مهر ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

نواخته شدن زنگ مهر در دبستان

بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی درس و مدرسه و شوق كودكانه در پياده روها، بوی نمره های بيست، بوي دفتر حساب و مشق های ناتمام، بوی دوستی و محبت…

پاييز با خود شور می آورد و قاصدكها خبر بازگشايی مدارس می دهند، درختان آماده می شوند تا با شوق، برگهای رنگارنگشان را چون كاغذهای رنگی بر سر كودكانی كه مشتاقانه به مدرسه مي روند بريزند و سارها بر شاخه های انبوه درختان صف كشيده اند، تا آوازهای گرمشان را بدرقه كنند.

در اولین روز از سال تحصیلی جدید، زنگ مهر در دبستان طنین‌انداز شد. همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس زنگ مهر روز ۲ مهر ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۷:۱۵ در مدرسه نواخته شد . دانش آموزان همراه با اولیای خود در مدرسه حضور پیدا نمودند .

برنامه با تلاوت قرآن کریم توسط دانش آموز آغاز گردید سپس نوای سرود ملی ایران طنین انداز شد و پرچم مقدس ایران به احتزاز در آمد. سپس جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و گرامیداشت یاد و خاطره مدیر سابق دبستان ، قوانین آموزشگاه را گوشزد کردند و وسپس دانش آموزان همه باهم صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) را قرائت کردند و در پایان دانش آموزان تقسیم بندی شدند و همراه معلم خود به کلاس رفتند .

پیام تسلیت رحلت جانسوز پیامبر(صلی الله علیه وآله) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)

مجتبی(علیه اسلام) آسمانی می شود تا قصه کرامتش لالایی کودکانه شود

شور محشر در عزای رحمةللعالمین شد

اوّل تنهایی مولا امیرالمؤمنین شد

امشب واژگان در سوگ و مرکب‌ها از درد خشکیده‌اند؛ قلم‌ها غلاف شده و تاب نگاشتن حجم اندوه و ماتم امشب را ندارند .گویی امشب نه فقط محمد(صلی الله علیه وآله) که اسوه اخلاق و تندیس رحمت الهی راه آسمان پیش گرفته و با رحلتش، رحل قرآن جاوید و عترت را برای همیشه به یادگار می‌گذارد .او که نماد اخلاق حسنه بود و فرمود: بنده با خوش‌اخلاقی به مقام روزه‌گیر شب‌ زنده‌دار می‌رسد . اما این حزن و اندوه عظیم امشب فقط از رحلت جانسوز پیامبر(صلی الله علیه وآله) نیست چرا که امشب داغدار عروج غریبانه حسن مجتبی(علیه السلام) نیز هست . او که کریم اهل بیت(علیه السلام) است و کرامتش، حاتم طایی‌ها را به گدایی کویش وا می‌دارد . او که سید شباب اهل‌جنت است و پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در شأن او فرموده است: اگر عقل، خود را به صورت مردی نشان دهد آن مرد، حسن(علیه‌السلام) است . سلام بر تو ای کریم آل‌طه(علیه‌السلام)… از دریای کرامتت به روح بی قرار ما بچشان و مرهم دردهای بی‌امان اهل زمین شو با دعای امام گونه‌ات .

رحلت جانگداز پیامبر مهر و مهربانی و شهادت کریم آل او حسن مجتبی(علیه السلام) تسلیت باد .

روز شنبه ۲ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی مربی پرورشی پیام تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) و شهادت امام حسن مجتبی ( علیه السلام) در گروه های کلاسی قرار دادند .

برگزاری زنگ صبحانه در کلاس خانم علیزاده

ترک صبحانه به‌ ویژه برای نوجوانان یک کار اشتباه است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که به‌ طور منظم صبحانه می‌خورند وضعیت تحصیلی بهتری داشته و ضمن حضور بیشتر در کلاس‌ها، کمتر به پزشک احتیاج پیدا می‌کنند. در واقع نتایج تحقیقات نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که روزانه صبحانه می‌خورند به‌ طور متوسط در درس ریاضیات ۱۷ درصد نمرات بیشتری کسب می‌کنند .

 از روز ۲ مهر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس خانم علیزاده معلم پایه اول قبل از شروع درس به همراه معلم خود صبحانه خود را میل کردند . این کار هر روز صبح قبل از شروع درس برای یادگیری بهتر انجام می شود . با این کار دانش آموزان یادگیری بهتر و مؤثر تری خواهند داشت .

برپایی موکب صلواتی در روز جشن شکوفه ها

از من بپذیر نوکری هایم را

کوتاهی چشم و سینه و پایم را

آقا شب آخر صفر خالی کن

در صحن امام رضا خودت جایم را

یا ضامن آهو

رحلت جانسوز پیامبر(صلی الله علیه و آله) ، شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) وشهادت امام رضا(علیه السلام) تسلیت باد.

به دلیل همزمانی روز شکوفه ها با ایام مناسبت‌های هفته آخر ماه صفر در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ موکب صلواتی با یاد شادروان مرحوم عباس وزین پور مدیر سابق دبستان در مدرسه برپا گردید . در این موکب از اولیا و دانش آموزان عزیز پایه اول پذیرایی شد . هدف از برگزاری موکب آشنایی دانش آموزان با فعالیت‌های دینی، مذهبی و فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی می باشد .

برگزاری مراسم عزاداری در کلاس دوم خانم صداقت جو

وقتى صداى نقاره غروب‏هاى صحنت قدم‏هایم را میخکوب مى‏ کند، فریاد رضا رضا را در متن موسیقى محزون مى‏ شنوم و بغض شکسته‏ ام را تقدیم دیدارت مى‏ کنم .

رضا جان! دانه کدام انگور جرئت یافت که طعم ذلت مأمون را به کام تو بچشاند تا قبله هشتم را در صبر و لبخند خویش بنا کنى ؟

نقشه مشهد را که روی زمین پهن می کنیم، بهشت مقابل چشمانمان سبز می شود و هندسه معرفتی شیعه بر این اساس شکل می گیرد. چقدر این اذن دخول با دلم بازی می کند. چقد دلم لک زده برای ایستادن در پشت ورودی های حرم امام رئوف و خواندن اذن دخول. دلم لک زده برای رد اشکهای داغی که بی هیچ واسطه ای گونه هایم را نوازش می دهند …

آری فردا شهادت امام مهربانی هاست. دلم ایستادن و زل زدن به پنجره فولاد و زمزمه های پر از راز و نیاز بیماران و آرزومندان و … را می خواهد. دلم رقص پرچم سبز روی گنبد طلایی حرمش را می خواهد. دلم نوازش خنکای عطر حرمش را مطالبه می کند وقتی نزدیک ضریح باصفایش می شوی …

خاطره سوزاندن جگرت، تا قیامت از ذهن خاک خراسان بیرون نمى ‏رود .

روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه دوم کلاس خانم صداقت جو به مناسبت شهادت امام رضا (علیه السلام) مراسم عزاداری در کلاس خود برپا نمودند . دانش آموزان در این مراسم مداحی کردند و به سینه زنی پرداختند و در پایان از دانش آموزان پذیرایی نمودند .

برگزاری مراسم عزاداری در کلاس اول خانم مصطفوی

شب شهادت مولای مهر پرور ماست . کسی که سایه لطفش پناه کشور ماست . شب شهادت هشتمین امام معصوم است که آستانه او قبله گاه باور ماست . شهادت امام رضا (علیه السلام) تسلیت باد .

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان پایه اول کلاس خانم مصطفوی به مناسبت شهادت امام رضا (علیه السلام) مراسم عزاداری در کلاس خود برپا نمودند . دانش آموزان در این مراسم مداحی کردند و به سینه زنی پرداختند . در این برنامه معلم برای دانش آموزان از فضائل و مقام امام رضا (علیه السلام) صحبت نمودند و دانش آموزان را با این امام عزیز آشنا نمودند واز دانش آموزان خواستند نقاشی حرم آقا امام رضا (علیه السلام) را بکشند و در پایان از دانش آموزان پذیرایی نمودند .

حضور جناب آقای کنعانی و سرکار خانم تربتی نیا در جمع همکاران و تبریک سال تحصیلی جدید

در روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ ، جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه اسلام) و سرکار خانم تربتی نیا معاون فرهنگی آموزشی مؤسسه در جمع همکاران حضور پیدا نمودند و ضمن تبریک سال تحصیلی جدید از زحمات همه همکاران در سال گذشته تقدیر و تشکر نمودند و به همکاران جدید خوش آمد گفتند . در ادامه جناب آقای کنعانی از همکاران خود خواستند در انجام کار خود کوشا باشند و از همه همکاران خواستار به کارگیری تمام توانایی خود در انجام هر چه بهتر امور و وظایف مربوط به مدرسه شدند و سعی خود را در تربیت دانش آموزانی متعهد و مؤمن انجام دهند و در پایان آرزوی سال خوبی را برای همکاران داشتند.

برگزاری اولین صبحگاه دانش آموزی

مراسم صبحگاهی بانشاط و اجرای برنامه هاي متنوع در پرورش روحیه همکاری بین دانش آموزان تأثير دارد و نقطه آغاز شکوفا شدن آنها در وادی بلند سخن خواهد بود . بالا بردن سطح علمی دانش آموزان ، آشنایی با فرهنگ خود باوری و کسب اعتماد به نفس از دیگر نتایج یک برنامه صبحگاهی موثر است .

روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان در اولین مراسم صبحگاه حضور پیدا کردند . مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز گردید و در ادامه نیایش و صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام ) با توجه نزدیک شدن به شهادت ایشان توسط دانش آموزان خوانده شد .در پایان ورزش صبحگاهی اجرا گردید و بعد از آن جناب آقای عصاران معاون دبستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام هفته آخر ماه صفر، هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند و در پایان دانش آموزان به ذکر صلوات راهی کلاس های درس شدند .

انجام اولین ورزش صبحگاهی در سال تحصیلی جدید

ورزش مجموعه فعالیت های بدنی و امور جسمانی است که باعث سلامتی و نشاط می‌شود. عمده‌ترین ثمره پرداختن به ورزش دست‌یابی به سلامت جسمانی و روانی است. در تامین سلامت و تندرستی منظور کردن ورزش و فعالیت های جسمانی به عنوان یک ضرورت در برنامه‌های روزمره از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی مدارس می تواند عامل مهمی در ایجاد نشاط و شادابی و تامین سلامت جسم و روح دانش‌آموزان باشد.

این برنامه با توجه به ویژگی های خاص دانش آموزان در ۳ بخش گرم‌کردن، پیاده کردن هدف و بازگشت به حالت اولیه طراحی می‌شود.اجرای ورزش صبحگاهی به طور منظم و روزانه می تواند نقش بسیار مهمی در کسب آمادگی جسمانی، روانی و نشاط و شادابی دانش آموزان داشته باشد. انجام فعالیت مداوم، اثرات مثبتی بر بافت استخوانی دارد. در اولین صبحگاه بعد از بازگشایی مدارس در روز دوشنبه مورخه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان در مراسم صبحگاه ورزش ونرمش انجام دادند و با شور و نشاط وارد کلاس های درس شدند .

آمادگی برای نوشتن با تمرین دست ورزی در کلاس اول خانم علیزاده

کودکان در طول رشد خود با افزایش درک ، مهارت‌ها و توانایی‌های مختلفی را از خود بروز می‌دهند. مهارت دست‌ ورزی در حقیقت به مجموعه حرکاتی گفته می‌شود که با عضلات ظریف مچ، دست و به خصوص انگشتان در ارتباط است. بچه‌هایی که دستان قوی و تواناتری دارند، بهتر، سریع‌تر و راحت ‌ترمی‌توانند کارهای خود را انجام دهند. هدف از مهارت‌های دست ورزی تقویت و هماهنگی عضله های دست می باشد. دانش آموزان باید با طیف وسیعی از فعالیت‌ها و مهارت‌های حرکتی آشنا شوند و از آن ها استفاده کنند تا از توانایی‌های آن ها درست استفاده کنند . روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول با نوشتن و تکرار و تمرین مهارت دست ورزی دانش آموزان را تقویت نمودند و آنها را آماده نوشتن نمودند .

تقویت مهارت دست ورزی با استفاده از چینه در کلاس اول خانم مصطفوی

کودکی که مهارت‌های دست ورزی قوی دارد در سنین پیش دبستان قادر به مداد گرفتن در دست و آماده ی تمرین نوشتن است.کار با قیچی از فعالیت‌های مهم آموزشی جهت تقویت مهارت‌های دست ورزی است.برش زدن کاغذ،عضلات دست کودک را به خاطر حرکت مداوم باز و بسته کردن قیچی تقویت می کنند.

بچه‌هایی که دستان قوی و تواناتری دارند، بهتر، سریع‌تر و راحت ‌ترمی‌توانند کارهای خود را انجام دهند. هدف از مهارت‌های دست ورزی تقویت و هماهنگی عضله های دست می باشد. دانش آموزان باید با طیف وسیعی از فعالیت‌ها و مهارت‌های حرکتی آشنا شوند و از آن ها استفاده کنند تا از توانایی‌های آن ها درست استفاده کنند .

روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول با استفاده از چینه مهارت دست ورزی دانش آموزان را تقویت نمودند . دانش آموزان با نخ کردن چینه ها و بازی با آنها مهارت دست ورزی خود را تقویت نمودند و با انجام این تمرینات آنها ر آماده نوشتن شدند . در این آموزش دانش آموزان با خط بسته نیز آشنا شدند .

آموزش نگاره ی ۱ در کلاس اول خانم عبدالهی

نگاره ها بخش چند منظوره كتاب فارسی اول ابتدایی است كه مهم ترين اركان آموزش زبان يعنی تقويت دو مهارت ” گفتن ” و ” گوش دادن ” را شامل می شود و بايد بسيار جدی گرفته شود . در نگاره ها سير منطقی زندگی روزمره ی يک خانواده ی ايرانی نشان داده می شود .

روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم عبدالهی نگاره ی اول کتاب فارسی با عنوان ” به خانه ما خوش آمدید ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با مفهوم خانواده ، اعضای خانواده ، خانه آشنا شدند . دانش آموزان نام اعضای خانواده خود را بیان کردند. در این درس دانش آموزان به اهمیت خانه و خانواده پی بردند و با خانه به عنوان جای امن آشنا شدند .

آموزش جمع با استفاده از چوب خط کلاس خانم تقی زاده

یکی از وسایل کمک آموزشی استفاده از چوب خط است که به کمکِ چوب خط دانش‌آموز شمردن را یاد می‌گیرد. روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم در زنگ ریاضی با استفاده از چوب خط با دانش آموزان جمع ها را تمرین کردند . در این زنگ روش استفاده و کشیدن چوب را یادآوری نمودند . چوب خط از بالا به پایین وبه صورت مورب از راست به چپ کشیده می شود ، چوب خط ها باید هم اندازه هم ونزدیک به هم کشیده شوند . وقتی قرار است با چوب خط جمع انجام دهند باید برای هر دسته از رنگهای مختلف استفاده کنند . بعد از یادآوری جمع با استفاده از چوب خط دانش آموزان بسته های ده تایی را نیز تمرین نمودند .

برگزاری جشن قرآن پایه دوم خانم طاهری

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) : همانا در میان شما دو گوهر گران بها می گذارم، کتاب خدا و اهل بیتم. این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا نزد حوض کوثر بر من وارد شوند.

 قرآن کلام مقدس خداوند و یادگار جاودانه پیامبر (صلی الله علیه و آله) کتابی پر برکت است که همگان می بایست به آن تمسک جویند و از آن پیروی نمایند. ما وظیفه داریم قدر این نعمت گران بها را بدانیم و در راه فراگیری، ترویج و تکریم آن از هیچ کوششی فرو نگذاریم. لازمه ی تکریم هر چیزی شناخت و پی بردن به ویژگی های آن چیز است. قرآن را نیز اگر به واقع بشناسیم که برترین گفتار، بهار دلها و شفای سینه ها و سرچشمه ی علوم است و راه سامان دادن کارها در آن است.

به مناسبت آغاز یادگیری قرآن ، خانم طاهری معلم پایه دوم جشن قرآن برای دانش آموزان در روز چهارشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار نمودند .این مراسم با حضور دانش آموزان ، جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) و سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم فرهنگی آموزشی مؤسسه و جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان برگزار شد . ابتدا مراسم با خواندن آیاتی از قرآن توسط دانش آموزان آغاز گردید سپس دانش آموزان شعر قرآنی خواندند و در ادامه آقای کنعانی پیرامون جشن قرآن و انس بیشتر با قرآن و عمل به دستورات الهام بخش آن نکاتی بیان نمودند و در آخر از دانش آموزان پذیرایی شد .

زنگ نقاشی با موضوع ” ماه مهر و بازگشایی مدارس “

امروز مدارس ما حال و هوا و رنگ و بوی واقعی خودشان را گرفته اند ، همه ما می دانیم که آموزش مجازی دشواری های خاص خود را به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی دارد، دانش آموزان ما در این بیش از دو سال از کلاس درس و دیدن چهره مهربان معلم محروم بودند که تبعات منفی زیادی به همراه داشت . اکنون امسال که مدارس به صورت کاملا حضوری می باشد دانش آموزان هیجان زیادی را با خود به کلاس های درس آوردند . روز چهارشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده معلم هنر دانش آموزان پایه سوم ، از دانش آموزان خود خواستند نقاشی با موضوع ماه مهر و بازگشایی مدارس و حال و هوای خود در این روزها بکشند . دانش آموزان نیز هر کدام با خلاقیت خود نقاشی کشیدند و رنگ آمیزی نمودند و زنگ شادی را سپری نمودند .

فعالیت در روز جهانی قلب

در روز جهانی قلب که فرصتی برای هر فرد است تا بایستد و در نظر بگیرد چگونه می توان به بهترین نحو از قلب برای بشریت، برای طبیعت، و برای خودمان استفاده کرد. مبارزه با بیماری های قلبی عروقی چیزی است که برای هر قلب تپنده ای اهمیت دارد.

بیماریهای قلبی به عنوان شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا باید مورد توجه دولت و مردم قرار گیرد، از این رو سازمان بهداشت جهانی با هدف توسعه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، روزی را در سال به نام روز جهانی قلب در نظر گرفته است که یک شعار را مبنی بر شرایط روز تعیین میکند که شعار امسال ” سلامت قلب، سلامت جامعه ” است .

 روز چهارشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز جهانی قلب مربی بهداشت سرکار خانم زنگنه به مناسبت این روز پمفلت هایی در مورد بیماری های قلب و راه های مبارزه با بیماری های قلب در بین دانش آموزان و معلمین آگاهی آنها را در این باره افزایش دادند و بردها را نیز به روز رسانی نمودند . هدف از این کار این است که افراد بدانند چگونه می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده سلامت قلب خود را حفظ کنند. قلب مرکز سلامتی هر فرد است .

زنگ ریاضی و تدریس مفهوم عدد کلاس اول خانم علیزاده

آموزش اعداد با انگشتان دست یکی از گروه بازی های هدفمند است که دانش آموز در حین بازی با مفهوم عدد و شمارش نیز آشنا می شود. این بازی هدفمند برای آموزش ریاضی به دانش آموزان و افزایش هوش آنها به کار می رود. روز چهارشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول در زنگ ریاضی با انجام بازی های مختلف مفهوم عدد و شمارش را به دانش آموزان آموزش دادند . در این بازی به دانش آموزان سه ، چهار یا پنج انگشت نشان دادند و با صدای بلند عدد مربوط به هر کدام را نیز اعلام کردند و سپس دست خود را پشت سر پنهان نمودند و از آنها خواستند تا به همان تعداد انگشت را با انگشتان دست نشان دهند .

زنگ اجتماعی و تدریس درس اول پایه پنجم

ما انسان ها برای زندگی کردن نه تنها به آب ، غذا و هوا بلکه به ارتباط با دیگران هم نیازمندیم و اگر این ارتباط نباشد ، احساس تنهایی می‌کنیم . ما برای اینکه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، خواسته‌ها، افکار و نظرات خود را درباره‌ی یک موضوع با آنها در میان می‌گذاریم یا احساس خود را به آنها ابراز می‌کنیم . روز چهارشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم اجتماعی پایه پنجم درس اول اجتماعی با عنوان ” من با دیگران ارتباط برقرار می کنم ” را تدریس نمودند . راه های برقراری رابطه میان انسان ها ، اهمیت گفتگو ، انجام یک گفتگوی خوب ، حریم شخصی ، اهمیت حریم شخصی یکدیگر ، ارتباط غیرکلامی و…. از جمله نکات مهمی بود که در این درس بیان گردید .

انجام معاینات بهداشتی دانش آموزان

يكي از بيماري هاي شايع در بين دانش آموزان ، بيماري عفوني و مسري شپش سر است كه در صورت عدم توجه به موقع به آن مي تواند تعداد زيادي افراد را به خود مبتلا سازد. اين بيماري در كلاس هاي درس به دليل ارتباط و تماس نزديك دانش آموزان با يكديگر به راحتي از يك فرد به فرد ديگر انتقال مي يابد . شپش سر بيماري خطرناك و نگران كننده اي نيست و درصورت تشخيص به موقع مي توان با مراجعه به پزشك و رعايت موارد بهداشتي لازم، درمان و از شيوع آن پيشگيري كرد. به همین منظور خانم زنگنه مربی محترم بهداشت از روز چهارشنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ معاینات پوست و مو دانش آموزان را آغاز نمودند و هر روز دانش آموزان را مورد معاینه قرار می دهند و در صورت وجود هر گونه مشکل خانواده دانش آموز را مطلع می نمایند .

زنگ فارسی و تدریس نگاره ها در کلاس خانم مصطفوی

عمده اهداف دوازده نگاره ی کتاب بخوانيم اوّل ابتدايی تقويت دو مهارت اصلی ( گفتن و گوش دادن ) می باشد . در نگاره ها سير منطقی زندگی روزمره ی يک خانواده ی ايرانی نشان داده می شود. در نگاره ی ۱ ، محيط شاد و صميمانه ی خانه و روحيه ی کار و تلاش حاکم بر آن ، با تاکيد بر درس و کتاب و مطالعه و يگانگی و رابطه ی سالم و عاطفی اعضای خانه را القا و تفهيم می کند .

روز چهارشنبه ۷ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی نگاره ی اول کتاب فارسی با عنوان ” به خانه ما خوش آمدید ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با مفهوم خانواده ، اعضای خانواده ، خانه آشنا شدند . دانش آموزان نام اعضای خانواده خود را بیان کردند. در این درس دانش آموزان به اهمیت خانه و خانواده پی بردند و با خانه به عنوان جای امن آشنا شدند

نقاشی با موضوع ” همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی “

آیا تا حالا کسی از وجدان درونی خود پرسیده است که گناه کودکان ناتوان فلسطین چیست که اینطور تاوان بی تفاوتی مردان روزگارمان را پس می دهند!
به کدامین گناه باید کشته شوند! ای کاش در لحظه لحظه های شادیمان ذره ای هم به بیقراری و معصومیت آن کودک زجرکشیده و آن مادر آه ناله سر داده توجه می کردیم تا شاید وجدان درونی مان بیدار شود و غم را بخاطر اشک و خون جاریشان شریک لحظه های شادی خود می کردیم!

روز شنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز ” همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی ” خانم یعقوب زاده معلم هنر دانش آموزان پایه سوم از دانش آموزان خواستند در حمایت از کودکان فلسطینی نقاشی بکشند و احساسات خود را در نقاشی بیان کنند . معلم در مورد روز قدس و کودکان فلسطینی برای دانش آموزان توضیح دادند .

آموزش اعداد و شمارش در کلاس اول خانم مصطفوی

کار با انگشتان به عنوان يک ابزار که هميشه در دسترس دانش آموزان قرار دارد مورد تأکيد است البته اين به معنی آن نيست که دانش آموز باشمارش مستقيم از انگشتان در جمع و تفريق استفاده کند، بلکه انگشتان ابزاری برای درک بهتر اعداد و شمارش می باشد . روز شنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ ریاضی با استفاده از بازی اعداد و شمارش را به دانش آموزان آموزش دادند و با استفاده از وسایل و بازی های مختلف شمارش اعداد تا ۵ را به دانش آموزان نشان دادند و دانش آموزان فعالیت های مربوط را در کتاب خود حل نمودند .

گرامیداشت روز آتشنشانی در دبستان

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) :

این جوانمردان برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند. آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاری های دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال ‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می کند .

آتش نشانی یک شغل نیست، بلکه یک عشق است. روز آتش نشانی و ایمنی را به تمام آتش نشانان دلیر ایران زمین تبریک می گوییم. روزیکشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ کارشناسان محترم آتشنشانی به مناسبت روز آتش نشان ضمن حضور در مدرسه و در جمع دانش آموزان در مورد این شغل مهم در جامعه صحبت نمودند . در مورد وظایف آتش نشان و نکات ایمنی در مواجه با حوادث نکات مهمی بیان کردند و در پایان از دانش آموزان سؤالاتی پرسیدند .این روز را خدمت اولیاء محترم شاغل در این عرصه تبریک عرض می نماییم و آرزوی سلامتی برای آنها را داریم .

بازدید جناب آقای کنعانی از کلاس قرآن پایه سوم

جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) به همراه سرکار خانم تربتی نیا معاونت فرهنگی و آموزشی موسسه درروز یک شنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ ضمن حضوردر کلاس قرآن پایه سوم از روند آموزش درس قرآن بازدید نمودند . آقای کنعانی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید در مورد اهمیت قرآن در زندگی نکاتی بیان نمودند . سطح آموخته های دانش آموزان را با مطرح نمودن چندین سوال مورد سنجش قرار دادند و دانش آموزان به خوبی و درستی به سوالات ایشان پاسخ دادند , خانم شعبانی معلم قرآن ، نیز توضیحاتی پیرامون نحوه آموزش خود به دانش آموزان را به ایشان ارائه نمودند.

تقدیر از برترین های ورزشی

قال علیٌ (ع) : الهی قوّ علی خدمتک جوارحی و اشدد علی العزیمه جوانحی

خداوندا ! اعضا و اندام مرا در راه خدمت به خودت توانمند گردان و اعصاب و افکارم را بر عزم و استواری محکم فرما

تمام تلاش و کوشش انسان ، برای دست یابی به زندگی بهتر ، هدفمند و با کیفیت برتر ، توام با کامیابی و نیل به لذت واقعی است ; و ورزش مهمترین انگیزه برای رسیدن به این اهداف می باشد . روز یکشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ از دانش آموزان برتر ورزشی که در مسابقات سطح استان و کشور دارای مقام بودند با اهدا هدیه تقدیر و تشکر گردید . در این مراسم که با حضور دانش آموزان و کادر اداری و آموزشی دبستان برگزار گردید برترین های ورزشی مورد تشویق قرار گرفتند .تلاش بیش از حد و ارزنده ی شما فرزندان عزیز ایران اسلامی ، ثروت با ارزش ، برای ساخت وطن و پیشرفت فردای کشور است. بدون شک ، هر تلاش مثبتی که شما داشته باشید قدمی موثر است در پیشرفت ایران عزیز.

از خداوند متعال برای شما موفقیت و سرافرازی را می خواهیم. موفقیت شما آرزوی ماست .

اقامه اولین نماز جماعت در سال تحصیلی جدید

وضو می گیرم… صدای تپش های قلبم را نیز می شنوم…حس وحال عجیبی دارم اشتیاق قلبم برای به تو رسیدن مرا به جنون رسانده…سجاده را باز میکنم بوی عطر سجاده ام فضا را پر میکند…

انتظارم لبریز شده بی اختیار رو به خانه ی معشوقم می ایستم برای گفتن تکبیرة الاحرام دست هایم را بالا

میبرم فکر میکنم دیگر در این دنیا نیستم و فقط وجود تو را حس میکنم… با خواندن حمد و توحید می خواهم تو را

ستایش کنم تویی که بالاتر از ادراک منی ….

برگزاری نماز جماعت در تقویت روحیه مذهبی دانش‌آموزان اثرگذار است که در همین راستا اولین نماز جماعت سال تحصیلی جدید در روز یک شنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰ در اول وقت با حضور دانش آموزان کلاس های پنجم اقامه گردید .

اجرای صندلی صمیمیت در کلاس خانم علیخو

خداوند خالق تمام موجودات است. یکی از صفات خدا، ” رزاق ” می باشد یعنی ” بسیار روزی دهنده “. خداوند روزیِ تمام مخلوقاتش را میدهد، چه مخلوق خطاکار باشد چه درستکار، و این از رحمانیت و فضل او سرچشمه می گیرد.

دانش آموزان کلاس چهارم خانم علیخو ، با انشانویسی بصورت بند نویسی در سال گذسته آشنا شدند و فراگرفتند که برای مطلب خود ، موضوعی را انتخاب نمایند . پس از آموزش های کامل و ایجاد مهارت برای بند نویسی ، حال فرصتی برای آنان فراهم شده است تا آموخته های خود را به نمایش بگذارند . روز یکشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس خانم علیخو با اجرای صندلی صمیمیت موضوع ” ستایش خدا ” را انتخاب کردند . بیان صفات و ویژگی های خداوند ، بهترین دوست انسان ، اهمیت توکل به خدا و… از جمله نکاتی بود که دانش آموزان در انشا خود بیان کردند .

زنگ فارسی و تدریس نگاره سه در کلاس خانم علیزاده

عمده اهداف دوازده نگاره ی کتاب بخوانيم اوّل ابتدايی تقويت دو مهارت اصلی ( گفتن و گوش دادن ) مي باشد . در نگاره ها سير منطقی زندگی روزمره ی يک خانواده ی ايرانی نشان داده می شود. در نگاره ی ۳ ، دانش آموزان راه مدرسه را با آزاده می پيمايند و با کوچه و خيابان و محله و مقررات عبور و مرور و چراغ راهنمايی و محل خط کشی عابر پياده و پليس راهنمايی آشنا می شوند و خيابان و پياده رو و مغازه و مسجد و ميدان و مجسمه ی مادر نيز از بخش های ديگر اين نگاره بشمار می روند .

روز یکشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول نگاره سوم « یک دو سه ، راه مدرسه » را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با نحوه ی عبور از خیابان ، وظایف پلیس راهنمایی ، با برخی قوانین راهنمایی ، وسایل حمل و نقل و…. آشنا شدند و با تلفظ برخی کلمات مثل مدرسه ، مسجد و…. آشنا شدند .

آموزش جدول شگفت انگیز در کلاس اول خانم علیزاده

با توجه به ضرورت کسب توانایی مهارت حل مسئله توسط دانش آموزان راه های مختلفی برای دستیابی به این هدف به کار رفته است. مربع های شگفت انگیز از مصداق های حل مسئله هستند که از ابتدای کتاب تا انتهای کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی به کرات آمده است. از جمله فواید مربع شگفت انگیز می توان به توجه بیشتر به جزئیات ، قدرت تصمیم گیری ، تقویت حافظه و قدرت یادگیری ، فراگیری صبر و تمرکز اشاره نمود . روز یکشنبه ۱۰مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول روش حل مربع شگفت انگیز(سودوکو) را به دانش آموزان آموزش دادند . جدول شگفت انگیز به افزایش دقت و هوش دانش آموزان کمک می کند و ذهن دانش آموز را با تشخیص رنگ ها ، اشکال و اعداد مختلف برای مباحث درسی بعدی آماده می کند.

آموزش جدول شگفت انگیز در کلاس اول خانم عبدالهی

با توجه به ضرورت کسب توانایی مهارت حل مسئله توسط دانش آموزان راه های مختلفی برای دستیابی به این هدف به کار رفته است.

جدول(مربع)شگفت انگیز یکی از این را ه ها می باشد . روز دوشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم عبدالهی معلم پایه اول با استفاده از چینه و تخته ریاضی به روش خلاقانه ای به دانش آموزان جدول شگفت انگیز ( سودوکو ) را آموزش دادند . جدول شگفت انگیز به افزایش دقت و هوش دانش آموزان کمک می کند و ذهن دانش آموز را با تشخیص رنگ ها ، اشکال و اعداد مختلف برای مباحث درسی بعدی آماده می کند. از اهداف حل اینگونه جدول ها توسط دانش آموزان می توان به آشنایی دانش آموزان با راهبرد الگویابی برای حل مسئله و درک کاربرد الگویابی و توانایی به کار گیری آن در حل مسئله اشاره نمود .

آموزش جدول شگفت انگیز در کلاس اول خانم مصطفوی

با توجه به ضرورت کسب توانایی مهارت حل مسئله توسط دانش آموزان راه های مختلفی برای دستیابی به این هدف به کار رفته است. مربع های شگفت انگیز از مصداق های حل مسئله هستند که از ابتدای کتاب تا انتهای کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی به کرات آمده است. از جمله فواید مربع شگفت انگیز می توان به توجه بیشتر به جزئیات ، قدرت تصمیم گیری ، تقویت حافظه و قدرت یادگیری ، فراگیری صبر و تمرکز اشاره نمود . روز دوشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول روش حل مربع شگفت انگیز(سودوکو) را با استفاده از وسایل مختلف مثل شانه تخم مرغ ريال چینه و… به دانش آموزان آموزش دادند . جدول شگفت انگیز به افزایش دقت و هوش دانش آموزان کمک می کند و ذهن دانش آموز را با تشخیص رنگ ها ، اشکال و اعداد مختلف برای مباحث درسی بعدی آماده می کند.

زنگ ریاضی و تدریس مفهوم ” قبل و بعد ” کلاس اول خانم علیزاده

آموزش مفهوم قبل و بعد به کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است . آموزش این مفهوم باید به گونه ای باشد که یادگیری مفاهیم مرتبط با آن را برای کودک قابل فهم تر و ملموس تر کند . آموزش مفهوم قبل و بعد از بُعد مکانی و بُعد زمانی متفاوت می باشد و نیاز کودکان در دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی، مفهوم مکانی واژه قبل و بعد می باشد .

اولین آشنایی جدی دانش آموزان با درس ریاضی تقریباً از پایه اول ابتدایی اتفاق می افتد، پس خیلی اهمیت دارد تا خاطره ی خوبی از این درس داشته باشند . از این رو روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده در زنگ ریاضی با استفاده از بازی و کاردستی با دانش آموزان مفهوم قبل و بعد را تکرار و تمرین کردند . دانش آموزان در یک زنگ پرنشاط و شادی مفهوم قبل و بعد را فرا گرفتند .

آموزش خط نستعلیق در زنگ هنر خانم یعقوب زاده

دانش آموزان می توانند با هنر خوشنویسی در جامعه به درون خود یا به خودشان شخصیت ببخشند و باعث ایجاد خلاقیت و ابتکار و ابداع ذهنی آنها می شود . رشد و شگفتی و دارا بودن ذهن خلاق از جمله عواملی برای پیشرفت آنها می باشد. رشد و بالندگی در هنر و تعالی اجتماع و بهروزی در هنر (خوشنویسی) است. با توجه به اهمیت فرا گرفتن خط نستعلیق و خوشنویسی در دانش آموزان روز دوشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه دوم آموزش خط نستعلیق حرف ” آ ” را داشتند . در ابتدا معلم طریقه نوشتن این نشانه را به دانش آموزان نشان داد و برای آنها نوشت سپس از دانش آموزان خواست به صورت صحیح بنویسند و اشکالات آنها را رفع نمودند و دانش آموزان با روش صحیح نوشتن و خوشنویسی آشنا شدند .

زنگ ریاضی و الگو یابی در کلاس خانم مصطفوی

کشف رابطه ی بین اعداد، اشکال، رنگ ها و … و بیان و توصیف آن به صورت کلامی یا نوشتاری، پیاده سازی و ادامه دادن آن ، الگویابی نام دارد. پیدا کردن الگوها و در واقع الگویابی، یکی از راهبردهای مهم در حل بعضی از مسئله های ریاضی است . در این گونه مسئله ها بین عددها، شکل ها و حتی کلمات رابطه ای وجود دارد که شما باید با خلاقیت خود این رابطه ها را پیدا کنید . روز دوشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ ریاضی برای آشنا شدن بیشتر دانش آموزان با الگوها ، با استفاده از چوب خط ها و چینه ها تمرین الگویابی نمودند . دانش آموزان با روش پیدا کرد الگوها و طریقه ی ادامه دادن آنها آشنا شدند و الگوهای مختلف را تکرار و تمرین کردند .

برگزاری جشن مهر عاطفه ها

جشن عاطفه ها فرصتی است برای عشق ورزی و مهربانی به کسانی که نیازمند دستان گرم همنوعانشان هستند ، به بهانه ی روز جشن عاطفه ها چشم های گریان کودکان محروم، امروز چشم به راه دستهای نوازشگری است که همواره به بهانه ای ، مهربانی را بین خود و همنوع خود تقسیم می کنند .

مراسم جشن عاطفه ها روز دوشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد . اینجا جشنی بر پا شده است که نامش عاطفه هاست . که میزبانش صفا و معرفت است . جشنی که همه دلها ازیکرنگی و صفا پر شده است و امروز به آهنگ مهربانی ها گوش دادند آنهایی که صدای فقر همنوعانشان راشنیدند وهمه آنهایی که دوست دارند مهربان باشند ومهربانی کنند . مراسم جشن عاطفه ها با حضور دانش آموزان و اولیاء محترم مدرسه در محل دبستان برگزار شد . هدف از برگزاری این جشن نوع دوستی و مهرورزی می باشد .دانش آموزان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به دانش آموزان نیازمند اهدا کردند .

زنگ فارسی و تدریس نگاره چهار در کلاس خانم علیزاده

نگاره ها بخش چند منظوره کتاب است که مهم ترین ارکان آموزش زبان یعنی تقویت دو مهارت « گفتن » و « گوش دادن » را شامل می شود و باید بسیار جدی گرفته شود . روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول نگاره چهارم ” به مدرسه رسیدیم “ را تدریس نمودند . در این نگاره دانش آموزان با نهاد مدرسه و اعضا و مقررات آن ، با بخش های مختلف مدرسه مثل نمازخانه ، آب خوری ، دستشویی و …. آشنا شدند . سپس به همراه معلم خود به دفتر مدیریت رفتند و جناب آقای علیخو توضیحاتی در مورد مدرسه و کادر آن برای دانش آموزان بیان کردند و دانش آموزان با اهدا شاخه گلی از مدیر دبستان تقدیر و تشکر نمودند . در ادامه درس دانش آموزان با تلفظ کلماتی مثل مدیر ، مدرسه ، آب و…. آشنا شدند .

زنگ ورزش و انجام حرکات کششی در کلاس خانم اسکندری

یکی از برنامه های ثابت و پرطرفدار در برنامه مدارس تربیت بدنی است. تربیت بدنی و ورزش مقوله ای است که در هر اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و نقش آن در شکوفایی استعدادهای مختلف افراد و متعاقب آن تقویت و افزایش ظرفیت های اخلاقی، تربیتی، جسمانی ، ذهنی، عقلی، مهارتی، عاطفی و اجتماعی افراد انکار ناپذیر است . تربیت بدنی بخشی از تعلیم و تربیت است و باعث رشد ابعاد شخصیتی و شناختی و اجتماعی کودکان می شود. روز سه شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس دوم درزنگ ورزش خانم اسکندری در حیاط مدرسه ورزش و نرمش کردند . زنگ ورزش با نرمش و آمادگی جسمانی سبک آغاز گردید و حرکات کششی مختلفی را انجام دادند و بدن خود را برای انجام فعالیت آماده کردند و زنگ پویا و پر نشاطی را گذراندند .

زنگ ریاضی و مفهوم جمع کلاس خانم علیزاده

آموزش ریاضی با بازی یکی از روش‌های تدریس ریاضی دبستان است که بچه‌ها را مشتاقانه به سمت یادگیری دنیای ریاضی سوق می‌دهد . آموزش مفهوم جمع و تفریق کلاس اول ابتدایی باید به گونه ای صورت گیرد که دانش آموز در آینده مسائل ریاضی را راحت تر حل کند. از طرفی آموزش به صورت مهارت محور و عملی باشد . روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده در زنگ ریاضی با روش خلاقانه و با استفاده از وسایل کمک آموزشی و بازی های مختلف مفهوم جمع را تدریس نمودند و مروری بر آنچه دانش آموزان در پیش دبستانی فرا گرفته بودند ، داشتند .

اجرای طرح بارش کلمات در کلاس خانم تقی زاده

در جهان امروز، نوشتن یکی از مهارت‌های بهتر زیستن است؛ چرا که توانایی بیان مقصود در قالب نوشته، نیاز اولیه زندگی اجتماعی است. زبان نوشتاری نزد اکثر افراد مهم‌تر از زبان گفتاری است؛ زیرا نوشتار سنجیده‌‌تر از گفتار است. هنگام نوشتن امکان تفکر، سنجش و تجدید‌نظر وجود دارد . به منظور تقویت قدرت نوشتن دانش آموزان کلاس خانم تقی زاده معلم پایه دوم روز چهارشنبه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱ در زنگ فارسی طرح بارش کلمات را اجرا نمودند . در این طرح متن درس برای دانش آموزان خوانده شد سپس آنها کلماتی که در ذهنشان از متن درس بود روی برگه های رنگی که در دفتر خود چسبانده بودند ،نوشتند . این کار باعث تقویت قدرت نوشتن ، خلاقیت و افزایش دقت دانش آموزان می شود.

گرامیداشت روز جهانی کودک

کودکی غنچه‌ای از رود صداقت به صفای آب است
کودکی صفحه‌ای از عشق و محبت به شکوه ماه است
کودکی سلسله اشک به دنبال سرشت است
کودکی لاله سرخ به باغ امید است
روز جهانی کودک مبارک باد

کودکان، برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت .

با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس داشت آن بدانند. روز جهاني کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است. روز شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز جهانی کودک مراسمی درمدرسه برگزار گردید . در این مراسم جناب آقای علیخو مدیریت دبستان ضمن تبریک این روز به دانش آموزان در مورد نقش مهم آنها برای آینده کشور سخنانی بیان نمودند و برای آنها آرزوی سلامتی و موفقیت کردند . سپس جناب آقای عصاران بازی های مختلف با دانش آموزان انجام دادند و در پایان از دانش آموزان پذیرایی گردید .

بازدید کارشناسان بهداشت از دبستان

روز شنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ کارشناسان بهداشت خانم ذاکری و خانم غفاری از روند بهداشت دبستان بازدید نمودند . در این بازدید از موارد بهداشتی شامل اتاق بهداشت ، تجهیزات بهداشتی ، فرم های بازدید پوست و مو و…. را مورد بررسی قرار دادند . از بردهای بهداشتی و اتاق بهداشت نیز بازدید کردند و توصیه های لازم به خانم زنگنه مربی بهداشت را بیان کردند . فرم های واکسیناسیون همکاران را مشاهده نمودند . آموزش های بهداشتی دانش آموزان ، کارت سلامت نیروی خدمات ، تهویه مناسب اتاق ها و کلاس ها ، نحوه ی ضدعفونی کردن سطوح از جمله موارد بازدید کارشناسان بود .

برگزاری جلسه شورای بهداشتی

روز شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱ جلسه شورای بهداشت مدرسه با حضور مدیریت دبستان جناب آقای علیخو ، معاونین آموزشی آقای عصاران ، آقای حاجی زاده مربی بهداشت خانم زنگنه و مربی پرورشی خانم مصطفوی ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر آموزشگاه برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای علیخو ضمن تشکر از همکاران بابت شرکت در جلسه ، در مورد مسائل بهداشتی مدرسه و اقداماتی که باید انجام شود نکاتی بیان نمودند . در این جلسه در مورد روز جهانی تخم مرغ ، روز جهانی غذا ، روز سلامت زنان و… تصمیم گیری شد و مقرر گردید جشنواره های تخم مرغ و غذا برگزار گردد .

تدریس درس کتابخانه کلاس ما در کلاس خانم تقی زاده

روز شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده معلم پایه دوم درس ” کتابخانه کلاس ما ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با کتاب و کتابخانه آشنا شدند . فرهنگ مطالعه تقویت گردید . روحیه مشارکت و همکاری نیز در دانش آموزان تقویت شد و معلم روش پیدا کردن کتاب خوب را به دانش آموزان آموزش دادند . دانش آموزان هرکدام کتابی به کتابخانه کلاس خود اهدا کردند تا در تشکیل کتابخانه کلاس خود سهیم باشند . از کتابخانه کلاسی ، کتابی برداشتند و مطالعه نمودند و خلاصه ای از آن را نوشتند و برای دوستانشان خواندند این کار باعث تقویت درک مطالب خوانده شده ، تلخیص و بیان آن ها می باشد . از روی درس روانخوانی نمودند و با واژگان جدید آشنا شدند .

برگزاری آزمون آغازین تبار ویژه ه پایه های پنجم و ششم

روز یکشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ ، آزمون آغازین تبار ویژه دانش آموزان پایه های پنجم و ششم در دبستان پسرانه امام حسین (علیه‌السلام) همزمان با سایر مدارس ابتدایی امام حسین(علیه السلام) برگزار گردید. آزمون ساعت ۹:۳۰ آغاز گردید ودانش آموزان به ۴۵ سوال تستی از دروس (فارسی ، ریاضی ، علوم، مطالعات اجتماعی ، قرآن و هدیه های آسمان) در مدت زمان ۶۰ دقیقه پاسخ دادند و در فضایی آرام به رقابتی سالم با دیگر دوستان خود پرداختند . جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) ، سرکار خانم تربتی نیا و جناب آقای میربیدختی از روند برگزاری آزمون بازدید نمودند .

برگزاری آزمون آغازین تبار ویژه پایه های دوم تا چهارم

روز یکشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ ، آزمون آغازین تبار ویژه دانش آموزان پایه های دوم تا چهارم در دبستان پسرانه امام حسین (علیه‌السلام) برگزار گردید و دانش آموزان دانسته های خود را بر روی کاغذ منتقل نمودند و با دوستان خود به رقابت علمی پرداختند. آزمون ساعت ۹:۳۰ آغاز گردید ودانش آموزان به ۳۰ سوال تستی از دروس (فارسی- ریاضی – علوم) در مدت زمان ۴۵ دقیقه پاسخ دادند و در فضایی آرام به رقابتی سالم با دیگر دوستان خود پرداختند . جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) ، سرکار خانم تربتی نیا و جناب آقای میربیدختی از روند برگزاری آزمون بازدید نمودند .

دعوتنامه انتخابات انجمن اولیا و مربیان

امیر المؤمنان علی ( علیه السلام) : مشورت عین هدایت است و کسی که خود را بی نیاز از نظرات دیگران بداند ، مطمئنا به خطر خواهد افتاد .

با سلام و احترام . بسیار خرسندیم که در سرآغاز فصل تربیت ، علم آموزی و معرفت ، حضور پرشور و ثمر بخش شما را در کنار خود حس کنیم رهنمودهایتان را در تحقق آرمان ها و آموزش و پرورش فرزندمان پذیرا باشیم .شما نیز می توانید در این تعامل و همبستگی بین خانه و مدرسه خدمتگزاران خود را یاری رسانید تا با تلاش و برنامه ریزی مشترک بتوانیم آینده سازانی عالم و عامل پرورش دهیم.خواهشمند است با عنایتی که نسبت به سعادت و خوش بختی فرزند دلبندتان دارید ، ضمن حضور به موقع و مشارکت فعال در این جلسه ما را از نظرات و پیشنهادهای مفید خود بهره مند سازید .

زمان : روز دوشنبه مورخه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷

مکان : نماز خانه دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام)

آموزش حواس پنجگانه در کلاس خانم طاهری

زندگی ما در زمین خاکی چیزی جز درک احساس ها نیست ، هر لحظه از زندگی ما همراه با ده ها ادراک از حواس ما در حال سپری شدن است ، پس چون این ادراک همیشه با ما همراه هستند ، ما به شناختشان نیازمندیم ، این حس ها همان حواس پنج گانه ماست :حس بینایی ، حس چشایی ، حس شنوایی ، حس لامسه و حس بویایی . روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ علوم حواس پنجگانه را تدریس نمودند . دانش آموزان در این درس فهمیدند حواس پنجگانه شامل بینایی ، چشایی ، بویایی ، شنوایی و لامسه می باشد . با کمک گوش می شنویم ، با کمک بینی بو می کنیم ، با کمک چشم می بینیم ، با کمک دهان می چشیم وبا کمک دست لمس می کنیم . دانش آموزان با استفاده ازوسایل و خوراکی های مختلف این حس ها را تجربه کردند .

برگزاری جلسه انتخابات انجمن اولیا و مربیان

انجمن اولیا و مربیان منظر همکاری خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان است. خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی به شمار می آیند که در صدر عوامل تاثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار آینده سازان جامعه قرار دارند.

اولیا به عنوان صاحبان اصلی سرمایه های اندیشمند دارای حق اظهار نظر، نظارت و در برخی موارد دارای حق دخالت در مسایل آموزشی و پرورشی هستند.

بی تردید نقش انجمن اولیا و مربیان در برنامه ریزی منسجم و فراهم ساختن بستر مشارکت فعالانه ی اولیا و مربیان در زمینه های مختلف می تواند این کانون را از یک نقش غیرپویا و رویکردی صرفا مالی و مادی به سمت نهادی پویا، اثرگذار و برنامه ریز در مسیر مشارکت پذیری در ابعاد مختلف عاطفی، فرهنگی، آموزشی و معنوی و اقتصادی تبدیل نماید .

جلسه اولین مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان دبستان در روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه۱۴۰۱ با حضور حداکثری اولیای گرانقدر و مسؤلین مدرسه در محل سالن اجتماعات این واحد آموزشی برگزار گردید . ابتدا جلسه با تلاوت َآیاتی از کلام الله مجید توسط دانش آموز حسین زاده مزین شد . سپس نوای سرود جمهوری اسلامی ایران درسالن طنین انداز شد و سپس جناب آقای علیخو مدیریت دبستان ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه و تشکر از زحمات انجمن سال گذشته ، پیرامون اهداف انجمن ، دلایل تشکیل و همچنین عملکرد انجمن اولیا و مربیان مدرسه سخنانی را ایراد نمودند در ادامه جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه ضمن خوش آمد گویی در مورد اهمیت تعامل خانه و مدرسه و اهمیت انجمن اولیا و مربیان نکاتی بیان کردند .سپس آقای صاحبدل عضو انجمن سال گذشته گزیده ای از کارها و فعالیت های سال گذشته را خرمت اولیا اعلام نمودند . سپس کاندیداهای انجمن خود را معرفی نمودند و رأی گیری انجام شد و در پایان پذیرایی به عمل آمد .نتایج رأی گیری به اطلاع خواهد رسید .

برگزاری جلسه دیدار با اولیا خانم نجاتی

روز سه شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ دومین جلسه دیدار با اولیا کلاس چهارم خانم نجاتی ساعت ۱۶:۳۰ در محل دبستان برگزار گردید . جلسه با حضور حداکثری اولیا برگزار گردید . در ابتدای جلسه خانم نجاتی ضمن تشکر از حضور اولیا در جلسه در مورد نحوه ی کار در کلاس ، روش تدریس ، انتظارات خود از اولیا و دانش آموزان نکاتی بیان نمودند . نحوه ی انجام تکالیف دانش آموزان ، عدم غیبت های غیر موجه و آزمون های تبار از جمله نکاتی بود که بیان گردید و در پایان اولیا مشکلات خود را مطرح نمودند . امید است که با همراهی همیشگی والدین گرامی، شاهد سربلندی و پیروزی، در مرحله به مرحله ی رشد آموزشی و تربیتی دانش آموزان باشیم.

برگزاری جلسه دیدار با اولیا خانم وزین پور

روز سه شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ جلسه دیدار با اولیا کلاس خانم وزین پور ساعت ۱۶:۳۰در محل دبستان برگزار گردید . این جلسه جهت ایجاد ارتباط بهتر با اولیا محترم، همچنین ارائه برنامه های آموزشی و روند تدریس در سال تحصیلی برگزار گردید . خانم وزین پور ضمن تشکر از حضور اولیا در مورد نحوه ی تدریس ، نحوه ی فعالیت در کلاس ، نحوه ی انجام تکالیف در منزل ، حضور به موقع در کلاس ، عدم غیبت غیر موجه ، آزمون های تبار و….. نکاتی بیان نمودند و در پایان اولیا در مورد فرزند خود سؤالاتشان را از معلم پرسیدند و جلسه ساعت ۱۸ به پایان رسید .

برگزاری جشنواره تخم مرغ

به مناسبت روز جهانی تخم مرغ، جشنواره تخم مرغ به عنوان یک غذای کامل و سالم با شرکت دانش آموزان دوره اول در روز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جشنواره دانش آموزان با تهیه غذایی که حاوی تخم مرغ بود وبه اندازه صبحانه خود تزیین شده به مدرسه آوردند و در جشنواره شرکت نمودند . هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج تغذیه سالم و همچنین مصرف تخم مرغ به عنوان کاملترین، طبیعی ترین و فراوان ترین غذای پروتئینی ، آشنایی آنان با ارزش غذایی تخم مرغ ، تغذیه سالم با تخم مرغ و ترویج فرهنگ مصرف تخم‌مرغ عنوان شده است. در پایان بین دانش آموزانی که تزئین زیباتری داشتند به قید قرعه جوایزی اهدا گردید .

برگزاری جلسه دیدار با اولیا خانم علیخو

روز سه شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱جلسه دیدار با اولیا کلاس خانم علیخو ساعت ۱۷ در محل دبستان برگزار گردید . این جلسه جهت ایجاد ارتباط بهتر با اولیا محترم و آشنایی اولیا از روند تدریس سال تحصیلی برگزار گردید.خانم علیخو ضمن تشکر از حضور اولیا در مورد نحوه ی تدریس ، نحوه ی فعالیت در سر کلاس ، نحوه ی انجام تکالیف در منزل ، حضور به موقع در کلاس ، عدم غیبت غیر موجه و….. نکاتی بیان نمودند و در پایان اولیا در مورد فرزند خود سوالاتشان را از معلم پرسیدند. به امید اینکه با همکاری و همراهی بیشتر والدین محترم مسیر پیشرفت و علم آموزی را برای دانش آموزان هموار سازیم و شاهد موفقیت روزافزون آنها باشیم.

برگزاری جلسه دیدار با اولیا پایه اول کلاس خانم علیزاده

در تعلیم و تربیت دانش آموزان، والدین و مدرسه نقش مهمی ایفا می‌کنند و نیاز به مشارکت هر دو می‌باشد. روز سه شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول دومین جلسه دیدار با اولیا خود را در محل کلاس ساعت ۱۷ برگزار نمودند . در این جلسه معلم نکاتی در مورد روش کار دانش آموزان در منزل و روش تدریس نشانه ها و روش کار خود در ادامه سال تحصیلی بیان نمودند . در مورد نحوه ی برگزاری جشن نشانه ها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در مورد جشن ها گرفته شد و در پایان اولیا در مورد فرزند خود با معلم صحبت کردند و مشکلات خود را بیان کردند و معلم به تک تک آنها پاسخ داد .

زنگ فارسی و تدریس نگاره ۵ کلاس اول خانم مصطفوی

سایه بانی دارم

که سه رنگ است و به آن می بالم

«سبز» چون فصل قناری و دل هر عاشق

«سرخ»چون غیرت مردان نجیب

و «سفیدی» که تبارش نور است

از پلیدی دور است

کمترین قیمت نامش جان است

پرچم ایران است .

روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول نگاره ۵ ” از کلاس ما چه خبر ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با داخل محيط کلاس ، قوانین کلاس ، ادب و احترام نسبت به معلم و با سمت های مختلف در مدرسه آشنا شدند . کلمات هم آغاز و هم پایان را تشخیص دادند و کلمات جدید را بخش کردند .یکی از کلمات جدیدی که فرا گرفتند ” پرچم ” بود . معلم در مورد اهمیت پرچم کشور عزیزمان ایران برای دانش آموزان صحبت کردند و با رنگ های پرچم آشنا شدند و سربازان کوچک به پرچم کشور عزیزمان ادای احترام کردند و به ان افتخار نمودند .

تدریس نگاره ۵ کلاس خانم علیزاده

پرچم هر کشور نماد آرمان ها و ارزش های هر کشوری است. ما دانش آموزان باید در جهت آبادانی و رساندن کشور به اهداف و آرمان هایش تلاش کنیم و در جهت توسعه روز افزون کشور از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بکوشیم با در دست گرفتن این پرچم سعی می کنیم تا نشان دهنده هویت و آرمان های کشورمان باشیم . روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول نگاره ۵ ” از کلاس ما چه خبر ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با محيط کلاس و قوانین کلاس آشنا شدند . کلمات هم آغاز و هم پایان را تشخیص دادند و کلمات جدید را بخش کردند . یکی از کلمات جدیدی که فرا گرفتند ” پرچم ” بود . معلم در مورد اهمیت پرچم کشور عزیزمان ایران برای دانش آموزان صحبت کردند و با رنگ های پرچم آشنا شدند .

زنگ علوم و تدریس سایه ها در کلاس اول خانم عبدالهی

روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم عبدالهی معلم پایه اول در زنگ علوم درس ” سایه ها ” را تدریس کردند . دانش آموزان با رفتن به حیاط دبستان و مشاهده سایه با مفهوم آن آشنا شدند . با مفهوم سایه و نور آشنا شدند . دانش آموزان به اندازه سایه در ساعت مختلف روز توجه کردند و علت به وجود آمدن سایه را در روز آفتابی را بیان کردند . با توجه به جهت تابش نور با اندازه سایه آشنا شدند . شکل سایه ی هر چیز مثل خود آن چیز می باشد ..اندازه سایه ی اجسام قابل تغییر است . دانش آموزان سایه های خود را در حیاط روی زمین کشیدند و زنگ شادی را گذراندند .

اعلام نتایج انتخابات انجمن اولیا و مربیان

خانه و مدرسه دو نهاد تربيتی مهم به شمار مي آيند كه در صدرعوامل تأثيرگذار بر روند رشد و تكامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرار دارند، و مهمترين عامل در تربيت و رشد فكری و اخلاقی، هماهنگی و همسويی نظری و عملی ميان مربيان و خانواده است.

خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت انجام دهند. روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ پس از باز شدن صندوق انتخابات در حضور جناب آقای کنعانی نماینده مؤسسه امام حسین (علیه السلام) وکادر اداری دبستان نتایج انتخابات انجمن اولیا و مربیان به شرح ذیل اعلام می گردد

۱- آقای صاحبدل

۲ – آقای اسدنیا

۳ -آقای متدین

۴- آقای دکتر صفار شرق

۵- آقای سالاری

۶- خانم رضایی

۷ – آقای دوستی

۸- آقای طیب

۹ – آقای بادآمه

۱۰ – آقای رحیمی

زنگ ریاضی و انجام دست ورزی الگوها کلاس دوم خانم طاهری

بازی می تواند یک استراتژی مفید برای نشان دادن جذابیت مفاهیم، به خصوص مفهوم دروسی مثل ریاضی، باشد که یکی از این روش ها دست ورزی ریاضی است . اگر چه بازی کردن معمولاً با خاموش کردن تفکر و سپردن فرد به یک فعالیت دلچسب همراه است اما کار بر روی مسائل جالب می تواند محرک جریان باشد تا جایی که از یک بازی ساده، ایده ای تراوش شود و از دل آن راه حلی پدیدار گردد . روز شنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ ریاضی با استفاده از چینه الگوهای مختلفی را با دانش آموزان تمرین نمودند و آنها الگوهای جدیدی آموزش دیدند و در کنار آموزش الگوها دست ورزی نیز انجام دادند .

زنگ علوم و تدریس حواس پنجگانه کلاس دوم خانم صداقت جو

روز شنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو معلم پایه دوم در زنگ علوم با استفاده از آزمایشات و مشاهدات و بازی های مختلف حواس پنجگانه را تدریس نمودند . برای شناختن محیط اطراف بدن ما از حس بویایی ،حس چشایی ، حس بینایی ، و حس شنوایی استفاده می کند . هر کدام از اعضای بدن مربوط به یک حس است ، چشم مربوط به حس بینایی ، گوش مربوط به حس شنوایی ، پوست مربوط به حس لامسه ، زبان مربوط به حس چشایی و بینی مربوط به حس بویایی است . مهمترین حواس برای شناخت محیط اطراف حس بینایی و شنوایی است . نکات بیان شده از جمله نکات مهم ذکر شده در درس بود . در پایان معلم از چگونگی مراقبت از بدن خود نکاتی را برای دانش آموزان بیان کردند .

زیبا سازی دبستان

يكی از ويژگی های كه خداوند متعال در خلقت انسان به وديعت نهاده است،‌ ويژگی‌ زيبايی جويی است. انسان فطرتا زيبايی خواه است و از زيبايی‌ها لذت می ‌برد. تمام انسان‌ها در تمامی زمان‌ها و در كليه مكان‌ها، زيبايی‌جو بوده و خواهند بود و به دنبال زيبايی می‌گردند. انسان در مجموعه زيبايی آفرينش،‌ خود نيز زيبا آفريده شده است و زيبايی را دوست دارد. «فتبارك ا… احسن الخالقين» هر انسانی همواره در صدد انتخاب زيباترين‌هاست .

در بين اقشار مختلف جامعه كودكان و نوجوانان بيش از سايرين از زيبايی‌های ظاهری لذت برده و از لطافت آن بهره‌مند می ‌شوند. روح لطيف و فطرت پاك جوانان و نوجوانان بيش از ديگران پذيرای زيبايی‌ها و ارزش‌هاست. بنابراين اين كودكان و نوجوانان وقتی وارد مدرسه می ‌شوند در مدرسه نيز به دنبال زيبايی می ‌گردند و جذب زيبای ‌ها می ‌شوند. به همین منظور در روز دوشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ دیوار های دبستان نقاشی شدند و فضای زیبا و شادی برای دانش آموزان فراهم گردید تا در دانش آموزان ایجاد آرامش و شادابی ایجاد شود .

برگزاری اولین جلسه آموزش خانواده

به طور کلی می‌توان گفت که فرزند پروری مجموعه روش‌هایی را در برمی‌گیرد که والدین برای رشد و پرورش کودک خود، آن را به کار می‌برند. قطعا می‌دانید که سبک‌ها و روش‌های گوناگون فرزند پروری می‌تواند بخش مهمی از سلامت روان افراد را شکل دهد. بنابراین جمع متفاوتی از آدم‌ها را می‌بینیم که با خصوصیات رفتاری، اجتماعی و سبک تفکر متفاوت در زندگی عمل می‌کنند. والدین با به ‌کارگیری روش‌های متفاوت، در یادگیری، رفتار و عملکرد، طرز تفکر، مواجهه اجتماعی، ارتباطات و به طور کلی تربیت فرزند نقش دارند . بر این اساس می‌توان گفت که آموختن مهارت‌های رشد و پرورش کودک، از جمله مهارت‌های پایه‌ای و زیربنای مهمی برای فرزند آوری است .

اولین جلسه آموزش خانواده با موضوع خانواده و فرزند پروری و اختلالات یادگیری در روز دوشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور حداکثری اولیا در محل نمازخانه دبستان برگزار گردید .

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام ا…مجید آغاز گردید سپس مدیریت محترم جناب آقای علیخو ضمن عرض سلام و خیر مقدم و تشکر از حضور اولیا اهداف برگزاری جلسه آموزش خانواده در مدارس را بیان نمودند. در ادامه جناب آقای دکتر آفتاب سوار در مورد فرزند پروری و اختلالات یادگیری سخنان ارزشمندی برای اولیا ارائه نمودند و در پایان اولیا سؤالات خود را بیان نمودند و در پایان ، جلسه با صلوات بر محمد وآل محمد(صلی الله علیه و آله ) به پایان رسید .

حل جدول دوستی ( ماتریس) کلاس خانم علیزاده

جدول، یک ساختار منظم است که از سطر و ستون تشکیل شده و از تقاطع سطر و ستون، خانه‌های جدول شکل می‌گیرند. این خانه‌ها ارتباط بین مقادیر ستون و سطرها را مشخص می‌کنند. حاصل ترکیب عناصری که در سطر و ستون این جدول دیده می‌شوند، خانه‌های جدول را کامل می‌کند. روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول با تدریس جالب و خلاقانه ، مبحث درسی جدول ماتریس را آموزش دادند . در این جدول دانش آموزان با ترکیب سطر و ستون خانه های جدول را کامل کردند . دانش آموزان این جدول را به روش های مختلف و مثال های مختلف حل کردند . در یکی از روش ها در کف زمین با سنگ های کلاس جدول را ایجاد کردند و ستون و سطر ماتریس را ترکیب کردند و خانه های جدول را حل کردند .

زنگ فارسی و بخش کردن کلمات

بازی انگیزه یادگیری را ایجاد و توجه و علاقه دانش آموزان را جلب می‌کند. از یکنواختی و کسالت باری محیط‌های یاددهی ـ یادگیری می‌کاهد و جوی شاد و زنده را شکل می‌دهد. در برخی از بازی‌ها دانش آموزان بدون این ‌که خود احساس کنند به تمرین و تکرار مفاهیم یا مهارت‌های دشوار می‌پردازند. با توجه به اهمیت و ضرورت بازی در یادگیری در روز شنبه ۲۳ مهر ماه۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ فارسی بخش کردن کلمات جدید را با استفاده از بازی به بچه ها آموزش دادند . در این بازی دانش آموزان به تعداد بخش های کلمات پرش می زنند و زنگ شادی را سپری نمودند و درس جدید را با استفاده از بازی آموزش دیدند .

برگزاری اولین جلسه حلقه صالحین

این حلقات صالحین ، از کار های بسیار خوب و برجسته است که گسترش کمّی و کیفی آن باید مورد توجه قرار گیرد .

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای

روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱ اولین جلسه حلقه صالحین دبستان با حضور دانش آموزان پایه ششم با موضوع ” رعایت حق تقدم ” در محل نمازخانه برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای عصاران مسول واحد مقاومت نکاتی در مورد اهمیت رعایت حق تقدم ، احترام گذاشتن به حقوق دیگران ، رعایت حق کوچک تر ها و….. نکاتی بیان کردند .همچنین در مورد شرایط عضویت در بسیج دانش آموزی صحبت نمودند و روزهای فعالیت را اعلام و به تبادل نظر با دانش آموزان بسیجی پرداختند و پیرامون تفکر بسیج و نقش بسیج دانش آموزی از اول انقلاب تا کنون مطالبی عنوان نمودند و در پایان به سوالات دانش آموزان پاسخ دادند .

ارسال آثار مسابقه ” فضا و نجوم ” به پژوهش سرای دانش آموزی

پژوهشسرای ولی عصر شهرستان تربت حيدريه به مناسبت هفته جهانی فضا مسابقه ای را تحت عنوان « فضا و توسعه پایدار» ویژه دانش آموزان عزیز کلیه مقاطع تحصیلی برگزار نمود . دانش آموزان مدرسه در محورهای نقاشی و طراحی پوستر با موضوع فضا و نجوم ، ساخت ماکت فضایی ، تهیه و تولید محتوای جذاب (در قالب پی دی اف، پاورپوینت و…) با موضوع مسابقه شرکت کردند . روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی مربی محترم پرورشی آثار دانش آموزان را جمع آوری و بسته بندی نمودند و به پژوهش سرا ارسال نمودند تا دانش آموزان در مسابقه شرکت کنند .

برگزاری جلسه دیدار با اولیا پایه ششم

همکاري اولیا با مسوولان مدرسه، بخصوص در دوره ابتدايي از اهميت خاصي برخوردار است. مي توان گفت بعد اصلی همکاری اين دو را همکاری در مسائل آموزشی و پرورشی تشکيل می دهد. نخستين نکته اينکه والدين بايد نسبت به پايه تحصيلی و عناوين دروس فرزند خودشان اطلاع کافی داشته باشند .

با توجه به گذشت یک ماه از ابتدای سال تحصیلی روز شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ جلسه دیدار با اولیا دانش آموزان پایه ششم ساعت ۱۶ در محل نماز خانه با حضور اولیا و معلمین پایه ششم و مدیریت و معاونین دبستان برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی در مورد اهمیت تعامل خانه و مدرسه در پیشرفت دانش آموزان و در مورد برگزاری کلاس های تقویتی (تیزهوشان) نکاتی بیان کردند و سپس معلمین هر کدام در مورد نحوه ی فعالیت خود ، نحوه ی درخواست تکالیف از دانش آموزان ، انتظارات و برنامه های پیش رو ، حضور به مقع در کلاس های تقویتی و…. نکاتی را بیان نمودند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20