اردیبهشت ماه 1400

گزارشات سال ۱۴۰۰

برگزاری مسابقه بهداشت همزمان با آغاز هفته سلامت

سلامت و بهداشت یکی از مهم ترین مولفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است.

با توجه به اهمیت حیاتی مقوله بهداشت و سلامت، در کشور ما نیز هر ساله یک هفته به سلامت اختصاص داده شده است. در این راستا یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال با عنوان هفته سلامت با شعار ” ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر” نامگذاری شده است. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی، تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت است.  روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 1400 همزمان با آغاز هفته سلامت مربی محترم بهداشت خانم زنگنه مسابقه ای با عنوان سلامت در گروه ها قرار دادند تا دانش آموزان به سوالات پاسخ دهند .

آموزش جمع و تفریق با استفاده از محور اعداد

دانش آموزان در پایه ی اول ابتدایی با مفهوم جمع آشنا می شوند و جمع های اساسی ( جمع دو عدد یک رقمی ) را در این پایه می آموزند که یکی از مفاهیم اصلی در درس ریاضی، جمع دو عدد باهم است. روز چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1400 خانم مصطفوی درس ریاضی پایه اول مفهوم جمع و تفریق با استفاده از محور را تدریس نمودند . دانش آموزان در این درس با مفهوم محور ، جمع يك رقمي ، جمع دورقمي ،  تفريق  ، با کاربرد محور اعداد در انجام آسان تر جمع و تفريق آشنا شدند . جمع بودن با تفريق بودن محور را تشخيص دادند ، جمع دو رقمي و سه رقمي را روي محور انجام دادند . واحد های محور اعداد را تشخیص دادند.

تدریس نمودارها در کلاس خانم گل بخشی

روز یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1400 خانم گل بخشی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی درس نمودارها را تدریس نمودند . دانش آموزان فهمیدند برای نشان دادن اطلاعات جدول داده ها از نمودار استفاده می کنند. نمودار انواع مختلف دارند . یکی از نمودار ها نمودار دایره ای است که برای نشان دادن سهم هر چیز به کار می رود. یکی از نمودار ها نمودار ستونی است که برای نشان دادن تعداد هر چیز به کار می رود. در پایان تدریس دانش آموزان رابطه ی بین نمودار ستونی و نمودار دایره ای را تشخیص دادند . تفاوت بین نمودار ستونی و نمودار دایره ای را بیان کردند . توانستند داده ها را روی نمودار دایره ای و ستونی نشان دهند و بالاعکس از روی نمودارها جدول داده ها را رسم کردند .

برگزاری هشتمین دوره مسابقه دست نوشته های طلایی

در راستای اجرای بخشنامه ی اداره آموزش و پرورش و با هدف ترویج هنر خوشنویسی در بین دانش آموزان پایه اول  ، هشتمین دوره مسابقه دست نوشته های  طلایی در روز یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1400 برگزار گردید . دانش آموزان با حضور در مدرسه ، متن مورد نظر را با خط تحریری نوشتند و آثار به اداره آموزش و پرورش ارسال گردید .  هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی دانش آموزان با هنر زیبا نویسی ، ایجاد زمینه علاقمندی دانش آموزان با خط تحریری و تقویت مهارت های نوشتاری زبان فارسی  ، شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان  ، تقویت مهارتهای نوشتاری زبان فارسی و انجام رقابت سالم بین دانش آموزان می باشد .

تدریس درس باکتری ها در کلاس خانم فتحعلیان

روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1400 خانم فتحعلیان آموزگار علوم پایه ششم در زنگ علوم مبحث باکتری ها را تدریس  نمودند . باکتریها قدیمیترین ساکنان زمین اند و شروع تکامل سایر موجودات زنده از آنها صورت گرفته است. دانش آموزان با انواع باکتریها آشنا شدند .  باکتری مفید:  باکتریهای موجود در دهان ، روده  می باشند . باکتریهای مضر: باکتری مولد سل، کزاز، طاعون میباشد .  بطورکلی باکتریهای مفید فراوان ترازباکتریهای مضرند. از با کتری های مفید در صنایع استفاده می کنند مثل تصفیه آب ، کنترل آفتها، استخراج فلزات در معادن، جلوگیری از انتشار فلزات سنگین و خطرناک در طبیعت، تهیه ماست، پنیر و بعضی از لبنیات ، تهیه سرکه می باشد .

  آموزش پیام قرآنی  : هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ

آيا پاداش احسان جز احسان است؟

روز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 دانش آموزان کلاس دوم در زنگ قرآن کلاس خانم عبداله پور پیام قرآنی ” هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ ” را فرا گرفتند . دانش آموزان در این درس معنای احسان را فرا گرفتند .  “احسان” دو معنا دارد: یکى کار نیک و دیگرى نیکى به دیگران. مراد از احسان اول در آیه، کار نیک و مراد از احسان دوم، نیکى به غیر است. یک از پیام های این درس این است که در برابر احسان و نیکى دیگران، ما نیز نیکى کنیم. فقط به ارزشها بیاندیشیم نه افراد . پاداش احسان به هر نوع، به هر مقدار، در هر زمان و مکان و نسبت به هر شخصى باید احسان باشد.

آموزش حروف ناخوانا در کلاس سوم

در کلمه های فارسی گاهی اوقات به حروفی بر می خوریم که نوشته شده ولی خوانده نمی شوند،  در قرآن کریم هم به چهار حرف ( و ا ل ی) بر می خوریم که نوشته شده اند ولی بعضی اوقات خوانده نمی شوند   و دو مورد ديگر را تحت عنوان تبديل صداهاي كشيده به كوتاه مطرح مي‌كنيم. با«صداي كشيده» ضمّه «اُو» نوشته شده ولي با صداي كوتاه ضمّه «اُ» خوانده مي‌‌شود . روز سه شنبه 7 اردیبهشت ماه 1400 دانش آموزان کلاس سوم در زنگ قرآن کلاس خانم عبداله پور حروف ناخوانا را فرا گرفتند . دانش آموزان توانستند حروف ناخوانا را تشخیص دهند و د درس خود حروف را مشخص نمایند .

اهدا جایزه به دانش آموز آقای آرش کاشمری به مناسبت هفته سلامت

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد. روز سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 به دانش آموز آقای آرش کاشمری به مناسبت کسب رتبه برتر در مسابقه هفته سلامت هدیه ای اهداگردید .

آغاز هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه که با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت نامگذاری شده است .امسال با توجه به بحران جهانی بیماری کووید ۱۹ لازم است با افزایش عزم ملی و ادامه برنامه ریزی صحیح، دستاوردهای مربوط به این حوزه را حفظ کنیم.بر خود واجب می دانیم که از همه نیروهای بهداشتی و درمانیِ سخت کوش و ایثارگر(پزشکان ،خدمات ،مراقبین سلامت ،بهورزان ،نیروهای پشتیبانی ، پرستاران و….) که در خط اول نبرد مشغول به خدمت شبانه روزی هستند قدردانی نماییم.

تدریس مبحث دانه در پایه پنجم

روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه 1400 خانم فتحعلیان در زنگ علوم پایه پنجم مبحث دانه را تدریس نمودند .هنگامیکه دانه ای را میکاریم، اولین قسمتی که در دانه در حال رشد ظاهر میشود، ریشه است. دانش آموزان توانستند به وظایف ریشه از جمله ریشه مواد موردنیاز گیاه را که در خاک وجود دارد، وارد گیاه میکند ، ریشه گیاه را محکم در خاک نگه میدارد،  ذخیره سازی مواد غذایی در بعضی گیاهان مانند هویچ، ترب، تربچه، شلغم و چغندراشاره کنند . کار اصلی ریشه، جذب آب و مواد لازم برای غذاسازی گیاه است.روی ریشه تارهای نازکی به نام ” تارهای کِشنده ” وجود دارد. اگر این تارها آسیب ببینند گیاه نمی‌تواند آب و مواد محلول مورد نیازش را از خاک بگیرد و رشدش متوقف میشود.  متناسب با نوع گیاه و نوع محیط، ریشه یا در سطح خاک پخش میشود و یا در عمق خاک فرو میرود.ریشه ها از نظر ظاهری دو نوعند: ریشه راست (عمودی) ریشه افشان (فیبروزی)

اهدا جایزه به دانش آموز آقای  امیرضا سوسنی به مناسبت هفته سلامت

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد. روز چهارشنبه 8اردیبهشت 1400 به دانش آموز آقای امیر رضا سوسنی به مناسبت کسب رتبه برتر در مسابقه هفته سلامت هدیه ای اهداگردید .

آغاز هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه که با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت نامگذاری شده است .امسال با توجه به بحران جهانی بیماری کووید ۱۹ لازم است با افزایش عزم ملی و ادامه برنامه ریزی صحیح، دستاوردهای مربوط به این حوزه را حفظ کنیم.بر خود واجب می دانیم که از همه نیروهای بهداشتی و درمانیِ سخت کوش و ایثارگر(پزشکان ،خدمات ،مراقبین سلامت ،بهورزان ،نیروهای پشتیبانی ، پرستاران و….) که در خط اول نبرد مشغول به خدمت شبانه روزی هستند قدردانی نماییم.

برگزاری مراسم تقدیر از مدیریت و معاونین دبستان

به راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان را بیاورد ؟ کدامین روز ، روز تو نیست و کدامین لحظه است که از شمیم تو عطر آگین نباشد…….

به راستی آیا قلمی را می شناسید ،  شکوه ایثارخاموش معلم را که در بستر رویش های مکررآدمی و در گسترده ی تاریخ مکتوب بشریت همواره چون نگینی زرین درخشیده است به تصویر آورد ؟

همکار گرامی آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه و کوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز ، تقدیر و تجلیل نماییم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدرخویش را را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای  امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنیم .

روز شنبه 11 اردیبهشت ماه 1400 مراسم گرامیداشت از مدیریت و معاونین دبستان  به مناسبت هفته معلم با حضور همکاران دبستان ، جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) به همراه سرکار خانم تربتی نیا معاون آموزشی مؤسسه به همت معلمین دبستان ساعت 10 صبح در مدرسه برگزار گردید . در این مراسم جناب آقای وزین پور از زحمات همکاران تقدیر و تشکر نمودند سپس جناب آقای کنعانی ضمن تبریک روز معلم ، کار بزرگ معلمین در انسان سازی را خاطر نشان کردند و در پایان خانم نجاتی به نمایندگی از طرف معلمین ،  با اهدا هدیه از زحمات مدیریت و معاونین دبستان تقدیر و تشکر نمودند .

برگزاری مراسم تقدیر از خانم مصطفوی

سپاس خدای متعال را که در پرتو انوار الهی خود نور دانش بر دل شما عزیز گرامی انداخت تا با آموزش فرزندان این سرزمین بر قله‌های ایثار و استقامت ایستاده و نسیم علم و دانش را بر روح شکوفه‌های این مرز و بوم بنوازید و روح طراوت و زندگی را با قلم آموزگاری بر جان‌های خسته و ناآگاه نقاشی کنید. ای معلم عزیز، سپاس از تو که به ما آموختی چگونه در دریای جهل و نادانی سوار بر کشتی علم و دانش و آگاهی شویم و به سلامت از این مسیر با دلسوزی تو عبور کنیم. معلمی شغل انبیاست چراکه انبیا به دنبال رشد انسان‌ها بودند و چه چیزی بالاتر از رشد انسان‌ها.  روز شنبه 11 اردیبهشت ماه 1400 یکی از دانش آموزان کلاس خانم مصطفوی به نمایندگی از دوستان خود در مدرسه حضور پیدا نمودند و با اهدا هدیه از زحمات معلم خود سرکار خانم مصطفوی و معلم قرآن خود سرکار خانم مرادیان تقدیر و تشکر نمودند .

کسب رتبه شهرستان در سی نهمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا

سی و نهمین دوره مسابقات فرهنگی هنری فردا در بین دانش آموزان زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری و ایجادکننده روحیه امید و نشاط بین دانش آموزان  می باشد . این جشنواره علاوه بر اهداف اصلی که ذکر شد می‌تواند در زنده نگه‌داشتن هنرهای بومی – محلی و احیا هنرها و صنایع‌دستی فراموش ‌شده نقش بسزایی داشته باشد .

پس از اعلام نتایج در روز شنبه 11 اردیبهشت ماه 1400 این جشنواره آقای آرش کاشمری (پایه دوم) موفق به کسب رتبه اول شهرستان در رشته طراحی  و آقای افشین واحدی (پایه پنجم)  موفق به کسب رتبه دوم شهرستان در رشته مداد رنگی گردیده اند . این موفقیت را به دانش آموزان و خانواده های محترمشان تبریک عرض می کنیم و توفيق آنها  را در کسب درجات عالي ترا از خداوند سبحان خواستاريم .

اطلاعیه ثبت نام پایه اول

ثبت نام کلاس اولی ها برای سال تحصیلی 1401 – 1400 از تاریخ چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 1400 آغاز گردیده است . اولیا محترمی که متقاضی ثبت نام در پایه اول هستند با در دست داشتن مدارک ذیل به مدرسه مراجعه نمایند :

اصل و کپی شناسنامه دانش آموز

کپی شناسنامه پدر دانش آموز

کپی کارت ملی پدر دانش آموز

اصل و کپی کارت ملی مادر دانش اموز

اصل و کپی شناسنامه مادر دانش آموز

شش قطعه عکس با اندازه ۴*۳

اصل کارت واکسن دانش آموز

تکمیل فرم های ثبت نام دانش آموز

آدرس دبستان : تربت حیدریه –بلوار مدرس – انتهای مدرس 25

تلفن های تماس :

52314899

52322425

52328826

آدرس ما در پیام رسان سروش :  http://sapp.ir/tabaarsbto

 

تقدیر از خانم صداقت جو در هفته معلم

دوازده اردیبهشت، رنگین به خونِ شهیدی است که زندگی‌نامه‌اش، تاریخ مصور ایستادگی و از خودگذشتگی در راه تعلیم و تربیت است.

استاد شهید مرتضی مطهری که به بلندای نام و پیشه‌اش، این روز فرصت و بهانه‌ای برای بزرگداشت  مقام «معلم» شد.

امسال، این روز با ضربت خوردن حضرت علی (ع)، تلاقی یافته‌است و می‌تواند یادآور این موضوع باشد که آموختن، روشنگری و انسان سازی، میراث انبیاء و اولیاء الهی است و نیازمند صبر، بردباری، مهرورزی و از خودگذشتگی بسیاری بوده و هست‌.

امام على علیه‌السلام نیز برای بزرگداشت مقام معلم، فرمود:«به احترام پدر و معلّمت از جاى برخیز، گرچه فرمان روا باشى.»

«معلم» …

او که همت می‌ورزد، کام می‌گشاید و زبان می‌چرخاند تا الفبای راستینِ رستگاری را برای فرزندان امروز و آینده‌سازان فردایمان، هجی کند.

همان که از تارکِ ذهن بشر، تارهای گمراهی می‌زداید و عشق بر باورش می‌کارد.

آری، مقام و ارزش معلم تا حدی است که روایات و احادیث بسیاری در این زمینه وارد شده‌اند؛  از جمله این سخن امام صادق علیه‌السلام که فرمود: «در پیشگاه کسى که از او دانش مى‌آموزید، فروتن باشید.»

معلم، روزت پر از نگاه رحیمانه آموزگارِ جهان باد!

روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 1400 تعدادی از دانش آموزان کلاس خانم صداقت جو به نمایندگی از دوستان خود در مدرسه حضور پیدا نمودند و ضمن تبریک ایام هفته ی معلم از زحمات بی دریغ معلم خود سرکار خانم صداقت جو و معلم قرآن خود سرکار خانم عبداله پور تقدیر و تشکر نمودند .

تدریس حالت های ماده در کلاس خانم طاهری

روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه 1400 دانش آموزان کلاس دوم خانم طاهری با مفهوم حالت های ماده آشنا شدند . دانش آموزان با مفهوم ماده و حالت های مختلف آن (جامد مایع گاز) آشنا شدند . با مفهوم جامد  ، مایع وگاز آشنا شده و مثالهایی از هر کدام بیان کنند  . توانستند مواد با حالت های مختلف را بر اساس ویژگیهای معینی طبقه بندی کنند . دانش آموزان هر کدام از ویژگی حالت های ماده ( جامد ، مایع ، گاز ) را شناختند و توانستند مواد اطراف خود را طبقه بندی کنند .

مراسم تقدیر از خانم توکلی

دوازدهم اردیبهشت ماه روز گرامیداشت تلاش ارزشمند انسان هایی است که در مسیر اعتلای ادب و فرهنگ جامعه و تربیت نسلی توانا ، دانا و بینا، بی ادعا و صبورانه سخت می کوشند . خدمتگزارانی که در بحران کرونا در کشور با مشارکت بی نظیر در امر آموزش در کلاس های مجازی ، نشان دادند که الحق مقام والا و پر افتخار معلم برازنده و شایسته آنان است . روز دوشنبه 13اردیبهشت ماه 1400 تعدادی از دانش آموزان کلاس خانم توکلی به نمایندگی از دوستان خود در مدرسه حضور پیدا نمودند و ضمن تبریک ایام هفته ی معلم از زحمات بی دریغ معلم خود سرکار خانم توکلی تقدیر و تشکر نمودند .

تدریس مبحث ویروس در کلاس خانم فتحعلیان پایه ششم

روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه 1400 خانمفتحعلیان در زنگ علوم پایه ششم مبحث ویروس ها را تدریس نمودند . در این درس موارد زیر  مورد بحث قرار گرفت . دانش آموزان با ساختمان ویروس آشنا شدند .

ویروسها انگل اجباری درون سلولی اند؛ آنها مرز بین موجودات زنده و غیر زنده اند ،  نمیتوان ویروسها را زنده دانست زیرا در خارج از سلولهای میزبان هیچ فعالیت حیاتی ندارند .

ساختار ویروس از دو بخش تشکیل شده است:

۱. پوشش پروتئینی

۲. ماده وراثتی

✔️✔️ ماده وراثتی یک ویروس با ایجاد اختلال در فعالیت طبیعی سلول میزبان باعث ساخت ویروسهای بیشتر میشود و بنابراین تمام انرژی سلول صرف تکثیر و آماده سازی ویروسهای جدید می شود.

✔️✔️ کدام ویروس به کدام سلول وارد میشود؟

اگر پروتئینهای پوشش ویروسها با سلولهای میزبان سازگار باشند ویروس اجازه اتصال به سلول را می یابد!

✔️✔️ بطور عمومی بیماریهای ویروسی باید بوسیله سیستم ایمنی بدن درمان شوند!

باکتریوفاژ:

ویروسهایی که باکتریها را هم آلوده میکنند باکتریوفاژ  نام دارند.

برگزاری مراسم تقدیر از خانم نجاتی

چه آرام بر منبر سخن تکیه می زنی تا شهابِ ثاقبِ سخن را به سمت اهریمن سکون وپستی و رخوت نشانه کنی ، جواهر کلامت را بر سطحی از تاریکی پاشاندی تا معرفت بگسترانی و رنگ رنگ بهار را هدیه کنی . تو بهار مکرری که با حضور حیات بخش خویش زمستان نادانی را پایان میدهی . به سخن که می ایستی پنجره ای از امید می گشایی.دغدغه ات همیشه این است که حیات بشر،بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا، مکتب و دین همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ و ارزشهای دینی و میهنی فراهم نگردد .

در عظمت یاد تو چه یادکردی عزیزتر و آسمانی تر از این دُر گرانقدر که از منبع فیض کلام، پیامبر مهر و رحمت و ارشاد، خلاصه دل و جان عالم، مقصد آفرینش و مقصود گیتی گردون، اول انبیا در رتبت و آخر ایشان در رسالت، محمد مصطفی (ص) فرو تراویده که:

اِنّی بُعثتُ مُعلِّماً

روز چهارشنبه 15اردیبهشت ماه 1400 تعدادی از دانش آموزان کلاس خانم نجاتی به نمایندگی از دوستان خود در مدرسه حضور پیدا نمودند و ضمن تبریک ایام هفته ی معلم از زحمات بی دریغ معلم خود سرکار خانم نجاتی تقدیر و تشکر نمودند. در این مراسم ابتدا دانش آموز آقای قدکچیان با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید را قرائت نمود و دکلمه ای در وصف معلم خود خواند سپس آقای وزین پور مدیریت دبستان ضمن تبریک هفته معلم  از زحمات خانم نجاتی و اولیا تشکر نمودند و جناب آقای کنعانی نماینده موسسه امام حسین (علیه السلام) در مورد هفته معلم سخنانی بیان نمودند و این روز را تبریک گفتند و در پایان اولیا هدیه خود را تقدیم خانم نجاتی کردند .

اعلام نتایج هشتمین جشنواره دست نوشته های طلایی

هرکه نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هدف به کار گیرد ، به تمام خواسته هایش می رسد .

 

امام علی (علیه السلام)

طبق اعلام نتایج داوری جشنواره دست نوشته های طلایی در تاریخ 15 اردیبهشت ماه 1400 دانش آموز عزیز آقای مهدی امانی از کلاس خانم مصطفوی موفق به رتبه منتخب شهرستان و راه یافته به و دانش آموز عزیز آقای عرفان عابدی از کلاس خانم خضری موفق به رتبه منتخب شهرستان استان در هشتمین جشنواره دست نوشته های طلایی گردیده است . این موفقیت بزرگ را خدمت شما، خانواده محترم و آموزگار پرتوانتان سرکار خانم مصطفوی و سرکار خانم خضری تبریک عرض نموده، توفیقات روزافزون، همراه با سلامت تان را از درگاه ایزد منان خواهانیم.

برگزاری مراسم تقدیر از معلمین پایه ششم

چراغ دانشی که نزد ماست روشنایی از تو دارد

معلم عزیزم مهربانی بی کرانت را ارج مینهم

روزت مبارک ‌ای معلم گل بود همتای تو

عرش اعلی مسکن و ماوای تو

کس نگیرد در دل من جای تو

برگ سبز شعر من در پای تو

روز شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400 جمعی از اولیا و دانش آموزان پایه ششم  به نمایندگی از طرف سایر اولیا و دانش آموزان ضمن حضور درمحل سالن اجتماعات  مدرسه  با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم گرامیداشت از معلمین پایه ششم را برگزار کردند . این مراسم با دعوت قبلی از آموزگاران ، کادر اداری و نماینده محترم موسسه جناب آقای کنعانی و سرکار خانم تربتی نیا برگزار گردید . در ابتدای این مراسم دانش آموز آقای مرادزاده با قرائت قرآن همه میهمانان را به فیض رساندند سپس دانش آموز آقای محمد میرزائی با خواندن دکلمه ای زیبا در وصف معلم از زحمات معلمانشان قدردانی نمود و در پایان نیز اولیا پایه ششم با اهداء هدایا به معلمان عزیز از زحمات آنها تشکرنمودند .

مراسم تقدیر از خانم تقی زاده

به راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان را بیاورد ؟ کدامین روز ، روز تو نیست و کدامین لحظه است که از شمیم تو عطر آگین نباشد…….

به راستی آیا قلمی را می شناسید ،  شکوه ایثارخاموش معلم را که در بستر رویش های مکررآدمی و در گسترده ی تاریخ مکتوب بشریت همواره چون نگینی زرین درخشیده است به تصویر آورد ؟

همکار گرامی آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه و کوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز ، تقدیر و تجلیل نماییم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدرخویش را را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای  امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنیم .

روز یکشنبه 19اردیبهشت ماه 1400 تعدادی از دانش آموزان کلاس خانم تقی زاده  به نمایندگی از دوستان خود در مدرسه حضور پیدا نمودند و ضمن تبریک ایام هفته ی معلم از زحمات بی دریغ معلم خود سرکار خانم تقی زاده تقدیر و تشکر نمودند.

مراسم تقدیر از خانم خضری

ای معلم تو را سپاس! ای آغاز بی‌پایان!

ای وجود بی‌کران! تو را سپاس ای والا مقام!

ای فراتر از کلام! تو را سپاس.

ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه‌ام باریدی

سپاست می‌گویم

تو را به اندازه تمام مهربانی‌هایت سپاس می‌گویم

ای نجات‌بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی!

ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی! تو را سپاس می گویم .

روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه 1400 تعدادی از دانش آموزان کلاس خانم خضری به نمایندگی از دوستان خود در مدرسه حضور پیدا نمودند و ضمن تبریک ایام هفته ی معلم از زحمات بی دریغ معلم خود سرکار خانم خضری تقدیر و تشکر نمودند .

اعلام نتایج پانزدهمین یادواره کودک ومحرم

نتایج پانزدهمین یادواره کودک ومحرم در روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه 1400 اعلام گردید .

فرهنگ و هنر بستری است ک زمینه تعالی  روح و اندیشه را در انسان فراهم می آورد.

ایران همیشه مهد پرورش اندیشمندان و هنرمندان واراسته با اندیشه ای بلند بوده است  ودر این میان آموزشگاه پسرانه امام حسین (علیه السلام) به داشتن دانش آموزانی فکور و هنرمند مفتخر بوده است .

شنیدن خبرهای خوش شیرین موفقیت دانش آموزان فعال در پانزدهمین یادواره  کودک ومحرم در این ایام حلاوت خاصی را مضاعف نموده است .

کسب افتخارات توسط دانش آموزان عزیزمان  کورش تارمال ، معین کردیان وامیرعلی عباسی در این مسابقات  را به خانواده های محترم دانش آموزان و همکاران  گرامی سرکار خانم تقی زاده و سرکار خانم صداقت جو صمیمانه تبریک‌ و شاد باش گفته واز همت بلند دانش آموزان عزیزمان سپاسگزاری خویش را ابراز می نماییم.

از زحمات ارزشمند معاونت محترم پرورشی سرکار خانم یزداندوست عزیز که دلسوزانه پیگیر مسابقات بوده اند و همچنین همکاران گرامی که همراهی نموده  اند تقدیر و تشکر می نماییم .

توفیق شما عزیزان در کسب درجات عالی  تر را از خداوند سبحان خواستارم .

برگزاری نمایشگاه آداب و مهارت های زندگی اسلامی

ولقد کرمنا آدم ………. (ما فرزندان آدم را کرامت بخشيديم) انسان موجودي گرامي داشته شده است ، زيرا خداوند تبارک و تعالي در خلقت او چنين اراده کرده و با توجه به آيات قرآن روح الهي منشا  کرامت انسان به شمار مي رود . فاذا سويته ونفحت من روحي فقددو له ساجدين   چون تمامش کردم و در آن روح خود دميدم سجده کنان بر او به خاک بيفتد. از اين رو انسان به لحاظ داشتن اين گوهر الهي واجب التکريم است و در وهله نخست خالق هستي خود به اکرام او پرداخته است .

از اهداف اجرای طرح آداب و مهارت های اسلامی می توان به زمينه سازي براي تقويت بينش و مهارت دانش آموزان جهت رشد و توسعه کرامت خويش و بروز قابليت هاي کرامتي.، تقويت روحيه ي دانش آموزان مبني بر تکريم ديگران ، زمينه سازي براي تکريم دانش آموزان در محيط هاي خانه و مدرسه ، ارتقاء توانمندي هاي دانش آموزان براي زندگي فردي و اجتماعي متناسب با ارزش هاي اسلامي اشاه کرد . روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1400 نمایشگاهی از آثار دانش آموزان مربوط به طرح آداب و مهارت های زندگی برگزار گردید و آثار برتر به اداره آموزش و پروش ارسال گردید .

حضور اعضای محترم انجمن در مدرسه و تبریک هفته معلم

به نام اولین معلّم، او که در اولین کلام گفت:بخوان،کلامی که موجبات تحول و دگرگونی شگرف از عرش تا فرش را فراهم نمود؛ چنانچه نبی مکرم  و عظیم الشأن اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) ، معلّم همه ی خوبی ها در مقام اهمیت آن فرمودند ؛    انی بعثت معلما

براستی معلّم به عنوان زیباترین اسطوره و پاکترین تندیس تزکیه در راه انبیای الهی قدم نهاده و میراثی گرانبها از جنس «پیامبران» و قافله سالاری از نسل «خردورزان » بر جای گذاشته است و هفته نکوداشت مقام و منزلت معلّم فرصت مغتنم و ارزشمندی برای پاسداشت این زیبایی و پاکی است .

روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1400 اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان ضمن حضور در مدرسه از زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر  کادر اداری و آموزشی تقدیر و تشکر نمودند . در این مراسم جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) ، سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم آموزشی مؤسسه و سرکار خانم الوندی مدیریت دبیرستان دخترانه دوره اول نیزحضور داشتند . در این مراسم جناب آقای وزین پور از زحمات همکاران و اعضای انجمن تقدیر و تشکر نمودند سپس جناب آقای کنعانی نیز هفته معلم را تبریک گفتند . سپس جناب آقای دکتر صفارشرق همت والای معلمان دلسوز و توانمند را در پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت و ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی و پرورشی ارج نهاده و هفته بزرگداشت مقام معلم  را گرامی داشتند و در پایان هدیه ای را به مدرسه اهدا نمودند و از دانش آموزان منتخب پانزدهمین یادواره کودک و محرم با هدا هدیه تقدیر و تشکر گردید .

ما نیز به نوبه خود از همکاری و همیاری اعضای انجمن که در طول سال تحصیلی نقش آفرین نمودند تقدیر و تشکر می کنیم و از بزل توجه آنان به مقام شامخ معلم بی نهایت سپاسگزاریم .

برگزاری مراسم تقدیر از معلمین پایه پنجم

روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ در عرصه ی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند .

روز شنبه 25 اردیبهشت ماه 1400 جمعی از اولیا و دانش آموزان پایه پنجم 3  به نمایندگی از طرف سایر اولیا و دانش آموزان ضمن حضور درمحل سالن اجتماعات  مدرسه  با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم گرامیداشت از معلمین پایه پنجم را برگزار کردند . این مراسم با دعوت قبلی از آموزگاران ، کادر اداری برگزار گردید دانش آموز ان با خواندن دکلمه ای زیبا در وصف معلم از زحمات معلمانشان قدردانی نمود وجناب آقای وزین پور از دانش آموزان و همکاران قدردانی نمودند و در پایان نیز اولیا پایه پنجم با اهداء هدایا به معلمان عزیز از زحمات آنها تشکرنمودند .

تدریس درس بعد از جشن در کلاس خانم طاهری

روز شنبه 25 اردیبهشت ماه 1400 خانم طاهری آموزگار پایه دوم در زنگ علوم  درس ” بعد از جشن ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با جمع آوری باقی مانده مواد غذایی ، با پاکیزگی کلاس و محل زندگی خود  ، با چگونگی جمع آوری و جدا سازی و نگه داری مواد خوراکی بعد از جشن آشنا شدند . دانش آموز راه هایی برای جمع آوری و جداسازی مواد باقی مانده از جشن و پاکیزگی ارائه دهد. دانش آموزان با پاکیزگی و دور نریختن مواد غذایی آشنا شدند . بعد از هر مراسمی اشیایی باقی می‌ماند که یا باید دور ریخته شوند و یا می‌توان از آن‌ها دوباره استفاده کرد. باید یادمان باشد که قبل از دور ریختن زباله‌ها آن‌ها را جدا کنیم. استفاده مجدد از برخی اشیای دور ریختنی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

کسب رتبه برتر شهرستان درجشنواره جابر بن حیان

حمد و سپاس خداوند منان را که برگ زرین  دیگر به دفتر افتخارات دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین ( علیه السلام) توسط همکار ارجمند سرکار خانم نجاتی با کسب رتبه برتر در شهرستان و راهیابی به استان در جشنواره جابر بن حیان در محور مقاله نویسی به ثمر نشست . خداراشکر که چندین سال است این طرح جهت کمک به تحقق اهداف علوم تجربی و تقویت مهارت های زندگی ، شناسایی و تقویت استعداد یابی و ایجاد مناسب برای کار آفرینی و تقویت کار گروهی و مشارکت در بین دانش آموزان اجرا و در سال های اخیربین همکاران در قسمت مقاله نویسی اجرا می شود که بحمدالله همکاران در این محور کسب رتبه نمودند که این موفقیت را به همکاران بویژه سرکار خانم نجاتی تبریک عرض نموده و از تلاش ها و زحمات نامبرده تقدیر و تشکر می گردد و از خداوند سبحان صحت و سلامت آرزومندیم .

اهدا لوح تقدیر شرکت کنندگان در پانزدهمین یادواره کودک و محرم

يكی از صفات دانش آموزان نياز آنان به قهرمان و الگوی بيرونی است كه می‌توان با شناساندن امام حسين(علیه السلام) و واقعه عاشورا به آنان اين الگوی بيرونی را برای كودكان فراهم كرد. يادواره كودك و محرم با هدف آشنايی كودكان با فرهنگ ايثار و شهادت، تعميق حادثه عاشورا، آشنايی دانش‌آموزان با امام حسين(علیه السلام) و همچنين بصيرت افزايی و مقابله با جنگ نرم دشمن برگزار شده است. پانزدهمین يادواره كودك و محرم در سه بخش دل‌نوشته، نقاشی و شعر و مداحی در مدرسه برای دانش‌آموزان برگزار شده است . روزیکشنبه 26 اردیبهشت ماه 1400 دانش آموزانی که در این یادواره شرکت کردند ، ضمن حضور در مدرسه لوح تقدیر خود را دریافت نمودند .

برترین های آزمون احکام در سطح شهرستان

جوان و نوجوان چشمه جوشان نیرو و استعداد است .

                                                                                                                                                            مقام معظم رهبری

 

آموزش احکام برای دانش‌آموزان ضروری است که به همین منظور آموزگاران پایه‌ها، ائمه جماعات مدارس و والدین موظف شده‌اند آن را برای دانش‌آموزان آموزش دهند.

روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه 1400 نتایج مسابقات احکام دانش آموزان در سطح شهرستان اعلام گردید .  هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای دانش دینی، آموزش عملی احکام می باشد .

دانش آموزان عزیز اینک که با تلاش خود در راه رسیدن به اهداف خود کوشا و پر توان عمل نمودید ، بسیار خرسندیم . این موفقیت را به شما و خانواده محترم  تبریک عرض می نماییم و آینده ای سرشار از توفیق و دستاوردهای بزرگتر از خداوند متعال خواستاریم .

نتایج به شرح ذیل اعلام می گردد :

پایه پنجم

آقای امیر پارسا عارفی   –   آقای عارف محمد زاده   – آقای امیرحسین قرائی

پایه ششم

آقای طاها قربان زاده  –    آقای محمد صدرا مرادزاده   –   آقای امیرعلی صفار نیا –  محمد فاضل سنجری

برگزاری جشن الفبا کلاس اولی ها به صورت مجازی در کلاس خانم خضری

در صندوقچه خاطرات زندگی هر کسی کلاس اول مانند الماسی گرانبها می درخشد،چرا که در این سال الفبای دوست داشتن را می آموزه ها قلم مهر آشنا می شود.

همیشه با آخرین روزهای سال تحصیلی، یکی از جشنهای به یاد ماندنی مدرسه برگزار می شود. با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، امسال جشن الفبا دانش اموزان کلاس خانم خضری در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 1400 در فضای مجازی بسیار باشکوه وخاطره انگیز برگزارشد .

هدف از برگزاری این جشن آموزش زبان شکر گفتن خداوند در اهدا نعمت های بی شمارش به انسان ازجمله نعمت علم و دانش با قدردانی از زحمات معلمان سختکوش و حک شدن بهترین خاطره دوران تحصیل در ذهن دانش آموزان است . در این جشن شاد و به یاد ماندنی دانش آموزان برای معلما و اولیا خود دلنوشته هایی در راستای سپاس از خداوند و لطف و عشق درونی آنان نسبت به معلم و والدین خود تهیه و آن را به معلم و والدین اهدا کردند و اولین سال توانایی خواندن و نوشتن خود را جشن گرفتند .

این جشن با قرائت قرآن آغاز شد و شامل برنامه های متنوعی از قبیل سرود فارسی ، نمایش ، متن خوانی و …. بود.

برگزاری جشن الفبا پایه اول کلاس خانم مصطفوی به صورت مجازی

آمده ایم تا با مهر پیوند دهیم ، دلهای کوچک این فرشته ها را نوازشی دهیم صورت پاک این نعمت های بزرگ خلقت را ،و عاشقانه قدم هایی برداریم که شاید راهی پیدا کنیم برای زیبا زیستن این این غنچه های جاودانه .

جشن الفبای دانش آموزان پایه اول دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام)  کلاس خانم مصطفوی به شکرانه ی یادگیری الفبا و در هنگامه ی پایان سال تحصیلی در روز چهارشنبه  29 اردیبهشت ماه 1400 به صورت مجازی برگزار گردید . قرائت قرآن توسط دانش آموزان،  دکلمه قرآنی ، سرود قرآنی ، دکلمه و…..از جمله برنامه های اجرای این جشن مجازی بود .

دانش آموزان برای معلم و اولیا خود دلنوشته هایی در راستای سپاس از خداوند و لطف و عشق درونی آنان نسبت به معلم و والدین خود تهیه و آن را به معلم و والدین اهدا کردند و اولین سال توانایی خواندن و نوشتن خود را جشن گرفتند .

اعلام برترین های المپیاد علوم پایه پنجم و پایه ششم

پيروز کسي است که با زيبايي اميد، آينده را بيارايد .

خبر مسرت بخش، همواره دل را شاد ولحظه ها را ماندگار مي سازد، واينک خبر شادمانه موفقيت شما نيز مايه مباهات است .

آري، دستان پرتوان وعزم استوار باردگر حديث پرافتخار پيروزي رامي سرايد وامروز را براي فردايي بهتر وسازنده آماده مي سازد.

دانش آموزان عزیز

بادستهاي مهربان، عزم راسخ و ذهن خلاق در کوچه هاي دل، حديث افتخار را سروديد و موفق به کسب رتبه برتر در آزمون المپیاد علمی علوم شدید . توفيق شما را در کسب درجات عالي ترا از خداوند سبحان خواستاريم.

  اسامی برترین های المپیادعلوم پایه پنجم

    سید امیرمحسن موسوی

    آرش واحد مقدم

    الیاس رضایی

اسامی برترین های المپیادعلوم پایه ششم

    طاها قربان زاده

    آرمین عباسیان

    محمد مهدی نجفعلی زاده


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20