شهریور ماه 1400

گزارشات سال ۱۴۰۰

برگزاری جلسه هم اندیشی جناب آقای کنعانی با معاونین فناوری

با توجه به شروع سال تحصیلی جدید روز یکشنبه هفتم شهریور ماه 1400 جلسه هم اندیشی جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) با حضور معاونین فناوری مدارس امام حسین (علیه السلام) و جناب آقای هاشم زاده راس ساعت 9 صبح برگزار گردید . در این جلسه جناب آقای کنعانی ضمن تشکر از مسئولین فناوری برای فعالیت خوب در سال گذشته نکاتی در مورد برنامه ریزی کلاس های آنلاین سال تحصیلی جدید بیان کردند . کمبودها مورد بررسی قرار دادند و از مسئولین خواستند پیگیر هر چه سریع تر کلاس های آنلاین باشند و در پایان مسئولین فناوری نیازهای خود را بیان نمودند امید است که با همکاری اولیا و دانش آموزان سال تحصیلی خوبی را پشت سربگذاریم و خاطره خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم

برگزاری اولین جلسه شورای معلمان سال تحصیلی جدید

اولین جلسه شورای معلمان سال تحصیلی 1401-1400 روز یکشنبه 14 شهریور ماه 1400 با حضور کادر اداری و آموزشی دبستان و جناب آقای کنعانی نماینده موسسه امام حسین ( علیه السلام) در محل حیاط دبستان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ساعت 17 برگزار گردید . جلسه با قرائت قرآن توسط جناب آقای مرادی معاون آموزشی دبستان آغاز گردید . سپس جناب آقای کنعانی ضمن خیرمقدم به همکاران از مدیریت ، معاونین به خاطر برپایی جلسه و از زحمات همکاران در سال تحصیلی گذشته تشکر کردند و خیرمقدم به همکاران جدید عرض نمودند . به معلمین مخصوصا معلمین پایه ششم تبریک گفتند به خاطر اینکه همچون سال های گذشته خوش درخشیدند و بالاترین آمار قبولی تیزهوشان در سطح شهرستان را داشتند . جناب آقای کنعانی از معلمین خواستند از تجربه سال گذشته استفاده شود و معلمین طبق برنامه که به آنها داده می شود فعالیت نمایند .

سپس جناب آقای علیخو ضمن عرض سلام و خیرمقدم به همکاران و تبریک به خانم وزین پور جهت کسب رتبه استانی مسابقه تولید محتوای الکترونیکی و خانم نجاتی به خاطر کسب مقام استانی معلم نمونه نکاتی برای سال تحصیلی بیان نمودند .برگزاری اولین جلسه دیدار با اولیا ، آغاز کلاس با آیه قرآنی ، حدیث و یا نکته تربیتی ، انجام حضور غیاب در ساعت اولیه کلاس و…. از جمله نکاتی بود که جناب آقای علیخو بیان نمودند و در پایان لیست دانش آموزان به معلمین داده شد و از همکاران پذیرایی شد و جلسه ساعت 19 به پایان رسید .

برگزاری اولین جلسه دیدار با اولیا کلاس خانم وزین پور

اولین جلسه ی دیدار با اولیای دانش آموزان پایه چهارم کلاس خانم وزین پور بعد از ظهرسه شنبه 16 شهريور ماه 1400 ساعت 17 با توجه به رعايت پروتکل هاي بهداشتي طبق جدول زمانبندی و دو گروهی که قبلا از طريق پيامک به اوليا اطلاع رساني شده بود، برگزار گردید.

در این جلسه معلم نقطه نظرات و نوع فعالیت خود و خواسته های خود را از اولیاء و دانش آموزان بیان نمودند و پس از آن اولیاء پرسشهای خود را از معلم بیان کرده و مسائل آموزشی و تربیتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

موارد ذکر شده در این جلسه بدین شرح می باشد:

  • آشنايي والدين با فعاليت هاي آموزشي و روش تدریس و فعالیت معلم در سال تحصيلي آينده
  • بيان انتظارات معلم از اوليا با توجه به بيماري کرونا و درخواست همکاري بيشتر اوليا با مدرسه
  • معرفي کانال کلاسي در پيام رسان سروش و نحوه ارتباط از طريق فضاي مجازي
  • روش کار کردن با adobe connect

اولین جلسه دیدار با اولیا پایه دوم خانم طاهری

اولین جلسه ملاقات حضوری اولیاء پایه ی دوم کلاس خانم طاهری در روز یکشنبه مورخه 21 شهریور ماه 1400 ساعت 17 در دبستان برگزار گردید. این جلسه با حضور حداکثری والدین آغازشد .معلم در ارتباط با برنامه های در حال انجام و برنامه های پیش بینی شده در آینده صحبت نمودند، روش تدریس معلم، انجام دادن تکالف به طور دقیق ، پیرامون نظم و انضباط دانش آموزان ، ارتباط اولیای دانش آموزان با معلمین فرزندان و …. نکاتی بود که معلم به آنها اشاره نمودند . خانم طاهری خاطر نشان کردند مشارکت خانواده ها همکاری با کلاس و مدرسه می تواند در کسب موفقیت در روند یاددهی و یادگي گیری بسياراثربخش باشد .

برگزاری جلسه دیدار با اولیا دانش آموزان کلاس خانم محمودی

مشــارکت به معنی همــکاری کردن با دیگــران در رســیدن به اهداف اســت و آموزش های مؤثــر و کاربــردی در مدارس جز با همکاری والدين نمی تواند تحقق پیدا کند و حتی موجب کســب موفقیت های تحصیلی کودکان نیز شود.اگر این جلسات تنها با هدف بیان شده در بالا برگزار شــوند ، به تدریج کارایی خود را از دست می دهند والدين ديگر تمایلی برای شــرکت در آن ها نخواهند داشت .

پس در پرتو همدلی وهم سویی این دو نهاد مهم آموزشی و تربیتی یعنی خانه و مدرسه ، بسیاري از مشکلات و تنگناهای نظام تعلیم و تربیت حل خواهند شد . به همین منظور اولین جلسه ملاقات حضوری اولیاء پایه ی چهارم خانم محمودی در تاریخ یک شنبه 21 شهریور ماه ماه 1400 ساعت 10 با رعایت پروتکل های بهداشتی و در دو گروه در دبستان برگزار گردید.در این جلسه ابتدا سرکار خانم محمودی ضمن خوش آمدگویی به اولیا و تشکر از حضور به موقع آنها در موقع برگزاری کلاس ها چه به صورت حضوری چه به صورت مجازی نکاتی بیان نمودند . بعد از آن نکات مربوط به روش تدریس خود نکاتی را بیان نمودند و اولیا نظرات و پیشنهادات خود را نیز بیان نمودند .

برگزاری جلسه دیدار با اولیا دانش آموزان کلاس خانم صداقت جو

روز یکشنبه 21 شهریور ماه 1400 اولین جلسه دیدار با اولیا پایه اول کلاس خانم صداقت جو ساعت 9 صبح در دو گروه مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید . در این جلسه خانم صداقت جو ضمن تشکر از حضور اولیا نکاتی پیرامون سال تحصیلی جدید و روش تدریس بیان نمودند . نکاتی که بیان نمودند به شرح ذیل می باشد :

  • نحوه ی شرکت دانش آموزان در کلاس های آنلاین
  • زمان برگزاری کلاس های آنلاین
  • شرکت به موقع در کلاس های آنلاین
  • تاکید در انجام تکالیف کامل، مرتب و ارسال به موقع در ساعات مشخص، تصحیح و ارائه بازخورد توسط معلم
  • آشنایی با نحوه تدریس معلم

برگزاري اولين جلسه ديدار با اوليا پایه اول خانم مهدی زاده

نشست والدین و آموزگاران همواره در برقراری یک ارتباط خوب بین خانه و مدرسه اهمیت دارد. مطرح کردن نظرات وپرسش های اولیا و معلمین ، در این نشست ها بسیار مهم است. روزیکشنبه 21 شهریور ماه 1400 جلسه دیدار با اولیا دانش آموزان پایه اول کلاس خانم مهدی زاده ساعت 9 صبح در محل دبستان برگزار گردید. در این جلسه که با حضور اولیا و رعایت تمامی پرتکل های بهداشتی برگزار گردید، آموزگار گرامي سرکار خانم مهدی زاده بعد از عرض سلام و خوش آمدگويي به اوليا محترم مطالبي در مورد نحوه ی تشکیل کلاس ها ، روش های تدریس ، انتظارات خود از اولیا ، نحوه تعامل و همکاري از طريق کانال کلاسي در سروش و شاد نکاتی را بیان کردند . ضمناً جلسه با تقسیم بندی در دو گروه و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید .

 

برگزاری اولین جلسه دیدار با اولیا پایه سوم

روز یک شنبه 21 شهریور ماه 1400 اولین جلسه دیدار با اولیا معلم پایه سوم خانم خانم توکلی ساعت 10 در محل دبستان برگزار گردید . جلسه با معرفی مادران آغاز گردید و خانم توکلی ضمن خوش آمد گویی و تشکر از اولیایی که در این جلسه شرکت نمودند ، نکاتی پیرامون نظم و انضباط دانش آموزان ، درس ها و نحوه ی کاردرخانه ، تقویت درس املا ، تاکید بر روخوانی واهمیت به وقت خواب دانش آموزان…..بیان نمودند . به اولیا توصیه شد اجازه دهند فرزند دلبندشان فكر كند ، بنويسد ، پاك كند ، اشتباهاتش را كشف و اصلاح كند تا سر انجام ياد بگيرد و در پایان جلسه اولیا در مورد فرزندان خود با معلم صحبت نمودند و نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند .

برگزاری جلسه دیدار با اولیا پایه چهارم خانم نجاتی

نشست والدین و آموزگاران همواره در برقراری یک ارتباط خوب بین خانه و مدرسه اهمیت دارد. مطرح کردن نظرات وپرسش های اولیا و معلمین ، در این نشست ها بسیار مهم است.با توجه به نزدیک شدن با آغاز سال تحصیلی روز شنبه 20 شهریور ماه 1400 ساعت 17 معلم پایه چهارم خانم نجاتی اولین جلسه دیدار با اولیا را ساعت 17 با رعایت کامل تمام پروتکل های بهداشتی در مدرسه برگزار کردند . این جلسه با هدف معارفه اولیا محترم با معلم فرزند خود و نحوه ی تدریس ایشان تشکیل گردید . انتظارات معلم کلاس از دانش آموزان واولیاء ، توجه به اهمیت تمام دروس، بیان روش تدریس معلم و… از جمله نکاتی بود که در این جلسه بیان گردید .

برگزاري اولين جلسه ديدار با اوليا کلاس اول خانم حیدری

امروز شنبه 20 شهریور ماه 1400خانم حیدری میزبان دانش آموزان کلاس اول 3 بودند . آموزگار گرامي سرکار خانم حیدری بعد از عرض سلام و خوشامدگويي به اوليا محترم مطالبي را در مورد نحوه ی تدریس عنوان نمودند که اهم آن به شرح زير مي باشد:

  • پيش نيازهاي ضروري آموزش و مهارت هاي زبان آموزي
  • ارائه روش تدریس و نحوه ی آموزش
  • آشناسازي اوليا با ارزشيابي توصيفي
  • بيان انتظارات معلم با توجه به شرايط ايجاده شده به علت بيماري کرونا
  • توصيه ها و انتظارات آموزشي و تربيتي
  • نحوه تعامل و همکاري از طريق کانال کلاسي در سروش و شاد
  • ارائه ليست لوازم التحرير

برگزاری اولین جلسه دیدار با اولیا پایه دوم خانم تقی زاده

روز دوشنبه 22 شهریور ماه 1400 خانم تقی زاده معلم پایه دوم اولین جلسه دیدار با اولیا را در محل دبستان ساعت 17 برگزار نمودند . در این جلسه خانم تقی زاده ضمن تشکر از اولیا جهت حضور در جلسه ، در مورد نحوه ی تدریس ، نحوه ی شرکت دانش آموزان در کلاس های آنلاین ، زمان برگزاری کلاس های آنلاین ، شرکت به موقع در کلاس های آنلاین ، تاکید در انجام تکالیف کامل، مرتب و ارسال به موقع در ساعات مشخص، تصحیح و ارائه بازخورد توسط معلم نکاتی بیان نمودند . به امید اینکه با همکاری و همراهی بیشتر والدین محترم مسیر پیشرفت و علم آموزی را برای دانش آموزان هموار سازیم و شاهد موفقیت روزافزون ایشان باشیم.

برگزاری اولین جلسه دیدار با اولیا پایه دوم خانم مختاری فر

روز دوشنبه 22 شهریور ماه 1400 خانم مختاری فر معلم پایه دوم اولین جلسه دیدار با اولیا را در محل دبستان ساعت 17 برگزار نمودند . در این جلسه معلم به معرفی خود پرداخته و روش کار در کلاس را بیان نمودند و انتظارات آموزشی و تربیتی را نیز عنوان کردند و در مورد لزوم همکاری اولیا نکاتی را عنوان نمودند . توضیحات کامل و جامعی پیرامون نحوه آموزش در فضای مجازی و انتظارات خود از دانش آموزان و اولیا نحوه ی شرکت دانش آموزان در کلاس های آنلاین ، زمان برگزاری کلاس های آنلاین ، شرکت به موقع در کلاس های آنلاین را بیان نمودند.

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی دیدار با اولیا پایه سوم خانم احمدی

روزدو شنبه 22 بهمن ماه 1400 اولین جلسه دیدار با اولیا کلاس خانم احمدی ساعت 9 صبح در دو گروه با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور اولیا درمحل دبستان برگزار گردید . در این جلسه خانم احمدی ضمن تشکر از اولیا جهت حضور درجلسه در مورد نحوه ی شرکت دانش آموزان در کلاس های آنلاین ، شرکت به موقع در کلاس های آنلاین ، تاکید در انجام تکالیف کامل، مرتب و ارسال به موقع در ساعات مشخص، آشنایی با روش کار معلم ، لزوم پیش مطالعه دروس توسط دانش آموزان‌ نکاتی بیان کردند و در آخر تاکید به صبر اولیاء در مواجه با مشکلات در خصوص کلاس های مجازی و برخورد با دانش آموزان و ایجاد فضای مناسب در ساعات درسی و تشویق استقلال داشتن دانش آموزان بود .

تدریس آنلاین ریاضی کلاس خانم وزین پور

حضور فیزیکی در کلاس درس تنها گزینه یادگیری نیست . حداقل با ظهور اینترنت و فناوری های جدید امروزه ، هر زمان و هر کجا که می خواهید ، به یک آموزش با کیفیت خوب دسترسی دارید. با شیوع کرونا آموزش آنلاین یکی از روش های تدریس مجازی می باشد .روز شنبه 27 شهریور ماه 1400 خانم وزین پور ساعت 9 صبح درس ریاضی را به صورت آنلاین با ادوب کانکت تدریس نمودند . همه دانش آموزان در این کلاس شرکت نمودند مروری بر ریاضی پایه سوم داشتند و وتمرینات مربوط به آن را حل نمودند و دانش آموزان سوالات خود را مطرح نمودند و مشکلات خود را رفع نمودند .

آموزش آنلاین ریاضی کلاس خانم نجاتی

با وارد شدن سیستم تکنولوژی به سیستم آموزشی و پیشرفت در فناوری اطلاعات و ایجاد و تولید وسایل و ابزارات برای ارتباط از راه دور در جامعه باعث گردیده تا روش های آموزشی جدیدی وارد بازار شود.با تغییرات و روش ها هر فردی می تواند در هر موقعیت و زمانی مشخص شده از قبل نیز مشغول به یادگیری از آموزش شوند.در شرایط بوجود آمده تدریس های آنلاین می تواند یکی از روش های آموزش باشد.روز شنبه 27 شهریور ماه 1400 خانم نجاتی ساعت 10 صبح درس ریاضی را به صورت آنلاین با ادوب کانکت تدریس نمودند . همه دانش آموزان در این کلاس شرکت نمودند و داخل منزل به صورت آنلاین درس را فرا گرفتند.در این کلاس مروری بر ریاضی پایه سوم داشتند و دانش آموزان مشکلات خود را رفع نمودند .

فضا سازی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

شما برای این مرز و بوم رقم زده‌اید…

خالصانه آمده‌ایم تا زیارتتان کنیم و با دل‌های خسته اما امیدوار، خدا را در این مکان اهورایی با بغض‌های شکسته فرا بخوانیم و بگوییم که شهدا! ما شما را فراموش نکرده‌ایم… اصلاً مگر حماسه، شهادت، هویزه، طلائیه، بستان، صدای غرش توپ‌ها، حسین فهمیده‌ها و باکری‌ها، چمران‌ها، آوینی‌ها و… فراموش شدنی هستند؟

نه، ما آمدیم تا بگوییم که شما در روح و باطن ما جای دارید. آمده‌ایم تا بگوییم هان ای عاشوراییان! عاشورایی دیگر در پیش است. آمده‌ایم تا هوار بزنیم: های ای شهدا، راه شما، اندیشه شما و تفکر شما در روح و روان جامعه ایرانی جای دارد.

ای شهدای گمنام و ای غلتیده ‌شدگان در سرب‌های سرد و سنگین که به عشق مام میهن و انقلاب و اسلام، سر بر سودای عشق گذاشتید… اینجا کجاست؟ ما کیستیم… شما که بودید؟ و کجایید؟ بر مزار کدامتان بگرییم که بغض امان نمی‌دهد، بگرییم، گریه مگر دوا کند… می‌گرییم اما زهی تاسف که گریه نیز دوا نمی‌کند…

روز شنبه 27 شهریور 1400 با توجه به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته خانم یزداندوست مربی پرورشی دبستان را فضا سازی نمودند و دبستان آماده ی گرامی داشتن این هفته بزرگ شد .

برگزاری جلسه آموزشی ادوب کانکت

یکی از اهدافی که در آموزش مجازی می توان به آن پی برد ، فراگیری دوره های مجازی به دانش پذیران در هر جایی از کشور می باشد. زیرا مزیت خوبی برای آنها است ، برای آن که می توانند از راه دور به دوره آموزشی مورد نظر خود دست پیدا کنند و آموزش های لازم را به صورت مجازی دریافت کنند و دوره آموزشی مربوطه خود را بگذرانند. فضای مجازی در تمامی عرصه‌های اجتماعی دنیای امروز، به شدت اثرگذار است. آموزش و تدریس نیز، از مواردی است که در سال‌های اخیر از فضای مجازی تاثیر بسیاری گرفته است . روز یکشنبه 28 شهریور ماه 1400 ، با توجه به شروع سال تحصیلی و آغاز کلاس های آنلاین ، جلسه آموزشی استفاده از نرم افزار adobe connect برای همکاران ساعت 9 صبح برگزار گردید . در این جلسه طریقه استفاده و کار با این نرم افزار به همکاران به ویژه همکاران جدید آموزش داده شد .

برگزاری جشن شکوفه ها کلاس خانم حیدری و خانم صداقت جو

باز شدن غنچه های مهر، خزان را به دست فراموشی می سپارد.

همه ی احساس ها بهاری است.

نگاه کن؛ در گوشه و کنار حیاط، گلهای قشنگی روییده اند

امروز، سرنوشتی از شور و شوق، در مدرسه رقم زده می شود. امروز، جشن تولد مدرسه است.

مهر، آهنگ قشنگی از محبت را در مدرسه می نوازد

گوش کن؛ این صدای گام های دوباره بهار است که در اولین روز پاییز، پیچیده است.

سلام، هم شاگردی!

آغاز سال تحصیلی، آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن، تا مقصد بزرگ شدن، بر شما دانش آموزان مبارک!

جشن شکوفه های اولی کلاس خانم صداقت جو و خانم حیدری روز سه شنبه 30 شهریور ماه 1400 در دو گروه با رعایت پروتکل های بهداشتی ساعت 9 و ساعت 11 برگزار گردید . این جشن با قرائت قرآن آغاز گردید سپس مدیریت محترم دبستان جناب آقای وزین پور به شکوفه های اولی خیرمقدم گفتند و آرزوی موفقیت و تندرستی برایشان نمودند سپس جناب آقای علیخو معاون محترم آموزشی دبستان ضمن خیرمقدم به دانش آموزان پایه اول نکات مهم و قوانین مدرسه را یاد آور شدند . سپس دانش آموزان کلاس بندی و با عبور از زیر قرآت همراه معلم خود وارد کلاس شدند و با معلم خود آشنا شدند و در پایان کتب درسی و هدیه ای به آنها تقدیم شد .

برگزاری جشن شکوفه ها ویژه کلاس خانم مصطفوی و خانم مهدی زاده

قاصدک های شاد و خندان ، در آسمان نیلگون پاییزی عطر طراوت و شادابی می پراکنند و مژده ی آمدن مهر خوبی ها را سر می دهند .مهر با همه ی صمیمیت و صفایش لبخند زنان می آید و ترانه ی خوش آمدگویی ترنم می کند . مهر با دسته گلی از عطوفت و مهربانی به استقبال معلمین و دانش آموزان می آید .
بالاخره موسم انتظار نوگلان زیبا و شاداب کلاس اولی به سر آمد و شکوفه های خندان به بوستان پر مهر و امید مدرسه ی ما گام نهادند و با شور و شعف و هیجان وصف ناپذیرشان فضای مدرسه را جلوه ای تازه و پر رونق بخشیدند . همراه با مادران مهربانی که با هزار شوق و اضطراب به خاطر پا گرفتن نهال زندگی شان کودکان دلبندشان را همراهی می کردند .

جشن پر شور شکوفه ها در روز 31 شهریور ماه1400 در محل حیاط دبستان غیر دولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام ) ساعت 9 و 11 صبح در دو گروه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار گردید . این جشن با حضور دانش آموزان عزیز پایه اول و مادران گرامی آنها برگزار شد . برنامه های اجرایی در این جشن بزرگ و به یاد ماندنی به شرح ذیل می باشد :

  • تلاوت قرآن توسط جناب آقای  مرادی
  • نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران
  • خیر مقدم جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان
  • بیان مقررات انظباطی دبستان توسط جناب آقای علیخو
  • رفتن دانش آموزان به کلاس درس و اهدا کتاب و هدیه و پذیرایی از آنان

امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20