اردیبهشت ماه 1402

گزارشات سال ۱۴۰۲

برپایی گلخانه کوچک در دبستان

وجود گیاهان در محیط مدرسه باعث رشد خلاقیت می‌شود، فضای سبز امکان تأمین آسایش، آرامش، امنیت روحی و ایجاد انگیزه در استفاده‌کنندگان را افزایش می‌‌دهد. در محدوده فضای سبز، تراکم و عمق و ارتفاع گیاهان و درختان محیطی امن و آرامش‌بخش به‌وجود می‌آورد.از جمله فواید گل و گیاه می توان به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا ، کم کردن آلودگی ها از هوا ، درمان سر درد ، بهبود خلق و خو و…… اشاره نمود . از فواید نگهداری گل و گیاه در این است که مراقبت از گل و گیاه  می‌تواند سلامت روانی ما را بهبود دهد. این فعالیت ممکن سبب شادی شما شود و همچنین به شما در زندگی هدف دهد.

ما طرحی را درمدرسه جهت زیباسازی وفوایدی را که دربالا ذکرکردیم ، از روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز نمودیم . با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم ماست بهتراست هم جهت زیباسازی وهم فوایدروحی روانی آن هردانش آموزیک گلدان گل به نام خودش به مدرسه بیاورد وهرروزشاهد بزرگ شدن آن باشد و مابه این فرهنگ زیباسازی کمک  کنیم  ازتمام اولیای عزیزی که دراین طرح باماهمکاری دارند کمال تشکرراداریم.

برگزاری جلسه ماهانه بهداشت

رسیدگی به وضعیت بهداشتی دانش آموزان نه تنها موجب بهبود وضعیت سلامتی در سطح جامعه، بلکه منجر به کاهش عوارض مالی ناشی از بیماری های مزمن و گسترش روز افزون آن ها نیز می شود .

بهداشت مدارس شامل کلیه فعالیت هایی است که به منظور تأمین، حفظ و ارتقا سطح سلامت دانش آموزان صورت می گیرد وسلامت دانش آموزان را دربرمی گیرد .  درایران اول تاهفتم اردیبهشت ماه روزجهانی بهداشت است .

روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جلسه ماهانه بهداشتی با حضور مدیریت دبستان جناب آقای علیخو و مربی بهداشت و مربی پرورشی و معاونین آموزشی ساعت ۱۱ برگزار گردید . در این جلسه برنامه های اجرایی در هفته بهداشت ، مراسم تقدیر و تشکر از سفیران سلامت و منتخبین بهداشت بود  به تصویب کمیته بهداشت مدرسه رسید.

مشاعره از اشعار ناب شاعران بزرگ در زنگ فارسی

مُشاعره به معنی مسابقه شعرخوانی از بر و نبرد کردن در شعر است. این مسابقه می‌تواند بر اساس شعرهای سروده خودِ فرد (به ویژه سروده‌های فی‌البداهه) باشد یا بر اساس شعر شاعران دیگر. مشاعره گاه بدین صورت است که هر یک از افراد بیتی شعر از بر می‌خواند و نفر بعدی باید شعر خویش را با آخرین حرف آن بیت آغاز کند.

روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲  دانش آموزان کلاس پنجم در زنگ ادبیات خانم ملک مشاعره انجام دادند . دانش آموزان شعر ها را از اشعار ناب شاعران بزرگ انتخاب نمودند . آشنایی دانش آموزان با مشاعره وزیبایی های آن ، شناسایی دانش آموزان  مستعد وعلاقه مند به شعر وادبیات و تشویق وتوجه  به آنان ، تلطیف ذوق ادبی دانش آموزان ، ارتباط ادبی وایجاد فضای صمیمی دانش آموزان با دبیران محترم ادبیات و…. از جمله اهداف مسابقه مشاعره می باشد .

برگزاری جلسه سفیران سلامت

خود مراقبتی از مهمترین اصول در فعالیت سفیران سلامت است و  سفیران سلامت ، ابتدا باید خود نسبت به رعایت اصول بهداشت و پاکیزگی فردی و اجتماعی همت کرده و در ادامه دوستان و افراد دیگر را نیز به رعایت این اصول تشویق و ترغیب نمایند.

◀️مشارکت فعال دربرگزاری مراسم آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و جلب مشارکت دیگر دانش آموزان در اجرای این فعالیت ها و برنامه های حفظ بهداشت محیط و توسعه فضای سبز مدرسه و ارائه مطالب آموزشی و علمی در خصوص رعایت اصول بهداشت فردی و تغذیه سالم را از مهمترین وظایف سفیران سلامت  می توان برشمرد.

? به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت جلسه سفیران سلامت این ماه در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید . این جلسه به موضوع شعارامسال ” سلامتی برای همه  ” اختصاص یافت وتوضیحات لازم به دانش آموزان داده شد و نکات مهم برای دانش آموزان سفیر سلامت بیان شد .

تدریس درس چرخش آب در طبیعت در کلاس خانم مصطفوی

چرخه آب یک فرایند بسیار مهم است زیرا امکان دسترسی به آب برای همه موجودات زنده را فراهم می کند و الگوهای آب و هوا را در سیاره ما تنظیم می کند. اگر آب به طور طبیعی خودش را بازیافت نمی کرد سفره های آب پاک ما خالی شده و حیات بر روی زمین از بین می رفت.

چرخه آب اغلب به عنوان یک چرخه ساده از تبخیر ، تراکم و بارش نشان داده می شود. اگرچه این چرخه می تواند یک مدل آموزشی مفید باشد ولی در واقعیت بسیار پیچیده تر است.

روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ علوم درس ” چرخش آب” را تدریس نمودند . دانش آموزان با چرخه ی آب در طبیعت آشنا شدند .  دانش آموزان با کشیدن نقاشی و ساخت کاردستی این درس را بهتر فرا گرفتند.

زنگ علوم و تدریس درس دوازدهم در کلاس خانم وزین پور

روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خانم وزین پور معلم پایه چهارم در زنگ علوم درس دوازدهم « گوناگونی گیاهان » را تدری نمودند . در این درس در مورد تک لپّه ای بودن و دو لپّه ای بودن گیاهان نکاتی بیان شد . به گیاهانی که دانه ی یک قسمتی دارند تک لپّه و به گیاهانی که دانه ی دو قسمتی دارند،دولپّه گفته می شود. در مورد قسمت های مختلف گل که شامل کاسبرگ ، گلبرگ ، مادگی ، پرچم نکاتی بیان شد . در مورد گرده گل ها ، گرده افشانی توضیحاتی بیان شد . گیاهان دانه دار و بدون دانه را توضیح دادند و برای هر کدام مثالی بیان کردند . در مورد استفاده از گیاهان و روش های مراقبت از گیاهان توضیحات مفیدی داده شد .

قرعه کشی سوره اخلاص در پایان ماه مبارک رمضان

برگزاری جلسات تلاوت جمعی قرآن کریم در در دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام)  به صورت پررنگ جریان داشت که این سنت نیکو برگزار گردید .  یکی از بهترین خاطرات این جلسات در روز پایانی آن رقم می‌خورد که طی آن هر کس که سوره مبارکه اخلاص را تلاوت کند به صورت داوطلبانه پس از ایام ماه مبارک رمضان، پذیرایی را تدارک می بیند و آن را میان شرکت کنندگان در جلسه قرآن و سایر مردم توزیع می‌کند .  روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خانم مصطفوی مربی محترم پرورشی  با حضور در کلاس ها ی درس قرعه کشی سوره  اخلاص را انجام دادند .

دانش آموزان منتخب در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از دوستانشان پذیرایی نمودند .دراین سنت حسنه نه تنها تلاوت قرآن بلکه تفسیرهای کوتاه قرآنی، تشویق دانش آموزان شرکت کننده دراین محفل معنوی بیش از پیش خودنمایی می‌کند .

برپایی گلخانه کوچک مدرسه ما

✅ذهنی خلاق به رنگ سبز حال شما را بهتر، حواستان را متمرکز و ذهنتان را خلاق تر می کند. گل ها و گیاهان نفس می کشند و شما را به تکاپوی رسیدگی به آنها وا می دارند. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید کودکانی که در منزل خود باغ یا باغچه دارند اصولاً در مدرسه بهتر عمل می کنند و قدرت خیال پردازی بیشتری دارند.

✅روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ گلخانه کوچک مدرسه ما به همت اولیا محترم برپا گردید.این صحنه زیبای گلها را درمدرسه برای دانش آموزان عزیز فراهم کرده ایم تادرمحیط شاد مدرسه اززیبایی گلها لذت ببرند.همچنان منتظر گلهای زیبای دانش آموزان عزیزمان هستیم. باتشکر از اولیای بزرگواری که دراین طرح با ما همکاری داشتند .

برپایی نمایشگاه جابر بن حیان

طرح جابر یکی از بهترین طرح هایی است که از نام دانشمند بزرگ ایرانی جابربن حیان گرفته شده است. این طرح که در سالهای اخیر بسیار پرآوازه شده است و حتی در خیلی از مدارس کشور به صورت اجباری پیگیری می شود ، تاثیر بسیار شگرفی بر روی دانش آموزان در امر تحقیق و پژوهش عملی می گذارد. طرح جابر به این امر می پردازد که دانش آموزان به کمک هم و با همکاری و مشارکت گروهی پروژه های عملیاتی را در سطح خود انجام و ارائه دهند و در این راستا هم به صورت کامل مستندسازی کنند. لذا با توجه به ترغیب دانش آموزان به کار گروهی و همچنین حمایت از رونق و تولید داخلی در پایه های پنجم و ششم که موضوعات طرح به صورت دست سازه و کار دستی می باشد ، این طرح مهم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

برپایی نمایشگاه  جابر بن حیان تحقق اهداف دانش آموزان دوره ابتدایی در زمینه های علمی، آموزشی، اهداف اجتماعی، اهداف زیستی و تقویت مهارت های زندگی است. روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نمایشگاهی از آثار جابر بن حیان دانش آموزان در محل نماز خانه دبستان به همت خانم عبداله پور رابط جشنواره جابر بن حیان برپا گردید . طرح جابر برای دانش آموزان این امکان را فراهم می سازد که آنچه را تئوری آموخته اند به تبعیت از دانشمند بزرگ کشورمان “جابر ابن حیان” در قالب آزمایش های تجربی تست کرده و ماهیت آنچه را که تا به امروز آموخته اند در تجربه ای شیرین، کودکانه و علمی کشف نمایند.

برگزاری مسابقات احکام در سطح شهرستان

پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله):

هر چیزی دارای سیما و نشانه ای است و سیما و نشانه دین شما نماز است.

آموزش احکام برای دانش‌آموزان ضروری است که به همین منظور مدارس موظف شده‌اند آن را به دانش‌آموزان آموزش دهند. اين مسابقات بستر مناسبي است براي رشد و تعالي شخصيت ديني و مذهبي دانش آموزان در راستاي معارف حيات بخش و انسان ساز قرآن، عترت برگزار گردید . روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲دانش آموزان منتخب از مدرسه به همراه خانم شعبانی معلم قرآن دانش آموزان در مسابقات احکان سطح شهرستان شرکت نمودند . هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی بیشتر دانش آموزان با قرآن و تعالیم عالیه معارف اسلامی می باشد . مسابقات احکام یکی از ابزارهای موثر برای استنباط احکام شرعی در بین دانش‌آموزان می باشد.

برپایی نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان ابتدایی سطح شهرستان

دانش آموزان دبستان با شرکت در نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی شهرستان استعداد های خود را در معرض نمایش عموم گذاشتند. نمایشگاه از روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اغاز و تا روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به پایان رسید . دانش آموزان دست سازه های خود در زمینه های مختلف در محل قطب الدین حیدر به نمایش گذاشتند . جناب آقای صالحی معاونت محترم اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش تربت حیدریه و کارشناسان محترم اداره آموزش و پرورش  از این نمایشگاه بازدید نمودند .

برپایی این چنین نمایشگاه  هایی در مدارس ابتدایی با هدف آشنایی دانش آموزان از کودکی با اهمیت امر رونق تولید و پرورش مهارت های علمی آنان است، دست سازه ها می توانند در جهت رسیدن به این هدف بسیار ارزشمند و مفید بوده و سبب یادگیری لذت بخش و بانشاط در بین دانش آموزان گردد. همچنین با مشاغل مختلف  آشنا شده و ایفای نقش در جامعه  را تمرین می نمایند. دست سازه ها باعث رشد خودشکوفایی و تفکر خلاق، افزایش اعتماد به نفس، و ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان می شود . دانش آموزان عزیز شرکت کننده در نمایشگاه دست سازه ها که آثار زیبای خود را در معرض نمایش گذاشته بودند مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

زنگ تفکر و پژوهش و تدریس درس پیوستگی

روزیکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خانم چمنی معلم تفکر و پژوهش درس ” پیوستگی ” را تدریس نمودند .

هر سیستم دارای اجزایی است که با هم برای رسیدن به یک هدف همکاری می کنند. اگر یکی از اجزاکار خود را درست انجام ندهد چه اتفاقی می افتد ؟ در این درس شما از طریق انجام یک بازی به این پرسش پاسخ می دهید . دانش آموزان به همراه معلم خود طبق روش زیر بازی را شروع کردند . در این زنگ دانش آموزان به وسیله کارت هایی که در دست دارند و بر لباس آنها نصب شده در مدت زمان مشخصی با رعایت پیوستگی دوست هم گروه خود که شماره مشترکی دارند را پیدا می کنند و نظم و پیوستگی را به همراه سرعت عمل می آموزند . در این درس دانش آموزان احساس شکست و موفقیت را تجربه کردند .

اردوی علمی تفریحی پارک ملت دانش آموزان پایه سوم

برگزاری اردوهای تفریحی، این امکان را به دانش آموزان می دهد تا مهارت های ارتباط اجتماعی خود با دیگر همسالان شان را تقویت نمایند و شادی و نشاط این عزیزان نیز افزایش می یابد از همین رو مسئولین محترم آموزشگاه اردو علمی و تفریحی را برای دختران گل پایه دوم برنامه ریزی نمودند.

دانش آموزان پایه سوم کلاس خانم گل بخشی، خانم احمدی و خانم توکلی در روز دوشنبه  ۱۱ اردیبهشت ماه  ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۰۰ در باغ پرندگان حاضر شدند و در اردوی علمی شرکت نمودند و  سپس در فضای سرسبز و دل انگیز پارک ملت حضور یافتند و ساعات خوشی را در کنار یکدیگر سپری نمودند.

برگزاری کلاس های آموزشی تیم منتخب مسابقات آزمایشگاهی

ایجاد انگیزه لازم برای اجرای دقیق و نظام مند دروس آزمایشگاهی نقش کلیدی در بستر سازی و تداوم موفقیتها و پیشرفت های علمی و پژوهشی کشور دارد ، لذا با توجه به رویکرد جاری و اهداف موجود در کتاب های درسی و اهمیت فعالیت های عملی و مهارت های ذهنی و استفاده از نتایج آن و تأکید بر روشهای یاد دهی و یاد گیری فعال ، مشارکتی و دانش آموز محور ، مسابقات آزمایشگاهی برگزار می شود.

کلاس های آموزشی ، ویژه آماده سازی تیم منتخب دانش آموزان شرکت کننده در دهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی «یادواره شهدای هسته ای» توسط مدرس محترم جناب آقای آتش بار و رابط محترم این آموزشگاه در این مسابقات سرکار خانم چمنی  از روز دوشنبه ۴  اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید . کارگاه آموزشی ویژه تیم های شرکت کننده این آموزشگاه در محل آزمایشگاه دبیرستان پسرانه دوره اول امام حسین (علیه السلام) برگزار گردید. در این کلاس های آموزشی در مورد چگالی ، کار با قرقره ها ، نحوه ی کار با میکروسکوپ ،  نیرو ها ، کار با اهرم ها و…..  آزمایشات را انجام دادند و خود را برای مسابقات آماده نمودند .

تبریک روز معلم

??استادان فرهیخته همکاران معززو بزرگوار ??

با سلام وصلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله)؛ خداوند متعال را شاکریم که نعمت قدردانی از شما را ارزانی ما داشت، شما که با تلاش صادقانه و بی وقفه خود در تربیت دانش‌آموزان ، مسئولیت پذیری را معنا کردید و نوید بخش آینده‌ای بهتر برای کشور عزیزمان شدید. آموزش انسان‌های موفق و باانگیزه و تربیت انسان‌های پاک ‌نیت و توانمند توفیقی است که نصیب شما شده است. هزاران هزار درود بر شما که با محبت و اخلاص تصویری دلنشین از علم اندوزی بر وجود دانش آموزان کشیدید.???

با فرا رسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و روز سترگ معلم فرصت را مغتنم می شمارم ، در کمال ادب و ارادت ضمن عرض تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم  به محضر اندیشمندانه و عالمانه شما  از زحمات و تلاش های بی وقفه تک تک شما همکاران بزرگوار تقدیرو تشکر می نمایم .???از خداوند بی همتا خواستارم همواره در کسوت شریف معلمی با کلام نافذ و عزم راسخ و با تولید علم و دانش و پژوهش جهت آینده سازان این مرز و بوم با سرافرازی برای نیل به زندگی سعادتمندانه ی دنیوی و رستگاری اخروی کوشا و پویا باشید.

اطلاعیه ثبت نام

دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) همچون سال های گذشته با استقبال بی نظیر اولیا و دانش آموزان پایه اول قرار گرفته است . ثبت نام کلاس اولی ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ از تاریخ شنبه ۱۶ اردیبهشت  ماه ۱۴۰۲ با ظرفیت محدود آغاز گردیده است . اولیا محترمی که متقاضی ثبت نام در پایه اول هستند با در دست داشتن مدارک ذیل به مدرسه مراجعه نمایند :

ثبت نام پایه اول با ارائه مدارک ذیل انجام می شود :

  •         اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
  •         کپی شناسنامه پدر دانش آموز
  •         کپی کارت ملی پدر دانش آموز
  •         اصل و کپی کارت ملی مادر دانش آموز
  •         اصل و کپی شناسنامه مادر دانش آموز
  •         شش قطعه عکس با اندازه  ۴*۳
  •         اصل کارت واکسن دانش آموز
  •         تکمیل فرم های ثبت نام دانش آموز

ضمناً جهت آگاهی اولیا محترم ازعملکرد دبستان ، می توانند به آدرس سایت در سایت و کانال آموزشگاه در(پیام رسان سروش) مراجعه نمایند .

آدرس ما در پیام رسان سروش :  http://sapp.ir/tabaarsbto

آدرس سایت مدرسه :                    https://sbto.tabaar.org

تبریک روز معلم توسط جناب آقای کنعانی

معلم عزیزم، تو را به چه مانند کنم. دل دریاییت لبریز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده ای و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن های دشت دانش آموختگی فرو می ریزی روزت هزاران بار مبارک

آنچه انبیای الهی را این‌چنین مقرب درگاه الهی کرد، همین شوق تعلیم بود… به همین دلیل است که معلمی را پیشه پیامبران می‌دانند. همان‌طور که پیامبران، حامل پیام حق الهی به آدمیان بودند، معلمان نیز هدف مشابه و مقدسی را دنبال می‌کنند. رسالت آن‌ها شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم‌هاست.

روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مناسبت هفته معلم جناب آقای کنعانی به همراه سرکار خانم تربتی نیا ضمن حضور در جمع معلمان و پاسداست روز معلم  ، از زحمات معلمین تقدیر و تشکر نمودند . جناب آقای کنعانی در مورد وظیفه ارزشمند معلمی سخنان ارزشمندی بیان نمودند . دغدغه معلم بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی می چرخد معلمان پیش‌رو و علم دار بسیاری از حرکت ‌های فرهنگی در جوامع بشری هستند.

مراسم گرامیداشت روز معلم

    نیمکت‌ های چوبی، بیشتر از درختان سرسبز جنگل، میوه می‌ دهند!

    وقتی که ریشه در نگاه معلم داشته باشی و گوش دل بر کلام او بسپاری، چرا که خود، درختی است…

    که هر لحظه، با کلامش، شاخه‌ هایش را به جان تشنگان دانش، پیوند می‌ زند.

    به خاطر تمام زحمات شما سپاس گزاریم و امیدواریم شاگردان لایقی باشیم.

من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را….

نمی دانیم کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسیم.نمی دانیم چگونه شما را توصیف کنیم؛عزیزانی از جنس بلور؛آسمانی و مهربان؛چقدر قشنگ واژه ها را آسمانی می کنید.

روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مراسمی جهت تجلیل از همکاران گرامی آموزشگاه در محل حیاط دبستان با حضور کلیه همکاران آموزشی و اداری آموزشگاه برگزار گردید. این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. سپس جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ضمن عرض تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم؛ از زحمات و تلاشهای مخلصانه و دلسوزانه همکاران عزیز تشکر نمودند و آرزوی توفیق و سلامتی در امر آموزش و ارتقا کشور ، برایشان نمودند. در ادامه یکی از دانش آموزان دکلمه زیبایی در وصف مقام معلم خواند و گروه سرود سرود زیبای معلم را خواندند و  از تک تک همکاران عزیز تقدیر به عمل آمد .

مراسم گرامیداشت روز معلم توسط اعضای محترم انجمن

ای معلم تو را سپاس: ای آغاز بی پایان، ای وجود بی کران، تو را سپاس. ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی سپاست می گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی هایت سپاس می گویم .

روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ کادر اداری و آموزشی دبستان به دعوت انجمن اولیا و مربیان ساعت ۱۹ در تالار لاله حضور یافتند .در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت گردید .سپس جناب آقای صاحبدل رئیس محترم انجمن از زحمات معلمین تقدیر نمودند و این هفته را تبریک گفتند . سپس جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان مدیریت محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام)  این روز بزرگ را به تمام معلمین تبریک گفتند .  سپس با اهدا لوح تقدیر و هدیه از زحمات معلمین تقدیر و تشکر بعمل آمد و با صرف شام مراسم به پایان رسید .

منتخبین مسابقه تغذیه سالم

✅برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان غیر دولتی امام حسین (علیه السلام )??

خبر مسرت بخش ،همواره دل را شاد و لحظه ها را ماندگار می سازد ، وپس از اعلام نتایج مسابقه تغذیه سالم در سطح شهرستان در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ کسب مقام شهرستانی  در مسابقات تغذیه سالم توسط دانش آموزان عزیز نیکان حجتی ،  امیرحسین مکرم،  پارساجهانی باعث مسرت و شادی گردید.??این موفقیت و درخشش ارزشمند رابه دانش آموز عزیز ، خانواده های محترم و همکاران  محترم  تبریک و  تهنیت عرض می‌نماییم.از زحمات ارزنده و بی دریغ  سرکار خانم زنگنه  بزرگوار مربی بهداشت و خانم نجاتی ارجمند معلم پایه چهارم که در به ثمر رسیدن این مقام ها یاور و پشتیبان دانش آموزان بودند صمیمانه  تقدیر و تشکر می گردد.ان شاءالله دانش آموزان عزیز و همکاران بزرگوار همیشه موفق و سربلند باشید .

شرکت دانش آموزان در مسابقات آزمایشگاهی

هدف از برگزاری مسابقات آزمایشگاهی کشف استعدادهای نهفته دانش آموزان ، ایجاد زمینه و مجال برای بروز و شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان نخبه و علاقمند ، تشویق و ترغیب دانش آموزان به انجام کارهای آزمایشگاهی ، شناسایی کارهای برگزیده و خلاقانه و مبتکرانه دانش آموزان و… می باشد .

روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲  دانش آموان منتخب دبستان دردهمین مسابقات آزمایشگاهی (یادواره شهدای هسته ای) سطح استان واقع در مشهد به همراه مربی خود خانم چمنی شرکت نمودند .

آموزش اشکال هندسی در کلاس خانم مصطفوی

روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خانم مصطفوی معلم پایه اول درس اشکال هندسی را تدریس نمودند .در این درس دانش آموزان با نام اشکال هندسی  (دایره ، مربع ، مثلث ، مستطیل) ، شکل آنها و کاربردهای آنها آشنا شدند . در این زنگ دانش آموزان اشکال هندسی را در اندازه های مختلف ترسیم نمودند و آنها را رنگ آمیزی کردند . معلم  از دانش آموزان خواستند اجسامی که در اطراف خود مانند اشکال هندسی هستند که با آنها آشنا شدند ، نام ببرند . در این تدریس دانش آموزان با خمیر بازی اشکال هندسی را ساختند و فیلم های مربوطه را نیز تماشا کردند و تمرینات را در کتاب حل نمودند و به عنوان تکلیف در منزل از آنها خواسته شد  نقاشی بکشند و از شکل های مربع ، مثلث و دایره در نقاشی استفاده کنند .

کسب رتبه برتر در مسابقات دست نوشته های طلایی

✅پس از اعلام نتایج مسابقه دست نوشته های طلایی در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسین (علیه السلام) افزوده شد .

?فرهنگ و هنر بستری است که زمینه تعالی روح و اندیشه را در انسان فراهم می آورد . ایران همیشه مهد پرورش اندیشمندان و هنرمندان و آراسته با اندیشه ای بلند بوده است  و در این میان دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسین (علیه السلام) همیشه به داشتن معلمان   هنرمند خلاق و مستعد مفتخر بوده است .

??همکاران معزز و بزرگوار سرکار خانم مریم عبدالهی و سرکار خانم اکرم علیزاده??

کسب رتبه برتر شهرستان در جشنواره دست نوشته های طلایی در سطح شهرستان را به شما همکاران بزرگوار، اولیا محترم و دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده از آن کریم علیم برای شما و همه همکاران آرزوی سعادت، تندرستی و خو شبختی در تمام مراحل زندگی آرزومندم  . باسپاس و دعای خیر  علیخو?

کسب رتبه برتر در مسابقات دستنوشته های طلایی

خداوند متعال را شاکریم که برگ زرین دیگری بر افتخارات دبستان پسرانه امام حسین ( علیه السلام)  افزوده شد . روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نتایج دست نوشته های طلایی از سوی اداره آموزش و پرورش اعلام گردید .

کسب افتخار توسط دانش آموز عزیزمان  آقای طاها عزیزی دانش‌آموز پایه اول سرکار خانم مصطفوی ارجمند را به خانواده ی محترم و همکاران معزز  صمیمانه تبریک ‌و شاد باش گفته و از همت بلند دانش آموز عزیزمان سپاسگزاری خویش را ابراز می نماییم و قدردان حضور سبز تمام دانش آموزان خوبمان در دیگر مسابقات می باشیم .از زحمات و تلاش‌های ارزنده معاونین محترم آموزشی  بویژه سرکار خانم مصطفوی بزرگوار معلم پایه اول  که این افتخار را برای دانش آموزان عزیز رقم زدند صمیمانه سپاسگزاریم .از خداوند متعال سلامتی . سعادت وموفقیتهای روزافزون برای همکاران محترم  و دانش آموزان عزیز خواستاریم  .  با سپاس فراوان علیخو

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سفیران سلامت

?از جمله ویژگی‌های فطری تمامی موجودات جهان غریزه پاکیزگی و میل بـه نظافت می باشد.انسان نیز بطور ذاتی بـه سلامتی و تأمین تندرستی خود علاقه‌ مند اسـت . بهداشت درواقع زیربنای فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های اجتماعی یک ملت اسـت و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی می باشد.

?سلامت چیزی نیست کـه بتوانیم نادیده اش بگیریم. هر فردی اگه بخواهد زندگی با کیفیتی داشته باشد، ناگزیر باید بـه سلامت فردی و حتی اجتماعی توجه داشته باشد. بمناسبت روز جهانی بهداشت واهمیت این موضوع مراسم اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور جناب آقای دکتر حاجی زاده ریاست محترم اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد و در آن از دانش  آموزان فعال بهداشتی و دیگر دانش آموزانی   که درزمینه بهداشت و برگزاری مراسمات و مسابقات  بهداشتی همکاری لازم را داشته اند تقدیر به عمل آمد  .

کسب رتبه برتر در مسابقات قرآن

إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ

☘ پس از اعلام نتایج مسابقات قران سطح شهرستان در روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ باز هم برگ زرین دیگری به دفتر پر افتخار دبستان پسرانه غیر دولتی امام حسین ( علیه السلام ) افزوده شد . قرآن سرچشمه‌ای است که تمامی بندگان حضرت دوست با فهم دقیق آن سراپا غرق در آن می شوند و شاگردان خوب قرآن هم با عمل به آیات شریفه‌ی آن،  زمزمه‌ی معنادار آن کلام شیرین را بر زبان خود جاری می‌سازند و سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود می‌سازند. ☘☘

بسیار خرسندیم از اینکه دانش آموزان عزیزمان در مسابقات قرآنی،قرائت،حفظ ،اذان،احکام،از دوازده نفر شرکت کننده در مسابقات یازده نفرحائز رتبه های اول تا سوم را در بین مدارس شهرستان کسب نمودند ??

دانش آموزان افتخار آفرین:

۱-امیرعلی عیدی پایه چهارم رتبه اول قرائت?

۲-امیررضا ایزدی پایه پنجم رتبه اول قرائت?

۳-متین خدادادی پایه ششم رتبه اول قرائت?

۴-ماهان قربانیان پایه پنجم رتبه اول حفظ?

۵-طاها سیفی پایه پنجم رتبه اول اذان?

۶-سهند اخلاقی پایه چهارم رتبه اول احکام?

۷-کیارش رضایی پایه چهارم رتبه دوم حفظ?

۸-محمد مهدی محمدی پایه ششم رتبه دوم حفظ?

۹-ابوالفضل الهامی پایه ششم رتبه دوم اذان?

۱۰-عل اکبر متدین پایه ششم رتبه دوم احکام ?

۱۱-میکائیل قربانی پایه چهارم رتبه سوم  اذان ?

 همکاران معززو بزرگوار، دانش آموزان عزیز و اولیای ارجمند  این توفیقات و کسب رتبه ها را به شما و بویژه به همکار معزز و بزرگوارم سرکار خانم محبوبه شعبانی که‌ این افتخارات را برای ما رقم زدند ( که زبان قاصرو واژه محدود در وصف ایشان)  تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از زحمات تک ‌تک شما عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم .

برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی نیشابور

امروزه نقش اردو در رشد و شخصیت دانش آموزان، اجتماعی شدن و باورپذیری آن ها امری غیرقابل انكار به شمار می رود و از همین روست كه اغلب كارشناسان آموزشی بر لزوم برگزاری اردوهای علمی، معنوی و تفریحی برای دانش آموزان توافق نظر دارند . لذا اردوی فرهنگی – تفریحی نیشابور ، در فضايي صميمي و دوستانه و با هدف ايجاد نشاط و شادابي در دانش آموزان و تجديد روحيه آنان، در روز جمعه مورخه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید. برنامه های اجرایی در این اردو زیارت امامزاده ، قدمگاه آرامگاه خیام و کمال الملک، دهکده چوبی و مسجد چوبی بود .

اجرای مرحله ی اول طرح وارنیش فلوراید

وارنیش فلورایدتراپی عبارت است از رساندن موضعی فلوراید به دندان‌ها برای محافظت از آنها و  هدف از اجرای  طرح وارنیش فلورایدتراپی کاهش تعداد دندان‌های پوسیده دانش‌آموزان است.

بزرگترین کمک به بهبود سلامت دندانی کودکان در سراسر دنیا، کشف و کاربرد فلوراید به‌عنوان یک اقدام پیشگیری از پوسیدگی باشد و فلوراید مانع از دست رفتن مواد معدنی سطح دندان می‌شود و اگر شروع پوسیدگی در نقاطی از مینای دندان وجود داشته باشد، درمان با فلوراید می تواند باعث تقویت دندانها شده و از تخریب مینای دندان پیشگیری کند. طرح”وارنیش فلوراید تراپی” ویژه دانش آموزان دوره اول روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در مدرسه با حضور مسئولین مرکز بهداشت و مربی محترم بهداشت سرکار خانم زنگنه ،اجرا گردید .

برگزاری آخرین مرحله آزمون تبار

روز  یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ، مرحله اول آزمون های علمی تبار ویژه دانش آموزان پایه اول تا ششم در دبستان پسرانه امام حسین(علیه‌السلام) همزمان با سایر مدارس استان خراسان رضوی برگزار گردید.

در این آزمون علمی دانش آموزان در پایه اول به ۲۰ سوال از دروس «فارسی، ریاضی و علوم» ، پایه دوم و سوم به ۳۰ سوال  « فارسی، ریاضی و علوم » ،  پایه چهارم ۴۰ سوال «فارسی، ریاضی، علوم، قرآن و هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی» و پایه پنجم و ششم به ۴۵ سوال از دروس « فارسی، ریاضی، علوم، قرآن و هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی» پاسخ دادند.

مدیریت محترم آموزشگاه جناب آقای علیخو و سرکار خانم تربتی نیا و جناب آقای میربیدختی از مؤسسه امام حسین (علیه السلام) با حضور در کلاس ها بر روند برگزاری آزمون نظارت داشتند.

کسب رتبه برتر در مسابقه جشنواره علمی پژوهشی تا ثریا

پژوهش فرآیند تولید علم است و تولید فناوری به کارگیری یافته های پژوهشی است. تاثیرگذاری پژوهش و فناوری در تمدن کنونی دنیا و در آینده ی آن بسیار روشن و بدیهی است. هر چه در تاریخ بشری به زمان های اخیر نزدیک می شویم  ، این تاثیرگذاری بیشتر می شود.? پس از اعلام نتایج مسابقه استانی جشنواره علمی پژوهشی تا ثریا در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه  ۱۴۰۲ کسب مقام دوم استان توسط پژوهشگر برگزیده دانش آموز عزیز جناب آقای امیر عباس خانعلی پایه ششم  را  به این عزیز ، همکاران بزرگوار و اولیای ارجمند تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم . ?

و از زحمات و تلاش های همکاران بزرگوار بویژه سرکار خانم عبداله پور معزز دبیر محترم ادبیات و سرکار خانم مصطفوی ارجمند  معاون محترم پرورشی تقدیر و تشکر می گردد . ان شاالله خداوند به همه همکاران عزیز شادی و نشاط و صحت و سلامتی عنایت فرماید . با سپاس فراوان علیخو ?


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20