🌸زنگ انشا و آموزش انواع انشا🌸

انشا به معني ايجاد کردن ، پرورش دادن ، ابداع و خلق کردن است و آنچه را که امروزه فن انشاء گفته مي شود از نخستين معناي آن(ايجاد)گرفته شده است. روز شنبه 11 آذر ماه 1402 خانم شیخ آبادی معلم ادبیات پایه پنجم در زنگ فارسی انواع انشا را معرفی نمودند .

📗معرفی چهار نوع انشا:

  • گسترشی : در این روش معلم یک جمله را روی تخته می نویسد و دانش آموزان با استفاده از درک خود در ادامه ی جمله گفته شده ، انشا را گسترش می دهند.

📝📝📝

  • تداعی و شاخه بندی:دراین روش از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند . این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته نوشته می شود .  حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.

📝📝📝

  • تخیلی:دراین نوع انشا به دانش آموزان میگوییم داستانی خیالی با اغراق زیاد بنویسند.

📝📝📝

  • خورشیدی:روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. معلم یک کلمه کلی می گوید. سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله  و سپس متن می نویسند.

دانش آموزان با شور و شوق زیاد از این نوع انشاها خصوصا انشای تخیلی استقبال کردند و انشاهای بسیار زیبا همراه طنز و مبالغه ی زیاد نوشتند و در کلاس خواندند.

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20