خرداد ماه 1400

گزارشات سال ۱۴۰۰

ثبت نام پایه اول

با عنایت و لطف خداوند منان ثبت نام دانش آموزان پایه اول برای سال تحصیلی 1401 – 1400 همزمان با سراسر کشور از اول خرداد ماه1400 در دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) شروع شد .

دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) همچون سنوات گذشته از روز شروع ثبت نام با استقبال بی نظیر مراجعه حضوری و غیرحضوری اولیا مواجه شده است . جهت آگاهی اولیا محترمی که به صورت غیرحضوری قصد پیش ثبت نام دارند  ازعملکرد آموزشگاه سایت مدرسه معرفی می گردد و اولیای محترمی که حضوری مراجعه می کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی راهنمایی لازم انجام و ثبت نام دانش آموزان انجام می شود . ثبت نام پایه اول با ارائه مدارک ذیل انجام می شود :

اصل و کپی شناسنامه دانش آموز

کپی شناسنامه پدر دانش آموز

کپی کارت ملی پدر دانش آموز

اصل و کپی کارت ملی مادر دانش اموز

اصل و کپی شناسنامه مادر دانش آموز

شش قطعه عکس با اندازه ۴*۳

اصل کارت واکسن دانش آموز

تکمیل فرم های ثبت نام دانش آموز

اعلام نتایج جشنواره مجازی پاکیاران مدارس

اولین جشنواره مجازی پاکیاران مدارس ویژه دانش آموزان استان خراسان رضوی برگزار گردید . این جشنواره با هدف آموزش،تشویق وترغیب دانش آموزان درجهت کاهش تولید زباله ،استفاده مجدد وتفکیک از مبدا واشاعه وفرهنگ سازی دراین زمینه برگزار گردید .

این جشنواره برای اولین بار در سطح استان آغاز گردید چراکه مدرسه موقعیت خاصی است که آموزش ورشد شخصیت دانش اموزان و کودکان و نوجوانان ما درآن شکل می گیرد ودر این میان یکی از اساسی ترین آموزش ها مسائل بهداشتی و محیط زیستی برای امروز وفردای بهتر جامعه است با توجه به بیماری کوئید 19 این جشنواره به شکل مجازی در بخش های هنری از جمله نقاشی،داستان نویسی،عکاسی ،خوشنویسی ،شعر وپوستر ویژه کلیه دانش اموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه استان خراسان رضوی برگزار گردید .

روز شنبه اول خرداد ماه 1400 پس از اعلام نتایج این جشنواره دانش آموز آقای آرش کاشمری موفق به کسب رتبه برتر در سطح استان گردیدند . توفيق شما را در کسب درجات عالي ترا از خداوند سبحان خواستاريم.

اعلام برگزیدگان دهمین جشنواره نوجوان سالم 

“دهمین جشنواره نوجوان سالم  ”  با هدف ترویج شیوه های سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطرو کاهش آسیب های اجتماعی با موضوعات  شیوه های زندگی سالم ، پیشگیری از رفتارهای پرخطر ، بهداشت روان در قالب ایده پردازی ، مقاله (با رویکرد پژوهشی) ، نقاشی ، روزنامه دیواری ، عکس ، فیلم کوتاه ، نرم افزارو چند رسانه ای برگزارشد. پس از اعلام نتایج روز شنبه اول خرداد ماه 1400 دانش آموز آقای امیر رضا سوسنی موفق به کسب رتبه دوم شهرستان  در این جشنواره در رشته نقاشی گردیدند . این موفقیت را به دانش آموز عزیز و خانواده محترمشان تبریک عرض نموده موفقیت روز افزون را از خداوند خواستاریم .

گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر

حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه ) :

فتح خرمشهر فتح خاك نيست، فتح ارزشهاي اسلامي است.

خرمشهر، سوم خرداد سال 1361 به دست رزمندگان اسلام آزاد شد.

فتح خرمشهر در تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد. با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ایران بسان خانواده‌ای بزرگ که فرزند از دست رفته خود را باز یافته است اشک‌های شادی و شعف خود را نثار روح شهدای حماسه‌آفرین صحنه‌های شورانگیز این نبرد کردند. روز یکشنبه دوم خرداد ماه 1400 خانم یزداندوست مربی محترم پرورشی دبستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مدرسه را فضا سازی نمودند .

اعلام منتخبین طرح آداب و مهارت های زندگی اسلامی

جامعه ما با توجه به فرهنگی اسلام و آموزه های دینی به آموزش آن دسته از آداب و مهارت هایی نیاز دارد که از یک سو دانش آموزان را در مسیر زندگی دینی و متعادل برای زیست این جهان یاری می دهد و از سوی دیگر افراد را برای مقابله با چالش های زندگی روزمره آشنا کند تا افراد از یک زندگی شاد موفقیت آمیز برخوردار باشید. آموزش مهارت های زندگی به دنبال ایجاد توانایی هایی است که زیست و زندگی افراد را در ابعاد فردی، بین فردی، خانوادگی و اجتماعی تسهیل کرده و قابل عمل نماید.

پس از اعلام منتخبین طرح آداب و مهارت های زندگی اسلامی در روز یکشنبه 2 خرداد ماه 1400 دانش آموز آقای آرش کاشمری پایه دوم خانم طاهری ، موفق به کسب آقای امیر علی رنجبر پایه سوم کلاس خانم توکلی ، آقای محمدطاها دلیرسده پایه سوم خانم گل بخشی موفق به کسب رتبه برتر در شهرستان گردیدند . این موفقیت را به دانش آموزان عزیز ، خانواده محترم و معلمین سختکوش تبریک عرض می کنیم .   رحمت ذات الهی همواره شامل حالتان، چراغ نورانی تجربه،گرما بخش زندگیتان و موفقیت روز افزون قرین لحظه های نابتان باد.

منتخبین مسابقه احکام در سطح شهرستان

پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله):

هر چیزی دارای سیما و نشانه ای است و سیما و نشانه دین شما نماز است.

مسابقات احکام یکی از ابزارهای موثر برای استنباط احکام شرعی در بین دانش‌آموزان می باشد.پس از برگزاری مسابقات احکام در سطح شهرستان که به صورت مجازی برگزار گردید نتایج در روز چهارشنبه 5 خرداد ماه 1400 اعلام گردید و دانش آموز آقای پارسا عارفی ( پایه پنجم) موفق به کسب رتبه دوم شهرستان و دانش آموز آقای عارف محمدزاده ( پایه پنجم ) موفق به کسب رتبه ی سوم شهرستان گردیده اند .

دانش آموزان عزیز بابت حضور سبزتان تقدیر وتشکر می نماییم.  و کسب مقام برتر  مسابقات احکام را تبریک گفته و آرزوی توفیقات روزافزون شما را در احیاء بصیرت و معرفت قرآنی درسایه الطاف بی دریغ الهی مسئلت داریم .

منتخبین شهرستان جشنواره جابربن حیان

دانش آموزان عزیزموفقیت، قله‌هایی دارد که رسیدن به آن جز با تلاش و پشتکار پیمودنی نیست، این مسیر گرچه پر فراز و نشیب و سخت است اما رسیدن به آن با عزم و اراده امکان پذیر است. ضمن تبریک خبر خشنودکننده موفقیت شما در کسب رتبه برتر شهرستان در جشنواره جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری ، امید داریم زیر سایه پدر و مادر و الطاف الهی در رسیدن به اهداف بلند، شاهد شکوفایی شما بوده و عرصه‌های مختلف علم و دانش را در نوردید. با آروزی اینکه این موفقیت‌ها مقدمه پیروزی‌های نویدبخشی در آینده باشد، از خداوند منان برای شما سعادتمندی را آرزو می‌کنیم.

انسان‌های کوشا حدیث پرافتخار موفقیت را می‌سرایند و شما توانستید این آواز دلنشین را به همت خود طنین انداز کنید.

در اینجا از زحمات فراوان سرکار خانم فهیمه عبداله پور معلم راهنما این پروژه ها و سرکار خانم نجاتی معلم مربوطه تقدیر و تشکر می گردد .

پس از اعلام نتایجدر روز یکشنبه 9 خرداد 1400  اسامی دانش آموزان منتخب به شرح ذیل اعلام می گردد :

آقای پرهام ناری – آقای ابوالفضل دایی

آقای بهراد یوسف زاده

آقای امید مطهری – آقای امیرعلی قدکچیان

برگزاری جشن خودکار کلاس خانم توکلی

با بزرگ شدن پسرهای عزیزمان و کسب کردن تجربه های جدید در زندگی ‌شان، این بار تجربه نوشتن با خودکار را جشن گرفتند. برگزاری این جشن بیانگر سلام کردن به خودکار وخداحافظی از مداد است. چون دانش آموزان از اول ابتدایی تا مقطع سوم دبستان از مداد استفاده می‌کنند تا به ‌راحتی اشتباهات را پاک کنند. اما در مقطع سوم دبستان با خودکار و محدودیت‌های آن آشنا می‌شوند تا پیشرفت خوبی در استفاده از آن داشته باشند. این حرکت خلاقانه باعث می‌شود تا دانش آموزان یک تجربه جدید که نوشتن با خودکار است را، در زندگی خود کسب کنند و بدانند که هر اشتباهی پاک کردنی نیست .

در روز یکشنبه 9 خرداد ماه  1400، جشن خودکار دانش آموزان پایه سوم کلاس خانم توکلی با حضور مدیریت محترم جناب آقای وزین پور و جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام) و  دانش آموزان و تعدادی از اولیا در محل نماز خانه دبستان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار گردید. در این مراسم دانش آموزان قرآن را قرائت نمودند و دکلمه و سپاس از معلم را خواندند وکلیپی از فعالیت دانش آموزان پخش گردید و در پایان خانم توکلی با اهداء لوح تقدیر و جایزه به دانش آموزان از تلاش آن ها تقدیر نمودند .

اعلام نتایج نهمین دوره مسابقات قرآن پرتو نور

رسول اكرم صلى الله عليه و آله:

اِنَّ البَيتَ اِذا كَثُرَ فيهِ تِلاوَةُ القُرآنِ كَثُرَ خَيرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ كَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنيا؛

خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى درخشند.

قرآن سرچشمه‌ای است که تمامی بندگان حضرت دوست با فهم دقیق آن سراپا غرق در آن می شوند و شاگردان خوب قرآن هم با عمل به آیات شریفه‌ی آن،  زمزمه‌ی معنادار آن کلام شیرین را بر زبان خود جاری می‌سازند و سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود می‌سازند.

سپاس خداوندی را که عالی ترین معارف گنجینه ی غیب را همراه با آهنگی روح نواز به عالمیان هدیه می کند. حریر رنگین صلوات، تن پوش قامت سراسر جمال و کمال محمد (صلی الله علیه وآله) و خاندان پاک و برگزیده اش.

قرآن سرچشمه‌ای است که تمامی بندگان حضرت دوست با فهم دقیق آن سراپا غرق در آن می شوند و شاگردان خوب قرآن هم با عمل به آیات شریفه‌ی آن،  زمزمه‌ی معنادار آن کلام شیرین را بر زبان خود جاری می‌سازند و سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود می‌سازند.

با اعلام نتایج مسابقات قرآن پرتو نور در روز دوشنبه مورخه 10 خرداد ماه 1400  دانش آموزان قرآنی امسال نیز همچون سنوات قبل توانستند در مسابقات قرآنی پرتو نور بین مدارس امام حسین (علیه السلام ) رتبه های برتر در رشته های مختلف کسب نمایند .

دانش آموزان عزیزبسیار خرسندیم از اینکه در نهمین دوره مسابقات قرآن پرتو نور در بـین دانش‌آموزان مدارس امام حسین (علیه السلام ) موفّق به کسب رتبه‌ ی  برتر شده اید . امید است در سایه‌ی کلام الهی، زندگی شاد و پر از معنویّت را پیش رو داشته باشید .

اسامی به شرح ذیل اعلام می گردد :

آقای آرش هدایت جو – پایه اول – رشته ی روخوانی

آقای عرفان عابدی – پایه اول – رشته ی حفظ

آقای کیارش رضائی – پایه دوم – رشته روخوانی

آقای علی شیرکی – پایه دوم – رشته حفظ

آقای حسین ناصری – پایه سوم – رشته قرائت

آقای سبحان یوسفی – پایه سوم – رشته ترتیل

آقای محمدطاها دلیرسده – پایه سوم – رشته اذان

آقای امیر رضا ایزدیاری – پایه سوم – رشته حفظ

آقای محمد صادق عصمتی – پایه چهارم – رشته قرائت

آقای پارسا تیردادی – پایه چهارم – رشته قرائت

آقای امیرحسین مکرم – پایه چهارم – رشته ترتیل

آقای عرفان سلیمانی – پایه چهارم – رشته اذان

آقای امیرعلی قدکچیان – پایه چهارم – رشته حفظ

آقای نوید نامدار – پایه پنجم – رشته قرائت

آقای سید امیرمحسن موسوی – – پایه پنجم – رشته قرائت

آقای عارف محمدزاده – پایه پنجم – رشته ترتیل

آقای محمد امین یعقوبی – پایه پنجم – رشته اذان

آقای سجاد جوادی نسب – پایه پنجم – رشته حفظ

آقای امیرعلی محمدزاده – پایه ششم – رشته قرائت

آقای علی داعی – پایه ششم – رشته ترتیل

آقای طاها تقی زاده – پایه ششم – رشته ترتیل

آقای امیرحسین عباسی – پایه ششم- رشته اذان

آقای محمدصدرا مرادزاده – پایه ششم – رشته حفظ

برگزاری آزمون حفظ جزء سی قرآن کریم مقطع ابتدایی

عزيزان من قرآن، ضامن سعادت ماست؛ قرآن، ضامن بقاى جمهورى اسلامى و همه چيز ماست. خوشا به حال ملت ما اگر قرآن و عترت را با هم داشته باشند؛  اين دو از هم جدا شدنى نيستند….. ونماز برترين چيزى است كه مى‏تواند همه‏ى افراد جامعه‏ى مسلمان را به تهذيب اخلاقى و تعالى روحى و معنوى برساند.

(مقام معظم رهبری مدظله العالي)

روز دوشنبه 10 خرداد ماه 1400 آزمون حفظ جزء سی قرآن کریم مقطع ابتدایی ساعت 9 صبح در محل دارالقرآن آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید و دانش آموزان همراه مربی محترم پرورشی خانم یزداندوست در این مسابقات شرکت نمودند .  ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ سوره‌های جزء 30 قرآن و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و مضامین قرآن کریم از اهداف برگزاری مسابقات می باشد .

تسلیت رحلت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)

ای هادی طریق دوست!

ای که لبانت جایگاه پرواز فرشتگان بود و گوهر کلامت، ذکر و رضای حق.

با تو سخن می گویم؛ از آن هنگام که در بستر بیماری، چگونه با معبود خویش نجوا کرده و دیدن چهره جمال دوست را انتظارمی کشیدی. در آن هنگامی که فرشتگان و شقایق های سرخی که چراغ سعادت را به دستشان داده بودی؛

به زمین آمده و در اطراف بسترت پای کوبی می کردند. فرشتگانی که از پرتو نور چنین عبدی و دلداگی با معبودش، وامانده اند.

اما؛

زمینیان چشمهای شان به آسمان دوخته و دست های شان به بارگاه الهی گره خورده بود. صدای” یا رب یا رب” هستی را فرا گرفته بود تا خورشید قلب های شان غروب نکند.

اماما! چگونه در باورمان می گنجید که دیگر نوای کبریائیت به گوش نمی رسد و جهانی را سکوت فرا گرفته است!

چگونه در باورمان می گنجید که در سجاده سبز عرفانیت، عطر روح خدا را نمی توان حس کرد!

روز چهارشنبه 12 خرداد ماه 1400 به مناسبت نزدیک شدن به رحلت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مدرسه به همت مربی پرورشی سرکار خانم یزداندوست فضاسازی شد فضا سازی شد .

برگزاری جلسه مدیران

روز دوشنبه 17 خرداد ماه 1400 جلسه ای از طرف مؤسسه فرهنگی  آموزشی امام حسین (علیه السلام ) با حضور جناب آقای کنعانی نماینده مؤسسه امام حسین (علیه السلام) ، جناب آقای هاشم زاده مسئول امور مالی و سرکار خانم تربتی نیا معاونت پرورشی مؤسسه و کلیه ی مدیران مقاطع مختلف  مدارس امام حسین(علیه السلام) تشکیل گردید . در این جلسه جناب آقای کنعانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه مدیران و و کادر آموزشی و اداری مدارس در مورد اهمیت انتخابات و شرکت حداکثری در پای صندوق های رأی سخنانی ایراد نموده و در مورد آگاهی دادن به همکاران پیشنهاداتی ارائه نمودند .

برگزاری جلسه هم اندیشی با اولیا پایه ششم

روز چهارشنبه 12 خرداد ماه 1400 جلسه هم اندیشی با اولیا پایه ششم با حضور مدیریت دبستان جناب آقای وزین پور ، نماینده مؤسسه امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی ، مدیریت دبیرستان دوره اول پسرانه امام حسین (علیه السلام) جناب آقای مرادزاده و مربی پرورشی جناب آقای اسماعیل نژاد و جناب آقای قرائی دبیر ریاضی دبستان پسرانه ساعت 10 صبح در محل نمازخانه دبستان برگزار گردید . در ابتدای جلسه جناب آقای وزین پور ضمن قدردانی از حضور اولیا ، نکاتی در مورد آزمون تیزهوشان ، زمان برگزاری ، کارنامه ها و تحویل پرونده دانش آموزان بیان نمودند . سپس جناب آقای کنعانی ضمن تشکر از مدیریت دبستان پسرانه و خیرمقدم به مدیریت دبیرستان دوره اول جناب آقای مرادزاده اولیا را از برنامه ها ، فعالیت های آموزشی و پرورشی دبیرستان دوره اول آگاه نمودند در ادامه جناب آقای قرائی نکات مهم و ارزنده در مورد چگونگی برگزاری آزمون تیزهوشان برای اولیا بیان نمودند و از همکاری اولیا در سالتحصیلی گذشته تشکر نمودند و در پایان جناب آقای مرادزاده فعالیت های آموزشی و پرورشی و موفقیت های دانش آموزان خود را در سال های گذشته بیان کردند . ضمنا جلسه به صورت آنلاین در کانال شاد قرار گرفت .

برگزاری همایش مشارکت حداکثری ویژه مدارس امام حسین (علیه السلام)

روز یکشنبه 23 خرداد ماه 1400 همایش مشارکت حداکثری – اقتدار ملی با حضورهمکاران اداری و آموزشی کلیه مدارس امام حسین (علیه السلام) و کادر مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) و جناب آقای دکتر ناصری موحد ساعت 18 در محل مجموعه گردشگری تهمینه برگزار گردید .جلسه با قرائت قرآن توسط جناب آقای مرادزاده مدیریت دبیرستان دوره اول آغاز گردید  سپس سرود جمهوری اسلامی ایران طنین انداز شد و پخش صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) و مداحی به مناسبت ولادت امام رضا(علیه السلام)  ادامه دهنده برنامه ها بود . سپس جناب آقای کنعانی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته کرامت انتخابات را اتفاقی بسیار مهم تکلیف شرعی و واجب الهی دانستند سپس جناب آقای دکتر ناصری موحد در سخنانی به حضور و انتخاب آگاهانه تاکید کردند و بیان نمودند که با روشنگری در مسیر درست حرکت کنیم و با عقلانیت بسنجیم و خوب تشخیص دهیم و در پایان به همکارانی که اسم آنها معصومه و رضا بود هدیه ای اهدا گردید و از مهمانان پذیرایی گردید .

برگزیدگان جشنواره عید ، هنر و داستان

در چند سال اخیر پیک های نوروزی حذف و به جای آن طرح عید و داستان اجرا میشد اما امسال با تغییراتی جزئی هنر هم به طرح اضافه شد و هنر و داستان، جایگزین پیک نوروزی و تکالیف سنتی دانش‌آموزان گردید .این طرح به ‌منظور بروز و شناسایی استعداد‌های هنری دانش‌آموزان اجرایی شده است که دانش آموزان در کنار داستان خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی فعالیت های هنری نیز انجام دهند.

پس از اعلام نتایج جشنواره عید ، هنر و داستان در روز یکشنبه 23 خرداد ماه 1400  دانش آموزان عزیز آقای آرش هدایت جو در رشته داستان نویسی ، دانش آموز عزیز آقای رضا حسنی در رشته نقاشی موفق به کسب رتبه  منتخب شهرستان گردیدند  . خدا را شکر مي گوييم و خوشحاليم که این موفقيت را به شما و خانواده محترم تبریک می گوییم . توفيق شما را در کسب درجات عالي ترا از خداوند سبحان خواستاريم.

برگزیدگان مسابقات قرآنی سطح شهرستان

هر کس قرآن را تلاوت کند در حالی که جوانی مومن باشد قرآن با گوشت و خون او آمیخته می گردد.   امام صادق علیه السلام

قرآن سرچشمه‌ای است که تمامی بندگان حضرت دوست با فهم دقیق آن سراپا غرق در آن می شوند و شاگردان خوب قرآن هم با عمل به آیات شریفه‌ی آن،  زمزمه‌ی معنادار آن کلام شیرین را بر زبان خود جاری می‌سازند و سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود می‌سازند.قرآن سند جاویدان الهی و عصاره و چکیده همه کتب آسمانی است که آیات اعجاز برانگیزش از لوح محفوظ بر قلب نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) نازل شده و بشر سرگردان را به سرچشمه سعادت رهنمون شده است .

بسیار خرسندیم از اینکه در مسابقات قرآن کریم در بـین دانش‌آموزان سطح شهرستان  موفّق به کسب رتبه‌ی برتر شدی . امید است در سایه‌ی کلام الهی، زندگی شاد و پر از معنویّت را پیش رو داشته باشید.

اسامی منتخبین مسابقات قرآنی سطح شهرستان به شرح ذیل معرفی می گردند :

آقای محمدصدرا مراد زاده  رتبه اول شهرستان در رشته حفظ

آقای نوید نامدار رتبه ی اول شهرستان در رشته قرائت

آقای امیرعلی صفارنیارتبه ی اول شهرستان در رشته  احکام

آقای محمدصدرا مرادزاده رتبه ی دوم شهرستان در رشته  احکام

آقای امیرپارسا عارفی رتبه ی دوم شهرستان در رشته  احکام

آقای سجاد جوادی نسب  رتبه دوم شهرستان در رشته حفظ

آقای امیرحسین جعفری مقدم رتبه ی دوم شهرستان در رشته حفظ

آقای امیرمحسن موسوی رتبه ی دوم شهرستان در رشته قرائت

آقای سید امیرعلی حسینی رتبه ی دوم شهرستان در رشته قرائت

آقای عارف محمدزاده رتبه ی سوم شهرستان در رشته  احکام


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20