حق خواندن و مطالعه بر طبق پروتکل های سازمان ملل ، یکی از حقوق اساسی کودکان محسوب می شود. در این میان مدرسه و معلم بایستی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح ، کتابخوانی و مطالعه را به بخشی پایدار از برنامه زندگی دانش آموزان تبدیل نمایند.

روز سه شنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس پنجم در زنگ فارسی خانم عبداله پور در این زنگ هر نفر یک کتاب علمی با خود به کلاس آوردند سپس کتاب خود را با دوستانشان عوض کردند تا کتاب های علمی بیشتری را خواندند و نکات زیادی را یاد گرفتند. بعد از خواندن کتاب دانش آموزان نکاتی که آموخته اند به دوستانشان انتقال دادند .

اندازه گیری قند و فشار خون مردان در هفته ملی سلامت مردان ایرانی

هفته اول اسفند ماه در کشور ما، با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیري از مخاطرات سلامت با عنوان هفته ملی سلامت مردان ایرانی(سما) نامگزاری گردید . برنامه های اجرایی در این هفته با هدف حساس سازی جامعه آموزش و فرهنگ سازی با توجه به اهمیت سلامت مردان وبرای ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت ها، برنامه های مربوطه در هفته ای به همین نام(هفته ملی سلامت مردان ایرانی =سما) برگزار و درحد امکان مداخلات تشخیص و درمانی صورت می گیرد. در همین راستا مربی محترم بهداشت دبستان خانم زنگنه در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱کارشناسان بهداشت را دعوت نمودند. کارشناسان محترم بهداشت فشار و قند آقایان دبستان را اندازه گرفتند .

اردوی علمی پارک طبیعت « کلاس خانم مختاری فر »

از جمله اهداف یک اردوی علمی می توان به مشاهده علمی پدیده ها و فرآیندها ، مشاهده مکان های علمی ، تاریخی ، فرهنگی و…. ، تنوع دادن در شیوه ی تدریس ، آشنایی با منابع متنوع یادگیری خارج از مدرسه و…… اشاره نمود . روز سه شنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم مختاری فر معلم پایه دوم دانش آموزان خود را به اردوی علمی ” مدرسه طبیعت ” واقع در پیشکوه بردند.

در این اردو دانش آموزان به طور عینی با فعالیت های مختلف مثل پخت نان ، آشنایی با شغل نانوایی ، آموزش کاشت گل ، آشنایی با شغل باغبانی آشنا شدند و خود نیز این فعالیت ها را انجام دادند . در این اردوی علمی علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف با مشاغل مختلف نیز آشنا شدند و ساعات شاد و به یاد ماندنی را سپری نمودند .

پیام تبریک کسب رتبه مسابقات کاراته در سطح شهرستان

✅برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی امام حسین (علیه السلام )??

با عرض تبریک اعیاد شعبانیه خبر مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد . پس از شرکت دانش آموزان در مسابقات کاراته سطح شهرستان در روز پنجشنبه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ و اینک کسب مقام های اول و سوم شهرستان تیم کاراته توسط دانش آموزان عزیز

  • مهدی عربی کسب مقام اول
  • محمد ارمیا عباسی کسب مقام اول
  • ارسلان اسدالله زاده کسب مقام اول
  • امیر حسام علیجانزاده کسب مقام اول
  • یاسین آریایی نسب کسب مقام اول
  • محمد نیما نخعی کسب مقام سوم

این موفقیت و درخشش ارزشمند رابه دانش آموز عزیز ، خانواده های محترم و همکاران محترم تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

از زحمات ارزنده و بی دریغ سرکار خانم مصطفوی بزرگوارمعاون پرورشی و جناب آقای معتمدی مربی ارجمند تربیت بدنی که در به ثمر رسیدن این مقام ها یاور و پشتیبان دانش آموزان بودند صمیمانه تقدیر و تشکر می گردد .ان شاءالله در این روزهای جشن و سرور درماه پر فضیلت شعبان هر روز شاهد درخشش دانش‌آموزان عزیزمان باشیم .

پیام تبریک کسب رتبه دوم مسابقات شنا در سطح شهرستان

قال علیٌ ( علیه السلام ): الهی قوّ علی خدمتک جوارحی واشدد علی العزیمة جوانحی
پروردگارا ! اعضا و اندام مرا در طریق خدمت به خودت نیرومند گردان و اعصاب و افکارم را بر عزم و استواری محکم فرما .

در ایام جشن و سرور اعیاد شعبانیه برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسین (علیه السلام)……

پس از اعلام نتایج مسابقات شنا در روز شنبه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ دانش آموز عزیز آقای سید مهدیار حسین زاده در رشته شنا در سطح شهرستان مقام دوم را کسب نموده است . این موفقیت را به شما و خانواده محترم و همکاران ارجمند تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم . برخود لازم می دانم از زحمات ارزشمند سرکار خانم مصطفوی معاونت محترم پرورشی و جناب آقای معتمدی مربی محترم تربیت بدنی صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم انشاالله در پناه ایزد بی همتا در کلیه مراحل زندگی موفق و پیروز باشید .

زنگ علوم و درس « درون آشیانه ها » در کلاس خانم تقی زاده

چرخ ریسک پرنده‌ای است که شاخه‌ها و برگ‌های نازک گیاهان را جمع‌آوری می‌کند و با نوکش آن‌ها را به هم می‌بافد. سپس درون لانه را با پرهای نرم خود یا پرندگان دیگر و نیز قسمت‌های نرم گیاهان پر می‌کند تا جای تخم‌هایش نرم باشد. این آشیانه فقط یک سوراخ برای ورود و خروج پرنده دارد.

روز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده در زنگ علوم پایه دوم درس ” درون آشیانه ها ” را تدریس نمودند . در این درس دربارهٔ نیاز جانوران به محلی برای زندگی، لانه سازی آنها و کارهایی که برای مراقبت از فرزندانشان انجام می دهند، نکاتی بیان نمودند . مراحل زندگی چند جانور را مقایسه و دربارهٔ شباهت ها و تفاوت های آنها، نیازهای جانوران هنگام رشد و چگونگی برطرف شدن این نیازها توضیح داده شد . از دانش اموزان خواستند در مورد یک جانور تحقیق کرده و نتیجه را به کلاس بیاورند و برای دوستان خود بخوانند .

زنگ فارسی و تدریس درس ” ایران زیبا ” در کلاس خانم تقی زاده

روز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ فارسی درس ” ایران زیبا ” را تدریس نمودند . در این درس در مورد ایران و پرچم ایران برای دانش آموزان صحبت شد . پرچم هر کشوری ، نشانه ای از هویت ملی آن کشور است . پرچم کشورعزیزمان جمهوری اسلامی ایران از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است .

در وسط این پرچم کلمه مقدس « الله » به چشم می خورد واطراف آن نیز با شعار مقدس « الله اکبر» مزین شده است . در این زنگ با کشور ایران را به عنوان خانه بزرگ مان معرفی نمودند و خداوند را به خاطر زندگی در کشور ایران شکر گزاری نماید و با ویژگی های کشور خود آشنا می شود و دیدنی های ایران را نام بردند . در این زنگ نقاشی پرچم ایران را کشیدند .

زنگ مهارت های زندگی و تدریس بیان احساسات

همه ی ما در هر سنی باید یاد بگیریم احساس ناشی از هیجاناتمان را ابراز کنیم . اولین قدم ؛ شناخت هیجانات است و اولین هیجان ؛ هیجان شادی است.دانش آموزان کلاس اول به همراه معلم ‌شان خانم مهدی زاده در زنگ مهارت های زندگی در روز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ به شناخت احساساتی که در طول روز تجربه می کنند پرداختند. یکی از مهمترین ها ؛ شناخت هیجانات است و اولین قدم در شناخت هیجانات ؛ هیجان شادی است.

وقتی توانایی بیانِ احساساتی که در درونمان تجربه می کنیم را داشته باشیم ؛ روان سالم تر و زندگی زیباتری خواهیم داشت . در این جلسه دانش آموزان ؛ با صورتک لبخند ، درباره ی احساس خوشحال در موقعیت های مختلف گفتگو کردند.

پیام تبریک کسب رتبه کشوری در آزمون علمی تبار

?برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسین(علیه السلام) افزوده شد .?

فرهنگ و هنر بستری است که زمینه تعالی روح و اندیشه را در انسان فراهم می آورد. ایران همیشه مهد پرورش اندیشمندان و هنرمندان واراسته با اندیشه ای بلند بوده است ودر این میان دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسین (علیه السلام) به داشتن دانش آموزانی فکور ، هنرمند ، خلاق ومستعد مفتخر بوده است . شنیدن خبرهای خوش موفقیت دانش آموزان فعال در مسابقات قرآنی،فرهنگی ،هنری و علمی در سطح کشور در این ایام حلاوت خاصی را مضاعف نموده است .پس از اعلام نتایج آزمون کشوری تبار در روز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ کسب افتخارات در آزمون هماهنگ علمی کشوری تبار در پایه چهارم توسط دانش آموزان عزیزمان

۱-ادریس بادامه کسب رتبه دوم کشور?

۲- امیر علی عباسی کسب رتبه دوم کشور?

۳-سهند اخلاقی کسب رتبه سوم کشور?

۴-محمد آریا کامیاب کسب رتبه سوم کشور ?

۵-نیکان حجتی کسب رتبه چهارم کشورر?

۶-علی گل محمدی کسب رتبه چهارم کشور?

۷-امیر علی سالار زاده کسب رتبه ششم کشور ?

۸-امیر علی قرایی کسب رتبه ششم کشور?

۹-محمد امین امانی کسب رتبه ششم کشور?

۱۰-سید شهراد محمدی کسب رتبه هشتم?

۱۱-محمد ارمیاعباسی کسب رتبه دهم کشور ?

۱۲-کیارش رضایی کسب رتبه دهم کشور ?

را به خانواده های محترم همکاران ارجمندو دانش آموزان عزیز صمیمانه تبریک‌و شاد باش گفته و از همت بلند دانش آموزان عزیزم سپاسگزاری خویش را ابراز می نمایم.??????

از زحمات و تلاش‌های ارزنده معاونین محترم آموزشی همکاران محترم پایه چهارم سرکار خانم نجاتی ارجمند ، سرکار خانم وزین پور بزرگوار و سرکار خانم علیخو معزز که این افتخار را برای دانش آموزان عزیز رقم زدند صمیمانه سپاسگزاریم .☘?☘?

از خداوند متعال سلامتی . سعادت وموفقیتهای روزافزون برای همکاران محترم و دانش آموزان عزیز خواستاریم .

بازدید جناب آقای کنعانی از روند آموزشی کلاس خانم تقی زاده

روز سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) به همراه سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم مؤسسه به منظور بازدید از کلاس های درس در مدرسه حضور یافتند . در این بازدید جناب آقای علیخو مدیریت محترم نیز حضور داشتند . آقای کنعانی از کلاس خانم تقی زاده معلم پایه دوم بازدید به عمل آوردند . ابتدا به معلم و دانش آموزان خسته نباشید گفتند سپس سطح آموخته های دانش آموزان پایه دوم را با مطرح نمودن چندین سوال مورد سنجش قرار دادند و دانش آموزان به خوبی و درستی به سوالات ایشان پاسخ دادند .در این بازدید کلاسی، میزان یادگیری دانش آموزان ، نحوه تدریس همکار ، بازخورد آموزش‌های ارائه شده در کلاس مورد ارزیابی قرار گرفت.

بازدید جناب آقای کنعانی از روند آموزشی کلاس ششم

روز سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) به همراه سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم مؤسسه به منظور بازدید از کلاس های درس در مدرسه حضور یافتند . در این بازدید جناب آقای علیخو مدیریت محترم نیز حضور داشتند . آقای کنعانی از کلاس ششم بازدید به عمل آوردند . ابتدا به معلم و دانش آموزان خسته نباشید گفتند سپس سطح آموخته های دانش آموزان پایه ششم را با مطرح نمودن چندین سوال مورد سنجش قرار دادند و دانش آموزان به خوبی و درستی به سوالات ایشان پاسخ دادند و معلم از روند آموزش دانش آموزان و نحوه ی کار خود توضیحاتی دادند و جناب آقای کنعانی از معلم و کادر مدرسه تشکر و قدردانی نمودند .

تدریس درس درون آشیانه ها در کلاس خانم طاهری

روز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم درس ” درون آشیانه ها ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با نیازهای جانوران از جمله لانه سازی و فواید لانه آشنا شدند . روش های نگهداری جانوران و پرندگان از بچه های خود را شناختند .دانش آموزان طرز لانه سازی مورچه، زندگی کرم ابریشم، مراحل رشد قورباغه و سیر تکاملی لاک پشت را فرا گرفتند . ویژگی لانه هر پرنده و جانور، تغییرات حاصل از رشد جانوران مختلف را شناختند . با مقایسه روش های جانوران در مراقبت از فرزندانشان و تغییرات آنها هنگام رشد به نقش محیط و جانداران دیگر در برطرف کردن نیاز های جانوران توجه کنند . در پایان معلم از دانش آموزان خواستند که کاردستی آشیانه را درست کنند .

زنگ علوم و آشنایی با میکروسکوپ در کلاس خانم عباسی

روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم عباسی در زنگ علوم پایه ششم درس دهم ” خیلی کوچک خیلی بزرگ ” را تدریس نمودند .

در این زنگ در مورد میکروسکوپ توضیح داده شد . موارد مهم بیان شده به شرح ذیل می باشد :

تاریخچه میکروسکوپ: حدود ۲۰۰۰ سال پیش انسانها می دانستند که شیشه می تواند مسیر عبور نور را تغییر دهد و با تغییر ضخامتش می توانند اجسام را بزرگتر ببینند!

✔✔ نخستین استفاده از عدسی ها در ساخت عینک بود.

✔✔ نخستین میکروسکوپ با کارایی بالا توسط آنتونی وان لیون هوک به ثبت رسید.

✔✔ رابرت هوک با اختراع دیافراگم نقش بسیار مهمی در ارتقای میکروسکوپها داشت.

✔ ارنست روسکا و مکس نول نخستین میکروسکوپ الکترونی را ساختند و به این خاطر جایزه نوبل فیزیک را گرفتند.

دانش آموزان با حضور در آزمایشگاه مدرسه با انواع میکروسکوپ ها آشنا شدند و از نزدیک کار کردن با میکروسکوپ را فرا گرفتند .

پیام تبریک کسب رتبه در شهرستان در مسابقات رباتیک

✅ برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی امام حسین (علیه السلام) ??

با سلام و احترام و تبریک اعیاد شعبانیه خبرهای مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد ، واینک پس از شرکت دانش آموزان در مسابقه رباتیک سطح شهرستان در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ و کسب مقام های دوم و سوم شهرستان توسط دانش آموزان عزیز

  • معین زراعتکار کسب مقام دوم?
  • امیر رضا نوری کسب مقام دوم?
  • مهرسام زنگنه کسب مقام دوم ?
  • ماهان کوشا کسب مقام سوم?
  • محمد مهدی خضری کسب مقام سوم ?
  • محمد حسین فرستاده کسب مقام سوم?

این موفقیت و درخشش ارزشمند را به دانش آموز عزیز ، خانواده های محترم و همکاران محترم تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.از زحمات ارزنده و بی دریغ جناب آقای فکور بزرگوار معاونت محترم آموزشی که در به ثمر رسیدن این مقام ها یاور و پشتیبان دانش آموزان بودند صمیمانه تقدیر و تشکر می گردد . ان شاءالله در این روزهای جشن و سرور درماه پر فضیلت شعبان هر روز شاهد درخشش دانش‌آموزان عزیزمان باشیم .

املای خلاقانه در کلاس خانم صداقت جو

استفاده از روش های خلاقانه در آموزش باعث می شود دانش آموزان با حوصله و اشتیاق بیشتری به عمق مطالب پی ببرند، آنها را بفهمند، تجربه کنند و به زندگی خود مرتبط سازند. از این رو با ذوق و شوق بیشتری به مدرسه آمده و امید به موفقیت و زندگی در آنها بیش از گذشته تقویت می گردد. زیرا نشاط و انبساط موجب شکوفایی استعدادها شده و انسان شاداب، پویا و پر تحرک به زندگی امیدواتر گردیده و برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش می کند . روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو در زنگ فارسی املای خلاقانه ای به دانش آموزان گفتند . در این زنگ دانش آموزان با استفاده از حبوبات کلمتی که معلم گفتند را نوشتند و زنگ شاد و متفاوتی را سپری نمودند .

زنگ فارسی و تدریس درس ” ایران زیبا ” در کلاس خانم صداقت جو

روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو معلم پایه دوم در زنگ فارسی درس : ایران زیبا ” را تدریس نمودند . در این درس در مورد ایران و پرچم ایران برای دانش آموزان صحبت شد . پرچم هر کشوری ، نشانه ای از هویت ملی آن کشور است . پرچم کشورعزیزمان جمهوری اسلامی ایران از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است .در وسط این پرچم کلمه مقدس « الله » به چشم می خورد واطراف آن نیز با شعار مقدس « الله اکبر» مزین شده است . در این زنگ با کشور ایران را به عنوان خانه بزرگ مان معرفی نمودند و خداوند را به خاطر زندگی در کشور ایران شکر گزاری نماید . در پایان درس یک صبحانه ی خوش مزه به شکل پرچم میل نمودند .

آموزش نماز در کلاس خانم صداقت جو

پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند:

((وقتی که فرزندانتان به سن هفت سالگی رسیدند به آنها نمازیاد دهید. ))

تلاش درتقویت وتعمیق باورهای دینی درسنین کودکی به ویژه ترویج فرهنگ نمازوآشنانمودن نونهالان بامسائل عبادی گام ارزشمندی است که می تواندتأثیربسزایی درسعادت وخوشبختی آنان داشته باشد . درهمین راستاوباتوجه به توصیه امام جعفرصادق((علیهالسلام))مبنی براینکه فرزندانتان رابامسائل دینی آشناکنید پیش ازآنکه عوامل گمراه کننده برآنان فائق آید.

نماز جوابگوی تمام مشکلات بشری و کلید راه‌یابی به سعادت و اساس تربیت الهی یک انسان است . نماز بهترین بهانه‌ی ارتباطی بین بنده و خالق است و قوی ‌ترین بازدارنده‌ی از عصیان و طغیان نسبت به آفریدگاراست. آموزش نماز به یک کودک ارزش بسیاری دارد؛ چرا که بهترین هدیه‌ی معنوی است که یک کودک می‌تواند از دیگری به یادگار بگیرد . روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس خانم صداقت جو با روش صحیح نماز خواندن ، روش صحیح وضو گرفتن ، اعمال و ذکرهای نماز و…. آشنا شدند . معلم تاکید کردند که بهترین راه یادگیری نماز، تمرین کردن آن در کنار کسی است که به خوبی با نماز آشناست. پدر یا مادر، پیش نماز مدرسه، امام جماعت مسجد، معلم و… و دانش آموزان را به تشویق در خواندن نماز نمودند .

بازی هولاهوپ در زنگ تربیت بدنی خانم اسکندری

هولاهوپ یا حلقه بازی یک وسیله ارزان و در دسترس برای تقویت مهارت حرکتی درشت در کودکان هست.مهارت حرکتی درشت به رشد ماهیچه‌ها و استخون بندی بدن بسیار کمک می‌کند و خیلی مهم هست در سن قبل از پیش دبستانی بچه‌ها را به فعالیت‌هایی برای تقویت مهارت حرکتی درشت ترغیب کنیم.همینطور جهت تقویت هوش و شناخت ادراکی بسیار تاثیر گذار است .

بازی، یا ورزش با حلقه، جزء بازی های جذاب است. حلقه هولا، یک حلقه اسباب بازی است که در اطراف کمرچرخانده می‌شود. علاوه بر اینکه از این حلقه برای لاغری استفاده می شود، می توان با آن چند بازی هم برای دانش آموزان ساخت! روز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس اول در زنگ تربیت بدنی خانم اسکندری با استفاده از هولاهوپ حرکات و تمرینات ورزشی را انجام دادند .

اجرای پویش نذر صلوات برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

در تقويم انتظار، همه فصل ها از عطر بهاري مهدي (عج) متبرک است.

نوروز منتظران روزي است که از شب نيمه شعبان آغاز مي شود.

انتظار، فاصله اي است ميان دو جمعه: جمعه ولادت و جمعه ظهور.

بهار، همه طراوتش را مديون يک گل است: گل زيباي نرگس.

اگر سختي زمستان غيبت نبود، شوق آمدن بهار عدالت معنا نداشت.

خانه تکاني، رسم قديمي همه منتظران بهار است. بهارِ مهدي (عج) از راه مي رسد، خانه تکاني دل ها را فراموش نکنيم.

بهترين هديه اي که مي توان براي گلدان شکسته قلب منتظران خريد، يک شاخه گل نرگس است.

جمعه ها کافي نيست، هر روز سهمي را به امام زمان(عج) اختصاص بدهيم.

منتظران واقعي به اشک و آه و دعا اکتفا نمي کنند.

از روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ با توجه به نزدیک شدن به جشن بزرگ نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه) در دبستان پویش معنوی نذر صلوات تعجیل در امر فرج و سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) ، دانش آموزان در زنگ های تفریح به تعداد صلوات هایی که می فرستند در این پویش شرکت می کنند.

سهم شما برای ظهور امام زمان چند صلوات؟

زنگ هنر و آموزش کلاژ کلاس خانم یعقوب زاده

کلاژ یک نمایش بصری است که از مونتاژ کردن و کنار هم قرار دادن مواد و اشکال مختلف مانند تکه‌های بریده شده از یک روزنامه، تکه‌های رنگی، بخش‌هایی از دیگر آثار هنری،روبان‌ها و حتی عکس‌ها و چسباندن آن‌ها توسط چسب به یک سطح صاف و جامد می‌باشد.

هنر کلاژ یا تکه چسبانی چندسالی است که بسیار مرسوم و محبوب شده است و دربین دانش آموزان به عنوان بحثی مهم و خلاق به اجرا در می آید و خلاقیت آن ها را در روش های مختلف کلاژ به چالش می‌کشد. در حقیقت این هنر ترکیب سبک های مختلف با ذهن می باشد که به همراه اصول نقاشی و طراحی پیش می رود و آن را می توان با تمامی وسایل و ابزار های در دسترس انجام داد که یکی از مهمترین ویژگی این هنر می باشد. روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه دوم از دانش آموزان خواستند با استفاده از هنر کلاژ کاردستی درست کنند و دانش آموزان با خلاقیت خود کاردستی های زیبایی ساختند و زنگ شادی را سپری نمودند .

برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان

السلام ای آفتاب پشت ابر السلام ای اوج قله، کوه صبر

السلام ای فخر آدم در زمین یادگار حضرت روح الامین

هست امروز نیمه شعبان

جشن مولاى شیعیان باشد

حجّت عصر، قائم بالحق

آنکه یاور بر انس و جان باشد

ولادت حضرت قائم (عج) خجسته باد

مراسم جشن میلاد حضرت صاحب الزّمان(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) با حضور کادر اداری و آموزشی در دبستان در روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. ساخت و تزئین فضای آموزشگاه ، اجرای دکلمه سخنی با امام زمانمان توسط یکی از دانش آموزان ، اجرای سرود ، مداحی به مناسبت ولادت ، پخش دعای عهد ، پذیرایی از دانش آموزان از جمله برنامه های اجرایی در این مراسم بود . اهدای جوایز به برترین های قرآنی ، علمی و فرهنگی پایان بخش مراسم بود .

تدریس درس « من رشد می کنم » در کلاس خانم تقی زاده

روز شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ” من رشد می کنم ” را تدریس نمودند .دانش آموزان با مراحل زندگی مانند نوزادی، کودکی، نوجوانی و…. آشنا شدند . دانش آموزان تغییرات بدن خود را در هر سن شناختند. توانایی های حاصل از رشد خود را بیان کردند . برخی از ویژگیهای بدن، تواناییها و نیازهای خود و همکلاسی هایشان را از تولد تا ۸ سالگی را مقایسه و نتیجه را بیان نمودند . تغییرات حاصل از رشد بدن و توانایی های جدید خود در آینده را به درستی پیشبینی و راه هایی برای رسیدن به رشد مطلوب را گزارش کنند. دانش آموزان به عنوان کار عملی عکس های خود را از نوزادی تا ۸ سالگی در کنار هم قرار دادند و به دوستان خود نشان دادند .

زنگ مهارت های زندگی و مهارت خود آگاهی در کلاس خانم مهدی زاده

خودآگاهی مهارتی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید شناخت بیشتری در مورد خودتان، خصوصیت‌ها، نیازها، خواسته‌ها، اهداف، نقاط قوت، نقاط قابل‌بهبود، احساس‌ها، ارزش‌ها و هویت خودتان بیابید. هر چه بیشتر و بهتر خودتان را بشناسید، بهتر می‌توانید آنچه را که هستید، بپذیرید و یا تغییر دهید.

روز شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ خانم مهدی زاده در زنگ مهارت های زندگی با اجرای بازی جذاب « صندلی داغ » دانش آموزان را با مهارت خود آگاهی آشنا نمودند . دانش آموزان با این بازی چگونگی کسب مهارت خود آگاهی را فرا گرفتند . دانش آموزان با انواع خود آگاهی نیز آشنا شدند و فواید آن را نیز بیان نمودند .

تدریس درس « نیرو همه جا » در کلاس خانم گل بخشی

همه ما برای انجام کارها از نیرو استفاده می کنیم . ما نیرو را نمی بینیم اما آن ها وجود دارند و ما  اثر آن را در زندگی خود می بینیم  . نیروها باعث تغییر سرعت اجسام می شوند. نیرو را به طور شهودی می توان با کشیدن و هل دادن توصیف کرد. نیروها همواره بر ما اثر می کنند بیشتر وقت ها حتی به نیروهایی که بر ما اثر می کنند توجهی نداریم.

در روز شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱خانم گل بخشی درس ” نیرو همه جا ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با حضور در آزمایشگاه مفهوم نیرو ، انواع نیرو ،  کاربرد نیرو  را فرا گرفتند . آنها با انجام آزمایش هایی اثرهای نیرو، مثل نیرو سبب متوقف کردن اجسام متحرک و تغییر جهت دادن حرکت اجسام متحرک و تغییر شکل اجسام می شود را نیز مشاهده کردند .

زنگ کار و فناوری و ساخت کیف نمدی کلاس خانم چمنی

فراگیری کار و فناوری به دانش آموزان کمک می کند تا فرهنگ کار و تلاش و تولید و فناوری را از همان ابتدا در درون خود نهادینه کنند و همیشه علم را با عمل همراه کنند. توجه به ایمنی و بهداشت، ارزش گذاری به کار و تولید، کار با ابزارها و مواد، خلاقیت و نوآوری، یادگیری مادام العمر و توجه به نیاز کشور از جمله مواردی هستند که اگر دانش آموزان از دوران ابتدایی در به کارگیری آنها شایسته شوند، کمک بسیار زیادی به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور علاوه بر برطرف نمودن نیازهای اقتصادی خود خواهد نمود.

روز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس ششم در زنگ کار و فناوری با راهنمایی معلم خود خانم چمنی با استفاده از نمدهای رنگارنگ کیف های زیبایی ساختند . با استفاده از نمد می توان کاردستی با نمد برای مدرسه بسیار جالب و متنوعی را درست نمود. کار با نمد بسیار راحت و در عین حال لذت بخش است. ساخت کاردستی با نمد برای همه سنین مناسب است و هر فردی می تواند متناسب با سلیقه و هنر خود کاردستی خاصی با نمد بسازد.

استقبال از سال نو با پهن کردن سفره هفت سین

ای خالق توانا، ای سرچشمه زیبایی ها و کمال، ای گرداننده‌ی شب و روز، پدید آورنده‌ی فصلها و ای مدبّر کل هستی! تنها تویی که بهاران چهره‌ای تازه و نو به طبیعت می‌بخشی، غنچه‌ها را می‌شکافی و گلهای ملّون و معطّر را می‌رویانی.خاضعانه از تو ای خدای رحمان می‌خواهیم که زمستان غم و اندوه دلها را با آیات روح‌ بخش قرآن مجید و قرآن طبیعت به بهاری زیبا، پر از شادی و طراوت، پر از صفا و آرامش مبدل سازی آمین.

نفس های سال کهنه به شماره افتاده و دارد جای خودش را به سالی نو می دهد. نوروز، این آیین کهن و باستانی ایرانی در راه است و با خودش سرسبزی و طراوت را سوغات می آورد. همه چیز بوی بهار را به مشام می رساند. هر سال در روز های پایانی اسفند، جنب و جوش خاصی مدارس را فرا می گیرد.با توجه به آنکه هر سال با نزدیک شدن بهار و مقدمه تحول درطبیعت، ایرانیان با آداب و رسوم زیبای خود و پهن کردن سفره هفت سین به استقبال نوروز می روند، مناسب دیدیم در روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ با پهن نمودن سفره هفت سین به استقبال نوروز رفته و مروری بر آیین های مشترک ایرانیان در آخرین روزهای سال داشته باشیم . با پهن کردن سفره همکاران عکس یادگاری گرفتند و خاطره این روز را برای خود ماندگار نمودند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20