اسفند ماه 1399

گزارشات سال ۱۳۹۹

املای دوختنی در کلاس دوم خانم صداقت جو

از اهداف املا گفتن در مقطع ابتدایی آموزش درست نویسی واژه ها ،  ارزیابی آموخته های فراگیران و یافتن راهکارهایی برای بر طرف نمودن کاستی ها   ، خوانا و زیبا نویسی ، آشنایی فراگیران با واژه ها و معانی آن ها تا بتوانند اندیشه های خود را به درستی بیان کنند. یکی از روش های املا املای نخ و سوزن می باشد . دانش آموزان کلاس دوم خانم صداقت جو در روز شنبه دوم اسفند ماه 1399 این نوع املا را برگزار نمودند . در این املا به جای استفاده از کاغذ از پارچه استفاده نمودند  و کلمات را نوشتند و با نخ های رنگی  روی ان را می دوزند و یک نوع املای متفاوت را تجربه نمودند .

تدریس درس نیرو همه جا در کلاس خانم گل بخشی

همه ما برای انجام کارها از نیرو استفاده می کنیم . ما نیرو را نمی بینیم اما آن ها وجود دارند و ما  اثر آن را در زندگی خود می بینیم  . نیروها باعث تغییر سرعت اجسام می شوند. نیرو را به طور شهودی می توان با کشیدن و هل دادن توصیف کرد. نیروها همواره بر ما اثر می کنند بیشتر وقت ها حتی به نیروهایی که بر ما اثر می کنند توجهی نداریم.

در روز شنبه دوم اسفند ماه 1399 خانم گل بخشی درس ” نیرو همه جا ” را تدریس نمودند . دانش آموزان مفهوم نیرو ، انواع نیرو ،  کاربرد نیرو  را فرا گرفتند . آنها با انجام آزمایش هایی اثرهای نیرو، مثل نیرو سبب متوقف کردن اجسام متحرک و تغییر جهت دادن حرکت اجسام متحرک و تغییر شکل اجسام می شود را نیز مشاهده کردند .

اجرای صندلی صمیمیت در کلاس خانم گل بخشی

دانش آموزان عزیز در کلاس سوم خانم گل بخشی، با انشانویسی بصورت بند نویسی آشنا شدند و فراگرفتند که برای مطلب خود ، موضوعی را انتخاب نمایند . پس از آموزشهای کامل و ایجاد مهارت برای بند نویسی ، حال فرصتی را برای آنان فراهم شده است تا آموخته های خود را به نمایش بگذارند . دانش آموزان ، پس از انتخاب موضوعی به دلخواه خود از قبل ، در روز تعیین شده ، از روز شنبه 2 اسفند ماه 1399  بر روی صندلی به جای معلم خود که همان صندلی صمیمیت است می نشینند و دقایقی را به جای معلم خود ، عهده دار کلاس مجازی می شوند  و طعم شیرین معلمی را چشیدند و پاسخگوی سوالات دوستانشان بودند . اعتماد به نفس بالا و تسلط بر موضوع دلخواهشان جالب و وصف نشدنی بود .

فضاسازی به مناسبت ولادت امام محمد تقی (علیه السلام )

امشب صدای نقاره‌های توس در آسمان می‌پیچد و رضای مرضیه (ع)، در شعف زمینی ‌شدن مولودی هم‌نام خاتم‌المرسلین، جوادالائمه (ع) است. دردانه سلطان توس، امام محمدتقی علیه‌السلام است که نور دیده‌ی خورشید عالم‌تاب خراسان و باب‌الحوائج شیعیان و رهروانش خواهد شد. او که در 8 سالگی ردای امامت بر تن می‌کند و در اوج جوانی شهد شهادت خواهد نوشید.

نهمین مروارید غلطان صدف امامت که «محمّد» نام دارد و «ابوجعفر» کنیه و «تقی» و «جواد» لقب خواهد گرفت.

دردانه‌ای که امام رضا (ع)، در وصف مقامش فرمود: «اين مولودى است كه براى شيعيان ما، با بركت‌تر از او زاده نشده‌است.» جوادالائمه علیه السلام دریای علم، سخاوت و کرم است و  ازین روی، باب‌الحوائج و آمین‌گوی حاجات مومنان شد. امشب راه دل همه شیعیان و دلدادگان به حریم رضوی معطوف است و فرشتگان چله‌نشین این همه شعف و شادمانی هستند.

یا امام رضا!

بر شما مبارک باد قدوم پربرکت چنین فرزندی که روشنی‌بخش چشمان عالمیان است.

یا جوادالائمه!

امشب که نگاه تمام کائنات به قدوم نورانی شماست، نیم‌نگاهی به حال این روزهای جهان کنید و درد و رنج تنیده در جان عالم را به نگاهتان، برهانید.

روز یکشنبه 3 اسفند ماه 1399 به مناسبت تولد امام محمد تقی (علیه السلام ) فضای مدرسه توسط مربی پرورشی خانم یزداندوست فضا سازی شد . میلاد دُرِّ بی‌بدیل صدف وجود رضای مرضیه، بر همگان مبارک باد.

دست ورزی جمع در جدول ارزش مکانی در کلاس خانم طاهری

ارزش مکانی یکی از مظاهر ضروری دستگاه عدد نویسی است که دانش آموز به کمک آن میتواند اعداد بزرگ و کوچک را بخواند و آنهارا به صور نمادین بنویسد و با مهارت کامل به کار ببرد. در دستگاه عدد نویسی ارزش مکانی به معنای آن است که هر عدد با استفاده از ده رقم (۰تا۹) نمایش داده میشود.درک عمیق ارزش مکانی برای فهم کامل جمع و تفریق، ضرب و تقسیم نیز ضروری است.تجربه های علمی با استفاده از مواد آموزشی دست ساز دست ورزی برای تثبیت و توسعه مفهوم ارزش مکانی بسیار لازم است.  برای سهولت در رشد توانایی خواندن اعداد به آموزش مناسب و تمرین نامگذاری اعداد بر اساس طبقه و ارزش مکان اعداد با صدای بلند نیاز دارد . روز یکشنبه سوم اسفند ماه 1399 دانش آموزان کلاس خانم طاهری در زنگ ریاضی خود دست ورزی جمع در جدول ارزش مکانی را تمرین نمودند .

آموزش قطر دایره و چند ضلعی ها در پایه سوم خانم گل بخشی

روز یکشنبه 3 اسفند ماه 1399 دانش آموزان کلاس سوم خانم گل بخشی در زنگ ریاضی با قطر چند ضلعی و دایره آشنا شدند . قطر در اشکال هندسی (چندضلعی‌ها) به خطی اطلاق می‌شود که دو راس از هندسه را به یکدیگر متصل می‌نماید . قطر دایره  هر پاره خطی است که از مرکز آن دایره بگذرد و دو سر آن روی  محیط دایره باشد . دانش آموزان خواص قطر های چند ضلعی و دایره  را فرا گرفتند و به رابطه قطر و شعاع پی بردند . نحوه ی رسم قطرها را نیز تمرین نمودند . دانش آموزان اشکالی که دارای قطر نیستند را شناختند و فهمیدند پنج ضلعی تنها شکلی است که تعداد ضلع های آن با تعداد قطر هایش برابر است. در بعد از جلسه کاردستی مربوط به قطر دایره و چند ضلعی را شناختند و به دوستان خود نمایش دادند .

برگزاری المپیاد علمی علوم ویژه دانش آموزان پایه پنجم

روز یکشنبه 3 اسفند ماه 1399  المپیاد علوم ویژه ی دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) و دخترانه امام حسین (علیه السلام)  رأس ساعت  8 صبح در فضای مجازی برگزار گردید . دانش آموزان در این آزمون به 60 سؤال در مدت زمان 75 دقیقه پاسخ دادند و این آزمون نمره نداشت . هدف از برگزاری این المپیاد کشف استعداد دانش آموزان و رقابت علمی  میان آنها ، رشد و شکوفایی علمی می باشد . نتایج آزمون متعاقبا اعلام خواهد گردید .

نشان دادن چرخه ی زندگی قورباغه در کلاس خانم طاهری

خانم طاهری تحقیقی در مورد چرخه زندگی قورباغه را به دانش آموزان داده بودند . در روز دوشنبه 4 اسفند ماه 1399 دانش آموزان  تحقیقات خود را به صورت زیر ارائه دادند :

قورباغه جانداری است، گوشت خوار که هم در خشکی زندگی می کند و هم در آب ، بنابراین به قورباغه دوزیست می گویند.

قورباغه ها خونسرد هستند به این معنی که درجه حرارت بدن آنها همان درجه حرارت هوا یا آب اطراف آنها است.هنگامی که بدنشان سرد است ، آنها را در معرض آفتاب قرار می دهند تا گرم شوند و هنگامی که بیش از حد گرم شوند ، داخل آب می شوند تا بدن خود را خنک کنند.

قورباغه های کوچک که در آب زندگی می کنند از طریق آبشش تنفس می کنند.

قورباغه های بالغ به دو روش نفس می کشند: آنها مانند ما از طریق بینی خود تنفس می کنند اما نیمی دیگر از هوا را نیز از طریق پوست خود دریافت می کنند.

آموزش ضرب در کلاس سوم خانم گل بخشی

ضرب یعنی به دست آوردن تعدادي اشیایی که درچنددسته ي مساوي قراردارند. بعبارت دیگر ضرب یعنی دیدن اشیاء دردسته هاي مساوي . در فصل 4 کتاب ریاضی پایه سوم دبستان ، دانش آموزان با ضرب آشنا می شوند. در آغاز این فصل ، روش های نمادین و مفهوم ضرب بیان شده است.خانم گل بخشی معلم پایه سوم بعد از آموزش ضرب و آشنا شدن دانش آموزان با ضرب ، بیان روش های حفظ کردن جدول ضرب  در روز دوشنبه 4 اسفند ماه 1399 از دانش آموزان خواستند تا با خلاقیت خود نمونه ای جدول ضرب بسازند و شکل های مربوط به هر ضرب را رسم کنند و برعکس ضرب مربوط به هر شکل را بنویسند و دانش آموزان کارها  و فعالیت های خود  را به کلاس ارائه دادند .

ساخت ماشین بادکنکی در کلاس دوم خانم تقی زاده

روز سه شنبه 5 اسفند ماه 1399 دانش آموزان کلاس خانم تقی زاده آزمایش مربوط به ماشین بادکنکی را انجام دادند . هدف از انجام این آزمایش بررسی قانون سوم نیوتن با ساخت وسیله نقلیه ای که با نیروی هوا کار می کند ، می باشد . دانش آموزان در این آزمایش ماشین بادکنکی را ساختند و ان را به حرکت در آوردند . وقتی باد داخل بادکنک از نی خارج می شود، خودرو خلاف راستای خروج هوا شروع به حرکت می کند، این نشان می دهد که هر نیروی کنشی، واکنشی دارد. در این آزمایش ، فشار ناشی از هوای خارج شده ازبادکنک، نیرویی به ماشین وارد می کند، این در حالی است که نیروی محرکه ماشین در خلاف جهت این نیرو است. در این آزمایش دانش آموزان با مشکلاتی که با تمام شدن سوختها به وجود می آیند را شناختند .

املای بادکنکی در کلاس خانم گل بخشی

 

درس املاء یکی از مهمترین و اساسی ترین درس های مقطع ابتدایی است. به همین منظور خانم گل بخشی معلم پایه سوم بازی های بسیاری برای تمرین این درس طراحی کردند . یکی از این بازی ها املای بادکنکی است. دانش آموزان روز سه شنبه 5 اسفند ماه 1399  روی بادکنک تمرین املاء کردند  . متن املاء قبل از نوشتن دانش آموزان یك بار خوانده شود و از بچه ها خواسته شود كه متن را به دقت گوش دهند، بدون آنكه چیزی بنویسند. متن املاء با صدای رسا و شمرده خوانده شد. در تقریر املاء رعایت زبان معیار و تلفظ صحیح كلمه ها و تركیب ها ضروری است  و دانش آموزان روش جدیدی از املا را تجربه نمودند .

داوری آثار جشنواره جابربن حیان

طرح جابربن حیان، طرح جابر یا در اصطلاح، “پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی”، یک طرح اجرایی تحقیقاتی است که در دوره ابتدایی و به صورت سالانه برگزار می شود. یکی از اهداف اصلی طرح جابر، راهنمایی دانش آموزان برای انجام یک طرح تحقیقاتی اصولی است. با این راهکارها دانش آموزان علاوه بر مهارت های حل مسئله می تواند سایر مهارت های علمی و تحقیقاتی خود را رشد و ارتقا دهند. به این ترتیب می توان گفت شرکت در طرح جابربن حیان، راهی را به دانش آموزان نشان می دهد تا خودشان بتوانند به دنبال کسب دانش و حقیقت بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

روز سه شنبه 5 اسفند ماه 1399 جلسه هیئت داوری طرح جابر بن حیان با حضور مدیریت دبستان جناب آقای وزین پور ، معاونت جناب آقای علیخو و خانم عبداله پور رابط طرح جابر دبستان و خانم یزداندوست مربی پرورشی در محل دفترآموزشگاه ساعت 9 صبح برگزار گردید .بعد از جلسه طرح های دانش آموزان داوری شد و برگزیدگان به مرحله شهرستان می روند .

برگزاری ستاد جشن نیکوکاری

بهار می آید تا زنده شوی برای از نو سرودن. برای خط زدن فاصله ها و به یاد آوردن احساس ها. بهار می آید تا جان بگیری با عاطفه بارانی مادی و معنوی. بهار می آید تا حس کودکان را درک کنی و درد درمندان را لمس. بهار می آید تا با حضور بخشنده ات راهی بهشت شوی همان گونه که رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید:بخشندگی یکی از درختان بهشت است که شاخه های آن در دنیا آویخته است هر که بخشنده باشد به یکی از شاخه های آن آویزان شده و آن شاخه او را به طرف بهشت می کشاند.

همه ساله از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده است. برگزاری هفته نیکوکاری به منظور جذب کمکها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است که جمع آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد صورت می گیرد. هر سال در اسفند ماه و در آستانه  عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

بر همین اساس روز دوشنبه 4 اسفند ماه 1399 ستاد جشن نیکوکاری با حضور مدیریت دبستان جناب آقای وزین پور ، جناب آقای علیخو  و آقای عصاران معاونین آموزشی خانم یزداندوست مربی پرورشی در محل دفتر آموزشگاه برگزار گردید و تصمیمات در مورد جشن نیکوکاری گرفته شد .

فضاسازی دبستان به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام علی (علیه السلام)

ساقه های نیلوفری از پایه های عرش بالا رفته و سریر ولایت را به عطر وجودی خود آراسته اند، تا او بیاید و بر تکیه گاه پوشیده از رازقی آن تکیه زند. درون کعبه چه غوغایی است امروز! ملائک، بال در بالْ گستره آسمان ها را پوشانیده اند و جبرائیل و میکائیل و اسرافیل حلقه خانه کعبه شدند تا پر به نور وجود او بسایند! طنین نام او هلهله شادی ملائک است. جام های افلاکیِ عاشقان به سوی او می آیند و گیسوان سیاه شبْ به یُمن وجود او گل خنده های نقره ای را در میان آبشار آسمانی اش تقسیم می کند؛ چرا که امشب علی علیه السلام می آید!…  به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت مظهر عدل و شجاعت  امام علی ( علیه السلام) و روز پدر  در روز سه شنبه  5 اسفند ماه 1399 مربی پرورشی خانم یزداندوست مدرسه را فضاسازی نمودند .

تدریس مبحث سرگذشت دانه ها در کلاس خانم تقی زاده

دانه قسمت بسیار کوچکی از گیاه است که در بسیاری از گیاهان، می تواند گیاهی با همان خصوصیات گیاهی که آن را تولید کرده است، به وجود آورد. اگر نخود یا لوبیا و یا تخم گلی را کاشته باشید، دیده اید که پس از مدتی گیاهی از آن رشد می کند. این گیاه به نوبۀ خود گل و میوه می دهد و دانه هایی شبیه به دانه ای که کاشته بودید، تولید می کند. پس دانه مهمترین قسمت گیاه است؛ زیرا گیاه از طریق دانه تولید مثل می کند و تکثیر می شود. البته باید توجه داشت که تکثیر و زیاد شدن گیاهان، فقط از طریق دانه صورت  نمی گیرد و شیوه های دیگری نیز برای این کار وجود دارد . روز چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ علوم مبحث سرگذشت دانه  را تدریس نمودند . دانش آموزان با انواع دانه ها ، شباهت و تفاوت دانه ها ، شناخت اجزای یک دانه ، اجزای مختلف یک گیاه و…..  آشنا شدند .

ساخت کاردستی به مناسبت روز پدر در کلاس خانم طاهری

امشب، تپش‌های قلب کعبه با نفس‌های مولودی از جنس نور، هماهنگ شده و جهانی را مشعوف قدوم نوزادی می‌کند که خداوند را از خلقتش به تحسین وا داشته است.

می‌آید تا مولود کعبه بودن را به نام خود و عدالت را به حقیقت پیوند بزند.

آری امام علی(ع)، همان اسطوره‌ی تمام ‌عیار مردانگی و نخستین گوهر تابان آسمان امامت و ولایت است که در آغوش آسمانیان به دامان فاطمه بنت اسد(س) می‌رسد.

می‌آید تا آینه‌ی تمام‌نمای حق را به نمایش بگذارد و تصویرگر وسعت سخاوت، بخشش و یاری به مظلومان شود.

روز چهارشنبه ششم اسفند ماه 1399  دانش آموزان پایه دوم کلاس خانم طاهری به مناسبت نزدیک شدن به روز پدر و ولادت امام علی (علیه السلام) با راهنمایی معلم خود کاردستی برای پدران خود ساختند و دلنوشته ای تقدیم به پدرشان نیز نوشتند  تا در روز پدر تقدیم پدران خود کنند .

خواندن دکلمه برای روز پدر در کلاس پنجم

شانه‏ هایت، ستون محکمی است پناهگاه امن خانه را.

دست در دستانم که می‏گذاری، خون گرم آرامش، در کوچه رگ‏هایم می‏دود.

در برابر توفان‏ های بی‏رحم زندگی می‏ ایستی؛ آن‏چنان‏که گویی هر روز از گفت‏وگوی کوهستان‏ها باز می‏ آیی.

لبخند پدرانه‏ ات، تارهای اندوه را از هم می‏دراند.

تویی که صبوری‏ات، دل‏های ناامید را سپیده‏ دم امیدواری است. مرام نامه دریا را روح وسیعت به تحریر می آید؛ آن هنگام که ابرهای دلتنگی، پنجره‏ های خانه را باران می‏پاشند.

آسمان همواره بوسه بر پیشانی بلندت را آرزومند است.

روز چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 دانش آموزان پایه پنجم در زنگ فارسی خانم عبداله پور دکلمه و انشا در وصف حضرت علی (علیه السلام) و پدر خود خواندند و نقاشی های زیبایی نیز کشیدند و روز پدر و ولادت حضرت علی (علیه السلام) را گرامی داشتند .

مراسم گرامیداشت ولادت امام علی (علیه السلام)

روز میلادت یا علی

روز میلاد نور است

روز میلاد جوانمردی

روز میلاد تنهایی، صداقت، نجابت و شجاعت

روز میلاد نیاکان عشق و ایثار است.

روز میلادت عشق لبخند می‌زند، کوثر ترانه شادی سر می‌دهد و محراب به سجده‌ات می‌نشیند.

روز میلادت را آتش عشق برمی‌افروزیم.

شربت شعف می‌نوشیم و اشک شوق می‌ریزیم.

علی جان!

روز میلادت بر ما و بر همگان مبارک باد.

روز چهارشنبه 6 اسفند ماه با نزدیک شدن ولادت مسعود ولی مسلمین امام اول شیعیان امام علی (علیه السلام ) و روز مرد از مدیریت دبستان جناب آقای وزین پور و معاونین آموزشی آقای عصاران و آقای علیخو با اهدا هدیه و یک شاخه گل تقدیر گردید.

آموزش محیط و مساحت در کلاس خانم گل بخشی

روز چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 خانم گل بخشی معلم پایه سوم مفهوم محیط و مساحت را در زنگ ریاضی تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با سطح و اندازه گیری آن ، اندازه گیری محیط ، استفاده از ضرب برای اندازه گیری محیط ، واحد اندازه گیری محیط و مساحت آشنا شدند . روش پیدا کردم محیط و مساحت مستطیل و مربع را فرا گرفتند و محیط چند ضلعی را حساب نمودند . نکاتی در مورد آماده سازی دانش آموزان برای مساحبه ی مساحت شکل هایی مثل مربع ، مثلث ، شش ضلعی ها و…. بیان نمودند و در پایان از دانش آموزان خواستند در مورد مفهوم محیط و مساحت کاردستی درست کنند و به کلاس ارائه نمایند .

ساخت کاردستی به مناسبت روز پدر در کلاس خانم مصطفوی

خیبر‌‌شکن است و ذوالفقار نشان؛ اما می‌آید که با تمام ابهت و شکوه مردانه‌اش دست نوازش بر سر یتیمان بکشد و لبخند بر لبان طفلی تهیدست بنشاند.

پدری کردن را او به کوچه‌های کوفه یادآور شد و مردانه زیستن را با تمام وجود به تجسم درآورد.

یا امام علی(علیه السلام)!

روز میلادتان، حرمت تکریم پدران و مهرورزی به مردان در خانواده‌ شده است؛ پدرانی که علی‌وار حریم خانه را به آرامش رسانده‌اند و مردانی که مردانگی را در کلامشان به تعبیر رسانده‌اند.

یا علی المرتضی (علیه السلام)!

شما به حق، پدر تمام یتیمان عالمید.

تندیس زیبای عمل به دین حضرت محمد(صله الله علیه) هستید و ازین باب است که مقتدای شما بودن یعنی همچون شما «عمل کردن»…

میلاد مولود کعبه و روز پدر بر همه رهروان راستین آن امام همام تهنیت باد.

روز چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 دانش آموزان کلاس اول خانم مصطفوی برای روز پدر کاردستی زیبایی با راهنمایی معلم خود ساختند و متن زیبایی به پدران خود تقدیم کردند و از زحمات پدرانشان تشکر نمودند .

تدریس درس نیرو همه جا در کلاس خانم توکلی

روز چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 خانم توکلی در زنگ علوم درس ” نیرو همه جا ” تدریس نمودند . مفهوم نیرو ، انواع نیرو و کاربرد آن در زندگی برای هل دادن و کشیدن اجسام ، طریقه حرکت دادن اجسام با نیرو، تفاوت نیروی وارد شده به اجسام با جرم متفاوت  ، آشنایی با کاربرد های نیروی کشش زمین از نکاتی بود که در این درس بیان شد .  بدون نیرو جسم به حرکت در نمی آید .موارد زیر از اثرهای نیرو است :  نیرو سبب حرکت اجسام ساکن می شود . نیرو سبب متوقف کردن اجسام متحرک می شود . نیرو سبب تغییر شکل اجسام می شود . نیرو سبب تغییر جهت حرکت اجسام می شود .

برگزاری جلسه به مناسبت گرامیداشت روز امور تربیتی

جلسه گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در روز چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 همزمان با نزدیک شدن به سالروز میلاد مولی الموحدین حضرت علی (علیه السلام) با حضور جناب آقای کنعانی و مربیان پرورشی و مدیران مدارس امام حسین ( علیه السلام) در محل دبیرستان دخترانه دوره اول برگزار گردید . در این جلسه پس از قرائت قرآن توسط جناب آقای مرادزاده مدیریت دبیرستان پسرانه و مولودی خوانی توسط آقای اسدنیا و آقای اسماعیل نژاد ، مسئول مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی در مورد اهمیت کار مربی پرورشی و نهاد امور تربیتی و نقش مهم آن در مدارس صحبت نمودند و در پایان با اهدا هدیه از مربیان پرورشی تقدیر گردید .

فضاسازی مدرسه به مناسبت شهادت حضرت زینب (سلام الله علیها)

امشب، وفات الصدیقه الصغری، حضرت زینب کبری(سلام الله علیه) است.

تمام ذرات عالم عزادارند و بر این غم می‌گریند؛ اما مثل چنین روزی فراق امام حسین(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیه) پایان پذیرفت.

زینب کبری سلام‌الله‌علیها، دارای زیباترین نام و القابی است که هر کدام نشانگر گوشه‌ای از شخصیت ملکوتی آن حضرت است

معروف است زینب به معنای زینت پدر (زین اب) می‌باشد.

حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها)، وارث فصاحت، علم، شجاعت، ایمان و قدرت مناظره امام علی(علیه‌السلام) است و او این ویژگی‌ها را در جریان حوادث کربلا ارائه داده‌است.

به‌راستی که شما نیز قهرمان کربلایید؛ چرا که بلاغتتان همچو علی(علیه السلام)، فصاحتتان همانند حسن(ع علیه السلام)، شهامتتان مثل حسین(علیه السلام) و حجب و حیایتان نظیر زهرا(سلام الله علیه) بود.

در کمال تقوا و عبودیت، ایمان و باورتان بود که شما را به میدان صبوری فرا می‌خواند و در این آزمون سخت سربلند شدید و فرمودید:«ما رأیت إلا جمیلا»

تمام عالم و کائنات گواهی و شهادت می‌دهند که:«کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود.»

روز شنبه 9 اسفند ماه 1399 به مناسبت وفات حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) خانم یزداندوست مربی پرورشی سالن و دیوارهای  دبستان را فضا سازی نمودند .

وفات حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) تسلیت باد.

تدریس درس درون آشیانه ها در کلاس خانم طاهری

روز یکشنبه 10 اسفند ماه 1399 خانم طاهری معلم پایه دوم درس  ” درون آشیانه ها ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با نیازهای جانوران از جمله لانه سازی و فواید لانه آشنا شدند . روش های نگهداری جانوران و پرندگان از بچه های خود را شناختند .دانش آموزان  طرز لانه سازی مورچه، زندگی کرم ابریشم، مراحل رشد قورباغه و سیر تکاملی لاک پشت را فرا گرفتند . ویژگی لانه هر پرنده و جانور، تغییرات حاصل از رشد جانوران مختلف را شناختند . با مقایسه روش های جانوران در مراقبت از فرزندانشان و تغییرات آنها هنگام رشد به نقش محیط و جانداران دیگر در برطرف کردن نیاز های جانوران توجه کنند . در پایان معلم از دانش آموزان خواستند که کاردستی آشیانه را درست کنند .

تقدیر از دانش آموز قدکچیان

اندیشیدن و تفکر یکی از ویژگی های ممتاز انسان است و دانش و اندیشه دو بال ضروری پرواز به سوی قله های رفیع سعادت و کمال است ؛ اندیشه و ژرف نگری در راه کشف لایه های علوم و فنون به ابتکار، خلاقیت و تولید علم می انجامد . موفقیت چیزی نیست که دیگران از تو انتظار دارند موفقیت چیزی است که تو به آن می‌اندیشی .  روز یکشنبه 10 اسفند ماه 1399 از دانش آموز سید امیرعلی قدکچیان به خاطر کسب رتبه اول استان در آزمون هماهنگ مرحله دوم بنیه علمی مدارس امام حسین (علیه السلام) پایه چهارم با اهدا هدیه و لوح تقدیر قدردانی شد . کسب موفقیت شما را در این آزمون  تبریک عرض می کنیم و از درگاه خداوند منان توفیق روز افزون و بهروزی شما راخواستاریم.

آموزش نماز در کلاس خانم تقی زاده

پیامبراکرم(ص) می­ فرمایند:

((وقتی که فرزندانتان به سن هفت سالگی رسیدند به آنها نمازیاد دهید. ))

تلاش درتقویت وتعمیق باورهای دینی درسنین کودکی به ویژه ترویج فرهنگ نمازوآشنانمودن نونهالان بامسائل عبادی گام ارزشمندی است که میتواندتأثیربسزایی درسعادت وخوشبختی آنان داشته باشد . درهمین راستاوباتوجه به توصیه امام جعفرصادق((علیهالسلام))مبنی براینکه فرزندانتان رابامسائل دینی آشناکنید پیش ازآنکه عوامل گمراه کننده برآنان فائق آید.

نماز جوابگوی تمام مشکلات بشری و کلید راه‌یابی به سعادت و اساس تربیت الهی یک انسان است . نماز بهترین بهانه‌ی ارتباطی بین بنده و خالق  است و قوی ‌ترین بازدارنده‌ی از عصیان  و  طغیان نسبت به آفریدگاراست.  آموزش نماز به  یک کودک ارزش بسیاری دارد؛ چرا که بهترین هدیه‌ی معنوی است که یک کودک می‌تواند از دیگری به  یادگار بگیرد . روز دو شنبه 11 اسفند ماه 1399  دانش آموزان کلاس خانم تقی زاده با روش صحیح نماز خواندن ، روش صحیح وضو گرفتن ، اعمال و ذکرهای نماز و…. آشنا شدند . معلم تاکید کردند که بهترین راه یادگیری نماز، تمرین کردن آن در کنار کسی است که به خوبی با نماز آشناست. پدر یا مادر، پیش نماز مدرسه، امام جماعت مسجد، معلم و… و دانش آموزان را به تشویق در خواندن نماز نمودند .

به روز رسانی برد یادواره شهدا

کجایند آنان که در صحنه پیکار ، شمشیرهاشان را از غلاف بیرون کشیده ، هر گوشه از میدان نبرد را دسته دسته و صف به صف فرا می گرفتند ؟ آنان جوانمردانی بودند که در پایان هر مصاف از بقاء زندگانی بازگشته از کارزار سپاه خود ، شادمان نمی شدند و از بابت مرگ سرخ کشتگانشان از کسی تسلیت نمی خواستند ، چشمانشان از شدت گریه خوف بر درگاه جلال ربویی به سفیدی گراییده ، شکم هاشان بر اثر روزه داری لاغر گشته و پوست لبانشان بر اثر مداومت بر دعا و ذکر حق خشکیده. رنگ رخسارشان از فرط شب بیداری زرد گشته و غبار فروتنی و تواضع چهرهاشان را پوشانده آنان برداران من هستند که از این سرای فانی سفر می کنند پس سزاوار است که تشنه دیدارشان باشیم و از اندوه فراقشان انگشت حسرت بر لب بگزیم .

تا خدا هست می توان شهید شد

ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم

شهادت را جز به اهل درد نمی دهند

من همیشه بیاد خواهم داشت که اگر با آرامش و امنیتی دلنشین در کانون گرم خانواده روزها را سپری می سازم، همه را مدیون خون سرخ شما هستم که بر این خاک مقدس جاری گشت و سرخی اش را لاله ها تا ابدیت با یادگار خواهند داشت .روز دوشنبه 11 اسفند ماه 1399  تابلویادواره شهدا توسط سرکار خانم یزداندوست مربی پرورشی باهدف آشنایی دانش آموزان با شهدا به روز رسانی گردید .

برپایی ایستگاه مطالعه در دبستان

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد. کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد. روز دوشنبه 11 اسفند ماه 1399 خانم یزداندوست مربی پرورشی ایستگاه مطالعه را با هدف ایجاد ایستگاه مطالعه ، فرهنگ سازی کتابخوانی در مدرسه جهت استفاده دانش آموزان برپا نمودند . کتابخوانی یک فعالیت مفید برای درک کردن، اطلاع یافتن و آگاه شدن است.

ارسال آثار دانش آموزان مربوط به جشنواره نوجوان سالم

دهمین جشنواره نوجوان سالم با عنوان یاریگران زندگی با رویکرد پیشگیرانه درمدارس طبق بخشنامه آموزش و پرورش برگزار گردید . این جشنواره در راستای ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری ازگرایش به رفتارهای پرخطر و جلوگیری ازآسیب های اجتماعی، افزایش مهارت و ارتقاء سطح بهداشت روان دانش آموزان اجرایی شده است. جذب توانمندی های دانش آموزان درقالب آثارهنری چون ایده پردازی، مقاله، عکس، فیلم کوتاه، نرم افزارو چند رسانه ای، نقاشی و روزنامه دیواری درمبارزه با مواد مخدر را ازجمله ویژگی های این جشنواره می باشد . روز سه شنبه 12 اسفند 1399 خانم یزداندوست مربی پرورشی آثار دانش آموزان مربوط به این جشنواره را به اداره ارسال نمودند .

برگزاری جشنواره دست نوشته های طلایی در سطح مدرسه

هشتمین جشنواره دست نوشته های طلایی مرحله آموزشگاه در روز دوشنبه 11 اسفند ماه 1399 برگزار گردید . جشنواره دست نوشته های طلایی انگیزه دانش آموزان در یادگیری مهارت های مربوط به خوشنویسی را بسیار افزایش داده است. این جشنواره به منظور آشنایی دانش آموزان با هنر زیبا نویسی ، ایجاد زمینه علاقه مندی دانش آموزان به خط تحریری ، شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان  ، تقویت مهارت های نوشتاری زبان فارسی و انجام رقابت سالم بین دانش آموزان می باشد . پس از برگزاری این مسابقه در مدرسه سه نفر از برترین ها به مرحله شهرستان راه پیدا خواهند نمود .

ارسال آثار جشنواره جابر بن حیان به اداره آموزش پرورش

طرح جابر یکی از بهترین طرح هایی است که از نام دانشمند بزرگ ایرانی جابربن حیان گرفته شده است. این طرح که در سالهای اخیر بسیار پرآوازه شده است و حتی در خیلی از مدارس کشور به صورت اجباری پیگیری می شود ، تاثیر بسیار شگرفی بر روی دانش آموزان در امر تحقیق و پژوهش عملی می گذارد. طرح جابر به این امر می پردازد که دانش آموزان به کمک هم و با همکاری و مشارکت گروهی پروژه های عملیاتی را در سطح خود انجام و ارائه دهند و در این راستا هم به صورت کامل مستندسازی کنند. لذا با توجه به ترغیب دانش آموزان به کار گروهی و همچنین حمایت از رونق و تولید داخلی در پایه های پنجم و ششم که موضوعات طرح به صورت دست سازه و کار دستی می باشد ، این طرح مهم طرفداران زیادی پیدا کرده است. روز چهارشنبه 13 اسفند ماه 1399 پس از داوری طرح های جابر بن حیان در سطح مدرسه آثار منتخب جهت داوری در سطح شهرستان به اداره آموزش و پرورش ارسال گردید .

کاشت درخت در روز درختکاری

روز درخت و درختکاری که در آستانه ی سال نو شمسی و نزدیکی به عید نوروز ، برگزار می شود

روزی است که آیین درختکاری در این روز گرامی داشته می شود.

و در آن روز مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند.

این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است.

کاشت درخت در حقیقت کمک به تولید اکسیژن و سلامت جامعه است و هیچ کس حق ندارد منابع طبیعی و خدادادی را پایمال کرده و یا به هدر بدهد.درخت مظهرحیات در طبیعتی است که ما آن را با نگاه عامیانه بی‌جان می‌پنداریم… روز درختکاری که در کشور معمول و باب شده، یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی است، چون درخت و گیاه برای کشور، برای زندگی، برای مردم و برای تنفس یک امر ضروری است. روز جمعه 15 اسفند ماه 1399 همزمان با روز درختکاری دانش آموزان با کاشت درخت در منازل خود این روز را گرامی داشتند .

تدریس آینه هاکلاس خانم گل بخشی

روز شنبه 16 اسفند ماه 1399 خانم گل بخشی معلم پایه سوم درس آینه ها را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان چگونگی  باز تابش نور ، انواع آینه ( آیینه تخت، برآمده و فرورفته) ،   چگونگی دیدن اجسام ، انواع بازتاب نور فرا گرفتند . اجسامی که نور را باز تاب می کنند را معرفی کردند . بعد از تدریس دانش آموزان با انجام آزمایش و تشکیل تصویر مربوط به هر آینه را مشاهده کردند و مشاهدات خود را یادداشت نمودند و.به کمک بادکنک ، کش ، ورقه ی آومینیمی و یک استوانه میتوان آینه های برآمده و فرو رفته را شبیه سازی کرد ند . اگر بادکنک را به داخل استوانه فشار دهیم سطح آلومینیمی مانند یک آینه ی برآمده عمل می کند. ، اگر بادکنک را به بیرون بکشیم سطح آلومینیمی مانند سطح آینه ی فرو رفته عمل می کند.

برگزاری مسابقه هفت سین

بوی جان می آید اینک از نفس های بهار

دستهای پر گل اند این شاخه ها ، بهر نثار

با پیام دلکش ” نوروزتان پیروز باد ”

با سرود تازه ” هر روزتان نوروز باد ”

شهر سرشار است از لبخند ، از گل ، از امید

تا جهان باقی است این آئین جهان افروز باد . .

روز شنبه 16 اسفند ماه 1399 به مناسبت نزدیک شدن به عید نوروز 1400 مسابقه هفت سین و سبزه در فضای مجازی بین دانش آموزان برگزار گردید . به روال هر سال جشنواره سبزه‌های نوروزی با هدف حفظ و احیای آیین‌های نوروز و هدف آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم عید نوروزبرپا گردید . مهلت ارسال عکس های سبزه و هفت سین روز دوشنبه 25 اسفند ماه 1399 می باشد و به به 3 نفر از برترین ها جایزه اهدا خواهد گردید .

آماده تحویل بودن کتاب های عید ۱۴۰۰

کتاب، مقبول ترین و نزدیک ترین چیز به طبع آدمیان است که نه فراموش می شود و نه تغییر می یابد. نگاه به کتاب، لذت تو را فزونی می دهد و میل تو را در فراگیری دانش، شدیدتر می سازد. زبان تو را گویاتر، سخنان و بیان تو را فصیح تر، جان تو را مسرورتر و سینه تو را فراخ تر می کند و برای تو در دیدگاه عامه مردم، مقام و بزرگی و نزد بزرگان و مسئولان، دوستی و احترام به ارمغان می آورد. از مطالعه کتابی در مدتی کوتاه و در عرض یک ماه، مطالبی می توان آموخت که درطول یک عمر، از زبان و دهان مردم نمی توان شنید.

کتاب، هم نشینی است که تو را خسته و ملول نمی سازد، دوستی  است که تو را فریب نمی دهد، رفیقی است که به تو آزار نمی رساند، بلندنظر و جوانمردی است که تو را گرفتار یکنواختی و روزمرگی نمی سازد و همسایه ای است که در کار تو تأخیر روا نمی دارد. مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) جهت تعطیلات نوروزی 1400 کتاب عیدانه آماده نموده است که از روز شنبه 16 اسفند ماه 1399 آماده تحویل به دانش آموزان می باشد . دانش آموزان کتاب را مطالعه می کنند و در برگه خلاصه داستان را باید بنویسند و بعد از تعطیلات برای دوستان خود بخوانند .

بررسی تکالیف دانش آموزان به صورت حضوری

تکاليف درسي در نظام آموزشي و در برنامه ريزي هاي آموزشي در کشور ما از اهميت ويژه اي برخوردار است . بطوريکه بيشتر نتايج حاصل از يادگيري و فعاليت هاي آموزشي در چهارچوب تکليف درسي انجام مي پذيرد. با توجه به ضرورت ايجاد و توسعه فرصت هاي يادگيري براي دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن، رويکرد مهارت محوري و افزايش همسويي و هماهنگي يادگيري ها با نيازهاي فردي و اجتماعي، طرح تکاليف مهارت محور را در دوره اول ابتدايي مورد بررسي قرار گرفته شد. از تکلیف شب به عناوین مختلف یاد می شود. برخی آن را عامل فعالیت ، تمرین، تثبیت و خلاقیت آموزشی تلقی شده است . روز شنبه 16 اسفند ماه 1399 معلمین به بررسی حضوری تکالیف پرداختند و اشکالات دانش آموزان را رفع کردند .

آموزش جمع اعداد با استفاده از چوب خط در کلاس خانم مصطفوی

چوب خط آموزش ریاضی مجموعه ای از وسایل کمک آموزشی برای یادگیری اعداد و ریاضی می باشد. همانطور که می دانید یکی از الزمات زندگی انسان یادگیری ریاضی است که در طول عمر او پر کاربرد می باشد. این وسیله کمک آموزشی از طریق بازی و سرگرمی، ریاضی مقدماتی را به دانش آموزان آموزش می دهد. چوب خط ها حل سؤالات  را برای ما آسان می کنند و ما می توانیم سریع تر و راحت تر به سوالاتمان جواب بدهیم. روز شنبه 16 اسفند ماه 1399 خانم مصطفوی آموزگار پایه اول جمع اعداد را به وسیله چوب خط آموزش دادند پس از آموزش درس دانش آموزان تمرینات مربوط را حل کردند .

گرامیداشت هفته سرود و نمایش

هنر از جمله نعمت‌های بزرگی است که خداوند متعال برای بروز صفات فطری، الهی انسان‌ها به بشر الهام کرده است تا با یادگیری، اصلاح رفتارها و ترغیب فراگیر به سوی اهداف متعالی انسانی و آموزشی گام مؤثری بردارد. فرهنگ و هنر می‌تواند به نشاط و شادابی دانش‌آموزان کمک کند تا دانش‌آموزان در مدارس بتوانند یک مهارت را یاد بگیرند وباید به تربیت نسلی بپردازیم که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. هفته سرود و نمایش از روز شنبه 16 اسفند ماه 1399 آغاز گزدیده است . از جمله برنامه های اجرایی پخش آثار سرود و نمایش دانش‌آموزی (ویژه دانش‌آموزان) در فضای مجازی می باشد . هدف انتقال مفاهیم تربیتی در قالب سرود و نمایش و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و با شعار هر مدرسه، یک سرود، یک نمایش اجرا می‌شود و این هفته را گرامی می داریم .

تدریس درس بکارید و ببینید  کلاس خانم گل بخشی

روز یکشنبه 17 اسفند ماه 1399 خانم گل بخشی معلم پایه سوم درس ” بکارید و ببینید ” کتاب علوم راتدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با مراحل رشد یک دانه آشنا شدند .  دانش آموزان ریشه ، انواع برگ و ساقه ، ریضه ، گل و گلبرگ گیاهان مختلف را شناختند . آنچه برای رشد گیاهان لازم است را نام بردند . فایده گیاهان در محیط زیست را برشمردند . گل های مختلف را از روی تعداد گلبرگ ها طبقه بندی کردند . تفاوت انواع ریشه ها را بیان کردند . گیاهان مفید و خوراکی را شناختند و با نشان دادن یک گیاه به دوستانشان قسمت های مختلف آن را برای دوستان خود معرفی کردند .

دریافت کتاب های عیدانه ۱۴۰۰ توسط اولیا دانش آموزان

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد. کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد. از روز یکشنبه 17 اسفند ماه 1399  اولیا دانش آموزان ضمن حضور در مدرسه کتاب های عیدانه 1400 تهیه شده توسط مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام ) را دریافت نمودند . دانش آموزان کتاب را مطالعه می کنند و در برگه خلاصه داستان را باید بنویسند و بعد از تعطیلات برای دوستان خود بخوانند .

طرح آزاد سازی زندانیان غیرعمد

دیدن لبخند رضایت دیگران و شاد کردن این مردم با تمامی اوضاع سختی که در جامعه حکمفرما شده است؛ کاری بس سخت و پیچیده است. ولی گاهی می توان با کمک به نیازمندان و گرفتن دستان آنان طوری آن ها را سر ذوق آورد و آن ها را غرق خوشحالی کرد که از لبخند رضایت بخش آن ها هم خودتان به وجد خواهید آمد.

باسلام و ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید

دانش آموزان عزیز نیکوکار وخیر آموزشگاه یا علی بگویند .

در آغاز سال جدید چشمان فرزندانی به در خانه است تا شاید پدر را در آغوش  بگیرند وسالی خوش را در کنار خانواده محترم داشته باشند ولی محرومند وامیدشان به لطف و محبت شما عزیزان است بیایید گوشه ای از این دریای محبت باشیم .

شما عزیزان با اختصاص مبلغ از خرید عیدتان دل کودکان منتظر را شاد ودر ثوابی بزرگ شریک باشید .در صورت تمایل می توانید به سرکارخانم یزداندوست مربی پرورشی اطلاع دهید تا مراحل این کار خیر را اطلاع رسانی نماییم.

بررسی تکالیف دانش آموزان به صورت حضوری

تکاليف درسي در نظام آموزشي و در برنامه ريزي هاي آموزشي در کشور ما از اهميت ويژه اي برخوردار است . بطوريکه بيشتر نتايج حاصل از يادگيري و فعاليت هاي آموزشي در چهارچوب تکليف درسي انجام مي پذيرد. با توجه به ضرورت ايجاد و توسعه فرصت هاي يادگيري براي دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن، رويکرد مهارت محوري و افزايش همسويي و هماهنگي يادگيري ها با نيازهاي فردي و اجتماعي، طرح تکاليف مهارت محور را در دوره اول ابتدايي مورد بررسي قرار گرفته شد. از تکلیف شب به عناوین مختلف یاد می شود. برخی آن را عامل فعالیت ، تمرین، تثبیت و خلاقیت آموزشی تلقی شده است . روز دوشنبه  18 اسفند ماه 1399 معلمین به بررسی حضوری تکالیف پرداختند و اشکالات دانش آموزان را رفع کردند .

تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر(علیه السلام)

کن روان اشک غم به دامان امروز / تسلیت دِه به شهنشاه خراسان امروز

کشته شد موسی‌بن‌جعفر ز جفای هارون / زیر زنجیر بلا، گوشه‌ی زندان امروز

امروز میله‌ها بیش از این طاقت شرمندگی ندارند؛ چرا که روز شهادت باب‌الحوائج، امام موسی‌بن‌جعفر(علیه السلام) است.

امام همامی که تبلور و مصداق عینی این حدیث نبوی شدند: «الدنیا سجن المؤمن»

آری، دنیا چهارده سال برای شما زندان شده‌بود؛ اما مگر می‌شود وسعت بی کرانی را در بند کشید و نور خدا را در تاریکی زندان پنهان کرد؟

خورشید هر جا که باشد، می‌تابد و هیچ مانعی نورش را تاب نمی‌آورد.

خداوندا!

درود فرست بر محمد و اهل بیتش و درود فرست بر موسی‌بن‌جعفر

جانشین نیکوکاران، پیشوای خوبان و خزانه انوار

وارث آرامش و متانت و حکمت‌ها و آثار

آنکه همواره شب را با بیداری تا سحر با به هم پیوستن استغفار زنده می‌داشت.

هم‌پیمان سجده‌های طولانی و اشک‌های سرشار و راز و نیاز بسیار  و ناله‌های به‌هم پیوسته و خو گرفته به بلا و صبر شهادت این امام بزرگوار را تسلیت عرض می‌کنیم، باشد که از رهروان راستین آن امام همام باشیم.

روز دوشنبه 18 اسفند ماه 1399 به مناسبت امام هفتم امام موسی بن جعفر(علیه السلام) خانم پرورشی خانم یزداندوست مدرسه را فضا سازی نمودند و طرح آزاد سازی زندانیان غیرعمد را اجرا نمودند .

فضاسازی فضای مدرسه به مناسبت بعثت پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله)

غار حرا، پیش از این بارها شاهد دل گفته‌ها، مناجات‌ها و اشک‌های حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) بوده‌است.

اما امشب قصه‌ی متفاوتی در پیش است. این‌بار حجاب‌ها کنار می‌روند و درهای آسمان یکی پس از دیگری، گشوده می‌شوند.

امشب، نبض زمان تندتر می‌زند و نور از در و دیوار سرازیر می‌گردد و صدای خدا از زبان جبرئیل جاری می‌شود.

خداوند سخن می‌گوید و آرامشی در جان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) شعله می‌کشد. بهترین مخلوق خدا برگزیده می‌شود تا بار امانت الهی را به دوش کشد و سینه‌اش امین وحی می‌گردد.

امشب تمام فضای غار حرا پر از طنین این صدا شده‌است :  بخوان!

بخوان بنام پروردگارت که بیافرید. آدمی را.

بخوان که پروردگار تو ارجمندترین است. همو که با قلم آموخت و به آدمی آنچه را که نمی‌دانست، بیاموخت.

پیامبریتان مبارک ای خاتم پیامبران…

اینک شما پیامبر خدایید و راه آسمان از دست‌هایتان می‌گذرد.

مقرب‌ترین فرشته، سلام خداوند را برای تو آورده‌است و اینک حرا تنها شاهد زمینی بعثت است.

سلام و درود خداوند بر شما!

که بشر را از گمراهی آشکارش نجات دادید و در راه هدایت خلق از دل و جان کوشیدید. آیین یکتاپرستی را احیا کردید و به پرستش معبودان چوبین و گلی خاتمه دادید.

سلام بر شما که بشرِ غرق در دنیا و مادیات را با آخرت آشنا کردید تا در سایه تقوا و بندگی در درگاه الهی، سعادت هر دو دنیا رهاوردش باشد.

خدا را سپاس می‌گوییم که پیامبری چون شما را برایمان فرستاد.

روز مبعث، روز بارش برکت و روز سرافرازی انسان‌ها، بر تمام جهانیان مبارک‌ باد.روز چهارشنبه 20 اسفند ماه 1399 خانم یزداندوست مربی پرورشی به مناسبت بعثت پیامبر بزرگ اسلام بزرگمرد تاریخ اسلام، پیام آور مهر و محبت حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه و آله ) و  به منظور بزرگداشت این روز خجسته نسبت به فضاسازی دبستان اقدام نمودند و در گروه های کلاسی ضمن گرامیداشت بعثت پیامبر اسلام، این روز بزرگ را به تمامی دانش آموزان  تبریک گفتند.

ادامه فعالیت پیش دبستانی امام حسین (علیه السلام)

قابل توجه اولیاء محترم

نظر به اهمیّت گذراندن دوره پیش دبستانی و لزوم کسب مهارتهای لازم جهت ورود به پایه اول دبستان به اطلاع می رساند علی رغم شرایط کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فعّالیّتهای آموزشی و مهارتی پیش دبستانی امام حسین(علیه السلام) در سال جاری و تا پایان تابستان 1400 هم چنان ادامه دارد ؛ لذا اولیاء محترم چنانچه فرزند در آستانه ورود به پایه اول دبستان ( 4 تا 6 سال ) دارند در صورت تمایل به استفاده از فرصت باقیمانده می توانند مشخصات نوآموز خود را به همراه شماره تماس به دبستان اعلام نمایند.

جلسه شورای مدیران و معاونین آموزشی مدارس امام حسین (علیه السلام)

روز یکشنبه 24 اسفند ماه 1399 جلسه شورای مدیران و معاونین آموزشی مدارس امام حسین (علیه السلام) با حضور جناب آقای کنعانی و خانم تربتی نیا  ،  آقای هاشم زاده و مدیران و معاونین آموزشی مدارس امام حسین (علیه السلام) ساعت8:30 صبح برگزار گردید . در این جلسه نکاتی در مورد شناسایی دانش آموزان مستعد، برگزاری کلاس های تقویتی ، قوانین و دستورالعمل ثبت نام سال جدید ،  دقت و توجه به ثبت نام میان پایه ها ، شناسایی معلمان و دبیران مستعد ،بررسی نتایج  آزمون ها ، نظارت بر گروه های کلاسی ، ارتباط با سایر مقاطع ، امنیت مدارس در ایام نوروز بحث و تبادل نظر گردید در پایان از معاون فناوری دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) به خاطر به روز بودن سایت و فعالیت ها با اهدا هدیه ای تقدیر و تشکر گردید و مورد تشویق قرار گرفتند .

رفتن به استقبال بهار

باز عالم و آدم و پوسیده گان خزان و زمستان خندان و شتابان

به استقبال بهار می‌روند تا اندوه زمستان را به فراموشی سپارند

و کابوس غم را در زیر خاک مدفون سازند و آنگه سر مست و با وجد و نشاط

و با رقص و پایکوبی با ترنم این سرود طرب انگیز نو روز و جشن شکوفه‌ها را برگذار می‌نمایند .

بهار می آید. بهار چیزی میخواهد فراتر از یک تبریک گفتن ساده به یکدیگر چیزی مهمتر از احوالپرسی ،چیزی با ارزشتر از دید و بازدیدهای کوتاه  سالی یکبار، بهار میاید که همه تغیر کنیم . بهار یعنی تغییر وچه زیباست تغیری که هم زمان با بازگشت پرستوها و دوباره سبز شدن دنیاست. عید واقعی جشنی است برای آنهایی که تغیررا پذیرفته و قربانی تقدیر نشده اند.  چند روز مانده به تحویل سال ، روز یکشنبه 24 اسفند ماه 1399 با پهن شدن سفره هفت سین در مدرسه به استقبال از فصل بهار و نوروز 1400 رفتیم .

اجرای صندلی صمیمیت با موضوع کویر در کلاس خانم گل بخشی

دانش آموزان عزیز در کلاس سوم خانم گل بخشی، با انشانویسی بصورت بند نویسی آشنا شدند و فراگرفتند که برای مطلب خود ، موضوعی را انتخاب نمایند . پس از آموزشهای کامل و ایجاد مهارت برای بند نویسی ، حال فرصتی را برای آنان فراهم شده است تا آموخته های خود را به نمایش بگذارند . روز دوشنبه 25 اسفند ماه 1399 دانش آموزان کلاس خانم گل بخشی با اجرای صندلی صمیمیت مبحث کویر را برای دوستان خود بیان کردند . توجه به همکاری و مشارکت در گروه ،  اجازه ی سخن گفتن به دیگران ،  سخن گفتن روبروی جمع در جایگاه معلم ، از بین رفتن خصومت ها و ایجاد صمیمیت ، برقراری ارتباط بین آموخته ها و خاطرات و بیان آن ها از جمله اهداف اجرای این طرح است . توانایی خوب سخن گفتن عامل مهمی در رشد و شکوفایی فکری به شمار می آید و اندیشیده و با نظم و ترتیب سخن گفتن ، پیش درآمد درست نویسی و نوشتن خلاق است. لذا در این فعالیت برای آموزش سخن گفتن و پرورش فن بیان طراحی شده است.

پیام تبریک ولادت امام حسین (علیه السلام)

تاریخ را بشارتِ ظهور، آب را بشارتِ تولد روشنی باد و تاریخ را بشارتِ ظهورِ یک تحول جاویدان! زمین، تندتند نفس می‌‏زند و صدای گام‌های روشنی از دور می‏‌آید؛ از سمتِ افق. آب، چند چنگ بر گلو دارد و سخت احساسِ تشنگی می‏‌کند. شمشیرها، در اعماق تاریخ، سر خم می‌‏کنند و نیزه‌ها در آسمان زار می ‏‌زنند.

فرشته‏‌ها، لحظه‏‌ای لبخند می‏‌زنند و لحظه‏‌ای بغض می‌‏کنند. بعدها پیامبر، بشارت امتداد سرخی صبح را تا بی‏‌نهایت می‏‌دهد. و بعدها، چهره شفق‏‌گونِ صبح، روی نیزه، شکستِ شمشیر مقابل خون را فریاد می‏‌کند.

«سلام بر تو روزی که متولد شدی و روزی که از دنیا رخت بستی و روزی که دوباره زنده مبعوث می‌‏شوی».

خجسته باد آمدن سومین بهار ولایت و مبارک باد این طلوع سبز بی‌‏پایان؛ میلاد لاله‏‌ترین سرور جهان بر تمام عزت‏‌مداران و دوستدارانت مبارک باد!

سروشی دوش در گوشم، سرود این نغمه شیوا / که بشکفت از گلستان محمد (صلی الله علیه وآله) نوگلی زیبا

بشارت ای گنه‌کاران حسین آمدحسین آمد /نثار مقدمش سرها، فدای جان او جان‌ها

حسین (علیه السلام )، یعنی تشنه‌ترین دریایی که ارادت دل‌های زخمی را به ساحل عافیت می‌رساند.میلاد خط سرخ عشق، سومین پرچم دار قله امامت و دیانت، آقا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و روز پاسدار خجسته باد.

پیام تبریک مدیریت دبستان جناب آقای وزین پور به مناسبت سال جدید

همکاران ارجمند و دانش آموزان عزیز با سلام

فرا رسیدن بهار ، تلاش و تکاپو را در پی دارد . درخت ، به غنچه هایش می نازد . خیلی ها با خانه تکانی خانه و آشیانه را نو می سازند . انگار نوروز کهن ، همه ی وجودش را نو می سازد تا ما ، نو بخواهیم و نو بنگریم و زیبایی و نو گرایی را از طبیعت بیاموزیم و بنگریم که نعمت های خداوند کهنگی ندارد ، فرسودگی،معنا ندارد . شور زندگی را در گل ها غنچه ها ی شاداب به جان و دل ببینیم و خود را باور کنیم به نوروزی دیگر و تلاش بیشتر که سزاوار انسان است که حق بهتر زیستن را دارد . بهار تحولی است برای انسان و طبیعت ، گویی زمین و زمان و انسان بودن را می سرایند و با شور و شوق پیام هستی را به یکدیگر منتقل می سازند و نشاط زندگی را با هم قسمت می کنند و گل نوروز را با صمیمیت می بویند . چه بهتر که شادی های نوروز و سال نو را با تمام وجود باهم قسمت کنیم و در واپسین ساعات پایانی سال ۱۳۹۹ صمیمانه ترین درود و شاد باش قلبی ام را نثار وجود پر از مهر و خوب شما معلمان و همکاران گرانقدر و دانش آموزان عزیزم می نمایم و از خداوند مهربان برای شما و خانواده ی محترمتان در سال جدید روزهایی خوش همراه با موفقیت ، سعادت و تندرستی و برطرف شدن مشکلات را دارم.

ارادتمند شما

عباس وزین پور

تشکر و قدردانی از اولیا محترم و خیر دبستان

امام علي‏ عليه السلام :

طوبي لِمَن أحسَنَ إلَي الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ

خوشا به حال آن كه به بندگان خدا نيكي كند و براي آخرت خود زاد و توشه برگيرد.

در قرآن کریم و همچنین در احادیث و روایات بسیاری از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیه السلام), نیکی کردن و انفاق به خلق خدا بسیار تاکید شده و آثار و برکات زیادی در نتیجه کمک کردن به دیگران بر شمرده شده است که این کمک ها هم می تواند به لحاظ فکری، عقلی باشد و هم جنبه مالی داشته باشد، در واقع نفس خدمت به دیگران این است که به افرادی که برای گذران زندگی و یا پیش برد اهداف شان نیاز به حمایت دارند کمک گردد.

باسلام و عرض ادب وتبریک سال جدید خدمت شما اولیاء محترم ودانش آموزان عزیز

ضمن تشکر و قدردانی از شما اولیاء نیکوکار و خیرین محترم که در طرح کمک به آزاد سازی زندانیان مالی وغیر عمد مشارکت نمودید با همت والاومشارکت شما عزیزان مبلغی جمع آوری وبه حساب انجمن حمایت زندانیان واریز گردید و زمینه آزادی تعدادی از این عزیزان فراهم شد .  سالی همراه با سلامتی و شادکامی برای شما عزیزان آرزومندیم .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20