آذر ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

برگزاری جلسه آموزش خانواده

به طور کلی می‌توان گفت که فرزند پروری مجموعه روش‌هایی را در برمی‌گیرد که والدین برای رشد و پرورش کودک خود، آن را به کار می‌برند. قطعا می‌دانید که سبک‌ها و روش‌های گوناگون فرزند پروری می‌تواند بخش مهمی از سلامت روان افراد را شکل دهد. بنابراین جمع متفاوتی از آدم‌ها را می‌بینیم که با خصوصیات رفتاری، اجتماعی و سبک تفکر متفاوت در زندگی عمل می‌کنند. والدین با به‌کارگیری روش‌های متفاوت، در ارضای نیازها، یادگیری، رفتار و عملکرد، طرز تفکر، مواجهه اجتماعی، ارتباطات و به طور کلی تربیت فرزند نقش دارند.روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ جلسه آموزش خانواده با موضوع فرزند پروری در نماز خانه دبستان با حضور اولیا دبستان های پسرانه و دخترانه  امام حسین (علیه السلام)  ساعت ۱۶  برگزار گردید . جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید سپس جناب آقای ثابت جلسه را با موضوع فرزند پروری آغاز نمودند و نکات تربیتی مفیدی ارائه دادند .

حضور دانش آموزان پایه ششم در کانون شهید فاضلی

روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه ششم برای تثبیت آموخته های  خود در درس فناوری ، در کانون شهید فاضلی حضور یافتند تا ضمن مرور آموزش های سرکلاسی ، به طور عملی نیز این آموزش ها را در ذهن تثبیت کنند.

در کانون شهید فاضلی دانش آموزان مطالب بیشتری درباره ابعاد مختلف کامپیوتر در زندگی،نقش ربات ها در زندگی امروز،ربات های پرنده،ربات های پرستار،ربات های مهمان پذیر و همچنین ربات های امداد و نجات در سوانح و بلایای طبیعی بیشتر آشنا شدند و در این رابطه بحث و گفتگو کردند.همچنین تاریخچه تولید کامپیوتر از ابتدا و تغییرات آن به مرور زمان،برای دانش آموزان توضیح داده شد.سپس در رابطه با سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتر،توضیحات کاملتر عنوان شد تا دانش آموزان دو مبحث سخت افزار و نرم افزار را راحت تر از یکدیگر تشخیص دهند.در پایان کلاس دانش آموزان به صورت مستقل سیستم خود را روشن نموده و وارد برنامه شدند و با نرم افزار های مختلف آشنا شدند.

تدریس حروف مقطعه در کلاس قرآن خانم شعبانی

امام صادق (ع) درباره حروف مقطعه «الم» فرمود:

«الم، رمز و اشارتی است میان خدا و حبیب او محمد (صلی الله علیه و آله) خواسته تا کسی جز او بر آن آگاه نگردد. آن را به صورت حروف درآورده تا آن رموز را از چشم اغیار دور نگاه دارد و تنها بر دوست روشن و ظاهر سازد»

حروف مقطعه قرآنی حروفی هستند که در ابتدای بعضی از سوره ها آمده و به صورت رمز می باشند. حروف مقطعه در ۲۹ سوره از ۱۱۴ سوره قرآن آمده است. کل کلمات یا حروف مقطعه ، ۱۴ کلمه (یا حرف مثل ن) می باشد. و در بعضی از سوره ها به صورت تکراری آورده شده است.روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم شعبانی در زنگ قرآن پایه چهارم حروف مقطعه را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان با حروف مقطعه آشنا شدند و آنها را شناختند . طریقه خواندن آنها را فرا گرفتند . سوره هایی که با این حروف آغاز می شود را نام بردند .

اهدا کتاب در هفته کتابخوانی به مدرسه

کتاب یار مهربانی است که ذهن خواب آلوده ی بسیاری از انسان ها را هوشیار می کند و با معرفی جهانی تازه به انسان ، او را برای اوج گرفتن و پرواز کردن آماده می سازد. بدون شک مطالعه کتاب های خوب و مفید، در افزایش بینش و آگاهی، و رشد فکری و اخلاقی افراد تاثیر فراوانی خواهد داشت .برای اینکه بتوانیم دیگران را هم در کسب معلومات و افزایش آگاهی به وسیله کتاب خواندن سهیم کنیم، به آنها می توان کتاب اهدا نمود و گام بزرگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تشویق و ترغیب افراد به این عادت پسندیده برداشت .کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و تلاش برای آشنایی آنان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جهت تربیت نسلی آینده ساز مهم و ضروری است . در همین راستا روز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از طرف ارشاد به مدرسه کتاب های مختلف برای دانش آموزان و همکاران اهدا گردید .

خواندن دعای عهد در صبحگاه

اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ

خواندن دعای عهد وتجدید عهد با امام زمان آثار ارزشمندی دارد. خواندن این دعا موجب توجه خاص امام زمان نسبت به بنده می شود. علاوه بر این به گفته علامه مجلسی هرکس دعای عهد را چهل صبح بخواند از یاران امام زمان خواهد شد.

روز چهارشنبه ۲  آذر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان با حضور در نماز خانه قبل از ورود به کلاس دعای عهد را قرائت می کنند  این مراسم به همت هیئت دانش آموزی اخلاص برگزار گردید . از اهداف خواندن این دعا به صورت دسته جمعی این است که هم ثواب می باشد هم دعا حفظ می شود ، همچنین به مهدویت توجه می شود وهم سببی برای تعجیل در ظهور می باشد .

فضاسازی به مناسبت هفته بسیج

بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌ به‌ کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند و آن را می‌توان به حق مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید.  مقام معظم رهبری (دام ظله)

بسیج درخت پرثمری است که ایثار، اخلاص و مقاومت را در فضای انسانیت به بار می‌نشاند. در بوستان بسیج دلاورانی گمنام پرورش یافته‏ اند که با رشادت خالصانه عروج به سوی عرش، قدس و ملکوت را برگزیده‌اند .بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است.

فضای مدرسه باید به تناسب مناسبت های مهم ملی و مذهبی رنگ و بوی خاصی به خود بگیرد و به همین جهت  به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج روز  چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ فضای دبستان به همت خانم مصطفوی مربی محترم پرورشی فضا سازی شد . در محیا کردن و برپایی این فضا  از نمادهای هشت سال دفاع مقدس همچنین بنر نوشته از سخنان رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای، عکس شهدا، وصیت نامه شهدای گرانقدر و ……. استفاده گردید.هفته بسیج را به همه  به ویژه دانش آموزان عزیز بسیجی  تبریک وتهنیت عرض می کنیم .

حفظ سوره « ماعون » در پایه پنجم کلاس خانم شعبانی

عزيزان من قرآن، ضامن سعادت ماست؛ قرآن، ضامن بقاى جمهورى اسلامى و همه چيز ماست. خوشا به حال ملت ما اگر قرآن و عترت را با هم داشته باشند؛  اين دو از هم جدا شدنى نيستند….. ونماز برترين چيزى است كه می ‏تواند همه ‏ى افراد جامعه‏ ى مسلمان را به تهذيب اخلاقى و تعالى روحى و معنوى برساند .

مقام معظم رهبری (مدظله العالي)

توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهمیت توجه به این راهبرد را گوشزد کند. دستیابی به این هدف نیازمند همت و اراده ملی و ایجاد نهضت ملی است. این طرح در سه مرحله اجرا می شود که مرحله اول آن در سطح مدرسه می باشد . روز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱خانم شعبانی معلم قرآن پایه پنجم حفظ سوره ی ماعون را در راستای اجرای طرح ملی حفظ جزء ۳۰ به پایان رساندند .

نصب پیام های قرآنی در زنگ قرآن پایه چهارم خانم شعبانی

پيامبراسلام(ص) فرمودند:

همه ي موجودات عالم حتّي ماهي در دريا،براي كسي كه قرآن را ياد مي دهد و كسي كه قرآن را ياد مي گيرد،از خدا طلب آمرزش مي كند.

با توجه به اهمیت عمل به قرآن کریم و استفاده از آیه های کاربردی خانم شعبانی معلم قرآن پایه چهارم در روز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ پیام های قرآنی مربوط به درس ها را در کلاس نصب نمودند و در هنگام حضور معلم و معاونین و مربیان در کلاس این آیات و ترجمه آن را بیان می کنند تا در رفتار و کردار دانش آموزان نهادینه گردند و این آیات را دانش آموزان حفظ نمودند و از آن استفاده کردند. از جمله اهداف بیان داستان ها در قرآن تفکر ، عبرت گرفتن ، جلوگیری از انحراف ها ، آگاه کردن دانش آموزان از  سنت ها و…… می باشد .

زنگ مهارت های زندگی و آموزش بستن لقمه صبحانه

دانش آموزان عزیز کلاس اول در زنگ مهارت های زندگی در روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ درست کردن ساندویچ را به صورت عینی تمرین کردند . از آنجایی که درست کردن لقمه یک تمرین مؤثر در دست ورزی است و باعث تقویت ماهیچه های ریز دست می شود توصیه می کنیم درست کردن لقمه ی مدرسه را گاهی به دانش آموزان سپرده شود . درست کردن لقمه ی مدرسه جزو کارهایی‌ است که بچه ها باید کم کم یادبگیرند خودشان درست کنندعلاوه بر این که به استقلال بچه ها کمک می کنیم این یک تمرین دست ورزی نیز می باشد . دانش آموزان عزیز با کاغذ  نحوه درست کردن ساندویچ را تمرین کردند . شایسته است در منزل دانش آموزان به این امر تشویق و همراهی شوند

آموزش جهت های جغرافیایی در پایه چهارم خانم وزین پور

اگر در یک صبح آفتابی در حیاط مدرسه یا خانه طوری بایستیم که دست راست ما به طرف خورشید (مشرق) باشد و دست چپ ما به طرف مغرب ، روبروی ما شمال و پشت سرمان جنوب است . زمینی که ما روی آن زندگی می کنیم و شهرها و کشورها روی آن قرار دارند کره ی بسیار بزرگی است که به آن کره زمین می گویند .

روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور معلم پایه چهارم درس ششم اجتماعی جهت های جغرافیایی را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان با رفتن به حیاط مدرسه با استفاده از طلوع و غروب آفتاب جهت های اصلی را  با طرز صحیح ایستادن تعیین نمودند . جهت های اصلی و فرعی را روی نقشه و نیز در فضای واقعی نشان دادند . سپس با قطب نما نیز آشنا شدند و جهت شمال و جنوب را آموزش دادند و چند مورد کاربرد قطب نما را در فعالیت های مختلف زندگی نام بردند .

تدریس درس ” گرما و ماده ” در کلاس خانم علیخو

روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم علیخو معلم پایه چهارم درس علوم مبحث ” گرما و ماده ” را تدریس نمودند . در این آموزش دانش آموزان با مفهوم گرما ، اینکه گرما منتقل می شود و علت انتقال گرما آشنا شدند .وسایل اندازه گیری گرما را شناختند . مواد رسانا و نارسانا را شناختند و چند ماده رسانا و چند ماده نارسانا را نام بردند و از بین چند ماده، رسانا و نارسانا بودن را تشخیص دادند . بعد از آن دانش آموزان فهمیدند برای اندازه گیری دما از وسیله ای به اسم دما سنج استفاده می شود و انواع دما سنج ها را نیز شناختند . دانش آموزان مهارت استفاده از دماسنج را نیز پیدا کردند و با آن آشنا شدند .

تدریس درس اندازه گیری مواد در کلاس خانم گل بخشی

ترازو یکی از وسیله های مهم در زندگی ما است که برای اندازه گیری جرم مواد مختلف استفاده می شود، با این حال معمولا گفته می شود وزن را با ترازو اندازه می گیرند که اگرچه اشتباه است اما در میان مردم این گونه رواج پیدا کرده است.برای استفاده از ترازوهای معمولی آن چیزی که می خواهیم وزن کنیم را در یک کفه ترازو قرار می دهیم و سنگ های وزنه را در کفه دیگر می گذاریم، هر کفه ای که پایین تر باشد آن طرف سنگین تر است و ما آن قدر سنگ می گذاریم و سنگ ها را جا به جا می کنیم تا تعادل بین آن ها ایجاد شود، یعنی هر دو کفه ترازو در یک سطح قرار بگیرند، در این زمان وزن درست کالای ما مشخص شده است.

روز سه شنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۱ خانم گل بخشی معلم پایه سوم درس ” اندازه گیری مواد ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با طریقه ی اندازه گیری مواد ، جرم و حجم آشنا شدند . جرم جامدات را شناختند . با حجم مایعات آشنا شدند . با گرم و کیلوگرم به عنوان واحد اندازه گیری جرم جامدات آشنا شدند . لیتر را به عنوان واحد اندازه گیری مایعات شناختند . با وسیله های اندازه گیری جرم جامدات و اندازه گیری حجم مایعات آشنا شدند .در این زنگ دانش آموزان با خود ترازوهایی که از قبل ساخته بودند به کلاس درس آوردند و با حضور در آزمایشگاه با ترازوهای مختلف آشنا شدند .

حفظ سوره ماعون در پایه ششم کلاس خانم شعبانی

سفارش‌ها و توصيه‌هاي پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) درباره قرآن و ويژگي‌هاي منحصر به فرد قرآن باعث شد تا قرآن در سراسر زندگي مردم راه يابد، به ويژه اينكه مسلمانان در عصر پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) كتابي غير از قرآن نداشتند و قرائت و حفظ و تعليم اختصاص به آن داشت.

قرآن کریم، کتابی است آسمانی که توفیق حفظ آن، شامل حال هر کسی بشود برکات فراوانی را روانه زندگی دنیوی و اخروی او می کند و در روایات متعدد نیز بر حفظ قرآن و آثار این عمل نیک تأکید شده به طوری که پیامبر گرامی اسلام فرموده اند: بی نیازترین مردم حافظان قرآن هستند؛ همان کسانی که خداوند متعال قرآن را در وجودشان جای داده است . به منظور اهمیت خواندن و حفظ قرآن خانم شعبانی معلم قرآن پایه ششم در زوز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ در زنگ قرآن حفظ سوره ” ماعون ” را با دانش آموزان  تمرین نمودند .

تدریس درس علوم کلاس خانم مختاری فر

روزسه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم مختاری فر معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ” زندگی ما در گردش زمین ” را تدریس نمودند . بعد از تدریس دانش آموزان با فرفره هایی که ساخته بودند به حیاط مدرسه رفتند . فرفره را در مسیر باد قرار دادند تا بفهمند شدت وزش باد چقدر است . هر گاه فرفره تند می‌چرخد متوجه شدند که شدت وزش باد زیاد است و هر گاه فرفره آرام بچرخد شدت وزش باد کم است .

اهم نکات بیات شده در این درس به شرح ذیل می باشد:

  •         چرخش زمین به دور خورشید به مدت یک‌سال یا ۳۶۵ روز طول می‌کشد که باعث به‌وجود آمدن چهار فصل (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) می‌شود.
  •         در تابستان تابش خورشید راست است، در نتیجه هوا گرم می‌شود.
  •         در زمستان تابش خورشید مایل است، در نتیجه هوا سرد می‌شود.
  •         باد: وقتی هوا گرم می‌شود بالا می‌رود و هوای سرد جای آن را می‌گیرد، از این جابه‌جایی باد به‌ وجود می ‌آید.
  •         بادنما:جهت وزش باد را به ‌وسیله ‌ی بادنما تشخیص می‌دهند.
  •         بادسنج: سرعت باد را با بادسنج اندازه می‌گیرند.
  •         استفاده‌های انسان از باد:
  •         حرکت قایق‌ها و کشتی‌های بادبانی برای حمل و نقل
  •         چرخاندن چرخ آسیاب‌های عادی برای آرد کردن گندم.
  •         برای خشک کردن لباس‌ها.
  •         تولید برق.

آموزش حفظ سوره عصر

إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ

هنگامی که یاری خدا و پیروزی فرا رسد .

روز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم شعبانی در زنگ قرآن پایه اول حفظ سوره عصر را با دانش آموزان تمرین نمودند . در این زنگ با استفاده از بازی این سوره را به دانش آموزان آموزش دادند . ابتدا معلم سوره را برای دانش آموزان خواندند سپس دانش آموزانی که این سوره را حفظ بودند سوره را برای دوستانشان خواندند . سپس معلم در مورد معنی سوره برای دانش آموزان صحبت نمودند .سوره عصر، یکصد و سومین سوره قرآن کریم می باشد و در مکه نازل شده است. خداوند در نخستین آیه این سوره به «عصر» قسم یاد کرده است، و به همین دلیل هم «عصر» نامیده شده است.

معرفی کاندیداهای شورای دانش آموزی

شورای دانش آموزی به عنوان بازوی مشورتی مدارس و دارایی ارزشمندی برای آن‌ها است. مسئولان مدارس اگر توجه کافی به چنین تشکل‌هایی داشته باشند، می‌توانند با هم‌افزایی مثبت بین دانش آموزان و کارکنان، در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده مدارس گام بردارند. از سوی دیگر، هر یک از دانش آموزان توانایی‌های بالقوه‌ای دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرآیند آموزش و پرورش می‌توان بسترهای لازم برای ورود آنان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی آینده را فراهم کرد.

روز شنبه  ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کاندید در انتخابات بیست و پنجمین شورای دانش آموزی در جمع دانش آموزان خود را معرفی نمودند و از اهداف و برنامه های خود صحبت نمودند .  انتخابات شورای دانش آموزی در روز یکشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد .

آموزش وضو در کلاس خانم طاهری

نماز بهترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود، همان ‌طور که اگر انسان شبانه‌ روزی پنج نوبت در نهر آبی شست‌ وشو کند، آلودگی در بدنش نمی‌ماند، نمازهای پنج‌گانه هم انسان را از گناهان پاک می‌کند و سزاوار است که انسان نماز را در اوّل وقت بخواند و کسی که نماز را پست و سبک شمارد مانند کسی است که نماز نمی‌خواند.

روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ هدیه ها آموزش وضو را تدریس نمودند . دانش آموزان با حضور در حیاط مدرسه با آموزش هایی که آقای علیخو مدیریت دبستان به صورت عملی به دانش آموزان دادند طریقه ی وضو گرفتن را آموزش دیدند .دانش آموزان بخش های مختلف وضو را به ترتیب نام بردند و درک کردند باید مراحل وضو را به ترتیب انجام دهند .

تقدیر از برترین های مسابقه درس هایی از قرآن

خداوند متعال در قرآن كريم می‌فرمايد كه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»، يعنی «قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى‌‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى‏كنند مژده مى‌‏دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود» بر اساس اين آيه شريفه هدايت هر جامعه‌ای جهت گسترش همه ابعاد به روش‌های ترويج فرهنگ قرآنی در آن جامعه بستگی دارد . در همین راستا دانش آموزان عزیز پایه ششم در مسابقه درس هایی از قرآن شرکت نمودند . در روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ به دانش آموزانی که در این مسابقات در سطح مدرسه رتبه بالاتری را کسب نمودند هدیه ای اهدا گردید .مسابقات درس‌هايی از قرآن با هدف ترويج مفاهيم و ارزش‌های قرآنی كه بتواند در عرصه‌های مختلف زندگی ويژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان طراحی شده است .

نقاشی با اشکال هندسی در زنگ هنر خانم یعقوب زاده

نقاشی کردن در واقع مجسم کردن و به تصویر کشیدن رویاها و تخیلات و احساسات و حالات درونی کودک است. این نقاشی ها در برگیرنده فواید بسیاری است هرچند اکثر والدین به نقاشی های کودک شان به چشم خط خطی کردن های ساده و یا آثاری برای تکمیل کلکسیون یادگاری های کودکی می نگرند. بسیاری از روانشناسان  و مشاوران کودک با تحلیل همین نقاشی ها می توانند گره از مشکلات روحی کودکان باز کنند.

روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه پنجم از دانش اموزان خواستند با بیضی نقاشی بکشند .نقاشی با اشکال هندسی در عین سادگی بسیار زیبا هستند و می‌توانند دانش آموزان را وارد دنیای هندسی کنند و موجب پرورش خلاقیت آنها شوند مخصوصاً نقاشی با دایره و بیضی که یکی از پر کاربردترین اشکال هندسی می‌باشد این نوع فعالیت تلفیقی از هنر و ریاضی است .

اجرای نمایش«برزگر و بلدرچین » در کلاس سوم خانم احمدی

روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی در زنگ فارسی درس ” بلدرچین و برزگر ” را تدریس نمودند . دانش آموزان به حیاط مدرسه رفتند و با آوردن وسایل مورد نیاز مثل  نقاب نمایش برزگر و بلدرچین را اجرا نمودند . این نمایش با هدف آشنایی دانش آموزان با واژه ی « خوداتکایی » و همچنین تقویت حس آینده نگری و نیک اندیشی، مشارکت گروهی و ایجاد شور و اشتیاق در دانش آموزان ، در کلاس اجرا شد و بعد از اجرای نمایش در مورد راه های افزایش اعتماد به نفس ، استعداد هایی که خداوند به ما عطا فرموده است ، قبول کردن مسئولیت کارهایمان و…. صحبت شد .

آموزش مراحل وضو در کلاس خانم مختاری فر

صدای مؤذن بلند می شود : الله اکبر…..الله اکبر…..

هنگام نماز است . می خواهم با خدای مهربان حرف بزنم . باید خود را آماده کنم .

روز دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم مختاری فر در زنگ هدیه های آسمان وضو را به دانش آموزان با کمک آقای رجبی مربی پرورشی دبستان ، آموزش دادند . دانش آموزان با مراحل وضو نیت کردن ، شستن کامل صورت ، شستن دست راست از آرنج تا پایین ، شستن دست چپ ، کشیدن مسح سر ، کشیدن مسح پا راست با دست راست و کشیدن مسح پای چپ با دست چپ آشنا شدند . همچنین برای کارهایی که باید وضو بگیریم نیز آشنا شدند و فهمیدند برای نماز خواندن و قرآن خواندن باید وضو بگیریم .

برگزاری اولین آزمون تبار ( پایه سوم و چهارم)

روز  دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱ ، دومین مرحله آزمون های علمی تبار در دبستان پسرانه امام حسین(علیه‌السلام) برگزار گردید.

دانش آموزان پایه سوم ساعت ۹:۳۰ به ۳۰ سوال از دروس فارسی ، ریاضی و  علوم    در مدت زمان ۴۵ دقیقه و دانش آموزان پایه چهارم به ۴۰ سوال از دروس فارسی ، ریاضی و  علوم ، مطالعات اجتماعی و قرآن و هدیه های آسمان   در مدت زمان ۴۵ دقیقه پاسخ دادند  و در فضایی آرام به رقابتی سالم با دیگر دوستان خود پرداختند . برگزاری این آزمون توانایی مقایسه رشد و عملکرد دانش آموز را به آموزگاران و مسئولین آموزشگاه می دهد و در طول سال نقاط ضعف و قوت دانش آموزان تا مقدار زیادی با این آزمون ها مشخص می گردد و از اهداف این آزمون تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان می باشد .

برگزاری اولین آزمون تبار ( پایه پنجم و ششم)

روز  سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ ، دومین مرحله آزمون های علمی تبار ویژه دانش آموزان پایه پنجم و ششم در دبستان پسرانه امام حسین(علیه‌السلام) برگزار گردید. برگزاری این آزمون توانایی مقایسه رشد و عملکرد دانش آموز را به آموزگاران و مسئولین آموزشگاه می دهد و در طول سال نقاط ضعف و قوت دانش آموزان تا مقدار زیادی با این آزمون ها مشخص می گردد . دانش آموزان پایه سوم ساعت ۱۰:۳۰ دانش آموزان به ۴۵ سوال تستی از دروس (فارسی- ریاضی – علوم – قرآن – هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی) پاسخ دادند.  و در فضایی آرام به رقابتی سالم با دیگر دوستان خود پرداختند . مدیریت محترم جناب آقای علیخو  با حضور در کلاس ها بر روند برگزاری آزمون نظارت داشتند.

آمادگی برای اجرای بیست و چهارمین مانورسراسری زلزله

اهداف اهداف مانور زلزله و ایمنی عبارتند از: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی؛ ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله؛ افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی  می باشد .

بیست وچهارمین مانور زلزله و ایمنی در روز سه شنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۱ با پخش آژیر زلزله به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این مانور همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله اجرا می‌شود . روز سه شنبه ۸آذر ماه ۱۴۰۱ قبل از برگزاری مانور زلزله دانش آموزان در حیاط مدرسه حاضر شدند و جهت آمادگی برای اجرای مانور زلزله دانش آموزان آماده شدند و آقای عصاران معاون محترم دبستان نکات مهمی در این باره برای دانش آموزان بیان نمودند و روش کار با کپسول های آتش نشانی را آموزش داده شد .

برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی

زلزله یکی از بلایای طبیعی است که بشر همیشه با آن درگیر بوده و آسیب ها و زیان های بسیار زیادی به بار آورده است به منظور جلوگیری از این آسیب ها و کم کردن خسارات و ویرانی ها، تمامی کشورها مقدماتی را فراهم می نمایند تا حین وقوع این حادثه آمادگی کافی داشته باشند. بدین منظور در مدارس هر ساله مانور زلزله برگزار می شود.روز سه شنبه مورخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور با پخش آژیری تحت عنوان  زنگ ایمنی در برابر زلزله در مدارسه  برگزار شد .

دانش آموزان و کارکنان مدرسه و در هر کلاس طبق آموزش های داده شده ، واکنش صحیح در زمان وقوع زلزله را به نمایش گزاردند . این مانور جهت ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و کارکنان برگزار می گردد . اعضای محترم هلال احمر عملیات امداد و نجات مجروحان فرضی را نیز انجام دادند و اینگونه دانش آموزان  برای مقابله با حوادث غیرمترقبه مانند آگاهی کسب نمودند.

تدریس درس چرخش آب در طبیعت در کلاس خانم احمدی

چرخه آب یک فرایند بسیار مهم است زیرا امکان دسترسی به آب برای همه موجودات زنده را فراهم می کند و الگوهای آب و هوا را در سیاره ما تنظیم می کند. اگر آب به طور طبیعی خودش را بازیافت نمی کرد سفره های آب پاک ما خالی شده و حیات بر روی زمین از بین می رفت.

چرخه آب اغلب به عنوان یک چرخه ساده از تبخیر ، تراکم و بارش نشان داده می شود. اگرچه این چرخه می تواند یک مدل آموزشی مفید باشد ولی در واقعیت بسیار پیچیده تر است. مسیرها و تأثیرات آب از طریق اکوسیستم های زمین بسیار پیچیده است و کاملاً قابل درک نیست. درک چرخه آب در مقیاس جهانی توانایی ما در پیش بینی آب و هوا ، منابع آب و سلامت اکوسیستم را بهبود می بخشد.

روز سه شنبه ۸  آذر ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی معلم پایه سوم در زنگ علوم درس ” چرخش آب در طبیعت ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با چرخه ی آب در طبیعت آشنا شدند .  بعد از هوا ، آب مهم ترین نیاز موجودات زنده می باشد . در هر جا که آب باشد ، گیاه ، انسان و حیوانات زیادی هم در آنجا زندگی می کنند . در واقع هر جا آب باشد آبادانی هم هست . نکات ذکر شده از جمله نکاتی بود که دانش آموزان در این درس فرا گرفتند  .

انجام آزمایشات علوم پایه دوم

روز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم مختاری فر در زنگ علوم  درس ” صدا چگونه تولید می شود ؟ ” را تدریس نمودند . دانش آموزان در این درس با علت به وجود آمدن صدا ، چگونگی تشکیل صدا و چگونگی تولید صدا آشنا شدند . به اهمیت صدا در اطراف خود پی بردند و وسایلی که در اطرافشان صدا تولید می کنند نام بردند . در ادامه آزمایشات مربوط به درس را انجام دادند .

وسایل مورد نیاز برای این آزمایش ۲عدد بطری ، یک عدد کش و مداد بود  .در اولین آزمایش یک کش حلقه ای را به دور یک کتاب انداخته و دو مداد زیر آن قرار دادند . فاصله مدادها را دور و نزدیک کردند و نتیجه گرفتند وقتی مدادها را از هم دورتر می کنیم ، صدا کلفت تر و وقتی فاصله مدادها کم می‌شود صدا نازکتر می شود. در دومین آزمایش یک بطری باریک و خالی را مقابل دهان خود قرار دادند و درون آن فوت کردند سپس نصف بطری را از آب پر کرده و درون آن فوت نمودند . دانش آموزان مشاهده نمودند وقتی بطری خالی است صدا کلفت می شود و وقتی بطری را تا نیمه آب می کنیم صدا نازک تر می شود.

تدریس مبحث کسرها در کلاس خانم احمدی

آموزش کسر یکی از مباحث پایه ای ریاضی است که در تمام مقطع دبستان مورد بررسی قرار می گیرد، لذا یادگیری کامل آن بسیار حائز اهمیت می باشد. شروع جدی مبحث کسر پایه سوم ابتدایی می باشد. یکی از اساسی ترین مفاهیم کسر در سوم ابتدایی آموزش مقایسه کسرها و تساوی کسرها می باشد. روز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم  احمدی معلم پایه سوم مبحث کسرها ، تساوی کسرها و مقایسه کسرها را تدریس نمودند . نشان دادن کسرها با محور و اشکال را نیز بیان کردند . رسم شکل کسر بسیار ساده است و به اینصورت می باشد که به تعداد عدد مخرج آن را به واحدهای مساوی تقسیم نموده سپس به تعداد عدد صورت واحدها رنگ می کنید.   سپس دانش آموزان تمرینات را در دفتر خود حل نمودند .

برگزاری بیست و پنجمین انتخابات شورای دانش آموزی

یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان  یعنی آماده کردن آنان به رأی، شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، همکاری با سایر افراد جامعه است. یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها و شورا های متشکل از همسالان در مدارس است.یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان  یعنی آماده کردن آنان به رای، شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهره برداری صحیح از آن و احترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است. یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها و شورا های متشکل از همسالان در مدارس است.

روز چهارشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۱ بیست و پنجمین انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه ساعت ۱۰ صبح برگزار گردید . دانش آموزان دوره دوم پای صندوق های رأی آمدند و افراد مورد نظر که از قبل درباره ی آنها شناخت پیدا کرده بودند انتخاب نمودند و سهم خود را در پیشبرد اهداف شان ادا کردند و نام کاندیدای منتخب خود را نوشته و در صندوق مخصوصی که به منظور جمع آوری آرا تهیه شده بود قرار دادند ، تا اعضای منتخب شورا درسال تحصیلی جاری بتوانند در رابطه با توسعه و بهبود فعالیتهای گروهی وتبادل تجربیات ، مدرسه را یاری نمایند .پس از شمارش آرا نتایج اعلام خواهد شد .

تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار

با عشقی از جنس ایثار در حال عبادت است، لباس سپید زیبایی بر تن دارد و همانند فرشتگان بال و پر می زند، گویا ایستاده سجده می کند بر بالین بیماری که در بستر است.

شنیده بودم فرشتگان نزد خدا در آسمان اند، اما فرشتگانی هستند که آسمانی اند و در زمین اند آنها پرستارند. خداوند عده ای از فرشتگانش را برای عبادت و خدمت به بندگانش به زمین فرود اورد تا سرچشمه ای از محبت را به زمینیان هدیه کنند، بی شک آن فرشتگان پرستارانند.

خداوند در ستایش بنده هایش فرموده است: آن که انسانی را نجات دهد گویی تمام بشریت را نجات داده است و چه ارزشی بالاتر از اینکه یک نفره بتوانی تمام بشریت را نجات دهی.

در خجسته روز میلاد بانوی کربلا پرستار دل‌های زخم دیده خرابه‌های شام و در فرخنده روز گرامیداشت مقام پرستار یاد همه پرستاران صحنه جهاد و نبرد را گرامی می‌داریم . روز چهارشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۱ روز پرستار می باشد . این روز را به تمام پرستاران عزیز تبریک عرض می کنیم .

آشنایی دانش آموزان با هرم غذایی

تغذیه صحیح و سالم نه تنها بر روی رشد جسمی بلكه موجب افزایش یادگیری و رشد تحصیلی دانش آموزان شده و در نهایت در تسریع روند توسعه و بهره وری ملی نقش بسزایی را ایفا می كند.

روز شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم زنگنه مربی محترم بهداشت با حضور در کلاس های درس در مورد هرم مواد غذایی ، روش درست تغذیه و استفاده درست از مواد غذایی نکاتی بیان نمودند و در مورد اضافه وزن و مشکلات آن با دانش آموزان صحبت نمودند . خاطر نشان کردند دانش‌آموزان در طول ایام تحصیل باید از غذاهایی استفاده کنند که علاوه بر افزایش قدرت یادگیری، انرژی کافی داشته و ضرر نداشته باشد.

زنگ فارسی و اجرای نمایش « چوپان درستکار » در کلاس خانم طاهری

روز شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ فارسی درس ” چوپان درستکار ” را تدریس نمودند .

این داستان درباره یک چوپان درستکار است که برای یک مرد کار میکرد؛ اما متاسفانه این مرد برخلاف چوپان اصلا آدم درستکاری نبود چراکه آب را داخل شیر گوسفندان می ریخت و به مردم می فروخت؛ و هر چقدر هم چوپان او را نصیحت می کرد توجهی نمی کرد و به کار نادرست خود ادامه می داد.تا اینکه یک روز سیل همه گوسفندان او را با آب برد و چوپان به او گفت این سیل از قطرات آبی است که داخل شیرها می کردی و به مردم می فروختی به جای شیر .در این درس دانش آموزان با آوردن وسایل نمایش این درس را اجرا نمودند . آنها با راستگویی و درستکاری آشنا شدند ، ضرب المثل « قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود» را فرا گرفتند . مفهموم درستکاری را آموزش دیدند و فهمیدند باید منتظر عواقبکارهای خود باشند .

زنگ هنر و آموزش نقاشی

هنر نقاشی و نقاشی کشیدن یکی از در دسترس ترین و جذاب ترین هنرهایی است که هر کسی با کمی ذوق و علاقه و البته تلاش و پشتکار می تواند در آن موفق باشد و صاحب سبک و آثار بسیار چشم گیر و جذابی نیز در آن عرصه گردد. با درس هنر پیش از سایر دروس می توان به ارتقاء قدرت خلاقیت و تخیل فراگیران پرداخت چرا که هنر کوشش زیبایی است و می تواند در کنار دنیای واقعی ، دنیایی خیالی مملو از نقش ها و احساسات بی شائبه خلق کند . روز شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه دوم بین دانش آموزان مسابقه نقاشی برگزار کردند .در این مسابقه دانش آموزان با خلاقیت خود نقشی کشیدند و زنگ شاد و پر مشاطی سپری کردند .

آموزش کامپیوتر در کلاس چهارم خانم نجاتی

كودك خلاق امروز، معلم و مهندس پر توان فردا خواهد بود، كه با طرح ها و ايده هاي نوين خود مي تواند چرخ هاي مملكت را به حركت درآورد. برخورداری از ابزارهای الکترونیکی و فناوری روز دنیا در فرهنگ آموزشی،  یکی از خصوصیات اصلی جوامع پیشرفته می باشد که به دغدغه بسیاری از نهادهای آموزشی و اجتماعی تبدیل شده است. رایانه، لپ تاپ، رایانک ( تبلت)، تلفن‌های هوشمند، لوح‌ها و نرم افزارهای آموزشی و سایر وسایل الکترونیک از جمله ابزارهای نوین آموزشی محسوب می شوند که جایگاه ویژه‌ای در فرایند آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه دبستان پیدا کرده‌اند. در حال حاضر کاربرد رایانه در آموزش ابتدایی بسیار رایج و به یکی از ابزارهای موثر تدریس ابتدایی تبدیل شده است.

بچه‌های امروزی وقتی به ۱۰ سالگی می ‌رسند، باید در یک سطحی کار با برنامه‌های کامپیوتر، وب ‌سایت‌ها و ارتباطات آنلاین را یاد بگیرند چرا که آموزش کامپیوتر به بخش جدایی ‌ناپذیر زندگی امروزی انسان‌ها بدل شده است و آموزش آن برای کودکان یک نیاز اساسی است. روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم نجاتی معلم پایه چهارم آموزش کامپیوتر را به دانش آموزان آموزش دادند و آموزش کامپیوتر را آغاز نمودند .

آشنایی دانش آموزان با شپش

آلودگی به شپش‌ در‌ کل طول سال اتفاق می افتد اما طی سال تحصیلی تعداد موارد آلوده به شپش‌ بیشتر گزارش می شود. علت این امر نیز ارتباط نزدیک تعداد زیادی از دانش آموزان و شیوع شپش در مدارس است. دانش آموزانی که آلوده به شپش‌‌ تشخیص داده می شوند به خانه فرستاده می شوند و به خانواده آن ها نیز اطلاع داده می شود. وظیفه معلمان و مسئولان بهداشتی مدارس، مدیریت مشکلات شپش‌ سر و آگاهی دادن به دانش آموزان برای پیشگیری و کنترل شپش در مدارس است. روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم زنگنه مربی بهداشت با حضوردر کلاس های درس در مورد شپش و راه های انتقال آن ، راه های پیش بینی صحبت نمودند و در بین دانش آموزان پمفلت توزیع نمودند .

زنگ علوم و تدریس « گرما و ماده » کلاس خانم نجاتی

روزشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم نجاتی معلم پایه چهارم درس علوم مبحث ” گرما و ماده ” را تدریس نمودند . در این آموزش دانش آموزان با حضور در آزمایشگاه و انجام آزمایشات  مفهوم گرما ، اینکه گرما منتقل می شود و علت انتقال گرما آشنا شدند . مواد رسانا و نارسانا را شناختند و چند ماده رسانا و چند ماده نارسانا را نام بردند و از بین چند ماده، رسانا و نارسانا بودن را تشخیص دادند . بعد از آن دانش آموزان فهمیدند برای اندازه گیری دما از وسیله ای به اسم دما سنج استفاده می شود و انواع دما سنج ها را نیز شناختند .  دانش آموزان مهارت استفاده از دماسنج را نیز پیدا کردند و با آن آشنا شدند .

اقامه نماز جماعت کلاس چهارم

اهمیت و نقش پایبندی به اقامه نماز در زندگی افراد بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست . در کتاب آسمانی قرآن کریم و همچنین احادیث و روایات زیادی به این نقش پرداخته شده است . اقامه ی نماز جماعت هر روز طبق برنامه ریزی که انجام شده با حضور یک کلاس انجام می شود . روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس چهارم خانم وزین پور در نماز خانه نماز را به صورت جماعت اقامه نمودند . بعد از اقامه ی نماز جماعت به دانش آموز ان برتر نماز و آنهایی که آداب نماز خواندن را به دورستی رعایت کردند ، هدیه ای اهدا ودانش آموزان مورد تشویق قرار گرفتند .

مراسم تجلیل از اولیا پرستار

پرستار، عجب واژه آشنایی است کلمه ای که ناخودآگاه هر شنونده ای را به یاد آرامش و سلامتی و به یاد شخصی می اندازد که درلحظات سختی و ناراحتی، یاری رسان ماست. انسان های بی ادعایی که به معنای واقعی کلمه خالصانه کار می کنند تا بیماران سلامتی خود را بازیابند و حضرت زینب مقام پرستار را در دشت کربلا چنان اعتبار بخشید که امروز، روز پرستار به زاد روز آن بانوی بزرگ،شکوه و عظمت یافته است .

روزیکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ مراسم گرامیداشت روز پرستار در نماز خانه دبستان با حضور جمعی از اولیا پرستار و فرزندان آنها ، مدیریت محترم دبستان جناب آقای علیخو ، نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی و سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم مؤسسه برگزار گردید . قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گر مراسم بود ، سپس جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ضمن خیر مقدم به میهمانان از زحمات این عزیزان قدردانی نمودند .در ادامه دانش آموزان سرود زیبایی به مناسبت این روز خواندند و از مادران پرستاری  که نماینده اولیا پرستار مدرسه بودند ، با اهدا شاخه گل ، لوح تقدیر و هدیه ای تجلیل شد و از زحمات آنها تقدیر و تشکر گردید .

زنگ ریاضی و تدریس اشکال هندسی

روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی اشکال هندسی را تدریس نمودند . در این تدریس در مورد انواع اشکال هندسی ، اسم آنها ، ویژگی آنها نکاتی را بیان کردند.اشکال هندسی زیادی در اطراف ما وجود دارند. بعضی از اشکال هندسی گوشه و ضلع دارند.مثل: مربع، مستطیل و مثلث ‌و… بعضی از اشکال هندسی گوشه و ضلع ندارند. مثل: دایره . در این درس مربع ، مستطیل و مثلث را برای دانش آموزان تعریف کردند . شباهت ها و تفاوت های اشکال هندسی را بیان نمودند و اضلاع آنها را مشخص نمودند و اشکال مختلف را رسم کردند .

جمع خوانی قرآن در پایه چهارم خانم شعبانی

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)

«حَمَلَةُ القُرْآنِ هُمُ المَحْفُوفونَ بِرَحمَةِ اللهِ، المُلَبِّسونَ نُورَ اللهِ، المُعَلِّمونَ كَلامَ اللهِ مَنْ عاداهُم فَقَدْ عادَی اللهَ و مَنْ والاهُم فَقَدْ والَی اللهَ»

حافظان قرآن مشمول رحمت خدا،در بركنندگان نور خدا و آموزگاران كلام خدایند. كسی كه با آنان دوستی نماید باخدادوستی نموده است .

قرآن نور زندگی انسان‌هاست و افراد را از تاریکی و گمراهی به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کند. بنابراین بهتر است آشنایی و انس با قرآن از کودکی شکل بگیرد. آموزش قرآن به کودکان یکی از اصلی‌ترین حقوقی است که کودک بر والدین خود دارد؛ این آشنایی و مأنوس شدن با کلام خدا باید متناسب با شرایط روحی، جسمی، خواسته‌ها و نیاز کودک شکل بگیرد تا کودک از مسیر خسته نشود و آیات قران در ذهن او ثبت شوند .روز دوشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم شعبانی معلم قرآن پایه چهارم پس از اتمام حفظ سوره های  ناس ، توحید ، فلق ، مسد ، نصر ، کافرون و کوثر از دانش آموزان خواستند به صورت جمعی این سوره ها را بخوانند .

اعلام نتایج انتخابات شورای دانش آموزی

شوراهای دانش آموزی در واقع تمرینی برای  مشارکت اجتماعی است و موجب ارتقاء توانمندی در تصمیم گیری  ، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری در دانش آموزان می گردد.

انتخابات شورای دانش آموزی در دبستان همراه با تبلیغات و معرفی دانش آموزان داوطلب برگزار گردید . به همت دانش آموزان عضو ستاد اجرایی انتخابات شورای دانش آموزی و با نظارت مدیران و مربیان ، کار شمارش آراء در روز دوشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱ به پایان رسید و اسامی اعضای اصلی و علی البدل شوراها  اعلام شد. دانش آموزان منتخب طبق برنامه زمان بندی در جلسات شورای مدرسه  شرکت می کنند ، به عضویت  کمیته های مختلف شورا همچون کمیته بهداشت و سلامت ، کمیته اجرایی مراسم و مناسبت ها و .. در می آیند و در تمامی فعالیت های مدرسه همچون بازویی توانمند در کنار مدیران و مسئولین  به پیشبرد اهداف مدرسه کمک می کنند.

نتایج نهایی انتخابات شورای دانش آموزی بعد از رأی گیری و شمارش آرا به شرح ذیل اعلام می گردد:

اعضای اصلی :

۱-امیر رضا ایزد یاری

۲- محمد حسین شیبانی

۳- سهند اخلاقی

۴- احمدرضا ساربان

۵- امیر حسام علیجان زاده

۶- آراد ابراهیم نژاد

۷- امیرحسین نخعی

اعضای علی البدل:

۱-ادریس بادامه

۲-امیرعباس جمشیدیان

۳-آریا نزهتی

ورود این عزیزان را به انجمن شورای دانش آموزی تبریک می گوییم و به خانواده های محترمشان نیز این انتخاب محبوب دانش آموزان را تبریک می گوییم.

انجام آزمایشات درس میعان کلاس خانم گل بخشی

اصطلاح میعان به معنای مایع شدن است و در اصطلاح، به تبدیل گاز یا فاز گازی به مایع تحت شرایط فیزیکی و شیمیایی مانند تغییر فشار، دما و … گفته می‌شود .میعان وقتی رخ می دهد كه دمای بخار به كمتر از دمای اشباع برسد. در دستگاه های صنعتی ، این پدیده معمولا در اثر تماس بخار با یك سطح سرد به وجود می آید . انرژی نهان آزاد شده ، به سطح منتقل گردیده و مایع تشكیل می شود .مولکول ها در حالت بخار دارای سرعت و انرژی جنبشی زیادی هستند و در نتیجه نسبت به حالت مایع بسیار از هم دورند. به همین دلیل، برای اینکه بخار به مایع تبدیل شود باید سرعت مولکول های آن کاهش یابد تانیروی ربایش بین مولکول ها بتواند مولکول ها را کنار هم نگه دارد .

روز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم گل بخشی معلم پایه سوم پس از تدریس درس ” مواد و اطراف ما ۲ ” دانش آموزان را به آزمایشگاه بردند و آزمایشات مربوط به درس را انجام دادند . دانش آموزان برای درک بهتر مفهوم تبخير ، ميعان و تشکيل ابر در آزمايشگاه آب را حرارت داده تا به به بخار تبديل شود سپس براي تبديل بخار به مايع ظرفي حاوي يخ را بر روي بخار آب قرار دادند و به صورت عيني و عملي ميعان را مشاهده كردند .

تدریس مبحث کسرها در کلاس خانم توکلی

آموزش کسر یکی از مباحث پایه ای ریاضی است که در تمام مقطع دبستان مورد بررسی می گیرد، لذا یادگیری کامل آن بسیار حائز اهمیت می باشد. شروع جدی مبحث کسر پایه سوم ابتدایی می باشد. یکی از اساسی ترین مفاهیم کسر در سوم ابتدایی آموزش مقایسه کسرها و تساوی کسرها می باشد.  روز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم  توکلی معلم پایه سوم مبحث کسرها ، تساوی کسرها و مقایسه کسرها را تدریس نمودند .نشان دادن کسرها با محور و اشکال را نیز بیان کردند . رسم شکل کسر بسیار ساده است و به اینصورت می باشد که به تعداد عدد مخرج آن را به واحدهای مساوی تقسیم نموده سپس به تعداد عدد صورت واحدها رنگ می کنید.   سپس دانش آموزان تمرینات را در دفتر خود حل نمودند .

برگزاری اولین جلسه شورای دانش آموزی

اولین جلسه شورای دانش آموزی روز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ با حضور مدیریت محترم دبستان جناب آقای علیخو ، مربی محترم پرورشی سرکار خانم مصطفوی ، معاون محترم آموزشی جناب آقای عصاران و دانش آموزان منتخب شورای دانش آموزی ساعت ۱۰ در نماز خانه برگزار گردید . در ابتدا آقای علیخو نکاتی را پیرامون اهمیت شورا و اهم وظایف آن مطرح کردند و در ادامه معارفه هر عضو شورا انجام شد. سپس رئیس شورا مشخص گردید و بعد از مشخص شدن رئیس شورا مسئولیت کمیته های مختلف به اعضا سپرده شد و هر کدام از اعضا برای فعالیت دائم و مستمردر یک کمیته انتخاب شدند. خانم مصطفوی از دانش آموزان اعضا شورا خواستند که موارد پیشنهادی خود را مطرح نمایند .

برگزاری جلسه آموزش سفیران سلامت

سفیران سلامت مدارس به دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود،وظیفه سفیران سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش آموزان است. رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می شود.

روز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم زنگنه مربی محترم بهداشت جلسه آموزشی برای دانش آموز سفیر سلامت برگزار نمودند  . در این جلسه در مورد اهداف سفیران سلامت و وظایف آنها صحبت  نمودند و سمت هر کدام از سفیران سلامت در این جلسه مشخص گردید . حضور و مشاركت فعال در كلاسهای آموزشي ، ارائه مطالب آموزشي و علمي مانند (پمفلت، بروشور، نشريه و … ) در مورد اصول بهداشت فردی، تغذيه سالم، ايمني و بهداشت محيط، محيط زيست، بيماریهای واگير و غيرواگير و … ، انتقال مطالب آموخته شده به سايردانش آموزان و…. از وظایف سفیران سلامت می باشد .

زنگ علوم و تدریس درس سنگ ها

روز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم علیخو معلم پایه چهارم درس ششم علوم « سنگ ها » را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان  به آزمایشگاه رفتند و از نزدیک با انواع سنگ ها آشنا شدند . با سنگ و انواع آن و موارد استفاده از آنها آشناش شدند . در مورد تفاوت سنگ ها با یکدیگر گفتگو کردند . سنگ ها را به سه دسته سنگ های رسوبی ، سنگ های آذرین و سنگ های دگرگونی دسته بندی نمودند. در ویژگی های  هر دسته را بیان نمودند .در مورد مواد تشکیل دهنده ی سنگ ها نکات مهمی  بیان گردید .  دانش آموزان در مورد استفاده از سنگ ها گفتگو نمودند . در مورد عواملی که موجب پایان زودهنگام منابع ارزشمندی مثل سنگ ها می شود نیز بحث و گفتگو انجام دادند .در مورد ضرر کندن سنگ ها ازکوه وزمين نکاتی بیان شد .

تدریس درس سنگ ها کلاس چهارم خانم وزین پور

روز شنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور معلم پایه چهارم درس ششم علوم « سنگ ها » را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان  به آزمایشگاه رفتند و از نزدیک با انواع سنگ ها آشنا شدند . با سنگ و انواع آن و موارد استفاده از آنها آشنا شدند .

از نظر شکل  ، نوع ، جنس ، رنگ ، زبری ، صافی ، سختی و اندازه و….. دسته بندی شدند . سنگ ها را به سه دسته سنگ های رسوبی ، سنگ های آذرین و سنگ های دگرگونی دسته بندی نمودند. در ویژگی های  هر دسته را بیان نمودند .در مورد مواد تشکیل دهنده ی سنگ ها نکات مهمی  بیان گردید .  دانش آموزان در مورد استفاده از سنگ ها گفتگو نمودند . در مورد عواملی که موجب پایان زودهنگام منابع ارزشمندی مثل سنگ ها می شود نیز بحث و گفتگو انجام دادند .

تلفیق درس هنر و ریاضی در کلاس خانم احمدی

از روی هر نقطه در خطی که روی دایره وجود دارد، اگر به طرف مقابل آن خط راست بکشیم، و این خط از نقطه وسط دایره بگذرد،  تشکیل قطر را می دهد، نصف قطر را شعاع دایره می نامند. بهترین وسیله برای کشیدن دایره پرگاراست و دایره بی نهایت قطر دارد و قطر دو برابرشعاع است.

روز شنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی درس « شعاع و قطر دایره » را تدریس نمودند . دانش آموزان با شعاع و قطر دایره آشنا شدند. رابطه ی شعاع و قطر دایره را تشخیص دادند . با طریقه صحیح کشیدن دایره آشنا شدند و دایره های مختلفی با شعاع های مختلف کشیدند .با تعریف دایره و شعاع و قطر آشنا شدند . در ادامه تدریس معلم از دانش آموزان خواست با تلفیق درس هنر و ریاضی و با رسم دایره نقاشی های متنوع و خلاقانه ای کشیدند و رنگ آمیزی نمودند .

بازدید جناب آقای کنعانی از روند آموزشی کلاس خانم نجاتی

روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام)  به همراه سرکار خانم تربتی نیا  معاون محترم مؤسسه به منظور بازدید از کلاس های درس در مدرسه حضور یافتند  .  در این بازدید جناب آقای علیخو مدیریت محترم نیز حضور داشتند . آقای کنعانی از کلاس خانم نجاتی بازدید به عمل آوردند . ابتدا به معلم و دانش آموزان خسته نباشید گفتند سپس سطح آموخته های دانش آموزان پایه چهارم را با مطرح نمودن چندین سوال مورد سنجش قرار دادند و دانش آموزان به خوبی و درستی به سوالات ایشان پاسخ دادند و معلم از روند آموزش دانش آموزان و نحوه ی کار خود توضیحاتی دادند و جناب آقای کنعانی از معلم و کادر مدرسه تشکر و قدردانی نمودند .

بازدید آموزشی از کلاس خانم وزین پور

روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین ( علیه السلام)  به همراه سرکار خانم تربتی نیا  معاون محترم مؤسسه به منظور بازدید از کلاس های درس در مدرسه حضور یافتند  .  در این بازدید جناب آقای علیخو مدیریت محترم نیز حضور داشتند . آقای کنعانی از کلاس خانم وزین پور بازدید به عمل آوردند . ابتدا به معلم و دانش آموزان خسته نباشید گفتند سپس سطح آموخته های دانش آموزان پایه چهارم را با مطرح نمودن چندین سوال مورد سنجش قرار دادند و دانش آموزان به خوبی و درستی به سوالات ایشان پاسخ دادند و معلم از روند آموزش دانش آموزان و نحوه ی کار خود توضیحاتی دادند و جناب آقای کنعانی از معلم و کادر مدرسه تشکر و قدردانی نمودند .

تدریس کسرهای مساوی در پایه سوم خانم احمدی

آموزش کسر یکی از مباحث پایه ای ریاضی است که در تمام مقطع دبستان مورد بررسی می گیرد، لذا یادگیری کامل آن بسیار حائز اهمیت می باشد. شروع جدی مبحث کسر پایه سوم ابتدایی می باشد. یکی از اساسی ترین مفاهیم کسر در سوم ابتدایی آموزش مقایسه کسرها و تساوی کسرها می باشد.  روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم  احمدی معلم پایه سوم مبحث کسرها ، تساوی کسرها و مقایسه کسرها را تدریس نمودند .نشان دادن کسرها با محور و اشکال را نیز بیان کردند .  رسم شکل کسر بسیار ساده است و به اینصورت می باشد که به تعداد عدد مخرج آن را به واحدهای مساوی تقسیم نموده سپس به تعداد عدد صورت واحدها رنگ می کنید.   سپس دانش آموزان تمرینات را در دفتر خود حل نمودند .

تقدیر از مادران با یادگیری کلمه مقدس ” مادر ” در کلاس خانم مهدی زاده

مـــــــادر مُهر پر نقش و نگار خداوند بر تار و پود جهان است که عشق و مهر و زیبایی را یک جا در آن خلاصه کرده اند و تاییدی می زند بر این که دنیا آن قدر که فکر می کنی تاریک و بی عاطفه نیست، دنیا قشنگ است چون زیبایی همچون مادر در آن قدم می زند، در آن نفس می کشد، در آن عشق می ورزد …

روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان عزیز پایه اول در زنگ مهارت های زندگی با یادگیری کلمه مقدس ” مادر ”  کارت پستال درست کردند و آن را با بوسیدن دست مادر تقدیم مادرانشان نمودند و از ایشان تقدیر نمودند .

تدریس درس تقارن در کلاس دوم خانم تقی زاده

تقارن همه جا هست .در زبان روز مره تقارن را چنین می دانیم که وقتی چیزی رابه دو قسمت کردیم ، یک نیمه انعکاس نیمه ی دیگر باشد .  در بیش تر اجسام پیرامون ما، تقارن یا قرینه بودن وجوددارد .روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی مفهوم تقارن را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با مفهوم تقارن آشنا شدند .تقارن اشکال مختلف را رسم نمودند . اگر دوخط تقارن به صورت عمودی و افقی بر روی یک شکل رسم گردد دو نیمه بالا و پائین نسبت محور افقی و دو نیمه چپ و راست نسبت به محور عمودی کاملا قرینه هم هستند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20