جلسه سفیران سلامت با موضوع پدیکلوز

يكي از بيماري هاي شايع در بين دانش آموزان ، بيماري عفوني و مسري شپش سر است كه در صورت عدم توجه به موقع به آن مي تواند تعداد زيادي افراد را به خود مبتلا سازد. اين بيماري در كلاس هاي درس به دليل ارتباط و تماس نزديك دانش آموزان با يكديگر به راحتي از يك فرد به فرد ديگر انتقال مي يابد . شپش سر بيماري خطرناك و نگران كننده اي نيست و درصورت تشخيص به موقع مي توان با مراجعه به پزشك و رعايت موارد بهداشتي لازم، درمان و از شيوع آن پيشگيري كرد.

💫شپش سر، حشره‌ای بسیار کوچک است که 6 پا دارد و به صورت انگلی در بدن میزبان خود زندگی می‌کند. شپش‌‌ها اغلب به رنگ سفید مایل به خاکستری، زرد یا قهوه‌ای دیده می‌شوند. اما با رشد و تغذیه از خون میزبان، به تدریج رنگ نارنجی تا قرمز به خود می‌گیرند.

💫شپش‌ بال ندارند و برخلاف تصور عموم، نمی‌تواند پرواز کند یا حتی بپرد. اما قدرت حرکت بسیار سریعی دارد که احتمال سرایت آنها را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد

💫💫جلسه آموزشی سفیران سلامت این هفته روز سه شنبه 1 اسفند ماه 1402 با دانش آموزان به آشنایی با شپش وراه های انتقال و پیشگیری  ازآن بود وسفیران سلامت آموزش این هفته را به دوستان خود دادند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20