?واگویه چیست ؟

انسان از کودکی که قدرت تفکر و صحبت کردن را پیدا می کند شروع به سخن گفتن با خود می کند .هر چه سن افراد بالاتر می رود بیشتر با خود در ذهنشان یا به صورت بلند صحبت می کنند یا داستان هایی را در ذهنشان شکل می دهند ?

?  به صحبت کردن با خود واگویه می گویند  ?

1️⃣  اعتماد به نفس با واگویه؛

افزایش اعتماد به نفس با واگویه امکان پذیر است افراد موفق خود و توانایی هایشان را باور دارند. ( واگویه های منفی موجب می شود به بدترین شکل ممکن کارهای خودرا انجام دهید )  در حالی که نوع مثبت آن موجب می شود افکار ثانویه ای در مورد توانایی های فرد برای انجام وظایف خود داشته باشید و به شکلی عالی و متفاوت عمل کنید ?

2️⃣  ایجاد افکار مثبت و از بین بردن افسردگی ؛

افراد افسرده احساس پوچی و نا امیدی و بی ارزشی می کنند با واگویه های مثبت می توان این احساسات منفی را از بین برد و افکار مثبتی داشت افکار مثبت مانند ? من می توانم این کار را انجام دهم ? و ? دنیا مکان زیبایی است ? شما را از مسیری که منجر به افسردگی می شود دور می کند ?

3️⃣  کاهش استرس ؛

حقیقتاً استرس عوارض ذهنی و جسمی مخربی دارد که واگویه مثبت باعث می شود از این عوارض به دور باشید واگویه مثبت استرس را کنترل می کند و سبب می شود شما احساس آرامش بیشتری کنید ?

4️⃣  محافظت از قلب ؛

استرس از جمله عوامل بسیار مهم در بروز بیماری های قلبی و عروقی است از آنجا که واگویه درونی مثبت سبب کاهش استرس می شود بنابراین به تدریج خطر ابتلا به مشکلات قلبی را هم کاهش می دهد ?

5️⃣  بهبود عملکرد در انجام کار و وظایفتان؛

هنگامی که احساس خستگی می کنید و می بینید که راه دراز و دشواری را برای اتمام وظایف خود دارید تنها کافی است واگویه مثبت داشته باشید تا بتوانید به راهتان ادامه دهید و آن را به سر انجام برسانید ?

? پس باید به هنگام صحبت کردن با خود به مثبت بودن افکار و جملاتی که در ذهن خود یا در تنهایی خود به خود می گوئیم مراقب باشید ?

?  تنها با تغییر نوع واگویه ای که با خود داریم می توانیم آینده خود را تعیین کنیم  ?

? واگویه مثبت ? = ? انرژی مثبت ?

تهیه کننده : خانم زنگنه مری بهداشت

تایید شده توسط آقای علیخو معاون آموزشی


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20