زنگ املا و نوشتن املای توپی در کلاس خانم مختاری فر

روز سه شنبه 23 آبان ماه 1402 خانم مختاری فر در زنگ املا املای توپی به دانش آموزان گفتند . در این روش کلمات کليدي يا مهم را روي کاغذي نوشتند و روي توپي چسباندند . هر بار توپ را به طرف يک دانش آموز پرت مي کردند، او پس از ديدن کلمه با آن جمله اي مي سازد و آن جمله را به کل کلاس گفته می شد .کلمات کلیدی کلماتی هستند که که از نظر املایی مهمند مثلا با یکی از حروف چند شکلی و چند صدایی نوشته می شوند( آنها را انتخاب کرده و روی کاغذ می نویسیم و آن ها را با چسب روی توپ می چسبانیم) .

املا شروع می شود توپ را برای دانش آموزان پرتاب می کنیم و آنها باید کلمات را از روی توپ بخوانند و سریع دوباره برای معلم بفرستند و کلماتی که یادشان می ماند را در دفتر املایشان بنویسند . این روش برای تقویت حافظه دانش آموزان بسیار مفیدمی باشد.

استفاده از روش های خلاقانه در آموزش باعث می شود دانش آموزان با حوصله و اشتیاق بیشتری به عمق مطالب پی ببرند، آنها را بفهمند، تجربه  کنند و به زندگی خود مرتبط سازند. از این رو با ذوق و شوق بیشتری به مدرسه آمده و امید به موفقیت و زندگی در آنها بیش از گذشته  تقویت می گردد. زیرا نشاط و انبساط موجب شکوفایی استعدادها شده و انسان شاداب، پویا و پر تحرک به زندگی امیدواتر گردیده و برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش می کند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20