ریشه‌یابی مشکل بی انگیزده بودن برای درس خواندن

۱. آگاهی نداشتن از اهمیت موضوع: وقتی ما نمی‌فهمیم چرا باید یک موضوع خاص را مطالعه کنیم یا چگونه از آن بهره‌برداری کنیم، اشتیاق کمتری برای درس خواندن خواهیم داشت. بنابراین، اهمیت موضوعات درسی را بررسی کنید و به خود بپرسید که چگونه می‌توانید از آنها در زندگی واقعی استفاده کنید.

۲. تکرار و روتین شدن: وقتی یک فعالیت به روتین تبدیل می‌شود و تکراری می‌شود، اشتیاق را از دست می‌دهیم. بنابراین، سعی کنید روش‌های جدیدی را در یادگیری خود امتحان کنید. از روش‌های تعاملی مثل گروه‌های مطالعه، تمرین‌های عملی، یا استفاده از فناوری‌های نوین مانند اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی استفاده کنید.

۳. عدم تعیین اهداف: وقتی هدف مشخصی برای درس خواندن نداشته باشیم، ممکن است اشتیاقمان کاهش یابد. بنابراین، قبل از شروع درس خواندن، یک هدف مشخص قرار دهید. به عنوان مثال، برنامه‌ریزی کنید که تا پایان هفته، یک فصل کتاب را به پایان برسانید یا تعدادی سوال تمرینی را حل کنید.

۴. عدم تنوع در روش‌های یادگیری: همیشه از یک روش خاص برای یادگیری استفاده کردن می‌تواند خسته‌کننده باشد و اشتیاق را کاهش دهد. بنابراین، تلاش کنید روش‌های مختلفی را تجربه کنید. ممکن است برای شما مفید باشد که متن را بخوانید و خلاصه کنید، نمودارها و نقشه‌ها را بکشید یا به تدریس دیگران بپردازید.

تهیه کننده : خانم نجاتی معلم پایه چهارم

تأیید شده توسط آقای علیخو مدیریت دبستان


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20