آذر ماه 1399

گزارشات سال ۱۳۹۹

تدریس درس اندازه گیری مواد در کلاس خانم گل بخشی

روز یکشنبه 2 آذر ماه 1399 خانم گل بخشی معلم  پایه سوم درس علوم مبحث ” اندازه گیری مواد را به صورت مجازی تدریس نمودند .دانش آموزان با  اندازه گیری مواد ، واحد اندازه گیری مایعات ( لیتر ) و واحد اندازه گیری جرم اجسام ( کیلوگرم و گرم) آشنا شدند . دانش آموزان توانستند  اندازه گیری را تعریف کنند ،  تفاوت اندازه ها را بفهمند ، روش های اندازه گیری را فرا گرفتند و به تفاوت مواد پی بردند . معلم از دانش آموزان خواستند ترازو بسازند و با آن جرم بعضی اجسام را باهم مقایسه کنند . با تخمین ، جرم و حجم نمونه هایی از اجسام جامد محیط اطراف خود را با مقیاس خود ساخته اندازه گیری کردند .

تدریس درس بکارید و ببینید کلاس خانم توکلی

روز دوشنبه 3 آذر ماه 1399 خانم توکلی معلم پایه سوم درس علوم مبحث ” بکاریم وببینیم ” را به صورت آنلاین تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان مفاهیم زیر را فرا گرفتند :

مراحل رشد یک دانه

آشنایی دانش آموزان با ریشه ی گیاهان مختلف

آشنایی دانش آموزان با انواع برگ و انواع ساقه گیاهان

آشنایی با انواع گیاهان از نظر نوع دانه،ریشه، گلبرگ و برگ

فرا گرفتن آنچه برای رشد گیاه لازم است

تفاوت گیاهان با یکدیگر

فایده گیاهان برا محیط زیست ما

در پایان درس معلم از دانش آموزان خواست لوبیا را بکارند و مراحل رشد آن را ببینند.

تلفيق هنر و رياضي (مشخص كردن انواع زاويه ها) در کلاس خانم دلاور

هدف از آموزش ریاضی در دوره ابتدایی، علاوه بر آموزش مفاهیم ریاضی و و محاسبات، پرورش توانایی‌های ذهنی دانش‌آموز و ایجاد نظم فکری در اوست؛ بنابراین، به هیچ وجه نباید دانش‌آموز را به حفظ کردن قواعد ریاضی، بدون درک آن‌ها، واداشت. برای حصول نتیجه مطلوب،کتاب و شیوه آموزش آن باید بر مبنای، فعالیت دانش‌آموز تنظیم شود تا دانش‌آموز بتواند در جریان فعالیت، خود مفاهیم را فرا بگیرد، قواعد را کشف کند، در حد مناسبی به فکر کردن هدایت شود و  بتواند آن چه را فراگرفته است، در حل مسائل پیرامونش به کار گیرد.

بر این اساس روز چهارشنبه 5 آذر ماه 1399 خانم دلاور معلم ریاضی پایه پنجم بعد از تدریس مفهوم زاویه از دانش آموزان خود خواستند نقاشی بکشند که در آن انواع زاویه ها در زندگی اطراف ما را نشان دهد و دانش آموزان با خلاقیت این فعالیت را انجام دادند .

تدریس درس بکاریم و ببینیم در کلاس خانم گل بخشی

روز شنبه هشتم آذر ماه 1399 خانم گل بخشی معلم پایه سوم درس ” بکاریم و ببینیم ” را تدریس نمودند . در این درس مراحل رشد یک دانه برای دانش آموزان یادآوری گردید . دانش آموزان با ریشه ی گیاهان مختلف ، با انواع برگ و انواع ساقه گیاهان و با انواع گیاهان از نظر نوع دانه،ریشه، گلبرگ و برگ آشنا شدند . آنچه برای رشد گیاه لازم را شناختند . قسمت های اصلی گیاه را بیان کردند . فایده گیاهان برای محی زیست ، علت طبقه بندی گیاهان ،شناخت گیاهان مفید و خوراکی از جمله مواردی بود که در این آموزش آنلاین مطرح گردید .  معلم از دانش آموزان خواست لوبیا را بکارند و هر روز به آن آب دهند و مراحل رشد آن را بررسی کرده و مشاهده نمایند  و گزارش خود را ثبت نمایند و به معلم ارائه دهند .

تدریس درس مخلوط ها در زندگی در کلاس خانم وزین پور

روز شنبه هشتم آذر ماه 1399  خانم وزین پور معلم پایه چهارم درس علوم مبحث ” مخلوط ها در زندگی ” را به صورت آنلاین  تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با مفهوم مخلوط و ويژگي هاي آن آشنا شدند .مخلوط های همگن و ناهمگن را شناختند و مثال هایی از هر کدام بیان گردید . با برخي از مواد غذايي كه به صورت مخلوط استفاده مي كنند  را نام بردند . مخلوط ها را تعریف کردند و مثال هایی از آن زدند . دانش آموزان با برخي از راه هاي جدا كردن مواد تشكيل دهنده‌ي مخلوط ها آشنا شدند . دانش آموزان فهمیدند نام دیگر مخلوط های ناهمگن محلول ها می باشد و  مفهوم محلول ها و نمونه هایی از محلول ها را نیز بیان کردند . دانش آموزان با فرایند حل شدن تدریجی یک حل شونده در یک حلال آشنا شدند.

برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در منازل

کشور ایران در منطقه‌ای زلزله‌خیز در جهان واقع‌شده است و هرسال رویدادهای لرزه‌ای بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد که بعضاً تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای را به دنبال دارند، ازاین‌رو ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است .  در راستای ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس برگزار می گردد . امسال 8آذر ماه 1399 به علت تعطیلی مدارس در شرایط کرونا ، بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در منزل ویژه دانش آموزان و اعضای منزل برگزار گردید . معلمین و مربیان پرورشی و بهداشت دبستان کلیپ های آموزشی نقاط امن و نا امن را ازقبل در گروه های کلاسی قرار دادند و دانش آموزان این مانور را در منزل همراه اعضای خانواده خود اجرا نمودند .

نوشتن املای سودوکو در کلاس خانم گل بخشی

روز شنبه 15 آذر ماه 1399 خانم گل بخشی در ساعت املا ، یک نوع املا خلاقانه به دانش آموزان گفتند . دانش آموزان در زنگ املا  ، املای خلاق سودوکو که تلفیق ریاضی و املا بود را تجربه کردند. دانش‎آموزان با رسم جدول و نوشتن چند کلمه‎ی کلیدی که از طرف معلم گفته شده بود در داخل جدول، کل جدول را حل کردند. این فعالیت املایی تلفیق فارسی و ریاضی بود باید خانه های خالی به شکلی تکمیل شوند که مثل سودوکو ریاضی در هر ردیف و ستون از هر واژه فقط یک مرتبه آورده شود و تکراری نباید باشد .  هدف از اجرای این روش، افزایش تمرکز بیشتر در دانش‎آموزان و همچنین سرعت عمل آن‎ها و دیدن بیشتر این کلمات و خاطر سپاری شکل املایی این کلمات می‎با‎شد.

مراسم تقدیر از سرکار خانم نجاتی

با عنایت و لطف خداوند بی همتا و مشارکت اولیا ارجمند پایه چهارم در روز دوشنبه 17 آذر ماه 1399  با حضو اولیا پایه چهارم و نماینده حقوقی مرسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی و مدیریت و معاونین دبستان  مراسم سپاسی از سرکار خانم نجاتی برگزار گردید . در ابتدا جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان از زحمات و تلاش های همه همکاران به ویژه سرکار خانم نجاتی که در فضای مجازی با شرایط کرونایی تلاش های بی وقفه ای دارند ،  تقدیر نمودند . سپس جناب آقای کنعانی از اولیای ارجمند که جلسه را به پاس زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر سرکار خانم نجاتی ، تدارک دیدند تقدیر کردند و عنوان نمودند زمانی که شخص عزیزی وقت گرانبهایش را در اختیار ما قرار می دهد تا چیزی به ما بیاموزد رفتار شایسته و پسندانه آن است که به خاطر زحمات از آن فرد تشکر نماییم تا رضایت خداوند را جلب کنیم سپس از همه همکاران ومعلمان ، مدیریت و معاونین دبستان که شبانه روزی زحمت می کشند سپاسگزاری نمودند . و در پایان هدایایی که از طرف دبستان و موسسه و اولیا محترم تدارک دیده شده بود تقدیم سرکار خانم نجاتی گردید و جلسه با صلوات بر آل محمد پایان یافت .

تدریس درس وضو میگیرم در کلاس خانم تقی زاده

روز شنبه 22 آذر ماه 1399 خانم تقی زاده معلم پایه دوم درس ” وضو میگیرم ” را به صورت مجازی تدریس نمودند . دانش آموزان در این درس با روش صحیح وضو گرفتن آشنا شدند . با این که در چه جاهایی باید وضو بگیردآشنا شدند .  دانش آموزان فهمیدند هنگام قرآن خواندن وضو می گیرند ، قبل از نماز خواندن وضو می گیرند . بعد از آن اجزاي نماز  به ترتیب بیان شد دانش آموزان توصیف کردند که در هنگام اقامه ی نماز با چه کسی سخن می گوید . مقدمات واجب نماز را نام بردند. در مورد اهمیت نماز خواندن اول وقت ذکر گردید .

مراسم تقدیر از خانم تقی زاده

با عنایت و لطف خداوند بی همتا و مشارکت اولیا ارجمند پایه دوم  در روز چهارشنبه 26 آذر ماه 1399  با حضو اولیا پایه دوم و نماینده حقوقی مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام) جناب آقای کنعانی و مدیریت و معاونین دبستان  مراسم سپاسی از سرکار خانم دوم برگزار گردید . در ابتدا جناب آقای وزین پور مدیریت دبستان از زحمات و تلاش های همه همکاران به ویژه سرکار خانم  تقی زاده تقدیر نمودند . سپس جناب آقای کنعانی از اولیای ارجمند که جلسه را تدارک دیدند تقدیر کردند ، سپس از همه همکاران ومعلمان ، مدیریت و معاونین دبستان که شبانه روزی زحمت می کشند سپاسگزاری نمودند . و در پایان هدایایی که از طرف مدرسه و اولیا محترم تدارک دیده شده بود تقدیم سرکار خانم تقی زاده گردید و جلسه با صلوات بر آل محمد پایان یافت .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20