شاید تا به حال از خود پرسیده باشید من سلامت روان دارم!

سلامت روانی نسبت به سلامت جسمی علائم عینی کمتری دارد و ممکن است برخی افراد مدت ها از عدم سلامت روانی خود آگاه نباشند. در همین راستا در ادامه مطلب به برخی از الگوهای رفتاری مرتبط با سلامت روان از نظر چاهن می پردازیم، در صورتی که شما از سلامت روان برخوردار باشید بایستی الگوهای زیر در رفتار شما وجود داشته باشد.

حس مسئولیت پذیری
کسی که دارای سلامت روان است، نسبت به نیازهای دیگران حساس بوده و در جهت ارضای خواسته ها و ایجاد آسایش آنان می کوشد.

حس اعتماد به خود
کسی که واجد سلامت روانی است، به خود و توانایی هایش اعتماد دارد و مشکلات را پدیده ای مقطعی می انگارد که حل شدنی است. از این رو، موانع، خدشه ای به روحیه او وارد نمی سازد.

هدف مداری
به فردی اشاره دارد که واجد مفهوم روشنی از آرمان های زندگی است و از این رو، تمامی نیرو و خلاقیتش را در جهت دست یابی به این اهداف هدایت می کند.

ارزش های شخصی
چنین فردی در زندگی خود، از فلسفه ای خاص مبتنی بر اعتقادات، باورها و اهدافی برخوردار است که به سعادت و شادکامی خود یا اطرافیانش می انجامد و خواهان افزایش مشارکت اجتماعی است.

فردیت و یگانگی
کسی که دارای سلامت روان است، خود را جدا و متمایز از دیگران می شناسد و می کوشد بازخوردها و الگوهای رفتاری خود را توسعه دهد، به گونه ای که نه همنوایی کور و ناهشیارانه با خواسته ها و تمایلات دیگران دارد و نه توسط دیگران مطرود و متروک می شود.

تهیه کننده : خانم زنگنه مربی بهداشت

تایید شده توسط آقای علیخو معاون آموزشی


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20