اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

در دنیایی که ارتباطات نقش مهمی را ایفا می کند، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی بیشتر از هر زمان دیگری به یک ضرورت تبدیل شده است. یکی از بهترین زمان ها برای آموزش زبان انگلیسی، دوران کودکی است.

مغز کودکان، تشنه اطلاعات و تجربیات است!

کودکی سن رشد و یادگیری است. در این دوره،  به دلیل اینکه مغز کودکان در حال رشد و تکامل بوده و نیاز حداکثری به اطلاعات و تجربیات برای شناخت دنیای اطراف دارد، در مقابل اطلاعات ورودی مقاومت نشان نداده و آماده یادگیری موضوعات مختلف است.

مهم ترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

یادگیری زبان انگلیسی بر ای کودکان مزیت هایی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

رشد مغز

تحقیقات بسیاری بر روی یادگیری زبان انگلیسی در کودکی انجام شده است و اغلب آن ها نشان دهنده این موضوع است که یادگیری زبان دوم در سنین پایین موجب رشد مغز و افزایش تمرکز می شود. افراد در شرایط مختلف به دنبال استفاده از زبان مرتبط با همان شرایط هستند. هنگامی که کودکان زبان انگلیسی را فرا می گیرند، در شرایط مختلفی به دنبال کاربرد آن بوده و این بازی ذهنی موجب افزایش تمرکز و دقت آن ها می شود.

افزایش خلاقیت

دو زبانه شدن در سنین پایین به ظهور خلاقیت در کودکان کمک می کند. هنگامی که کودکان در کنار زبان مادری خود، زبان انگلیسی را نیز فرا می گیرند، ذهن آن ها اطلاعات بیشتری نسبت به الگوهای ارتباطی یه کودک تک زبانه در اختیار داشته و موجب بروز خلاقیت، تنوع در برخورد با پدیده های اطراف و گسترش الگوهای ارتباطی آن ها می شود.

بهبود تحصیل

بررسی های زیادی در این زمینه انجام شده که نشان دهنده این موضوع است که یادگیری زبان دوم تاثیر مثبتی بر روی تحصیل کودکان در مدارس دارد. در این بررسی ها مشخص شده است کودکان دو زبانه عملکرد بهتری در برخی دروس از خود نشان داده اند. یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی می تواند علاوه بر افزایش مهارت های ارتباطی و خلاقیت کودکان، یادگیری آن ها را نیز بهبود داده و تاثیر مثبتی بر روی عملکرد تحصیلی آن ها داشته باشد.

تهیه کننده : خانم لاری ابراهیمی امور اداری

تأیید شده توسط آقای علیخو مدیریت دبستان


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20