پیچیدن راحیه‌ حیات‌بخش شهید گمنام در مدرسه امام حسین(علیه السلام)

تعدادی از دانش آموزان دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) صبح شنبه 25 آذر ماه 1402میزبان پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام در دبیرستان دخترانه امام حسین ( علیه السلام) – دوره اول بود. دانش آموزان این مدرسه صبح روز شنبه پذیرای پیکر مطهر شهیدی گمنام بودند و حال و هوای مدرسه همزمان با دهه فاطمیه متفاوت با روزهای دیگر بود.

دانش آموزان دهه نود این مدرسه که دوران ۸ سال دفاع مقدس را ندیده و خاطره‌ای از آن ندارند، امروز در کنار پیکر شهیدی گمنام از سربازان وطن گریستند. حضور شهدا در مدارس و در بین دانش آموزان و معلمان رایحه ایثار و مقاومت را ماندگار می‌کند. تشییع شهدای گمنام، تجدید پیمان با ایثار و از خود گذشتگی شهدا است و حضور شهدای گمنام باعث می‌شود که یاد و نام شهدا در جامعه ماندگار شود. زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز امروز برای همه یک تکلیف بوده و به عنوان یک نیاز اساسی و حیاتی مطرح است. بودن در کنار شهدا حس عجیبی دارد مخصوصا شهدایی که نمی دانی نامش چیست، نمی دانی اهل کجاست؟ پدر و مادرش زنده هستند یا نه؟

این شهید عزیز بر دستان کودکان و نوجوانی تشییع شدند که هیچ درکی نه از جنگ داشتند نه در زمان آنها بودند، تمام دانش‌آموزان با یک شاخه گل به استقبال‌شان آمدند، چشمهایشان گریان بود حال دل شان دیدنی و زیبا. شهیدی که گرچه هیچ نام و نشانی نداشتند و خانواده‌هایشان در تشییع آنها حضور نداشتند ولی دانش‌آموزان مدارس امام حسین (علیه السلام)مثل یک خواهر و برادر واقعی برایشان مراسم گرفتند و آنها را تشییع کرده و برایشان عزاداری کردند‌. دانش آموزان عزیز با این کارشان ثابت کردند که می‌دانند امنیت امروز کشورشان را مدیون این شهدا هستند و با نام شهدا عجین شده‌اند.


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20