آبان ماه 1400

گزارشات سال ۱۴۰۰

تبریک ولادت نبی اکرم ( صلی الله علیه و آله )  و  امام جعفر صادق (علیه السلام )

جهان سرسبز و خرم گشت از میلاد صادق

منور قلب عالم گشت از میلاد صادق

بده ساقى مى باقى که غرق عشرت و شادى

دل اولاد آدم گشت از میلاد صادق

میلاد امام جعفر صادق علیه السلام مبارک‌ای ششم پیشوای اهل ولا

خلق را رهبری به دین هدی

ولادت نبی اکرم ( صلی الله علیه و آله )  و  امام جعفر صادق (علیه السلام )  مبارک !

روز شنبه ۱آبان ماه ۱۴۰۰ به مناسبت نزدیک شدن به میلاد حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله ) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) خانم یزداندوست مربی محترم پرورشی پیام های تبریکی در گروه های کلاسی بارگذاری نمودند و مدرسه را فضا سازی کردند .

تدریس تبدیل ساعت به عدد مخلوط در کلاس خانم محمودی

روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰  خانم محمودی معلم پایه چهارم درس اعداد مخلوط در زنگ ریاضی را تدریس نمودند . در این درس مفهوم عدد مخلوط ، طرز خواندن عدد مخلوط  ، تبدیل کردن  کسر بزرگتر از واحد به کسر ، چگونگی تبدیل  عدد مخلوط به کسر ، اشکال مربوط به عدد مخلوط بیان گردید . سپس روش تبدیل ساعت به عدد مخلوط به دانش آموزان آموزش داده شد . هر دقیقه برابر با ۶۰ ثانیه است، بنابراین می توان زمان های مختلف بر حسب دقیقه و ثانیه را به صورت عدد مخلوطی بر حسب ثانیه نوشت. مقدار دقیقه عدد صحیح، مقدار ثانیه صورت کسر و مخرج کسر عدد ۶۰ می باشد. همین کار را می توان برای ساعت و دقیقه نیز انجام داد. سپس تمرین های مربوط به این بخش را با دانش آموزان حل نمودند .

تدریس در دوم علوم پایه پنجم خانم فتحعلیان

روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم فتحعلیان معلم علوم پایه پنجم درس دوم علوم را تدریس نمودند . موضوعات مورد بحث تقطیر ، تصعید ( فرازش ) ، چگالش ( تبرید ) و انبساط و انقباض  بود . اهم نکات مطرح شده در این درس به شرح ذیل می باشد :

تقطیر:

✔️به عمل تبخیر و میعان متوالی مایع، تقطیر میگوییم.

تصعید (فرازش):

✔️ تبدیل مستقیم جامد به بخار را تصعید گوییم.

✔️ تصعید یک تغییر فیزیکی گرماگیر است.

✔️ نفتالین و یخ خشک در دمای اتاق از حالت جامد به گاز تبدیل می شوند (تصعید) .

چگالش( تبرید):

✔️ تبدیل مستقیم گاز به جامد را چگالش می گوییم.

✔️ چگالش یک تغییر فیزیکی گرماده است.

✔️ اگر گاز کربن دی اکسید را متراکم و سپس سرد کنیم تبدیل به ماده جامد سفید رنگی به نام یخ خشک می شود (چگالش) .

✔️ چگالش عکس عمل تصعید است.

انبساط و انقباض:

✔️ افزایش ابعاد ماده در اثر گرما را انبساط و کاهش ابعاد ماده در اثر سرما را انقباض گوییم.

✔️ انبساط یک تغییر فیزیکی گرماگیر و انقباض یک تغییر فیزیکی گرماده است.

✔️ انبساط عکس عمل انقباض است.

تشکیل گروه سفیران سلامت دانش آموزی

سفیران سلامت مدارس به دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود ، وظیفه سفیران سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش آموزان است. رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می شود . بر همین اساس سرکار خانم زنگنه مربی محترم بهداشت  روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰  گروه سفیر سلامت دانش آموزی را در پیام رسان شاد تشکیل دادند  .خانم زنگنه ضمن تبریک به دانش آموزان منتخب سفیر سلامت مفهوم سفیران سلامت را بیان و پس از آن سرفصل های آموزشی را به دانش آموزان سفیر سلامت ارائه نمودند .

تدریس درس سوم هدیه های آسمان پایه پنجم کلاس خانم عبداله پور

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) :

                                                      ” بهترین زنان بهشت مریم ، خدیجه ، فاطمه و آسیه اند .”

روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم عبداله پور معلم هدیه های آسمان پایه پنجم درس سوم با عنوان ” حضرت مریم ، بانوی بهشتی “ را تدریس نمودند . در این درس  در مورد خصوصیات  حضرت مریم (الگوی انسان های مؤمن ،  بسیار راستگو ، دختری عبادت کار ،  بهترین زنان عصر خود ) و رفتار ایشان صحبت شد .دانش آموزان با حضرت مریم به عنوان یکی از زنان بزرگ تاریخ ، مادر حضرت عیسی ، زن خداپرست آشنا شدند . حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، حضرت خدیجه (سلام الله علیها) ، حضرت مریم(سلام الله علیها) ، حضرت آسیه(سلام الله علیها) به عنوان بهترین زنان معرفی شدند .

تدریس درس کسرها پایه ششم کلاس آقای قرائی

روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ آقای قرائی معلم ریاضی پایه ششم فصل دوم ریاضی مبحث کسرها را تدریس نمودند . ابتدا معلم مفهوم کسر از سال های گذشته ، جمع و تفریق کسرها ،  اعداد مخلوط را یادآوری نمودند . سپس تقسیم عدد صحیح بر کسر ، بیان کسر مربوط به هرشکل و برعکس رسم شکل مربوط به هر کسر ، رابطه عملیات ضرب و تقسیم ، انجام ضرب و تقسیم کسرها ،  ساده کردن کسرها ، کسرهای مساوی ، مقایسه کردن کسرها را بیان نمودند . مخرج مشترک گرفتن بین کسرها نیز از جمله مواردی بود که در این زنگ تدریس گردید . مفهوم بخش پذیری و کسرهای مساوی مباحث بعدی بود که دانش آموزان فرا گرفتند .

تدریس عدد هزار در کلاس خانم توکلی

روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم توکلی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی مبحث عدد هزار را به عنوان کوچک ترین عدد چهار رقمی  تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان فرا گرفتند که ده بسته ی صد تایی می شود هزار . طریقه نوشتن عدد هزار به ریاضی را فرا گرفتند . صورت گسترده نویسی عدد هزار (عدد هزار یعنی یک بسته ی ۱۰۰۰ تایی، صفر صدتایی و صفر یکی ) را فرا گرفتند . در پایان دانش آموزان عدد هزار را تعریف کردند و از بسته های صدتایی عدد ۱۰۰۰ را ساختند و عدد هزار را در جدول ارزش مکانی قرار دادند . عدد هزار را به حروف نوشتند و تعداد ارقام آن را بیان نمودند . سپس معلم چند عدد روی تخته نوشتند و از دانش آموزان خواستند عدد هزار را مشخص کنند .

آموزش جمع چند تایی کلاس خانم تقی زاده

درست كردن دسته های ده تايی و يكی ، الگويابی با شكل ، استفاده از جدول ارزش مكانی و شمارش عدد ، يادآوری ترتيب اعداد ،نشان دادن دسته های ده تايی و يكی با شكل ، آموزش جمع های چند تایی ، جمع های نظام دار ، جمع فرآیندی و…. از اهداف ریاضی پایه دوم ابتدایی می باشد .روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی جمع های چندتایی  را تدریس نمودند . در این درس ابتدا عدد و شمارش عدد با ابزار مختلف را یاد آوری و نمادهای اعداد جمع و تفریق با استفاده از انگشتان دست ، محور، چوب، شکل و ابزار دیگری همچون چینه معرفی کردند . سپس دانش آموزان جمع چند عدد ( بیشتر از دو عدد ) را فرا گرفتند . در این تدریس دانش آموزان جمع چند عدد را به وسیله شکل و محور نیز فرا گرفتند و توانستند جمع اعداد مختلف را با محور و شکل بیان کنند .

تدریس درس ساعت کلاس خانم تقی زاده

روز دو شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی مبحث ” ساعت ” را تدریس نمودند . در این تدریس نحوه ی عمل کردن هنگام خواندن ساعت  ، چگونگی خواندن عقربه های ساعت شمار ، دقیقه شمار ، ثانیه شمار ، نحوه ی تغییر کردن ساعت در بعداز ظهر بیان شد . دانش آموزان عقربه های کوچک و بزرگ در ساعت  را شناختند و با حرکت عقربه کوچک و با مفهوم و کاربرد زمان آشنا شدند و ساعت های مختلف را خواندند .  سپس به عنوان کار عملی در منزل معلم از دانش آموزان خواست  که کاردستی ساعت را در منزل درست کنند و به کلاس بیاورند .

تدریس نگاره ۹ پایه اول کلاس خانم حیدری

شنايي دانش آموزان با نهاد مذهبی مسجد و آداب و رسوم مذهبی از جمله اهداف نگاره ۹ فارسی اول ابتدایی می باشد  .روز دو شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم حیدری در زنگ فارسی  پایه اول نگاره ی ۹ ” مسجد محله ما ”  را تدریس نمودند . دانش آموزان با مسجد رفتن و فعالیت مسجد ، قرآن ،  با نحوه وضو گرفتن ، با مؤذن، امام جماعت، نماز گزاران ، وسایل موجود در مسجد آشنا شدند . مسجد را به عنوان مکانی مقدس و محلی برای برگزاری امور دینی فرهنگی و اجتماعی شناختند . رعایت نظم و ترتیب و بهداشت در مسجد ، تشویق برای حضور در مسجد محل به عنوان مکانی برای آرامش اجتماع مذهبی ارتباط با خدا از جمله موارد ذکر شده در این تدریس بود .

تدریس ریاضی کلاس خانم مختاری فر

روز دوشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مختاری فر معلم پایه دوم درس اول ریاضی را تدریس نمودند . در این درس عدد، شمارش و انواع شمارش را ازسال قبل یاد آوری کردند . روش ها و ابزار مختلف شمارش را بیان کردند . کاربرد عدد و رقم در محیط پیرامون را ذکر کردند . دانش آموزان با آنچه در اختیار داشتند و مواد و ابزار آموزشی که در اختیار آن ها قرار می دهند، مثل چوب کبریت  تیله،چوب بستنی، مهره ، گوی ،چینه ، شکل های هندسی، شمارش کنند . نمایش مختلف عدد نیز با دانش آموزان کار شد و تمرینات مختلفی دانش آموزان انجام دادند .

آموزش انواع خطوط در زنگ هنر خانم یعقوب زاده

آموزش هنر (تربیت­ هنری) به عنوان یکی از کارکردهای اساسی و مهم نظام آموزشی مطرح است. اهمیت این کارکرد از آنجا ناشی می­ شود که هنر و تربیت هنری در ایجاد و بارورسازی زمینه­ های سازنده­ای مانند نوآوری و خلاقیت، رشد مهارت­های فکری و شناختی، پرورش و تعدیل عواطف و احساسات (تربیت عاطفی، رشد اخلاقی و … ) تأثیر شگرف دارد. در هنر نیز مهم‌ترین عنصر و شکل دهنده موضوعات هنری است و می‌توان گفت که مهم‌ترین عنصر شکل دهنده موضوعات هنری است . روز دوشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم یعقوی زاده معلم هنر پایه پنجم انواع خط ها را معرفی کردند . خطوط راست (افقی و عمودی) ، خطوط شکسته یا زیگزاگی ، خطوط خمیده یا منحنی را به دانش آموزان نشان دادند و با این خطوط نقاشی کشیدند .

تدریس درس سوم قرآن پایه ششم کلاس خانم عبداله پور

روز دوشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم عبداله پور معلم قرآن پایه ششم درس سوم سوره  حجرات را تدریس نمودند  .  در ابتدا معلم از متن درس روانخوانی کردند . سپس معنی و مفهوم آیات را برای دانش آموزان بیان کردند . مؤمنان همه برادر یکدیگر هستند، برادر مؤمن خود را نباید مسخره کنیم ، از جمله نکاتی بود که در این درس مطرح شد . سپس معنی کلمات برای دانش آموزان بیان شد . دانش آموزان پیام قرآنی مربوط به درس را نیز فرا گرفتند .پیام قرآنی مربوط به درس سوم  به شرح ذیل می باشد :

وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ       از هم عیب جویی نکنید ؛

وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ ﴿۱۱﴾ و یک دیگر را با القاب ناپسند صدا نزنید.

تدریس جدول ارزش مکانی پایه سوم

وقتی شروع به شمارش می‌کنیم، صفر، یک، دو، سه، چهار و به عدد نُه می‌رسیم، عدد بعدی ده است. برای نوشتن عدد ده، از رقم‌هایی استفاده می‌شود که پیش از آن نیز به کار رفته‌اند: ۰ و ۱. در واقع، برای نوشتن همه‌ی عددها، از ده رقمِ ۰، ۱، ۲ ،۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ استفاده می‌کنیم و آن‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم. در این عددنویسی، هر مکان  ارزشی دارد که بزرگی رقم نوشته شده در آن مکان را تعیین می‌کند.  روز دوشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم توکلی معلم پایه سوم نوشتن اعداد چهار رقمی را در جدول ارزش مکانی تدریس نمودند . دانش آموزان  با روش نوشتن اعداد چهار رقمی در جدول ارزش مکانی آشنا شدند و توانستند ارزش بالاترین رقم را تشخیص دهند و اعداد مختلف را در جدول قرار دهند .

آموزش جمع و تفریق پایه دوم کلاس خانم طاهری

همه بازی هایی که لازم است در آن بچه ها از دست هایشان کمک گرفته و عضلات ظریف انگشتانشان را به کار بگیرند فعالیت دست ورزی گفته می شود . بازی می تواند یک استراتژی مفید برای نشان دادن جذابیت مفاهیم، به خصوص مفهوم دروسی مثل ریاضی  باشد که یکی از این روش ها دست ورزی ریاضی است. روز سه شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم طاهری معلم پایه دوم با دست ورزی جمع و تفریق را با دانش آموزان کار کردند و به آنها آموزش دادند . در این فعالیت مسابقه ی فوتبالی بین دو نفر انجام دادند . روی برگه جمع و تفریق ها را انجام دادند و جواب هر کدام را در خانه مربوطه قرار دادند .

تدریس تم سوم ریاضی کلاس خانم حیدری

روز  سه شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم حیدری معلم پایه اول تم سوم ریاضی را تدریس کردند . در این درس دانش آموزان با شمارش اعداد با استفاده از وسایل کمک آموزشی مثل چینه و چوب کبریت آشنا شدند و شکل های مختلف ساختند و تعداد چوب کبریت و یا چینه ها را شمارش کردند و نمایش های مختلف یک عدد را مشاهده نمودند .  همچنین با دیدن یک شکل پیچیده (بهم پیوسته) عدد آن را بیان کردند . تفاوت ها و شباهت های اشکال هندسی را بیان نمودند و رنگ اشکال  را نیز بیان کردند . با مفهوم بالا ، پایین ، چپ ، راست ، ستون ردیف ، اول تا پنجم آشنا شدند و  با استفاده از تخته هوشمند تمرینات داخل کتاب را حل کردند .

تدریس درس علوم کلاس خانم طاهری

روز  سه شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم  طاهری معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ” هوای سالم ، آب سالم” را تدریس نمودند . در این درس چگونگی تشکیل آب آشامیدنی توضیح داده شد . چند راه درست مصرف کردن آب  بیان شد . دانش آموزان فهمیدند باید قدر آب و نعمت های خداوند را بدانند . راه های صرفه جویی در مصرف آب را بیان کردند . موارد استفاده انسان و حیوان از آب را نام بردند و با راه های آلوده شدن آب نیز آشنا شدند .

خانم طاهری آزمایش مربوط به درس را به صورت زیر انجام دادند :

موارد مورد استفاده در این آزمایش دو بطری یک شکل وشفاف ، عودو یا اسپند ، آبپاش می باشد .

در یکی از بطری ها با اسپند یا عود دود ایجاد کردند . بطری را وارونه نگه داشتند و در همان حالت در آن را بستند . با دقت به درون بطری نگاه کردند . بعد از مدتی در شیشه را باز کردند و با آبپاش روی آن آب بریختند .

مشاهده کردند كه دود در همه جای بطری پخش شد و نتیجه گرفتند  زمانی که در بطری  باز شد دود به آرامی خارج شد و زمانی که با آبپاش روی آن آب  ریختند  دود از بین می رود و قسمتی از دودها به همراه آب به ته بطری می رود و قسمتی در هوا پخش می گردد .

آموزش لوحه ۲۴ کلاس خانم مصطفوی

میان همه مهارت های تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست که با تکرار و تمرین تقویت می شود. شاید بارها شاهد شکایت و نگرانی دیگر مادران درباره ی بدخطی و نارسانویسی فرزندشان بوده اید. بطور کلی تمام مهارت های حرکتی با تمرین رشد می کنند، هر چه بیشتر از عضلات استفاده شوند قوی تر می شوند. از جمله تمریناتی که باعث تقویت مهارتهای ظریف انگشتان می شود دنبال کردن خط چین ها و پر رنگ کردن الگو می باشند. جهت  آمادگی نوشتن و  بهبود مهارت های نوشتن برای دانش آموزان در کلاس درس لوحه ها در کلاس اول با دانش اموزان کار می شود . روز سه شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۰خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ فارسی لوحه ۲۴ کتاب را به دانش آموزان آموزش دادند .

تدریس درس ارزش پول کلاس خانم توکلی

روز چهارشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم توکلی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی درس ”  ارزش پول “  را تدریس کردند . دانش آموزان در این درس با انواع سکه و اسکناس ، واحد پول و ارزش پول آشنا شدند . توانستند پول ها را بشمارند و با اهمیت پول در خرید و زندگی آشنا شوند و فهمیدند مقدار هر پولی که بیشتر است ارزش بیشتری دارد. همچنین دانش آموزان نحوه مقایسه اعداد چند رقمی با یکدیگر را نیز یاد گرفتند . برای مقایسه دو عدد چند رقمی ابتدا باید تعداد ارقام اعداد مورد نظر مورد توجه قرار گیرند. تعداد ارقام هر عددی بیشتر باشد آن عدد بیشتر است. اگر تعداد ارقام در دو عدد یکسان شدند آن وقت باید عدد بزرگترین مرتبه دو عدد با همدیگر مقایسه شوند. اگر مساوی شدند، عدد مرتبه پایین تر به همین ترتیب تا آخرین مرتبه مقایسه به عمل می آید تا وضعیت دو عدد نسبت به هم مشخص گردد. با واحد اندازه گیری طول ، متر و کیلو متر نیز آشنا شدند .

اهدا جایزه به برترین های بهداشتی

روز چهارشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ از دانش آموزان برتر سفیران سلامت و مسابقه پاکیاران که در سطح استان رتبه استانی کسب نموده اند با حضور کارشناس محترم بهداشت جناب آقای امینی و آقای کنعانی نماینده مؤسسه امام حسین (علیه السلام) در مراسم آغازین تقدیر بعمل آمد . سپس جناب آقای امینی و آقای کنعانی مطالبی را در مورد بهداشت فردی و گروهی در مدرسه به دانش آموزان توصیه های لازم را ارائه نمودند و در پایان جوایزو لوح تقدیر به رسم یادبود به دانش آموزان آرش کاشمری و آراد رجب زاده اهدا گردید .   این جشنواره با هدف آموزش، تشویق وترغیب دانش آموزان درجهت کاهش تولید زباله ،استفاده مجدد وتفکیک از مبدا واشاعه وفرهنگ سازی دراین زمینه برگزار گردید .

جشن نشانه آ در کلاس خانم مهدی زاده

شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغذیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تأمین می‌کند.

روز سه شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مهدی زاده معلم پایه اول آغاز یادگیری نشنه ها را جشن گرفتند . خانم مهدی زاده با آغاز تدریس نشانه ها و آموزش  نشان ” آ ” برای دانش آموزان جشن برگزار نمودند . در این جشن شعر هایی زیبایی خوانده شدو دانش آموزان  اولین گام با سواد شدن را برداشتند و لحظات شادی را در کنار دوستانشان تجربه نمودند  وبه آنها مداد جایزه داده شد و با کیک از آنها پذیرایی گردید .

اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان توسط مربی بهداشت

در دوران کودکی سرعت رشد بدن ثابت است اما با شروع دوره نوجوانی به طور ناگهانی افزايش مي يابد، یعنی بدن با سرعت زیادتری رشد می کند. سرعت رشد پسران از سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی بیشتر شده و در سن ۱۴ سالگی به حداکثر خود می رسد.بهترین روش برای پی بردن به وضعیت رشد دانش آموزان ، اندازه گیری قد و وزن آنها و مقایسه آن با استانداردها  می باشد . هدف از این بررسی تربیت دانش آموز سالم، دانا و با نشاط است . روز چهارشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم زنگنه مربی بهداشت دبستان وزن و قد دانش آموزان را اندازه گرفتند و آنها را مورد بررسی قرار دادند .

تدریس درس سایه ها در کلاس خانم صداقت جو

روز چهارشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم صداقت جو معلم پایه اول در زنگ علوم مبحث ” سایه ها ” را تدریس کردند . دانش آموزان با معنا ومفهوم سایه وچگونگی تشکیل و تغییر اندازه سایه آشنا شدند . با استفاده از فیلم های آموزشی نکات زیر به دانش آموزان آموزش داده شد :

  •      به منطقه تاریک جسم کدر سایه گفته می شود .
  •     وقتی از جسمی نور عبور نکند پشت آن جسم سایه درست می شود .
  •     شکل سایه ی هر چیز مثل خود آن چیز می باشد .
  •     اندازه سایه ی اجسام قابل تغییر است .
  •     اگر نور بصورت مایل به جسمی بتابد سایه جسم از خود جسم بلند تر می شود .
  •     اگر نور بصورت راست به جسمی بتابد سایه ای اندازه ی جسم در زیر آن تشکیل می شود .
  •     پشت اجسام شفاف به علت عبور نور سایه درست می شود .
  •     به اندازه سایه در ساعات مختلف روز توجه کردند.

تدریس بند نویسی پایه سوم کلاس خانم گل بخشی

تمرين هاي نگارش در كتاب مهارت هاي نوشتاري به پرورش مهارت نوشتن مي پردازند. در صفحه چهارم هر درس فعاليتي با عنوان نگارش گنجانده شده است كه از ابتدا به صورت غير مستقيم به دانش آموزان شيوه ي نوشتن را آموزش مي دهد. اين فعاليت به انشا و نوشتن خلاق و فعال مي پردازد و در پايان كتاب از دانش آموزان انتظار مي رود كه بتوانند يك بند منسجم و زيبا ، با توجه به فعاليت هاي نگارش، بنويسند.  روز چهارشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم گل بخشی معلم پایه سوم بند نویسی را تدریس نمودند . در این تدریس انتخاب موضوع ، محدود كردن دامنه‌ی موضوع ،آشنايي با جمله‌های موضوع ،نوشتن بند منسجم از جمله نکاتی بود که بیان شد و دانش آموزان با اصول بندنویسی آشنا شدند و در مورد یک موضوع هرکدام یک بند نوشتند .

گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی

بسیج عطری است آسمانی که از جوانه ‏های تراوش می‏ شود و پایگاهی است برای مُشت ‏های گره شده.

بسیج حنجره ‏ای است سوزان بر ای سرودن حماسه ‏های سترگ و خورشیدی است تابناک برای شب ‏های سرد و تاریک و وحشت ‏زا.

بسیج سپاهی است مسلّح به ایمان و مجهّز به عشق و ریسمانی است برای بالا رفتن از شانه‏ های خیس آسمان.

بسیج لشگر حسین مظلوم است در روز عاشورا و رگبار اللّه‏ اکبر و فریاد تکبیرها.

بسیج میعادگاهی است برای کبوتران سرخ دلی که دل‏هایشان برای پرواز در اوج می‏ تپد و بسیجی همان کبوتر سرخ دل است.

بسیجی چکیده عشق است و نماد غیرت. سمبل تعصب است و پاسدار مکتب.

بسیجیان، سرو قامتانی هستند که سرو در توصیف عظمتشان خمید و دریادلانی که دریا برای تفهیم وسعتشان خشکید. پروانه صفتانی که شمع از سوز و جمالشان آب شد، غیرتمندانی که کوه از هیبت غیرتشان فرو ریخت و طلایه‏ دارانی که حق در سیمایشان متجلّی است.به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی از روز شنبه مورخه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی و سالگرد شهادت «حسین فهمیده» مدرسه به همت خانم یزداندوست مربی پرورشی ، فضا سازی شد .

تدریس نشانه آ در کلاس خانم حیدری

روز شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم حیدری معلم کلاس اول نشانه  ” آ ا ” را تدریس نمودند . معلم شعر و داستان مربوط به نشانه ” آ  ا ” را همراه دانش آموزان خواندند  و شکل نوشتاری ” آ ا ” را روی تخته سیاه  نوشتند و آموزش یادگیری نشانه ” آ  ا ” و آغاز نشانه ها را جشن گرفتند .   تصویر بزرگ مربوط به درس روی تخته هوشمند آورده شد و از بچه ها خواستند که درباره آن هر موصوعی به ذهنشان می رسد بیان کنند و دانش آموزان  در قالب جمله حرف خود را بیان کردند و از آفتاب و آسمان و آب و دریا و بابا و مامان در جمله ها و صحبت هایشان استفاده کردند  .نکات ایمنی در مواقع کنار دریا بودن بیان شد  .درباره آب و استفاده ها واهمیتش صحبت شد .  سپس کلماتی که اول آنها ” آ ا ” بود با کمک دانش آموزان بیان گردید .

تدریس نگاره ی ۱۰ در کلاس خانم صداقت جو

روز شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم صداقت جو معلم پایه اول نگاره ۱۰ ” نوروز در خانه ما ” را با پهن کردن سفره هفت سین و فیلم های کمک آموزشی تدریس نمودند . در این نگاره دانش آموزان با عید نوروز و زمان تحویل سال و دعای تحویل سال ، اداب مردم ایران در عید نوروز ، اجزای سفره هفت سین آشنا شدند . آداب و آیین معاشرت را در مهمانی ها را فرا گرفتند . با اهمیت نقش پدربزرگ و مادر بزرگ در خانواده آشنا شدند و اهمیت ادب و احترام را نسبت به همه ( بزرگ و کوچک) فرا گرفتند .  همچنین فهمیدند هر کاری را با نام و یاد خدا باید آغاز کرد و سال نو را با دعا و آرزوی سلامتی برای همه باید آغاز نمود . دانش آموزان کلمات هم آغاز درس  مثل سبزه، سیر، عید و ….. را شناختند و آنها را بخش نمودند  .

حل جدول دوستی ( ماتریس) کلاس خانم مصطفوی

جدول، یک ساختار منظم است که از سطر و ستون تشکیل شده و از تقاطع سطر و ستون، خانه‌های جدول شکل می‌گیرند. این خانه‌ها ارتباط بین مقادیر ستون و سطرها را مشخص می‌کنند. حاصل ترکیب عناصری که در سطر و ستون این جدول دیده می‌شوند، خانه‌های جدول را کامل می‌کند.روز یکشنبه ۹  آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مصطفوی معلم پایه اول تدریس جالب و خلاقانه مبحث درسی جدول ماتریس را تدریس نمودند . در این جدول با ترکیب سطر و ستون خانه های جدول را کامل کردند . دانش آموزان این جدول را به روش های مختلف و مثال های مختلف حل کردند . در یکی از رو ش ها در کف زمین  با سنگ های کلاس جدول را ایجاد کردند و ستون و سطر ماتریس را ترکیب کردند و خانه های جدول را حل کردند .

جشن نشانه ب کلاس خانم مهدی زاده

یکی از ساده ترین روش‌ها برای آموزش الفبا به دانش آموزان استفاده از شعر حروف الفبا است و می توان انواع حروف الفبا را به کمک اشعار زیبا به دانش آموزان به سادگی آموزش داد . شعر خوانی یکی از روشهای پر بازده برای آموزش و یادگیری است.  آموزش نشانه ها و حروف الفبا فارسی با داستان یک روش دیگربرای آموزش نشانه ها و حروف الفبای فارسی به دانش آموزان می باشد . روز شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مهدی زاده معلم پایه اول نشانه ” ﺑ  ب ” را تدریس کردند و جشنی برای دانش آموزان برگزار کردند . در این جشن دانش آموزان شعر خواندند و قصه مربوط به نشانه برای دانش آموزان بیان گردید .در پایان جشن به دانش آموزان مداد رنگی جایزه دادند و با کیک از آنها پذیرایی شد .

آموزش لوحه ۱۰ در کلاس خانم صداقت جو

میان همه مهارت های تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست که با تکرار و تمرین تقویت می شود. شاید بارها شاهد شکایت و نگرانی دیگر مادران درباره ی بدخطی و نارسانویسی فرزندشان بوده اید. بطور کلی تمام مهارت های حرکتی با تمرین رشد می کنند، هر چه بیشتر از عضلات استفاده شوند قوی تر می شوند. از جمله تمریناتی که باعث تقویت مهارتهای ظریف انگشتان می شود دنبال کردن خط چین ها و پر رنگ کردن الگو می باشند. جهت  آمادگی نوشتن و  بهبود مهارت های نوشتن برای دانش آموزان در کلاس درس لوحه ها در کلاس اول با دانش آموزان کار می شود . روز شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم صداقت جو معلم پایه اول در زنگ فارسی لوحه ۱۰ کتاب را به دانش آموزان آموزش دادند .

آموزش اشکال هندسی در کلاس خانم صداقت جو

روز یکشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم صداقت جو معلم پایه اول درس اشکال هندسی را تدریس نمودند .در این درس دانش آموزان با نام اشکال هندسی  (دایره ، مربع ، مثلث ، مستطیل) ، شکل آنها و کاربردهای آنها آشنا شدند . در این زنگ دانش آموزان اشکال هندسی را در اندازه های مختلف ترسیم نمودند و آنها را رنگ آمیزی کردند . معلم  از دانش آموزان خواستند اجسامی که در اطراف خود مانند اشکال هندسی هستند که با آنها آشنا شدند ، نام ببرند . در این تدریس دانش آموزان با خمیر بازی اشکال هندسی را ساختند و فیلم های مربوطه را نیز تماشا کردند و تمرینات را در کتاب حل نمودند و به عنوان تکلیف در منزل از آنها خواسته شد  نقاشی بکشند و از شکل های مربع ، مثلث و دایره در نقاشی استفاده کنند .

بررسی تب دانش آموزان در مراسم صبحگاه

در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان (که بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور را تشکیل می دهند) از اهمیت بالایی برخورداراست. توجه به پیشگیری از تجمع، رعایت فاصله گذاری در ترددها و تهویه مناسب از موارد قابل توجه در بازگشایی مدارس است و کماکان اولویت شامل شستن دستها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد (شفا) در مدرسه مورد تأکید است .برهمین اساس روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ بررسی علائم مشکوک همراه با اندازه گیری تب دانش آموزان توسط مربی محترم بهداشت خانم زنگنه انجام می شود و جهت مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدرسه نکات زیر زا به دانش آموزان متذکر شدند : از دست دادن، رو بوسی و بغل کردن یکدیگر پرهیز کنید. استفاده از ماسک برای همه افراد الزامی است.همه دانش آموزان ملزم به استفاده از وسایل شخصی هستند. لازم به ذکر است بررسی علائم مشکوک همراه با اندازه گیری تب دانش آموزان هر روز انجام می شود .

جشن عدد هزار در کلاس خانم احمدی

روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ اعداد چهار رقمی در کلاس سوم خانم احمدی تدریس شد و جشن تولد عدد هزار را جشن گرفتند . در این درس دانش آموزان با تقریب در اعداد چهار رقمی ، گسترده نویسی اعداد ، با تقریب زدن ، با کاربرد تقریب در اعداد چهاررقمی ، با بزرگ ترین و کوچک ترین اعداد چهار رقمی ، واحد اندازه گیری جرم (گرم و کیلو گرم ) ، نحوه ی محاسبه ی جرم یک جسم برحسب گرم و کیلوگرم  آشنا شدند . اعداد چهار رقمی را خواندند و نوشتند . دانش آموزان بعد از انجام تدریس به درستی جرم یک شی را محاسبه کردند . دانش آموزان تکالیف و تمرینات مربوط به اعداد چهار رقمی را حل کردند ودر دفتر خود نوشتند .

تدریس درس اندازه گیری مواد در کلاس خانم احمدی

روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم احمدی معلم پایه سوم در زنگ علوم درس چهارم ” اندازه گیری مواد ” را تدریس نمودند . در این درس  با معنی و مفهوم حجم ، اندازه گیری مایعات ، واحد اندازه گیری مایعات ( لیتر ) جامدات ( گرم و کیلوگرم) ، روش تخمین زدن ، طریقه اندازه گیری ، انواع وسایل اندازه گیری جرم و حجم آشنا شدند . در این زنگ دانش آموزان ترازوهایی که از قبل در منزل آماده کرده بودند با خود به کلاس آوردند و وزن چند وسیله کوچک  را باهم مقایسه نمودند . همچنین در این درس طریقه اندازه گیری جرم و حجم در گذشته نیز بیان کردند .

برگزاری جلسه هیئت رئیسه انجمن اولیا و مربیان

خانه و مدرسه دو نهاد تربيتي مهم به شمار مي آيند كه در صدرعوامل تأثيرگذار بر روند رشد و تكامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرار دارند، و مهمترين عامل در تربيت و رشد فكري و اخلاقي، هماهنگي و همسويي نظري و عملي ميان مربيان و خانواده است .

پس از برگزاری اتنخابات انجمن اولیا و مربیان در فضای مجازی ساعت ۱۵:۳۰ روز دو شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ ،  اولین جلسه (هیئت رئیسه ) انجمن اولیا و مربیان ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ بر اساس دعوت قبلی تشکیل گردید .جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید سپس مدیر محترم دبستان  جناب آقای وزین پورضمن خوش آمد گویی و عرض تبریک اظهار امیدواری نمودند که با وجود چنین انجمن با تجربه و صاحب نظردر مسائل بهداشتی و علمی اتفاقات خوب علمی ، اخلاقی و بهداشتی برای فرزندان عزیزتان اتفاق بیفتد . اعضا محترم هیأت رئیسه انجمن انتخاب و به شرح ذیل معرفی می گردند :

  •     سرکار خانم اصغرزاده           رئیس انجمن
  •     جناب آقای صاحبدل              نایب رئیس
  •     سرکارخانم خاموشی        منشی و رابط
  •     خانم مهدی زاده             منشی و رابط انجمن
  •     جناب آقای دکتر صفرشرق عضو اصلی
  •     جناب آقای دکتر رضائی منش  عضو اصلی
  •     جناب آقای حسینی   عضو اصلی
  •     سرکار خانم صفار یزدی      عضو اصلی
  •     سرکار خانم میرزنگویی عضو اصلی
  •     سرکار خانم محمودی  عضو اصلی
  •     سرکار خانم نایب  عضو اصلی
  •     سرکار خانم صفر زاده   عضو اصلی

لازم به ذکر است اعضای انجمن پس از  اتمام جلسه از روند ساخت کتابخانه و آزمایشگاه دبستان بازدید نمودند .

تدریس درس چغندر پر برکت در کلاس خانم تقی زاده

يکی بود، يکی نبود،غير از خدا هيچ کس نبود، پيرمرد و پيرزنی با دو نوه ی کوچک شان در مزرعه ای زندگی می کردند. پيرمرد هر سال در مزرعه اش چيزی می کاشت. آن سال هم تصميم گرفت چغندر بکارد. پيرمرد و پيرزن و نوه هايشان مثل هر سال، زمين را آماده کردند و تخم چغندررا پاشيدند. چيزی نگذشت که مزرعه سرسبز شد و برگ چغندرها بزرگ و بزرگتر شدند.

روز سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۰ خانم تقی زاده در زنگ فارسی درس ” چغندر پربرکت  ” را تدریس کردند . در این زنگ دانش آموزان با کمک معلم و با آوردن چغندر وگذاشتن کلاه و ریش و گریم نمایش چغندر پر برکت را اجرا نمودند . این نمایش با هدف آشنایی دانش آموزان با واژه ی « پر برکت » و همچنین ایجاد حس همکاری ، مشارکت گروهی و ایجاد شور و اشتیاق در دانش آموزان ، برکت  در کلاس اجرا شد. دانش آموزان فهمیدند کار گروهی همیشه نتیجه بهتری دارد و مشارکت در کارها را یاد گرفتند و با همکاری هم کارها سریعتر و بهتر پیش می رود.

برگزاری دومین جلسه دیدار با اولیا کلاس خانم صداقت جو

در تعلیم و تربیت دانش آموزان، والدین و مدرسه نقش مهمی ایفا می‌کنند و نیاز به مشارکت هر دو می‌باشد. روز دوشنبه ۱۰آبان ماه ۱۴۰۰ خانم صداقت جو معلم پایه اول دومین جلسه دیدار با اولیا خود را در محل نماز خانه ساعت ۱۲ برگزار نمودند . در این جلسه معلم نکاتی در مورد روش کار دانش آموزان در منزل و روش تدریس نشانه ها و روش کار خود  بیان نمودند و تأکید داشتند تکالیف در ساعت مشخص و مرتب برای معلم ارسال شود . در مورد نحوه ی برگزاری جشن ” آ ” و بقیه نشانه ها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در مورد جشن ها گرفته شد و در پایان اولیا در مورد فرزند خود با معلم صحبت کردند و مشکلات خود را بیان کردند و معلم به تک تک آنها پاسخ داد .

ارسال آثار شانزدهمین یادواره کودک و محرم

السلام علیک یا أباعبدالله

وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا

سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار

ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم

السلام علی الحسین

وعلى علی بن الحسین

وعلى أولاد الحسین

وعلى أصحاب الحسین

روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم یزداندوست مربی پرورشی آثار دانش آموزان مربوط به شانزدهمین یادواره کودک و محرم در زمینه های نقاشی و دلنوشته  را به دبیرخانه یادواره واقع در مشهد مقدس ارسال نمودند . این یادواره  با اهداف تعمیق باورهای دینی و اعتقادی، بصیرت افزایی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ عاشورایی و بهره گیری آنان از ابزار هنری برای نیل به اهداف مذکور توسط موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین (علیه السلام) در سطح استان خراسان رضوی آغاز شده بود.

گرامیداشت ۱۳ آبان ماه

یوم الله سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز با شکوه بدین سبب، روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره ی فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت ها و چپاول گران بین المللی به مبارزه ی بی امان بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند. روز دانش آموز به همه ی مستضعفان جهان می آموزد که علیه مستکبران قیام کنند و حقوق مسلم و از دست رفته ی خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.

برگزاری جشن ” آب ” کلاس خانم مصطفوی

شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغذیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تأمین می‌کند. روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان خانم مصطفوی معلم پایه اول آغاز یادگیری نشانه ها را جشن گرفتند . خانم  مصطفوی با آغاز تدریس نشانه ها و آموزش  نشان ” آ ” برای دانش آموزان جشن ” آب ” برگزار نمودند . در این جشن شعر هایی زیبایی خوانده شد و دانش آموزان  اولین گام با سواد شدن را برداشتند و لحظات شادی را در کنار دوستانشان تجربه نمودند . هدف از برگزاری این جشن آموزش زبان شکر گفتن خداوند در اهدای نعمت های بی شمارش به انسان ازجمله نعمت علم و دانش با قدردانی از زحمات معلمان سختکوش و حک شدن بهترین خاطره دوران تحصیل در ذهن دانش آموزان است.

اجرای طرح بارش کلمات در کلاس خانم تقی زاده

در جهان امروز، نوشتن یکی از مهارت‌های بهتر زیستن است؛ چرا که توانایی بیان مقصود در قالب نوشته، نیاز اولیه زندگی اجتماعی است. زبان نوشتاری نزد اکثر افراد مهم‌تر از زبان گفتاری است؛ زیرا نوشتار سنجیده‌‌تر از گفتار است. هنگام نوشتن امکان تفکر، سنجش و تجدید‌نظر وجود دارد. به منظور تقویت قدرت نوشتن دانش آموزان کلاس خانم تقی زاده معلم پایه دوم روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰  در زنگ فارسی طرح بارش کلمات ( درس مسجد محله ما) را اجرا نمودند . در این طرح متن درس برای دانش آموزان خوانده شد سپس آنها کلماتی که در ذهنشان از متن درس بود روی برگه های رنگی که در دفتر خود چسبانده بودند ،نوشتند . این کار باعث تقویت قدرت نوشتن ، خلاقیت و افزایش دقت دانش آموزان می شود.

تدریس نشانه بـ ب در کلاس اول خانم حیدری

روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم حیدری معلم پایه اول نشانه ” بـ    ب ” را تدریس نمودند . در این تدریس ابتدا نشانه را به دانش آموزان آموزش دادند و طریقه نوشتن آن را با بچه ها تمرین کردند . سپس با استفاده از تخته هوشمند تصاویری را به دانش آموزان نشان دادند و از آنها نام هر تصویر را پرسیدند . سپس از دانش آموزان خواستند کلماتی که در آنها نشانه ” بـ  ب ” را داشتند مشخص کنند و کلماتی که ” بـ ” غیر آخر را داشتند جدا کرده و در آخر کلماتی که ” ب” آخر را داشت نیز مشخص نمودند . سپس در مورد مکان ” بـ ” غیر آخر و ” ب ” آخر در کلمات صحبت شد و دانش آموزان از روی کلمات درس روانخوانی نمودند .

آموزش شعر هم بازی در کلاس خانم توکلی

موضوع شعرهم بازی، بهداشت روانی است و دارای یک مضمون عاطفی است که پرداختن به آن در کلاس جای تأمل و دقت دارد.از اهداف فعالیت ”  بخوان و حفظ كن” در کتاب فارسی پایه سوم میتوان  به  ايجاد نشاط و شكفتگي روح بعد از حفظ شعر و سرود ، آشنايي با مفاهيم و ارزش‌هاي اجتماعي ،‌ اخلاقي ،‌علمي و فرهنگي ،  آشنايي با شاعران بزرگ و معروف اشاره نمود . روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم توکلی معلم پایه سوم شعر ” هم بازی ” را برای دانش آموزان خواندند تا دانش آموزان با آن آشنا شوند . همچنین دانش آموزان با نویسنده این شعر یعنی آقای ” اسدالله شعبانی ” و اشعار دیگراین شاعر معروف آشنا شدند .  سپس معلم از دانش آموزان خواستند شعر را برای جلسه بعد حفظ کنند .

آموزش مفهوم تفریق در کلاس اول خانم مصطفوی

در اولین روزهای مدرسه دانش‌آموزان باید عملیات‌های مهم جمع و تفریق را یاد بگیرند. دانش آموزان سال‌ها بعد به خاطر نمی‌آورند که چطور کارهای ساده و ابتدایی مثل جمع زدن یا تفریق کردن را یاد گرفته است. البته اگر به خوبی این مسائل را فهمیده باشد و ملکه ذهنشان شده باشد.اگر همین مقدمات سادۀ ریاضیات، به شکلِ نادرست به دانش‌آموزان منتقل شود، ممکن است به مرور زمان او را از درس شیرین ریاضی زده کند.روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مصطفوی معلم پایه اول مفهوم ” تفریق ” در زنگ ریاضی را تدریس نمودند . دانش آموزان با مفهوم اولیه تفریق و کم کردن آشنا شدند . با استفاده از چینه و چوب خط انواع تفریق ها را نشان دادند و باقیمانده تفریق را به درستی تشخیص دادند .

تدریس نشانه آ در کلاس خانم صداقت جو

روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم صداقت جو معلم پایه اول نشانه ” آ ا ” را تدریس نمودند . تدریس این نشانه با بازی و مسابقه و نمایش وشعر انجام شد . در این درس دانش آموزان با صدای (آ ا) آشنا شدند. تلفظ صحیح نشانه ( آ ا ) را فرا گرفتند. نشانه ( آ ا ) را به درستی نوشتند . محل قرار گرفتن نشانه ی ( آ ا) را در کلمه و قوائد آن را آموزش دیدند . چند کلمه که صدای اول آن ( آ ) باشد را نام بردند، چند کلمه که در وسط صدای ( ا ) داشته باشند را نام بردند . محل قرار گرفتن  نشانه ( آ ا ) در جدول الفبا را تشخیص دادند . موارد استفاده صحیح از آب را فرا گرفتند و در مورد آنها باهم صحبت کردند . با رنگ آبی در طبیعت ( دریا ، آسمان ) آشنا شدند.

تدریس جمع و تفریق با استفاده از جدول ارزش مکانی در کلاس خانم تقی زاده

روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم  تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی جمع و تفریق اعداد را با استفاده از جدول ارزش مکانی تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با  جمع دو عدد سه رقمی به روش انتقال و با استفاده از تکنیک عمل آشنا شدند و دانش اموزان توانستند در گسترده نویسی عدد به یک عدد که حاصل جمع چند عدد دو رقمی و سه رقمی است برسند.دانش آموزان به توانایی درست کردن دسته های صدتایی و ده تایی و انتقال و نمایش انتقال رسیدند .انتقال صدتایی ها و ده تایی ها و تبدیل آنها به یکدیگر را نیز فرا گرفتند  . برای کم کردن اعداد چند رقمی از چند رقمی ابتدا یکی ها را از یکی ها کم کنند. بعد ده تایی ها را از ده تایی ها کم کنند. صدتایی ها را از صدتایی ها کم کنند . اگر در هر مرتبه ای نتوانستند که کنند از مرتبه بعدی ( بزرگتر) یک بسته باز کنند و به مرتبه پایین تر تبدیل کنند و بعد کم کنند.

تدریس مبحث ضرب کسرها

روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ آقای قرایی در زنگریاضی مبحث ” ضرب کسرها ” تدریس شد . در این درس دانش آموزان باحاصل ضرب اعداد صحیح در اعداد کسری ، حاصل ضرب اعداد کسری در اعداد صحیح آشنا شدند.حاصل ضرب اعداد کسری در اعداد کسری را به دست آورند.حاصل ضرب دو عدد مخلوط را به دست آورند.مفهوم دو عدد معکوس را شناختند و  توضیح دادند. اعداد معکوس را در بین اعداد شناسایی کردند. دو کسر مساوی را از روش طرفین وسطین کردن به دست آورند و تمرینات کتاب  را در دفتر خود حل کردند و دانش آموزان برای محاسبات پیچیده کسرها آماده شدند .

تدریس درس رنگین کمان در کلاس پنجم خانم فتحعلیان

روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰خانم فتحعلیان معلم علوم پایه پنجم درس ” رنگین کمان ” را تدریس  نمودند . در این درس دانش آموزان با مفهوم نور آشنا شدند . نور صورتی از انرژی است که می تواند به صورت های دیگر انرژی تبدیل شود و آنها نیز ممکن است به نور تبدیل شوند.

✔️مهمترین فایده نور، این است که باعث می شود بتوانیم اطرافمان را ببینیم.

نور از کجا می آید:

۱. وقتی جسمی با شعله بسوزد گرما و نور تولید می کند.

۲. خورشید و ستارگان بدون سوختن، از خود نور تولید می کنند.

۳. سیم تنگستن داخل لامپ بر اثر عبور جریان الکتریکی بسیار داغ شده و بدون هیچگونه سوختنی نور تولید می کند .

۴. در دماهای معمولی بعضی موجودات زنده مانند کرم شب تاب نور تولید می کنند.

جسم منیر:

اجسامی که خود به خود تابان اند و از خود نور تولید می  کنند را چشمه نور یا منیر می گوییم.

✔️ چشمه نور طبیعی مانند خورشید، ستارگان، رعد و برق و یا کرم شب تاب

✔️ چشمه نور مصنوعی مانند شمع، لامپ، چراغ قوه و … که توسط انسان بوجود می آیند.

جسم غیرمنیر:

جسمی که از خود نور تولید نمیکند و تنها نور جسم منیر را بازتاب میکند مانند ماه و سیارات

برگزاری دومین جلسه شورای معلمان

روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ دومین جلسه شورای معلمان با حضور کلیه همکاران اداری و آموزشی در محل سالن اجتماعات در ساعت ۱۱ برگزار گردید . جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید . سپس جناب آقای وزین پور مدیریت محترم دبستان پس از عرض سلام و خیر مقدم به همکاران و تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه همکاران ، با مطرح کردن استفاده از تجربه های سال گذشته و استفاده از همه ظرفیت ها جهت برگزاری مطلوب کلاس های آموزشی مواردی را عنوان نمودند .

سپس معاون محترم آموزشی جناب آقای علیخو پس از سلام و خیر مقدم موارد ذیل را عنوان کردند .

  •     استفاده از وسایل کمک آموزشی به ویژه در درس ریاضی
  •     آمادگی لازم جهت برگزاری آزمون تبار
  •     رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مدرسه
  •     شناسایی دانش آموزانی که افت تحصیلی دارند
  •     هماهنگی جهت برگزاری جلسات ارتباط با اولیا و جشن ها
  •     آمادگی لازم جهت حضوری بودن دانش آموزان
  •     اعلام انتظارات آموزشگاه در طول سال تحصیلی و اجرای برنامه ها و رعایت تمام موارد

 اطلاعیه بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی

با سلام وعرض و ادب و آرزوی توفیق و بهروزی

بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی با شعار محوری ” طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی”  روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ همزمان در کلیه دوره های تحصیلی در سراسر مدارس کشور برگزار خواهد شد. دانش آموزان عزیز علاقمند لطفا پس از اعلام به مربی پرورشی سرکار خانم یزداندوست یک نمونه از تبلیغات خود را از روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰  ارسال کنید ،  تا پس از تأیید در کانال قرار گیرد . در تبلیغات سعی شود عکس دانش آموز با یک شعارزیبا وگزیده ای از فعالیت هایی که می توان با مدرسه همکاری نمایید رابیان کنید . انتخابات فقط مخصوص دوره دوم است.

باتشکر از همکاری شما عزیزان

تبلیغات کاندیداهای بیست و چهارمین انتخابات شورای دانش آموزی

ما دانش آموزان عضو شورای دانش آموزی سراسر کشور ،تقویت ایمان  و بصیرت دینی و باور به ارزش های اساسي انقلاب و نظام تعلیم  وتربیت را سرلوحه کار خود قرار می دهیم به وفاداری و حمایت آگاهانه ازاين ارزش ها از عمق جان توجه داریم و مواجهه ای هوشمندانه با توطئه های دشمنان خواهیم داشت لذا با بهره گيري هدفمند و دقيق و كارآمد از ظرفیت های آموزشی و تربیتی همراه با تشکل های دانش آموزی ، خود را برای جامعه پذیری و قبول مسئولیت های بزرگ آماده خواهیم کرد.

شورای دانش آموزی یکی از مهمترین رکن های انتخابی در مدارس است که دانش آموزان در آن اصول زندگی در جامعه را یاد می گیرند. آینده در دست جوانان است و باید با مهارت محوری و با تلاش و کوشش خود بتوانند زمینه های مهارتی را برای جامعه ‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی،ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی فراهم کنند .جامعه‌پذیری و ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان از اهداف تشکیل شورای دانش‌آموزی است. تبلیغات کاندیداهای بیست و چهارمین انتخابات شورای دانش آموزی از روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ در کانال ها و گروه های مدرسه قرار می گیرد تا دانش اموزان با شناخت کاندیداها با بصیرت و آگاهی افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند .  این دوره شورا با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه‌دار گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

نوشتن اولین املا در کلاس خانم مصطفوی

هدف های درس املا :آموزش درست نویسی واژه ها ، ارزیابی آموخته های دانش آموزان و یافتن راهکارهایی برای بر طرف نمودن کاستی ، خوانا و زیبا نویسی ، آشنایی دانش آموزان با واژه ها و معانی آن ها تا بتوانند اندیشه های خود را به درستی بیان کنند از جمله اهداف درس املا می باشد .از جمله فواید املا می توان به افزایش تحمل دانش آموزان برای نوشتن مطالب طولانی ، افزایش میزان گوش دادن ، تقویت حافظه ی شنیداری و بصری ، آشنایی بیشتر با مفهوم کلمات اشاره نمود . روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان کلاس اول خانم مصطفوی با روش های خلاقانه ای با استفاده از دانه لوبیا ، دانه انار، خمیر بازی و… املای نشانه هایی که فرا گرفتند را نوشتند و خاطره اولین املای خود را ثبت کردند .

اجرای مراسم افتتاحیه سفیران سلامت

من به عنوان سفیر سلامت در پیشگاه خداوندی که یادش آرامش بخش قلبها وشفای دردهاست سوگند یاد می کنم:

سبک زندگی سالم اسلامی-ایرانی را رعایت و به دیگران توصیه نمایم

در مراقبت از سلامت خود ودوستان وخانواده و جامعه ام کوشا باشم

برای توانمندسازی همکلاسی هایم در زمینه خود مراقبتی اقدام نمایم

مراقب بهداشت محیط و سلامت محیط زیست در مدرسه محله و شهرم باشم

مراقب سلامت دانش آموزان کم توان وبیمار باشم

با اولیای مدرسه برای ارتقای سلامت خود سایر دانش آموزان و مدرسه ام همکاری نمایم

قدر دان نعمتهای الهی بوده وبرای رشد وتعالی اخلاق و فضایل بشری تلاش نمایم

اجرای برنامه سفیران سلامت از راهکارهای مهم و موثر در ارتقای سلامت دانش آموزان بوده و سفیران سلامت امروز به عنوان راه انتقال پیام‌ها و آموزشها به خانواده و دوستان هستند . روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ مراسم افتتاحیه سفیران سلامت با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مدرسه به همت مربی کحترم بهداشت خانم زنگنه برگزار گردید .در این برنامه دانش آموزان سفیر با قرائت سوگندنامه سفیران سلامت و دریافت کارت سفیر آغاز به کار کردند.

تدریس نشانه اَ در کلاس خانم مهدی زاده

روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مهدی زاده معلم پایه اول نشانه  ” اَ  َ   ” را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان با صدای (  اَ   ـَ  )آشنا شدند.تلفظ صحیح این نشانه را فهمیدند.نشانه ( اَ   ـَ ) را به درستی نوشتند  . محل قرار گرفتن نشانه  ( اَ   ـَ ) در کلمه و قوائد آن را فرا گرفتند. چند کلمه که صدای اول آن ( اَ ) باشد را نام بردند . چند کلمه که در وسط صدای ( ـَ ) داشته باشند .محل قرار گرفتن  نشانه ( اَ   ـَ ) در جدول الفبا را تشخیص دادند.با بادبادک و ساختن آن آشنا شدند و با کمک معلم خود بادبادک ساختد و در حیاط مدرسه بازی نمودند و جشن این نشانه را برگزار کردند .

تدریس درس علوم کلاس خانم تقی زاده

روز دو شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم  تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ علوم درس ” هوای سالم ، آب سالم” را تدریس نمودند . در این درس چگونگی تشکیل آب آشامیدنی توضیح داده شد . چند راه درست مصرف کردن آب  بیان شد . دانش آموزان فهمیدند باید قدر آب و نعمت های خداوند را بدانند . راه های صرفه جویی در مصرف آب را بیان کردند . موارد استفاده انسان و حیوان از آب را نام بردند و با راه های آلوده شدن آب نیز آشنا شدند .خانم تقی زاده آزمایش مربوط به درس را به صورت زیر انجام دادند :موارد مورد استفاده در این آزمایش دو بطری یک شکل وشفاف ، عودو یا اسپند ، آبپاش می باشد .در یکی از بطری ها با اسپند یا عود دود ایجاد کردند . بطری را وارونه نگه داشتند و در همان حالت در آن را بستند . با دقت به درون بطری نگاه کردند . بعد از مدتی در شیشه را باز کردند و با آبپاش روی آن آب بریختند .مشاهده کردند كه دود در همه جای بطری پخش شد و نتیجه گرفتند  زمانی که در بطری  باز شد دود به آرامی خارج شد و زمانی که با آبپاش روی آن آب  ریختند  دود از بین می رود و قسمتی از دودها به همراه آب به ته بطری می رود و قسمتی در هوا پخش می گردد.

تدریس جمع فرآیندی در کلاس خانم طاهری

یکی از مباحثی که در کتاب ریاضی دوره ی ابتدایی مطرح و تدریس می شود جمع و تفریق فرایندی یا گسترده نویسی است که زیر بنای آن از پایه ی دوم شروع می شود.روش فرایندی کاملاً با روش قدیم که با تکنیک انتقال انجام می شود، فرق دارد. در جمع و تفریق فرآیندی نیازی به ارائه ی تکنیک انتقال از دهگان به یکان در تفریق و یا باالعکس در جمع نیست.در روش فرایندی می توان از روش های مختلفی به جواب رسید.از قبیل استفاده از نی ، رسم چوب خط ، شکل ، محور ،ذهنی ، کمک گرفتن از انگشت و جدول اعداد دو رقمی با حرکت رو به جلو و رو به پایین در جمع و حرکت رو به بالا و عقب در تفریق است.بالا رفتن سرعت محاسبات ، درک کامل تر از مفهوم عدد  ، . بهتر یاد گرفتن شمارش به جلو  ، بالا رفتن قدرت محاسبه ی ذهنی از جمله فواید جمع فرایندی می باشد .  روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم طاهری معلم پایه دوم جمع فرآیندی را تدریس نمودند . در این تدریس دانش آموزان بسته های ده تایی را شناختند و توانستند تمرینات مربوط را حل کنند .

برگزاری جشن نشانه د در کلاس خانم مهدی زاده

روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مهدی زاده معلم پایه اول در زنگ فارسی نشانه ی ” د ” را تدریس کردند . در ابتدا قصه مربوط به این این نشانه را تعریف نمودند سپس شکل صحیح این نشانه را پای تخته نوشتند وآن را برای دانش آموزان تلفظ نمودند . سپس معلم از دانش آموزان خواست در مورد تصاویر کتاب هر چه به ذهنشان می رسد بیان کنند . معلم از روی متن درس آرام خواند و دانش آموزان تکرار کردند . سپس این نشانه را با مصوت ” ا ” و ” اَ ” ترکیب کردند و ترکیبات را خواندند و در پایان جشن یادگیری این نشانه را برگزار کردند و از دانش آموزان با کیک پذیرایی شد و به آنها هدیه ای اهدا کردند .

فرمایشات جناب آقای کنعانی در مورد ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی

روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) با حضور در مدرسه به صورت مجازی برای دانش آموزان در مورد بیست و چهارمین انتخابات شورای دانش آموزی سخنانی بیان نمودند . جناب آقای کنعانی ضمن بیان اهمیت شورای دانش آموزی ، بیان کردند دانش آموزان از همین کودکی تمرین می کنند تا در آینده در صحنه های بزرگ تر بتوانند حضور پیدا کنند . ایشان تأکید کردند : شورای دانش‌آموزی بزرگترین شبکه اجتماعی، فرهنگی، تربیتی در مدارس کشور و فرصتی بی نظیر تربیتی ومدرسه محور است تا دانش‌آموزان در این فضا برای قبول مسئولیت‌های بزرگ‌تر در آینده تمرین کنند و آماده شوند و از میان منتخبین شوراهای دانش آموزی مدیران آینده کشور پرورش یابند و به بالندگی برسند و در پایان برای دانش آموزان آرزوی موفقیت نمودند .

تدریس نشانه بـ ب در کلاس خانم مصطفوی

یکی از ساده ترین روش‌ها برای آموزش الفبا به دانش آموزان استفاده از شعر حروف الفبا است و می توان انواع حروف الفبا را به کمک اشعار زیبا به دانش آموزان به سادگی آموزش داد . شعر خوانی یکی از روشهای پر بازده برای آموزش و یادگیری است.  آموزش نشانه ها و حروف الفبا فارسی با داستان یک روش دیگربرای آموزش نشانه ها و حروف الفبای فارسی به دانش آموزان می باشد . روزسه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مصطفوی معلم پایه اول نشانه ” ﺑ  ب ” را تدریس کردند و جشنی برای دانش آموزان برگزار کردند . در این جشن دانش آموزان شعر خواندند و قصه مربوط به نشانه برای دانش آموزان بیان گردید .

تدریس درس علوم کلاس خانم طاهری

روز و شب چگونه به وجود می‌آید؟ زمین مانند یک توپ است و نور خورشید یک طرف آن را روشن می‌کند که به  آن روز می‌گویند، و به طرف دیگر آن که تاریک است شب می‌گویند . روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ علوم چگونگی تشکیل روز و شب را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با روز و شب ، چگونگی به وجود آمدن روز و شب ، تغییرات دمای هوای شبانه روز آشنا شدند . با طلوع خورشید، انرژی آن به زمین می رسد و زمین شروع به گرم شدن می کند.کمی طول می کشد تا تشعشع حرارتی منعکس شده از زمین آغاز شود. همچنین با استفاده از وسایل کمک آموزشی  طریقه بوجود آمدن شب و روز را آموزش دیدند .

تدریس درس چگالی پایه ششم کلاس خانم فتحعلیان

روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم فتحعلیان معلم علوم پایه ششم درس سوم مبحث چگالی و فلزات را تدریس کردند . نکات مهم مطرح شده در این درس به شرح ذیل می باشد :

وضعیت قرارگیری یک جسم در مایع به سه حالت است:

۱. روی مایع قرار می گیرد وقتی چگالی اش کمتر از مایع باشد.

۲. در مایع غوطه ور می شود وقتی چگالی اش با مایع برابر باشد.

۳. در مایع ته نشین می شود وقتی چگالی اش بیشتر از مایع باشد .

از بین ۱۱۸ عنصر کشف یا ساخته شده. ۹۱ مورد فلز است!

ویژگیهای مشترک فلزات:

۱. رسانایی الکتریکی

۲. رسانایی حرارتی

۳. چکش خواری ( شکل پذیری )

۴. سختی نسبتا بالا

۵. دمای ذوب و جوش نسبتا بالا

۶. استحکام نسبتا بالا

چگالی:

جرم واحد حجم یک ماده را چگالی گوییم. درواقع چگالی جسم نشان دهنده میزان متراکم بودن جسم است.

✔️ واحد چگالی بطور استاندارد، کیلوگرم بر مترمکعب است.

✔️ هرچه جسم چگالی بیشتری داشته باشد، سنگینتر بنظر می رسد .

✔️✔️ چگالی هر ماده ای به دمای محیط اندازه گیری آن بستگی دارد. هرچه محیط گرمتر باشد، جسم بیشتر منبسط شده، حجمش زیاد می شود و درنتیجه چگالی کمتر می گردد.

✔️✔️ در بیشتر موارد، افزایش دما باعث کاهش چگالی می شود، ولی آب یک استثناء است. با گرم کردن آب از دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد. حجم آن کاهش یافته و چگالی اش زیاد می شود!

✔️✔️ اگر چند مایع مختلف را که با یکدیگر مخلوط نمیشوند روی هم بریزیم، ماده با چگالی بیشتر در پایین ترین نقطه و ماده با چگالی کمتر در بالاترین نقطه ظرف قرار می گیرد.

تدریس درس علوم کلاس خانم مهدی زاده

روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مهدی زاده معلم پایه اول درس علوم مبحث ” خوراکی های مفید ، خوراکی های مضر ” را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان با غذاهای مناسب برای بدن و غذاهای مضر برای بدن آشنا شدند . دانش آموزان فهمیدند خوردن غذاها تا چه حد مناسب است. گروه نان ، گروه سبزی ها ، گروه میوه ها ، گروه گوشت و گروه لبنیات  را جزو گروه غذاهای مفید طبقه بندی کردند و غذاهایی مثل پیتزا ، چیپس و پفک ، سس مایونز و…. را جزو غذاهای مضر طبقه بندی نمودند و فهمیدند باید برای رشد بهتر از گروه غذاهای مفید استفاده کنند .

تدریس درس علوم پایه ششم

روز شنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم فتحعلیان معلم علوم پایه ششم درس سوم مبحث رسانا بودن  و نارسانا فلزات را تدریس کردند . نکات مهم این درس به شرح ذیل می باشد :

رسانا:

ماده ای که به خوبی الکتریسیته را از خود عبور می دهد.

نارسانا:

ماده ای که الکتریسیته را از خود عبور نمی دهد.

رسانایی الکتریکی فلزات:

مهمترین خصوصیت فلزات، رسانایی الکتریکی آنهاست.

✔️✔️ همه فلزات رسانا هستند اما تمام رساناها حتما فلز نیستند! برای مثال آب نمک فلز نیست اما رسانای الکتریسیته است.

✔️ رسانایی الکتریکی مواد در دماهای بالاتر کمتر میشود.

✔️✔️  میزان رسانایی الکتریکی در فلزات یکسان نیست. بهترین رساناهای الکتریکی به ترتیب عبارتند از:

۱. نقره

۲. مس

۳. طلا

۴. آلومینیوم

۵. کلسیم

رسانایی حرارتی فلز:

یعنی توانایی انتقال گرما از یک جسم توسط فلز

✔️ هرچه یک ماده رسانای بهتری برای حرارت باشد، گرما را سریعتر و بیشتر از خود عبور می دهد.

✔️ در بین فلزات، بهترین رسانایی حرارتی مربوط به مس است.

تدریس درس هدیه ها در کلاس خانم طاهری

شب از نيمه گذشته بود. ماه از بالا نگاه می كرد. خانه ای روشن و نورانی ديد.

در خانه، مادر و پسری بيدار بودند.

مادر دست به سوی آسمان بلند کرده بود و زير نور ماه دعا مي کرد.

پسر دعاهاي مادر را مي شنيد و آهسته آمين می گفت .

خدايا بيماران را شفا بده!

 خدايا به نيازمندان كمك كن!

 خدايا همه را به راه درست راهنمايی كن!

پسر پرسيد: مادر! چرا برای خودت دعا نمي كنی؟!

  مادر دستی بر سر فرزند خود كشيد و گفت: عزيزم!

اول برای ديگران دعا می كنيم و بعد برای خود!

روز شنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ هدیه های آسمان درس ” خاطره ی ماه ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با دعا کردن به عنوان راه گفت و گو و نزدیک شدن به خداوند آشنا شدند  و دعا کردن را نوعی گفت و گو با خدای مهربان  دانستند و فهمیدند در دعا کردن بهتر است ابتدا برای دیگران دعا کنیم بعد برای خودمان و در پایان معلم از دانش آموزان خواستند برای خود و دوستانشان دعا کنند .

تدریس فارسی بخش صداکشی پایه اول خانم صداقت جو

صداکشی در پایه اول از بخش دوم کتاب فارسی خوانداری یعنی آموزش نشانه ها  و همزمان با آموزش دومین نشانه یعنی  بـ ب مربوط به درس باران انجام می شود .با آموختن اولین کلمه یعنی …آب… می توان کار صداکشی را آغاز کرد. روز شنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم صداقت جو معلم پایه اول تمرین صدا کشی را با دانش آموزان شروع نمودند . با روش خلاقانه ای دانش آموزان در حیاط مدرسه صداکشی کلماتی که تا کنون فرا گرفته اند ، را انجام دادند . در مرحله بعدی ، کلمات را به صورت صداکشی شده نوشتند به این صورت که صدای هر کلمه را داخل گردی نوشته و از دانش آموزان خود خواستند تا کلمه مورد نظر را بنویسید و ترکیب کنند و صداکشی و ترکیب را فرا گرفتند .

تدریس مفهوم تفریق در کلاس خانم صداقت جو

بيشترين يادگيري در اين پايه سني از طريق بازي، اكتشاف و چالش و ايفاي نقش در داستان مي‌باشد. دانش آموزان در اين سن دوست دارند سؤال كنند . دانش آموزان در اين سن علاقه دارند روي مطلبي كه ياد مي‌گيرند كار كنند و مشاهداتشان را توضيح دهند.ویژگی های ذکر شده از جمله ویژگی های دانش آموزان پایه اول ابتدایی می باشد .روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان کلاس اول خانم صداقت جو با مفهوم تفریق و کاهش در یک مجموعه از طریق اشکال آشنا شدند . این تدریس با استفاده اشکال مختلف انجام شد . دانش آموزان علامت تفريق را با شناخت مفهوم آن شناختند . براي اشکال مختلف توانستند تفریق بنویسند و تفريق شکل ترسيم مکردند. باقيمانده تفريق را شناختند . همچنین با کاربرد تفریق و نحوه آن در زندگی روز مره آشنا شدند و تمرینات کتاب  را حل نمودند .همچنین علامت تفریق و مساوی را نیز شناختند .

تبریک میلاد باسعادت مولانا ابامحمد امام حسن عسکری(علیه السلام)

شيعه مى ‏نازد به نام عسکرى

يا اباالمهدى امام عسکرى

اى به دوشَت پرچم عِز و شَرَف

اى شده بر غربت دوران هدف

پورِ جود و سبط زهد و نجلِ حق

سائلان گِردِ حريمت صف به صف

مادرت بانوىِ يثرب فاطمه

بابِ تو شيرِ خدا شاهِ نجف…

آمدی و در پیشگاهت، چشمه‌های برکت جوشیدند. آمدی و از رد قدم‌های تو، رودهای معرفت جاری شدند. آمدی با جمال و بشارت موعود و با مسئولیتی بزرگ که امانت را به دستان متبرکش بسپاری.

آمدی با پیام روشن خورشید و کلام نافذ قرآن و بر پنجره‌های تاریک، نور پاشیدی. آمدی، اگرچه بال‌های تو، طعم قفس را چشیدند؛ آمدی که ما طعم پرواز را از خاطر نبریم.

امروز هشتم ربیع‌الثانی، سالروز میلاد مبارک حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) است .

میلاد باسعادت مولانا ابامحمد امام حسن عسکری(علیه السلام) بر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و معرفت و کرامت مبارک باد . روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام)  پیام های تبریک توسط مربی پرورشی در گروه ها قرار گرفت .

تدریس درس علوم مبحث چکش خواری فلزات پایه ششم

روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم فتحعلیان معلم علوم پایه ششم درس سوم مبحث  چکش خواری فلزات را تدریس نمودند . موارد مطرح شده در این درس به شرح ذیل است :

سختی فلزات:

سختی به چند خصوصیت دیگر تقسیم میشود مانند مقاومت در برابر فرورفتگی، خراش و …

✔️✔️ کروم و تیتانیوم جزو سخت ترین فلزات هستند .

✔️ بطورکلی سختی فلزات نسبت به نافلزات بیشترست ولی الماس سخت ترین ماده طبیعی می باشد!

چکش خواری (شکل پذیری):

یعنی تغییر شکل برگشت ناپذیر فلزات در اثر وارد شدن نیرو.

✔️ چکش خواری فلز کروم بسیار کم است و در اثر ضربه ترک می خورد و می شکند.

✔️ در ساخت صنایع دستی و یا بدنه اتومبیل این خصوصیت اهمیت زیادی دارد!

برگزاری نمایشگاه کتاب بمناسبت هفته کتاب وکتابخوانی در مدرسه

روز بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است. در این هفته، با اجرای برنامه هایی که به وزش نسیم معرفت از سوی دریای کتاب و معانی ناب به سمت اندیشه همگان می انجامد، می کوشیم تا به تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی های عمومی مدد رسانیم . کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد.  روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی نمایشگاهی به همت خانم یزداندوست مربی پرورشی در مدرسه برگزار گردید . برنامه های اجرایی در این هفته معرفی کتب به دانش آموزان ، تقدیر از همکاران مؤلف ، اهدا کتاب به کتابخانه مدرسه می باشد .

تدریس مفهوم کسرها در کلاس خانم وزین پور

برای جمع کردن دو کسری که دارای مخرج های مساوی هستند یکی از مخرجها را باید نوشت و سپس صورتها را با همدیگر جمع نمود. در تفریق کسرهایی که دارای مخرج های مساوی میباشند بکی از مخرجها را نوشته و صورتها را از یکدیگر کم می کنیم.روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم وزین پور معلم پایه چهارم پس از مرورمفهوم کسرها ،  جمع و تفریق دو کسر ، جمع و تفریق دو کسر با استفاده از شکل ، جمع و تفریق دو کسر با استفاده از محور ، تساوی کسرها ، کسر واحد ، کسر صفر ، استفاده از کسرها در حل مسائل زندگی ، ضرب یک عدد در کسر را تدریس نمودند . سپس تمرینات مربوط به این درس ها را در کلاس حل نمودند و دانش اموزان اشکالات خود را از معلم پرسیدند .

تدریس مفهوم کسر در کلاس خانم نجاتی

روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم نجاتی معلم پایه چهارم در زنگ ریاضی مبحث ضرب عدد در کسر را تدریس نمودند . در این درس پس از آشنایی با مفهوم کسر و شکل نوشتن کسر و جمع و تفریق کسرها ، آشنایی با کسر صفر و کسر واحد ، کاربردهای کسر در زندگی روزمره  با ضرب یک عدد در یک کسر آشنا شدند . همچنین  بامفهوم نصف ، ثلث ، ربع و خمس ، و رابطه ی آنها با یکدیگر آشنا شدند و توانستند با شکل نصف ،  ثلث، ربع و خمس را نشان دهند . سپس دانش آموزان تمرینات مربوط به این درس را حل نموده و شکل ضرب عدد در کسر را رسم نمودند و  اشکالات خود را از معلم پرسیدند .

دیدار با جناب آقای صالحی معاونت محترم مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش

روز سه شنبه مورخه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ نماینده محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام ) جناب آقای کنعانی و سرکار خانم تربتی نیا معاونت محترم پرورشی مؤسسه به همراه مدیران کلیه ی مقاطع تحصیلی مدارس امام حسین (علیه السلام ) به حضور جناب آقای صالحی معاونت محترم مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش  رسیدند  . در این جلسه جناب آقای کنعانی تاریخچه ای از بدو تأسیس مدارس امام حسین (علیه السلام ) را تا به امروز بیان نموده و ضمن عرض تبریک به جناب آقای صالحی آمادگی خود را جهت همکاری با آموزش و پرورش اعلام نمودند . سپس جناب آقای صالحی سخنانی در زمینه تعلیم و تربیت بیان نمودند و در پایان هدیه ای به رسم یادبود تقدیم جناب آقای صالحی از طرف مدارس امام حسین (علیه السلام ) گردید .

تدریس نشانه اَ در کلاس خانم مصطفوی

روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مصطفوی معلم پایه اول نشانه  ” اَ  ” را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان با صدای (  اَ   ـَ  )آشنا شدند.تلفظ صحیح این نشانه را فهمیدند . نشانه ( اَ   ـَ ) را به درستی نوشتند  . محل قرار گرفتن نشانه  ( اَ   ـَ ) در کلمه و قوائد آن را فرا گرفتند. چند کلمه که صدای اول آن ( اَ ) باشد را نام بردند . چند کلمه که در وسط صدای ( ـَ ) داشته باشند .محل قرار گرفتن  نشانه ( اَ   ـَ ) در جدول الفبا را تشخیص دادند.با بادبادک و ساختن آن آشنا شدند و با کمک معلم خود بادبادک ساختد و در حیاط مدرسه بازی نمودند و جشن این نشانه را برگزار کردند .

برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی

شورای دانش آموزی فرصتی برای تمرین مسئولیت پذیری و نهادینه شدن حس تعهد نسبت به خود و جامعه است و متقابلا” منجر به تعمیق روحیه مقابله با هر گونه رخوت، سستی و بی تفاوتی فردی و اجتماعی می‌شود.

این شورا به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار مدرسه و حلقه اتصال  مدیران، معلمان و مربیان  با دانش آموزان، می تواند سهم و نقش بسزایی را در  کارآمدسازی نظام تعلیم و تربیت ایفا نماید.

روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی به صورت مجازی در دبستان غیر دولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) برگزار گردید . پس از تبلیغات دانش آموزان کاندید شده لینک انتخابات روز سه شنبه در کانال های مدرسه قرار گرفت تا دانش آموزان رأی دهند. این لینک تا روز چهارشنبه فعال خواهد بود ضمناً نتایج انتخابات اعلام خواهد گردید .

برپایی نمایشگاه کتاب در کلاس خانم طاهری

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد. کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاهی از کتاب های دست نوشته دانش آموزان در کلاس دوم خانم طاهری برگزار گردید و به همین مناسبت دانش آموزان به کتابخانه کلاسی کتاب های مختلفی هدیه کردند و در مورد اهمیت کتاب و مطالعه آن در کلاس بحث و گفتگو شد .

تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه  “سلام‌الله‌علیها “

السلام علیک یا فاطمة المعصومه

من آمــــــــــده ام مســافری مانده ز ره

از شــــوق زیــــارت، زده این دل لَه لَه

گفتند که کربــــــلا بهشت است،بهشت

“یــــا فاطـمة اشفعـــی لنا فـــی الجنـــة

گلدسته‌ها اگر سیاه‌پوش شده‌اند؛ پنجره‌ها اگر غبار غم گرفته‌اند؛ چشم‌ها اگر خیس گریه‌‌اند؛ از این است که از شهر مقدس مدینه، ستاره‌ای دنباله ‌دار برخواست که عزم توس و زیارت امام رضا ” علیه‌السلام ”  داشت؛ اما در شهر مقدس قم فرود آمد و خاموش شد.

امروز فرشتگان عرش الهی به احترام شکوه مقامش در صحن حرم فرود می‌آیند تا عزاداری کنند؛ امروز مؤمنان همه عزادار رحلت بانوی پرهیزگاران، اسوه عصمت، حضرت معصومه ” سلام‌الله‌علیها ” هستند.

روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ به مناسبت وفات حضرت معصومه  ” سلام‌الله‌علیها ” پیام های تسلیت توسط مربی پرورشی خانم یزداندوست در گروه ها و کانال های مدرسه قرار گرفت .

سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه  “سلام‌الله‌علیها ” تسلیت باد .

تدریس نشانه م در کلاس خانم مهدی زاده

الفبای مهربانی کلاس اول خانم مهدی زاده  در هفته ی آخر آبان ماه  ۱۴۰۰  به حرف «م» رسید و درخت دانایی شان پربار‌تر و سبزتر شد…

روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم مهدی زاده معلم پایه اول پس از تدریس نشانه ” مـ  م ” به وسیله ی خواندن شعر و اجرای نمایش  در میان کلمات به حرف «مدیر» رسیدند و برای تشکر و قدردانی از مدیر مهربان دبستان جناب آقای وزین پور ایشان را به کلاس خود دعوت کردند . مدریت دبستان ضمن تشکر از دانش آموزان آغاز باسوادی آنان را تبریک گفتند و برای آنها آرزوی موفقیت نمودند .در این درس با کلماتی مثل مدیر ، پرچم ، مدرسه ، مسواک و…. آشنا شدند .  سپس جشنی برای دانش آموزان برگزار گردید و به آنها مسواک هدیه داده شد و با کیک از آنها پذیرایی شد .

تدریس ضرب و تقسیم کسرها پایه پنجم کلاس آقای هاشمی

روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ آقای هاشمی در زنگ ریاضی مبحث ضرب و تقسیم کسرها را تدریس نمودند . پس از مرور جمع و تفریق دو کسر با استفاده از شکل ،در این درس دانش آموزان با نحوه ی تقسیم کسر بر عدد صحیح ، مرتبط ساختن هر کسر به شکل آن ، نحوه ی تقسیم عدد صحیح بر کسر  آشنا شدند . دانش آموزان تقسیم و ضرب کسرها را با استفاده محور اعداد،  کاغذ یا مقوا، نان یا کلوچه  و…. مشاهده نمودند .  همچنین با ضرب کسرها ، ضرب عدد طبیعی در یک کسر نیز آشنا شدند . برای هر ضرب و تقسیم یک شکل کشیدند و تمرینات مربوط به درس را حل کردند و اشکالات خود را رفع نمودند .

تدریس درس خرس کوچولو در کلاس خانم تقی زاده

روز  چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم تقی زاده معلم پایه دوم درس سوم فارسی را تدریس نمودند . دانش آموزان  با حدیث مبارک ” النظافه من الایمان ( پاکیزگی از ایمان است .) ”  آشنا می شدند  . به خوبی متوجه شدند که اگر تمیز باشند نزد دیگران محبوب تر هستند . دانش آموزان  پی می برند که در انجام هر کاری با دیگران مشورت کنند و راه صحیح را انتخاب کنند . بعد از تدریس از روی متن خواندند و با کلمات مترادف متن درس آشنا شدند و علائم نگارشی از جمله ویرگول ، گیومه ، علامت تعجب ، نقطه ، علامت پرسشی را در درس پیدا کردند  و نکات مهم در مورد علائم نگارشی را فرا گرفتند .

آموزش تقریب در پایه دوم کلاس خانم طاهری

روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم طاهری معلم پایه دوم درس تقریب را تدریس نمودند . در این درس ابتدا با اعداد سه رقمی آشنا شدند . برای نوشتن یک عدد سه رقمی در جدول ارزش مکانی ابتدا عدد مربوط به مرتبه صدگان، بعد عدد مربوط به مرتبه دهگان و سپس عدد مربوط به مرتبه یکان در جدول نوشته می شوند. دانش آموزان توانستند اعداد ده تا ده تا اضافه نمود و در جدول ارزش مکانی بنویسند . توانستند اعداد را صد تا صد تا اضافه نموده و در جدول ارزش مکانی بنویسند . توانستند  اعداد را صد تا صد تا بر روی محور اعداد بنویسند . همچنین تقریب یک عدد را یاد گرفتند . گاهی مواقع میتوان با حذف رقم یکان یک عدد آن را به صورت تقریبی نوشت .

معرفی برگزیدگان انتخابات شورای دانش آموزی

شورای دانش آموزی رکنی از ارکان مدرسه و نهادی است صنفی که اعضای آن طی انتخابات آزاد به منظور زمینه سازی رشد مهارت های فردی ، اجتماعی و توسعه مشارکت دانش آموزان در امور آموزشی و پرورشی و تعامل بین مسئولین مدرسه و آنان انتخاب می شوند .

با سلام وتشکر از همکاری دانش آموزان عزیز که در رأی گیری انتخابات شورای دانش آموزی شرکت نمودند وهمچنین عرض تبریک به اعضاء منتخب شورای دانش آموزی اسامی برگزیدگان در روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ به شرح ذیل  اعلام می گردد .

۱-محمد مهدی بهروزیان

۲-سروش صفایی

۳-امیررضا مهدویان

۴-علی کافی

۵-امیر محمد هراتی نژاد

۶-سید مجتبی حسینی

۷-عرشیازنگنه

۸-یاسین آریایی نسب

۹-امیر عباس جمشیدیان

۱۰-ادریس بادامه

۱۱-محمد مهدی رحیمی

۱۲-معین زراعتکار

۱۳-امیرعلی اشرفی

۱۴-سید مهدیار صادقی

اسامی نه نفر اول عضو اصلی شورا وبقیه اعضاء علی البدل می باشند .  آرزوی موفقیت برای اعضاء جدید شورا را داریم .

تدریس درس اندازه گیری مواد پایه سوم کلاس خانم توکلی

روز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم توکلی معلم پایه سوم درس چهارم علوم با نام ” اندازه گیری مواد ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با طریقه ی اندازه گیری مواد ، جرم و حجم  ، وسیله های اندازه گیری آنها شدند . جرم جامدات را شناختند . با حجم مایعات آشنا شدند . با گرم و کیلوگرم به عنوان واحد اندازه گیری جرم جامدات آشنا شدند . لیتر را به عنوان واحد اندازه گیری مایعات شناختند . با وسیله های اندازه گیری جرم جامدات و اندازه گیری حجم مایعات آشنا شدند . در پایان معلم ازدانش آموزان خواست یک ترازو بسازند و جلسه بعد با خود به کلاس بیاورند .

ترازو یکی از وسیله های مهم در زندگی ما است که برای اندازه گیری جرم مواد مختلف استفاده می شود، با این حال معمولا گفته می شود وزن را با ترازو اندازه می گیرند که اگرچه اشتباه است اما در میان مردم این گونه رواج پیدا کرده است.برای استفاده از ترازوهای معمولی آن چیزی که می خواهیم وزن کنیم را در یک کفه ترازو قرار می دهیم و سنگ های وزنه را در کفه دیگر می گذاریم، هر کفه ای که پایین تر باشد آن طرف سنگین تر است و ما آن قدر سنگ می گذاریم و سنگ ها را جا به جا می کنیم تا تعادل بین آن ها ایجاد شود، یعنی هر دو کفه ترازو در یک سطح قرار بگیرند، در این زمان وزن درست کالای ما مشخص شده است.

تدریس درس اندازه گیری مواد پایه سوم کلاس خانم گل بخشی

روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم گل بخشی معلم پایه سوم درس ” اندازه گیری مواد ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با طریقه ی اندازه گیری مواد ، جرم و حجم آشنا شدند . جرم جامدات را شناختند . با حجم مایعات آشنا شدند . با گرم و کیلوگرم به عنوان واحد اندازه گیری جرم جامدات آشنا شدند . لیتر را به عنوان واحد اندازه گیری مایعات شناختند . با وسیله های اندازه گیری جرم جامدات و اندازه گیری حجم مایعات آشنا شدند .در این زنگ دانش آموزان با خود ترازوهایی که از قبل ساخته بودند به کلاس درس آوردند .

تدریس درس اسیدها و بازها پایه ششم کلاس خانم فتحعلیان

بازها یا قلیاها مواد تلخی هستند که اگر با پوست بدن تماس پیدا کنند حس لیزی ایجاد می کنند.

مواد شوینده مانند وایتکس و آمونیاک و صابون ، باز هستند که البته صابون یک باز ضعیف و وایتکس باز قوی محسوب می شود.بازها به دلیل واکنش با چربی ها به عنوان شوینده مورد استفاده قرار می گیرند.اسیدها مواد ترشی هستند که اگه با پوست بدن تماس پیدا کنند حس سوزش ایجاد می کنند .

سرعت واکنش اسیدها خیلی بیشتر از بازها است و از واکنش اسید با ماده دیگر، گاز هیدروژن خارج می شود.

نوشابه گازدار و آب لیموترش از اسیدهای ضعیف محسوب می شوند ولی جوهرنمک که برای جرم گیری استفاده می شود از اسیدهای قوی محسوب می شود .

تدریس درس چهارم برگی از تاریخ زمین در پایه پنجم

فسیل چست ؟ فسیل آثار بقایای جانداران گذشته در بین مواد تشکیل دهنده ی پوسته ( لایه ی سطح زمین ) هستند .

فسیل ها به روش های مختلفی تشکیل می شوند ولی یکی از متداول ترین روش ها این است که جسد جانداران پس از مرگ به تدریج ته نشین شده و رسوبات روی آن را می پوشاند .

هم زمان با تجزیه ی جسد به تدریج اثر افزایش فشار لایه های بالایی ، آب از بین رسوبات خارج شده و به تدریج تبدیل سنگ می شوند و طی میلیون ها سال تبدیل به فسیل می گردند . تعداد بسیار کمی از موجودات به صورت فسیل در آمده اند .

روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ خانم فتحعلیان معلم علوم پایه پنجم درس چهارم ” برگی از تاریخ زمین ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با فسیل و مراحل تشکیل آن ،  با نحوه ی جستجوی آثار به جامانده از جانداران ، آشنا شدند .  در این درس در مورد آب و هوای گذشته زمین ، تفاوت محل دریاها و خشکی ها در قدیم با محل کنونی ، نحوه ی تشکیل لایه های مختلف زمین ، چگونگی تشکیل خاک ، نقش فسیل درشناسایی محل زندگی جانوران وگیاهان ، چگونگی تشکیل خاک صحبت شد .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20