دی ماه 1399

گزارشات سال ۱۳۹۹

برگزاری جلسه شورای معلمین دی ماه

 

ازجمله فرایند های مشارکت که در امر مدرسه تحقق عینی آن می تواند صورت بگیرد شورای معلمان آموزشگاه می باشد که ازجمله ارکان وشوراهای یک مدرسه است و اعضای آن شامل مدیر آموزشگاه وتمامی همکاران شاغل در آن آموزشگاه  می باشد.

روز دوشنبه اول دی ماه 1399 جلسه شورای معلمین دی ماه ساعت 10 صبح با حضور مدیریت دبستان و معاونین ونماینده مؤسسه امام حسین ( علیه السلام ) و  تمامی معلمین برگزار گردید . در این جلسه مدیریت محترم دبستان جناب آقای وزین پور ضمن تبریک ولادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری ( سلام الله علیه ) مطالبی ارزنده و مهم در رابطه با تدریس مجازی به همکاران ارائه نمودند . در ادامه جلسه نماینده حقوقی مرسسه جناب آقای کنعانی ضمن تشکر از فعالیت پر رنگ همکاران در فضای مجازی نکاتی در رابطه با سایت تبار، آزمون های تبار و فعالیت همکاران در فضای مجازی بیان نمودند . در پایان جناب آقای علیخو معاون آموزشی دبستان نکاتی در رابطه با حضور غیاب دانش آموزان در کلاس های مجازی ، نحوه ی شروع و پایان کلاس های مجازی مطالبی ارزنده ارائه فرمودند .

برگزاری جلسه دیدار با اولیا دانش آموزان کلاس خانم مصطفوی

روز شنبه ششم دی ماه  1399 جلسه دیدار با اولیا کلاس خانم مصطفوی ساعت 15:30 با حضور اولیا درمحل نماز خانه دبستان برگزار گردید .

در این جلسه خانم مصطفوی ضمن تشکر از اولیا در همکاری با دانش آموزان در آموزش های مجازی نکات زیررا  بیان کردند :

نحوه ی شرکت دانش آموزان در کلاس های آنلاین

زمان برگزاری کلاس های آنلاین

شرکت به مقع در کلاس های آنلاین

تاکید در انجام تکالیف کامل، مرتب و ارسال به موقع در ساعات مشخص، تصحیح و ارائه بازخورد توسط معلم

آشنایی با نحوه تدریس معلم

استفاده از دانش آموزان در فرآیند تدریس (کنفرانس) و لزوم پیش مطالعه دروس توسط دانش آموزان‌

و در آخر تاکید به حفظ آرامش و صبر اولیاء در مواجه با مشکلات در خصوص ، کلاس های مجازی و برخورد با دانش آموزان و ایجاد فضای مناسب در ساعات درسی و تشویق استقلال داشتن دانش آموزان، مسئولیت پذیری آنها برای درس ها و فعالیت های آموزشی و انجام تکالیف. (در جریان گذاشتن کادر مدرسه و معلم مربوطه در برخورد با مشکلات)در پایان اولیا نظرات خود را بیان نمودند .

جلسه دیدار با اولیا پایه دوم کلاس خانم صداقت جو

روز شنبه ششم دی ماه  1399 جلسه دیدار با اولیا کلاس خانم صداقت جو ساعت 15:30 با حضور اولیا درمحل د بستان برگزار گردید . در این جلسه خانمصداقت جوضمن تشکر از اولیا در همکاری با دانش آموزان در آموزش های مجازی نکات در مورد نحوه ی شرکت دانش آموزان در کلاس های آنلاین ، شرکت به موقع در کلاس های آنلاین ، تاکید در انجام تکالیف کامل، مرتب و ارسال به موقع در ساعات مشخص،  آشنایی با روش کار معلم ،  لزوم پیش مطالعه دروس توسط دانش آموزان‌ بیان شد  و در آخر تاکید به صبر اولیاء در مواجه با مشکلات در خصوص کلاس های مجازی و برخورد با دانش آموزان و ایجاد فضای مناسب در ساعات درسی و تشویق استقلال داشتن دانش آموزان بود .

تدریس فعال در کلاس خانم گل بخشی

امروزه هدف از تدریس فقط انتقال دانش موجود به دانش آموزان نبوده بلکه شامل آموزش شیوه هایی است که به دانش آموزان یاد داده می شود که “چگونه یاد بگیرند” . معلمان در اداره کلاس از روش های نوین مدیریتی استفاده می کنند مدیریت کلاس اولین سطح مدیریت آموزشی است . معلم نه با کلام  بلکه با رفتار خود به سوال های دانش آموزان پاسخ می دهد .  معلم بایستی دانش آموز را شناخته و توانایی های او را بشناسد و خود باوری و عزت نفس را در او افزایش دهد . یکی از این روش های افزایش عزت نفس تدریس دروس توسط دانش آموزان می باشد . خانم گل بخشی معلم پایه سوم از دانش آموزان خواستند که بعضی دروس را آنها در فضای مجازی تدریس شود .دانش آموزان درس علوم با موضوعات نور و مشاهده اجسام ، درس خوراکی ها ، درس گاز چیست   ، آب ماده با ارزش را در روز شنبه 6 دی ماه 1399  را تدریس نمودند .

دلنوشته به حضرت زهرا (سلام الله علیها ) در کلاس خانم توکلی

نامت چه آسان بر لب‏ها می‏نشیند و یادت، چه داغ‏ها بر دل‏ها می‏نشاند. نامت که می ‏آید، ذهن‏ها لحظه‏ های درنگ را می‏دوند و… می‏روند به کوچه‏ ای گم شده و متروک و تنها انگار می‏بینند تو را؛ با جامه‏ ای رنگین و سرخ فام، از خون و خاک. بازویی کبود ـ که هماره بوسه‏ گاه پدر بود.  نامت که می‏ آید، فرشته‏ ها می‏ آیند به شاعران الهام دهند، تا از تو حرف بزنند. بَعد، شعرها را می‏برند به آسمان. خاک، حرفِ تو را نمی‏زند و خاکیان. اصلاً نمی‏توانند از تو حرف بزنند. فقط می‏ مانند چاه‏ها، که آنها را هم، علی علیه‏السلام هم‏رنگ آسمان‏ها کرد. این همه، نشانِ توست، اما تو مثل این‏ها نیستی !روز دوشنبه 8 دی ماه 1399 دانش آموزان کلاس خانم توکلی به مناسبت شهادت حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) دلنوشته خود را به حضرت نوشتند و برای دوستان خود خواندند و ارادت خود را به آن حضرت  بیان نمودند .

سیاه پوش نمودن مدرسه به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

فاطمه علیهاالسلام ، صبر لایزال نبوی بود که در هیأت عفتی سر به فلک کشیده، چادر به سر می‏ کشید و در کوچه‏ های مدینه، در تمام رهگذرهای هستی، حضور خدا را به کائنات، یادآور می‏شد. سیلی ستم و تازیانه کینه را به جان خرید تا هجوم تندبادِ انکار، شمع یک ‏تنه حقیقت را خاموش نکند. افسوس از سوره کوثر که در آن خانه گِلین، همسایه اهالی غفلت و سنگدلی شد! آه از زمزمه ‏های شرحه شرحه بتول که در نیمه‏ شبِ سجاده و تسبیح، ارکان عرش را به لرزه می ‏افکند! آه از ریحانه رسول خدا صلی‏ الله‏ علیه ‏و‏ آله که در مشام حسادتِ زمین، به هدر می‏رفت و چشمانِ حقیقت‏ ستیز زمانه، رخساره طهارتش را طاقت نداشت.روز دوشنبه هشتم دی ماه 1399 همزمان با فرارسیدن شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و به منظور بزرگداشت این ایام و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی و آیین‌های مذهبی ، دیوارها ،  تابلو ها  و فضای مدرسه سیاه ‌پوش شد.

دلنوشته به سردار سلیمانی در کلاس خانم وزین پور

سحرگاه روز جمعه بود که خبر شهادتت همه جهان را پر کرد و هنوز عده زیادی از مردم ما در سایه امنیتی که ایجاد کرده و هدیه شان داده بودی، در خواب بودند که شنیدیم آرزویی که سالها داشتی، برایش دعا می کردی و از مادران و فرزندان شهداء می خواستی که آنها هم برایت دعا کنند مستجاب شد و به سوی عرش خدا پرواز کردی تا در جوار رحمت حق آرام گیری.خبر رفتنت آنقدر جانکاه و غیرقابل باور بود که هنوز هم بعد از یک سال نمی توانیم باور کنیم که نیستی و دیگر لبخندهای زیبایت را نخواهیم دید.یادمان نمی رود روزهایی که خیالمان راحت بود، چون مالک اشتر در کنارمان بود. بعد از رفتنت انگار دنیا به هم ریخت؛ مناسبت ها هم عوض شد و به حرمت دست های قطع شده ات، مردم هم دیگر به هم دست ندادند.برای تشییع پیکر مطهرت همه ی مردم از زن و مرد و پیر و جوان در ایران و عراق حضور یافتند و بدن مطهرت را بر روی دستهایمان بلند کردیم و یک صدا و همنوا می گفتیم باید انتقام رفتنت را بگیریم، آن هم سخت.رهبرمان که در نماز آنگونه اشک می ریخت، آتش دلمان را صد چندان کرد و فهیمدیم که مصیبت از آنچه فکر می کردیم عظیم تر است.روز تشییع ات در کرمان غوغا بود و همه آمده بودند، فارغ از تقسیم بندی، همانگونه که دوست می داشتی کشور آنگونه باشد.

در آستانه نخستین سالگرد شهادت  سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز  چهارشنبه 10 دی ماه 1399 خانم وزین پور معلم کلاس چهارم از دانش آموزان خواستند دلنوشته ای به سردار نوشته و در زنگ انشا برای دوستان خود خواندند و ارادت خود را به سردار در نوشته های خود بیان کردند و سالگرد شهادت ایشان را گرامی داشتند .

درس آزاد فارسی با موضوع زندگی نامه سردار سلیمانی در کلاس خانم نجاتی

حاج قاسم، یک سالی است که از رفتنت می گذرد و تو برای این مردم میراث غیرت و مردانگی دو چندان را به جا گذاشتی. اکنون مردم ما هر کدام به نوع خود با غیرت و مردانگی شان سعی می کنند راه تو را ادامه دهند و در مسیر تو برای پیشرفت جامعه و نابودی دشمن تلاش کنند. امید است که روزی به تمام اهداف تو برسیم، امید است روزی دیگر هیچ ظالمی در جهان نباشد که بخواهد با ظلم های بیشمارش ضعیفان را مورد ستم قرار دهد. سالروز شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی را به همه مردم ایران تسلیت می گویم. به مناسبت سالگرد سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی خانم نجاتی روز چهارشنبه 10 دی ماه 1399  در درس آزاد فارسی موضوع زندگی نامه سردار سلیمانی را بیان نمودند و دانش آموزان دلنوشته های خود را نوشتند .

مراسم تقدیر از سرکار خانم طاهری

با عنایت و لطف خداوند بی همتا و مشارکت اولیا ارجمند پایه دوم  در روز سه شنبه 16 دی ماه 1399  با حضو اولیا پایه دوم و نماینده حقوقی مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی و مدیریت و معاونین دبستان  مراسم سپاسی از سرکار خانم طاهری برگزار گردید . در ابتدا جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان از زحمات و تلاش های همه همکاران به ویژه سرکار خانم طاهری که در فضای مجازی با شرایط کرونایی تلاش های بی وقفه ای دارند ،  تقدیر نمودند . سپس جناب آقای کنعانی از اولیای ارجمند که جلسه را به پاس زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر سرکار خانم طاهری ، تدارک دیدند تقدیر کردند و عنوان نمودند زمانی که شخص عزیزی وقت گرانبهایش را در اختیار ما قرار می دهد تا چیزی به ما بیاموزد رفتار شایسته و پسندانه آن است که به خاطر زحمات از آن فرد تشکر نماییم تا رضایت خداوند را جلب کنیم سپس از همه همکاران ومعلمان ، مدیریت و معاونین دبستان که شبانه روزی زحمت می کشند سپاسگزاری نمودند . و در پایان هدایایی که از طرف دبستان و موسسه و اولیا محترم تدارک دیده شده بود تقدیم سرکار خانم طاهری گردید و جلسه با صلوات بر آل محمد پایان یافت .

مراسم تقدیر از سرکار خانم صداقت جو

با عنایت و لطف خداوند بی همتا و مشارکت اولیا ارجمند پایه دوم  در روز چهارشنبه 17 دی ماه 1399  با حضو اولیا پایه دوم و نماینده حقوقی مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی و مدیریت و معاونین دبستان  مراسم سپاسی از سرکار خانم  صداقت جو برگزار گردید . در ابتدا جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان از زحمات و تلاش های همه همکاران به ویژه سرکار خانم  صداقت جو  تقدیر نمودند . سپس جناب آقای کنعانی از اولیای ارجمند که جلسه را تدارک دیدند تقدیر کردند ، سپس از همه همکاران ومعلمان ، مدیریت و معاونین دبستان که شبانه روزی زحمت می کشند سپاسگزاری نمودند همچنین دانش آموزان دکلمه ای در وصف معلم خود خواندند  و در پایان هدایایی که از طرف مدرسه و اولیا محترم تدارک دیده شده بود تقدیم سرکار خانم صداقت جو گردید و جلسه با صلوات بر آل محمد پایان یافت .

تدریس مبحث آهنربا در کلاس چهارم خانم وزین پور

روزچهارشنبه 17 دی ماه 1399 دانش آموزان کلاس چهارم خانم وزین پور مبحث ” آهنربا درزندگی ” را فرا گرفتند . دانش اموزان دراین درس دانش آموزان با خاصیت آهنربا ، تاثیر قطب های آهنربا ، نامگذاری قطب های آهنربا  آشنا شدند . انواع آهنربا ها را از نظر شکلآهنربای گرد ، آهنربای میله ای ونعلی شکل  شناختند . با قطب نما آشنا شدند . توانایی استفاده از قطب نما را فرا گرفتند و آزمایش های لازم را انجام دادند . دانش آموزان با انجام یک آزمایش ساده بیشتر بودن خاصیت آهنربایی در وسط انواع آهنربا را توضیح  دادند. دانش آموزان کاربرد آهنربا در قطب نما را به کمک آزمایش ساده توضیح دادند.

جلسه هم اندیشی با اولیا دانش آموزان ششم ۳

با توجه به گذشت به چهار ماه از ابتدای سال تحصیلی ، آموزگاران محترم پایه ششم 3 جلسه دیدار با اولیا را در 22 دی ماه 1399 ساعت 11صبح در محل نماز خانه با حضور اولیا و معلمین پایه ششم و مدیریت و معاونین دبستان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار نمودند. در این جلسه آقای وزین پور مدیریت دبستان در مورد شرایط دانش آموزان در فضای مجازی ، مقید بودن دانش آموزان به انجام تکالیف و حضور در کلاس ها ، در مورد نحوه ی شرکت دانش آموزان در آزمون های مجازی نکاتی را بیان نمودند و بیان کردند که همراهی اولیا محترم نقش بسیار مهمی در یادگیری بهتر دانش آموزان دارد . سپس معلمین هر کدام در مورد نحوه ی فعالیت خود ، نحوه ی درخواست تکالیف از دانش آموزان ، انتظارات و برنامه های پیش رو ، حضور به مقع در کلاس های آنلاین و…. نکات را بیان نمودند . این جلسه ضمناً به صورت زنده در برنامه شاد پخش گردید .

برگزاری جلسه هم اندیشی با اولیا کلاس ششم ۱

روز دوشنبه 22 دی ماه 1399 جلسه دیدار با اولیا دانش آموزان کلاس ششم 1 ساعت  8:30 صبح در محل نماز خانه با حضور اولیا و معلمین پایه ششم و مدیریت و معاونین دبستان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزاری گردید . در این جلسه جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان در مورد شرایط دانش آموزان در فضای مجازی ، مقید بودن دانش آموزان به انجام تکالیف و حضور در کلاس ها ، در مورد نحوه ی شرکت دانش آموزان در آزمون های مجازی نکاتی را بیان نمودند . سپس معلمین هر کدام در مورد نحوه ی فعالیت خود ، نحوه ی درخواست تکالیف از دانش آموزان ، انتظارات و برنامه های پیش رو ، حضور به مقع در کلاس های آنلاین و…. نکات را بیان نمودند . این جلسه ضمناً به صورت زنده در برنامه شاد پخش گردید .

جلسه هم اندیشی با اولیا کلاس ششم ۲

با توجه به گذشت به چهار ماه از ابتدای سال تحصیلی ، آموزگاران محترم پایه  ششم 2  جلسه دیدار با اولیا را در 22 دی ماه 1399 ساعت  10 صبح در محل نماز خانه با حضور اولیا و معلمین پایه ششم و مدیریت و معاونین دبستان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار نمودند. در این جلسه آقای وزین پور مدیریت دبستان در مورد شرایط دانش آموزان در فضای مجازی ، مقید بودن دانش آموزان به انجام تکالیف و حضور در کلاس ها ، در مورد نحوه ی شرکت دانش آموزان در آزمون های مجازی نکاتی را بیان نمودند و بیان کردند که همراهی اولیا محترم نقش بسیار مهمی در یادگیری بهتر دانش آموزان دارد . سپس معلمین هر کدام در مورد نحوه ی فعالیت خود ، نحوه ی درخواست تکالیف از دانش آموزان ، انتظارات و برنامه های پیش رو ، حضور به مقع در کلاس های آنلاین و…. نکات را بیان نمودند . این جلسه ضمناً به صورت زنده در برنامه شاد پخش گردید .

برگزاری جلسه هم اندیشی کارکنان مدارس ابتدایی امام حسین (علیه السلام ) با نماینده مؤسسه امام حسین (علیه السلام)

روز چهارشنبه 24 دی ماه 1399 جلسه ی هم اندیشی مدیران دبستان های پسرانه و دخترانه امام حسین (علیه السلام) با حضور جناب آقای کنعانی نماینده مؤسسه امام حسین (علیه السلام) ، سرکار خانم تربتی نیا معاونت مؤسسه و معاونین آموزشی و مالی دبستان ها ساعت 10 در محل دفتر دبستان غیر دولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) برگزار گردید . در این جلسه در مورد آموزش حضوری دانش آموزان پایه های اول و دوم که از اول بهمن ماه 1399 می باشد ، تصمیم گیری گردید . به مدارس تاکید شد برنامه ریزی جهت حضور دانش آموزان پایه های اول و دوم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود . رعایت تمام نکات بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن مرتب کلاس ها ، کنترل تب دانش آموزان به صورت مرتب ، استفاده از ماسک برای همکاران و دانش آموزان از ججمله نکاتی بود که در این جلسه بیان شد .  در مورد نحوه ی برگزاری آزمون های تبار و نحوه ی بهتر برگزار شدن آن از جمله مباحثی بود که در جلسه عنوان شد .

برگزاری مراسم تقدیر از خانم مصطفوی

روز دوشنبه 29 دی ماه 1399  مراسم تقدیر از خانم مصطفوی معلم پایه اول توسط اولیا دانش آموزان ایشان برگزار گردید .  این مراسم ساعت 15 در محل نمازخانه دبستان با حضور مدیریت و معاونین دبستان و اولیا دانش آموزان برگزار گردید . در ابتدا جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان از زحمات و تلاش های همه همکاران به ویژه سرکار خانم  مصطفوی  تقدیر نمودند سپس  دانش آموزان دکلمه ای در وصف معلم خود خواندند  و در پایان هدایایی که از طرف مدرسه و اولیا محترم تدارک دیده شده بود تقدیم سرکار خانم مصطفوی گردید و جلسه با صلوات بر آل محمد پایان یافت .

برگزاری مراسم تقدیر از خانم توکلی

اولیا ارجمند پایه سوم در روز دوشنبه 29 دی ماه 1399  با حضو اولیا پایه سوم  و نماینده حقوقی مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی و مدیریت و معاونین دبستان  مراسم سپاسی از سرکار خانم  توکلی برگزار گردید . در ابتدا جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان از زحمات و تلاش های همه همکاران به ویژه سرکار خانم  توکلی تقدیر نمودند . سپس جناب آقای کنعانی از اولیای ارجمند که جلسه را تدارک دیدند تقدیر کردند ، سپس از همه همکاران ومعلمان ، مدیریت و معاونین دبستان که شبانه روزی زحمت می کشند سپاسگزاری نمودند همچنین دانش آموزان دکلمه ای در وصف معلم خود خواندند  و در پایان هدایایی که از طرف مدرسه و اولیا محترم تدارک دیده شده بود تقدیم سرکار خانم توکلی گردید و جلسه با صلوات بر آل محمد پایان یافت .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20