آبان ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

برگزاری جلسه هم اندیشی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

از جمله اهداف نظام آموزش و پرورش در کنار آموزش علوم مختلف به دانش آموزان، تربیت نسلی پویا و سالم می باشد که مدارس به عنوان اصلی ترین و تاثیرگذارترین کانون های تعلیم و تربیت مورد توجه مدیران آموزش و پرورش بوده است و به همین علت آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی و پژوهشی به برگزاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای مانند برگزاری بازی ها و مسابقات مختلف ورزشی با توجه به علایق دانش آموزان، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و امکانات مدرسه اقدام نموده است.
روز یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر دبستان با حضور معلمین تربیت بدنی ، مدیریت و معاونین دبستان برگزار گردید . در ابتدای جلسه جناب آقای علیخو ضمن تقدیر و تشکر از همکاران ، در مورد اهداف برگزاری المپیاد نکاتی بیان نمودند و در مورد نحوه ی برگزاری و زمان المپیاد بحث و تبادل نظر گردید و تصمیم گیری های لازم را اتخاذ نمودند .

زنگ ریاضی و تدریس مبحث تقارن در کلاس سوم خانم توکلی

روز یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱خانم توکلی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی مفهوم تقارن را تدریس نمودند . دانش آموزان در این زنگ با مفهوم تقارن آشنا شدند . تقارن يا قرینه ‌بودن، عبارت است از هم‌سانی و توازن دو قسمت، نسبت به یک خط . سپس در جدول شطرنجی خود با شمارش خانه های جدول تقارن چند شکل را کشیدند و کار با دفتر شطرنجی را فرا گرفتند . در محیط اطراف خود دقت کردند و وسایلی که خط تقارن داشتند را نام بردند و فهمیدند وسایل زیادی دارای خط تقارن می باشد . سپس چند شکل در برگه کشیدند و خط تقارن اشکال را مشاهده کردند . ساختن کاردستی که خط تقارن داشته باشد از جمله تکالیف دانش آموزان در منزل بود .

زنگ هنر و نقاشی با اشکال هندسی کلاس خانم یعقوب زاده

اگر به پیرامون خود دقت کنیم می بینیم تمام اشیا و اجسام و حتی موجودات زنده ترکیبی از اشکال هندسی هستند ( درب خانه – ساعت دیواری – ماشین و حیوانات مثلا فیل ) حال با توجه به این مطلب بایستی معلم بتواند درک و شناخت کودکان را نسبت به اشکال هندسی مثل مربع – دایره مستطیل – نیم دایره بیضی و… بالا ببرد تا کودکان به پیرامون خود با دقت بیشتری نگاه کنند و بهتر نقاشی بکشند . معلم با توضیح هر شکل مثالهایی از همان شکل را به بچه ها ارئه می دهد و از آنها می خواهد که با توجه به آن شکل یک نقاشی بکشند . روز یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه چهارم از دانش آموزان خواستند با اشکال هندسی نقاشی بکشند . دانش آموزان هر کدام با خلاقیت خود نقاشی کشیدند و سپس آن را رنگ آمیزی نمودند . با نقاشی کردن در این زنگ علاوه بر پرورش خلاقیت مفاهیم ریاضی و اشکال هندسی نیز برای دانش آموزان ، یادآوری شد .

زنگ هدیه های آسمان و تدریس درس سوم در کلاس چهارم خانم نجاتی

وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ ۚ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا ۗ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ

و از انواع نعمتهایی که از او درخواست کردید به شما عطا فرمود، و اگر نعمتهای (بی انتهای) خدا را بخواهید به شماره آورید هرگز حساب آن نتوانید کرد، (با این همه لطف و رحمت خدا) باز انسان سخت ستمگر و کفر کیش و ناسپاس است .

روز یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم نجاتی معلم پایه چهارم در زنگ هدیه های آسمانی درس سوم ” ما به مسجد می رویم ” را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان ابتدا مراحل درست وضو گرفتن را آموزش دیدند سپس به نماز خانه مدرسه رفتند و با آداب حضور در مسجد و مراسم نماز جماعت و با برخی از احکام نماز جماعت آشنا شدند . همچنین با مهم ترین مساجد مسلمانان، فعالیت های مختلفی که در مسجد انجام می شود، اهمیت اقامه ی نماز در مسجد، مراسم نماز جماعت آشنا شدند . در پایان معلم از دانش آموزان خواست تا به مسجد محله خود بروند و نماز خود را به جماعت بخوانند و روز بعد با دوستانشان در مورد آن گفتگو کنند .

تدریس نگاره ۹ در زنگ فارسی کلاس اول خانم مصطفوی

روز یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول نگاره ۹ ” مسجد محله ما ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان ضمن حضور در نمازخانه دبستان با مسجد به عنوان مکانی مقدس و محلی برای برگزاری امور دینی و فرهنگی و اجتماعی آشنا شدند . با اذان و نحوه ی خواندن آن آشنا شدند . با نحوه وضو گرفتن همراه بزرگتر ها ، با موذن، امام جماعت، نماز گزاران ، وسایل موجود در مسجد نیز آشنا شدند . همچنین به اهمیت رعایت نظم و ترتیب و بهداشت در مسجد دقت و توجه زیادی نمودند . با کلمات جدیدی مثل مسجد ، اذان ، قرآن و…. آشنا شدند و با بخش کردن و صداکشی آن کلمات آشنا شدند .

برگزاری جلسه هیئت رئیسه انجمن اولیا و مربیان

هذا فضلا من ربک ذلک هوالفوز العظیم (دخان ۵۷)

که این فضل ازسوی یزدان توست … همین بود فوز عظیم از نخست

جلسه هیأت رئیسه انجمن اولیاء و مربیان در روز دوشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در محل دفتر دبستان ساعت ۱۶ با حضور اعضای منتخب انجمن اولیا و مربیان ، مدیریت محترم دبستان جناب آقای علیخو و معاونین محترم آموزشی و پرورشی برگزار گردید . جلسه با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز گردید . سپس مدیریت محترم جناب آقای علیخو ضمن عرض سلام و تبریک به اعضا اهداف جلسه را انتخاب رئیس ، نایب رئیس و منشی بود ، را به سمع و نظر اعضا رساندند . قبل از شروع انتخابات گزارشی از فعالیت های انجام شده از آغاز سال تحصیلی و وظایف اعضا انجمن بیان گردید و سپس هر کدام از اعضا ضمن معرفی خود پیشنهادات لازم را ارائه نمودند . در ادامه رأی گیری انجام شد و جناب آقای صاحبدل به عنوان رئیس انجمن ، جناب آقای متدین بعنوان نایب رئیس ، و جناب آقای اسدنیا به عنوان منشی و رابط انجمن انتخاب شدند و در پایان جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد ( صلی الله علیه و آله ) و اقامه نماز جماعت با حضور اعضای محترم انجمن در محل نماز خانه به پایان رسید .

زنگ ریاضی و دست ورزی جمع دو رقمی در کلاس خانم طاهری

احتمالاً در اطراف خود شنیده‌اید که بسیاری از والدین از بدخطی یا بی‌ میلی فرزندانشان به نقاشی احساس ناراحتی می‌کنند. خوش‌خط بودن و انجام کارهای دستی مثل نقاشی، کاردستی و غیره از جمله توانایی‌هایی هستند که باید به کودکان آموزش داده شوند . مهارت دست‌ورزی در حقیقت به مجموعه حرکاتی گفته می‌شود که با عضلات ظریف مچ، دست و به خصوص انگشتان در ارتباط است. بچه‌هایی که دستان قوی و تواناتری دارند، بهتر، سریع‌تر و راحت‌ترمی‌توانند کارهای خود را انجام دهند . روز دوشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم به منظور افزایش مهارت دست ورزی و جمع اعداد دو رقمی با استفاده از چوب خط به دانش آموزان آموزش دادند . با مهارت دست ورزی دانش آموزان جمع اعداد دو رقمی و تفریق آنها را به راحتی فرا گرفتند .

زنگ ریاضی و مفهوم تقارن در کلاس سوم خانم احمدی

روز دوشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی مبحث ” تقارن ” را تدریس نمودند . در این زنگ مفهوم تقارن را تعریف کردند . “خط تقارن”، خطی است که شکل را به دو نیمه ی مثل هم قسمت می کند. دانش آموزان توانستند خانه های شطرنجی را شمارش کنند و کار با صفحه شطرنجی را یاد گرفتند . وسایل و اشکالی که خط تقارن دارند را برای معلم نام بردند . دانش آموزان نصف دیگر شکل ناقص بر روی صفحه شطرنجی را نسبت به خط تقارن رسم کردند . اشکال متقارن و غیر متقارن را تشخیص دادند و رسم و اشکال را رنگ آمیزی نمودند . مفهوم نصف را فرا گرفتند و با اشکال هندسی مربع ، مثلث و دایره را شناختند .همچنین با وسایلی که داشتند و پیدا کردن خط تقارن آنها ، مفهوم تقارن را به صورت عینی درک نمودند .

برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می خواهید، خواهم گفت تحصیل ،تهذیب و ورزش .«مقام معظم رهبری »

از جمله اهداف نظام آموزش و پرورش کشور، تربیت نسلی شاداب و با نشاط می باشد که در کنار فراگیری علوم مختلف از سلامتی، تحرک و پویایی لازم برخوردار باشند. هدف از برگزاری المپیاد ورزشي دورن مدرسه اي مشارکت حداکثری دانش آموزان است که این امر خود باعث شور و نشاط در بین دانش آموزان خواهد شد، و همچنین شناسایی استعدادها و ظرفیت های ورزشی می باشد .روز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ مراسم المپیاد درون مدرسه ای به مناسبت هفته تربیت بدنی در رشته های والیبال ، اسکیت ، تکواندو ، طناب زنی ، شطرنج ، کبدی ، فوتبال ، طناب کشی ، حلقه زنی ، کشتی ، تنیس روی میز ، ژیمناستیک ، بدمینتون و….با حضور تیم های شرکت کننده برگزار گردید .

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط دانش آموز ورزشکار آقای حسینی زاده آغاز گردید . بعد از آن جناب آقای کنعانی نماینده محترم موسسه امام حسین (علیه السلام) ضمن تقدیر و تشکر از مجریان این برنامه ، آرزوی موفقیت برای دانش آموزان در این المپیاد نمودند .سپس دانش آموزان با حرکات نمایشی ، رشته خود را به معرض نمایش گذاشتند .

تدریس نگاره ۱۰ در کلاس خانم علیزاده

روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول در زنگ فارسی نگاره ۱۰ ” نوروز در خانه ما ” را تدریس نمودند . در این درس با پهن کردن سفره هفت سین در کلاس دانش آموزان با نام وسايل سفرهٔ هفت سين، از قبيل سنجد، سير، سکه، سمنو، سرکه، سبزه، آيينه، شمعدان، شمع آشنا شدند . دانش آموزان با يکي از آداب و سنن زيبا و کهن ايراني ( عيد نوروز ) ، بازديد ، دوستي و نگه داشتن حرمت بزرگان خانواده آشنا مي شوند . در مورد مفهوم عید با دوستانشان گفت و گو کردند . در مورد مفهوم سال نو ، عیدی دادن عیدی گرفتن ، آداب معاشرت صحبت نمودند .

برگزاری جلسه شورای معلمین

شورای مدرسه عامل مهمی برای افزایش وظیفه شناسی و ایجاد نظم است همچنین شورای معلمان به افزایش مهارت ها و تصحیح روش ها منتهی می شود.از اهداف بسیار مهم شورای معلمان بررسی مسائل آموزشی، درسی، رفتاری و اخلاقی دانش آموزان است و برخورد ریشه ای با مشکلات جاری و اتخاذ تصمیمات مشترک و واحد برای برخورد با همه ی موارد مشابه است.

روز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ جلسه شورای معلمان با حضور معلمین دبستان های پسرانه و دخترانه امام حسین (علیه السلام) در محل نماز خانه دبستان پسرانه ساعت ۱۶:۳۰ برگزار گردید . در ابتدای جلسه جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان پسرانه ضمن خوش آمد گویی به همکاران در مورد موضوع جلسه ” اختلالات یادگیری ” صحبت نمودند و از اهمیت موضوع نکاتی بیان کردند . در ادامه سرکار خانم تربتی نیا نکات اداری و آموزشی لازم را متذکر شدند و سپس جناب آقای دکتر آفتاب سوار در مورد موضوع جلسه یعنی ” اختلالات یادگیری ” برای همکاران نکات ارزنده ای بیان نمودند و مشکلات و راه حل ها را بیان کردند و همکاران سؤالات خود را نیز مطرح و پاسخ خود را دریافت کردند. در پایان از همکاران پذیرایی بعمل آمد و جلسه ساعت ۱۸:۳۰ به پایان رسید .

خواندن کتاب در زنگ کتابخوانی کلاس خانم احمدی

ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است . مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می گذارد در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد. حق خواندن و مطالعه بر طبق پروتکل های سازمان ملل ، یکی از حقوق اساسی کودکان محسوب می شود. در این میان مدرسه و معلم بایستی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح ، کتابخوانی و مطالعه را به بخشی پایدار از برنامه زندگی دانش آموزان تبدیل نمایند.

روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی در زنگ کتابخوانی از دانش آموزان خواستند از کتابخانه کلاسی یک کتاب به دلخواه انتخاب کنند و برای دوستان خود بخوانند . با این کار علاوه بر تقویت روانخوانی آنها ، باعث كسب مهارت هاي اجتماعي، تعامل و گفت وگو با ديگران و نيز تمرين و تجربه اي براي خوب گوش دادن می باشد .

آموزش دسته بندی در زنگ ریاضی کلاس خانم توکلی

یادگیری عمل ضرب و خاصیت‌های آن همراه با عمل تقسیم و ویژگی‌های آن یکی از ارکان اساسی روند آموزشی مقطع سوم ابتدایی است . به منظور آغاز ضرب روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم توکلی در زنگ ریاضی با استفاده از وسایل مختلف و بازی های مختلف دسته بندی را آموزش دادند و مفهوم آن را برای دانش آموزان توضیح دادند . دانش آموزان بااستفاده از مهره ها و دانه ها به صورت گروهی دسته های مثلا ۳ تایی ۶ تایی و۷ تایی و…درست کردند و با مفهوم اولیه ضرب آشنا شدند وبه عنوان تکلیف در خانه از دانش آموزان خواسته شد که با کمک والدین خود با استفاده از دانه های برنج ،گندم ، عدس ،لوبیا ، مهره و … روی کادر سفید باچسب مایع دسته های سه تایی وچهار تایی و … درست کنند.

زنگ فارسی و تدریس نگاره ۱۰ در کلاس خانم عبدالهی

روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم عبدالهی معلم پایه اول در زنگ فارسی نگاره ۱۰ ” نوروز در خانه ما ” را تدریس نمودند . در این درس با پهن کردن سفره هفت سین در کلاس دانش آموزان با نام وسايل سفرهٔ هفت سين، از قبيل سنجد، سير، سکه، سمنو، سرکه، سبزه، آيينه، شمعدان، شمع آشنا شدند . دانش آموزان با يکي از آداب و سنن زيبا و کهن ايراني ( عيد نوروز ) ، بازديد ، دوستي و نگه داشتن حرمت بزرگان خانواده آشنا مي شوند . در مورد مفهوم عید با دوستانشان گفت و گو کردند . در مورد مفهوم سال نو ، عیدی دادن عیدی گرفتن ، آداب معاشرت صحبت نمودند . دانش آموزان با کلمات جدیدی مثل سیر ، سبزه، سکه ، قرآن و…. آشنا شدند و آنها را بخش کردند .

زنگ فارسی و نگاره ۱۰ در کلاس خانم مصطفوی

روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ فارسی نگاره ۱۰ ” نوروز در خانه ما ” را تدریس نمودند . در این درس با پهن کردن سفره هفت سین در کلاس دانش آموزان با نام وسايل سفرهٔ هفت سين، از قبيل سنجد، سير، سکه، سمنو، سرکه، سبزه، آيينه، شمعدان، شمع آشنا شدند . دانش آموزان با يکي از آداب و سنن زيبا و کهن ايراني ( عيد نوروز ) ، بازديد ، دوستي و نگه داشتن حرمت بزرگان خانواده آشنا مي شوند . در مورد مفهوم عید با دوستانشان گفت و گو کردند . در مورد مفهوم سال نو ، عیدی دادن عیدی گرفتن ، آداب معاشرت صحبت نمودند . دانش آموزان با کلمات جدیدی مثل سیر ، سبزه، سکه ، قرآن و…. آشنا شدند و آنها را بخش کردند .

برگزاری جشن قرآن پایه اول

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله):

مَن قَرَأَ القُرآنَ ابتِغاءَ وَجهِ اللّه و َتَفَقُّها فِى الدّينِ كانَ لَهُ مِنَ الثَّوابِ مِثلَ جَميعِ ما اُعطِىَ المَلائِكَةُ و َالأنبياءُ وَ المُرسَلونَ؛

هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست.

در فصل زیبای پاییز ودر باغ کوچک دبستان گل هایی به بار نشسته اند که کوچکترین گل های این باغند . گل هایی که می خواهند همزمان با خواندن درس شیرین فارسی، قاری کتاب خدا نیز باشند و ما در روز ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز روان خوانی قرآن کریم توسط این نوگلان زیبا را با حضور دانش آموزان پایه اول جشن گرفتیم .

به لطف خداوند و عنایات حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) مراسم باشکوهی در محل نماز خانه با حضور معلمین و مدیریت محترم دبستان جناب آقای علیخو و سرکار خانم تربتی نیا معاون آموزشی فرهنگی مؤسسه برگزارشد . به امید آنکه نورانیت قرآن برای همیشه در قلب دانش آموزان قرار گرفته باشد . جلسه با خواندن سوره حمد توسط دانش آموزان آغاز گردید . سپس جناب آقای علیخو در مورد اهمیت خواندن و فرا گرفتن قرآن نکاتی بیان نمودند . در ادامه دانش آموزان سرودهای قرآنی و شعرهای قرآنی را خواندند و مراسم شادی را برگزار نمودند .

  • قرار دادن رحل های قرآن و تزئین آن ها
  • پخش دلنواز صوت قرآن
  • کتاب های قرآن دانش آموزان مزین باشاخه گل وروبان
  • اجرای برنامه شاد ومناسب بااین موضوع
  • خواندن چندین شعر و سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان
  • قصه گویی قرآنی در برنامه

تدریس نگاره ۹ در کلاس اول خانم علیزاده

آشنايي دانش آموزان با نهاد مذهبی مسجد و آداب و رسوم مذهبی از جمله اهداف نگاره ۹ فارسی اول ابتدایی می باشد. روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده در زنگ فارسی پایه اول نگاره ی ۹ ” مسجد محله ما ” را تدریس نمودند . دانش آموزان با مسجد رفتن و فعالیت مسجد ، قرآن ، با نحوه وضو گرفتن ، با مؤذن، امام جماعت، نماز گزاران ، وسایل موجود در مسجد آشنا شدند . مسجد را به عنوان مکانی مقدس و محلی برای برگزاری امور دینی فرهنگی و اجتماعی شناختند . رعایت نظم و ترتیب و بهداشت در مسجد ، تشویق برای حضور در مسجد محل به عنوان مکانی برای آرامش اجتماع مذهبی ارتباط با خدا از جمله موارد ذکر شده در این تدریس بود . در ادامه دانش آموزان به حیاط مدرسه رفتند و با طریقه صحیح وضو گرفتن آشنا شدند .

تدریس درس سایه ها در کلاس خانم علیزاده

روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم علیزاده معلم پایه اول در زنگ علوم درس ” سایه ها ” را تدریس کردند . دانش آموزان با بازی مفهوم سایه را شناختند. با مفهوم سایه و نور آشنا شدند . دانش آموزان به اندازه سایه در ساعت مختلف روز توجه کردند و علت به وجود آمدن سایه را در روز آفتابی را بیان کردند . با توجه به جهت تابش نور با اندازه سایه آشنا شدند . شکل سایه ی هر چیز مثل خود آن چیز می باشد . .اندازه سایه ی اجسام قابل تغییر است . اگر نور بصورت راست به جسمی بتابد سایه ای اندازه ی جسم در زیر آن تشکیل می شود.پشت اجسام شفاف به علت عبور نور سایه درست می شود .

تدریس مفهوم کسر در کلاس خانم وزین پور

روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور معلم پایه چهارم در زنگ ریاضی مبحث کسرها را تدریس نمودند . در این درس پس از آشنایی با مفهوم کسر و شکل نوشتن کسر و جمع و تفریق کسرها ، آشنایی با کسر صفر و کسر واحد ، کاربردهای کسر در زندگی روزمره با ضرب یک عدد در یک کسر آشنا شدند . همچنین بامفهوم نصف ، ثلث ، ربع و خمس ، و رابطه ی آنها با یکدیگر آشنا شدند و توانستند با شکل نصف ، ثلث، ربع و خمس را نشان دهند . سپس دانش آموزان تمرینات مربوط به این درس را حل نموده و شکل ضرب عدد در کسر را رسم نمودند و اشکالات خود را از معلم پرسیدند .

تدریس درس چغندر پر برکت در کلاس خانم طاهری

يکی بود، يکی نبود،غير از خدا هيچ کس نبود، پيرمرد و پيرزنی با دو نوه ی کوچک شان در مزرعه ای زندگی می کردند. پيرمرد هر سال در مزرعه اش چيزی می کاشت. آن سال هم تصميم گرفت چغندر بکارد. پيرمرد و پيرزن و نوه هايشان مثل هر سال، زمين را آماده کردند و تخم چغندررا پاشيدند. چيزی نگذشت که مزرعه سرسبز شد و برگ چغندرها بزرگ و بزرگتر شدند.

روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری در زنگ فارسی درس ” چغندر پربرکت ” را تدریس کردند . در این زنگ دانش آموزان با کمک معلم نمایش چغندر پر برکت را اجرا نمودند . این نمایش با هدف آشنایی دانش آموزان با واژه ی « پر برکت » و همچنین ایجاد حس همکاری ، مشارکت گروهی و ایجاد شور و اشتیاق در دانش آموزان ، برکت در کلاس اجرا شد.

آزمایش تغییر حالت مواد در کلاس خانم گل بخشی

روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم گل بخشی در زنگ علوم درس تغییر حالت مواد را تدریس نمودند . پس از تدریس درس دانش آموزان به آزمایشگاه مدرسه رفتند و به طور عملی با تغییر حالت مواد آشنا شدند. در این زنگ با عمل تبخیر آشنا شدند . تبدیل مایع به بخار یا گاز را تبخیر می گویند. خشك شدن لباس، چروكیده شدن برگ درختان در گرما نمونه هایی از تبخیر هستند . اگر گرم كردن مایع ادامه یابد مایع شروع به جوشیدن می كند در هنگام جوشیدن در همه قسمت های مایع حباب هایی از بخار تشكیل می شود. اگر بخار یا گاز به اندازه كافی سرد شود مولكول ها تا حدی به هم نزدیك می شوند كه بخار به مایع تبدیل می شود این تغییر حالت میعان نام دارد. دانش آموزان تمام این تغییر حالت ها را با وسایل مختلف انجام دادند و از نزدیک مشاهده نمودند .

تدریس درس چغندر پر برکت در کلاس خانم صداقت جو

يکی بود، يکی نبود،غير از خدا هيچ کس نبود، پيرمرد و پيرزنی با دو نوه ی کوچک شان در مزرعه ای زندگی می کردند. پيرمرد هر سال در مزرعه اش چيزی می کاشت. آن سال هم تصميم گرفت چغندر بکارد. پيرمرد و پيرزن و نوه هايشان مثل هر سال، زمين را آماده کردند و تخم چغندررا پاشيدند. چيزی نگذشت که مزرعه سرسبز شد و برگ چغندرها بزرگ و بزرگتر شدند.

روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو در زنگ فارسی درس ” چغندر پربرکت ” را تدریس کردند . در این زنگ دانش آموزان با کمک معلم و با آوردن چغندر وگذاشتن کلاه و ریش و گریم نمایش چغندر پر برکت را اجرا نمودند . این نمایش با هدف آشنایی دانش آموزان با واژه ی « پر برکت » و همچنین ایجاد حس همکاری ، مشارکت گروهی و ایجاد شور و اشتیاق در دانش آموزان ، برکت در کلاس اجرا شد. دانش آموزان فهمیدند کار گروهی همیشه نتیجه بهتری دارد و مشارکت در کارها را یاد گرفتند و با همکاری هم کارها سریعتر و بهتر پیش می رود.

زنگ علوم و تدریس درس ” انرژی نیاز هر روز ما ” در کلاس خانم علیخو

روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم علیخو علم پایه چهارم در زنگ علوم درس ” انرژی نیاز هر روز ما ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با شکل های مختلف انرژی در زندگی ، کاربرد انرژی در زندگی روز مره ، تعریف انرژی ، وسایلی که نیاز به انرژی دارند آشنا شدند . دانش آموزان تفتوت انرژی ها را شناختند و آنها را بیان نمودند . دانش اموزان صورت های مختلف انرژی را نام بردند و برای هر کدام مثال زدند سپس به آزمایشگاه مدرسه رفتند و آزمایشات مربوط به درس را انجام دادند . آزمایشات توربین آبی و بادی و آزمایشات مربوط به صوت را انجام دادند .

زنگ فارسی و بازی با کلمات در کلاس خانم طاهری

یکی از موقعیت های تعاملی بین شاگرد و استاد، «بازی‌های آموزشی» است که در باطن خود، دارای هدف آموزشی هستند؛ یعنی انتقال نکته‌ای خاص و برجسته کردن قابلیت‌های ویژه با تعمیق مهارت‌ها در ذهن افراد. در نوشته پیش رو،‌ ضمن ارائه تعریف بازی آموزشی، تأثیر این بازی‌ها در یادگیری دانش‌آموزان بررسی شده است.

روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری در زنگ فارسی با استفاده از بازی کلمات هم معنی را به دانش آموزان آموزش دادند . در این بازی روی هر لگو یک کلمه و روی لگوی بعدی هم معنی آن نوشته شده بود . دانش آموزان هر لگو را برمی دارند و سپس هم معنی آن را پیدا می کنند و زنگ شاد و جذابی را گذراندند .

حضور کارشناسان اداره برق در مدرسه

امروز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ به منظور آموزش روش های کاهش مصرف انرژی، کارشناسان محترم اداره برق جناب آقای صاحبدل و جناب آقای ابراهیمی در مدرسه حضور پیدا کردند .

به منظور فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با اصلاح الگوی مصرف برق این جلسه برگزار شد . در این جلسه دانش آموزان با روش های تولید برق، زمان های اوج مصرف برق، راه های کاهش مصرف برق آشنا شدند .در خصوص نحوه تولید برق مراحل آن توضیحاتی ارائه کردند . برای صرفه جویی در مصرف برق لازم نیست هیچ یک از کارهایمان را حذف کنیم و فقط با چند راهکار ساده می‌توانیم الگوی مصرف برق خود را اصلاح کنیم . تعویض لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های کم‌مصرف و LED، خاموش کردن لامپ‌های اضافه و غیرضروری و استفاده از روشنایی طبیعی خورشید در روز راهکارهای ساده‌ای است که می‌توان در مصرف برق در خانه و مدرسه صرفه جویی کرد . در پایان از دانش آموزان سؤالاتی شد و به دانش آموزانی که پاسخ درست دادند با اهدا هدیه تقدیر گردید .

فضا سازی به مناسبت روز بسیج دانش آموزی

مقام معظم رهبری فرمودند:

بسیج متن ملت است.بسیج الگوی ملتهای دیگر است.عرصه حضور بسیج، نیاز و مصالح کشور است.بسیجیان با ارزش ترین افراد جامعه هستند.بسیجی نجات بخش است.

۸ آبان ماه ، روز شهادت محمد حسین فهمیده است. او نوجوانی ۱۳ ساله بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، به همین خاطر این روز به عنوان روز نوجوان و (بسیج دانش آموزی) نامگذاری شد. این روز رو به همه نوجوان های عزیز تبریک میگوئیم . روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی مربی محترم پرورشی به مناسبت روز شهادت محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی و نوجوان مدرسه را فضا سازی نمودند و با تشکیل حلقه صالحین این روز را گرامی داشتند .

آزمایش ساخت حباب در کلاس خانم گل بخشی

دانش آموزان پایه سوم کلاس خانم گل بخشی در روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ در زنگ علوم آزمايش حباب بسازيد را در آزمایشگاه مدرسه انجام دادند . دانش آموزان ابتدا صابون ها را داخل تشت رنده کردند و به آن آب اضافه كردند و آنقدر هم زدند تا كف كند سپس با وسيله هاي مختلف (حلقه فلزي و لوله خودكار) شروع به ساختن حباب كردند . بعد از انجام فعاليت در كلاس درس گزارش خود را ارائه و نتيجه گيري كردند . هدف از انجام اين آزمايش طبقه بندي كردن مواد در سه دسته جامد، مايع وگاز و درك مفهوم گازها مي باشد واينكه كاربرد مواد گازي را در زندگي روزمره تشخيص دهند .

آمادگی جسمانی در زنگ ورزش خانم اسکندری

آمادگی جسمانی (physical fitness) به وضعیتِ سلامت جسم و توانایی‌های آن در افراد می گویند. به بیان دیگر، آمادگی جسمانی مجموعه ای از فاکتورهای متفاوت از جمله قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، استقامت هوازی، انعطاف پذیری و ترکیبی بدنی است.آشنايي با آمادگي جسماني وبرخي از آزمون هاي عملي آن، آشنايي با اطلاعات مربوط به بهداشت وتغذيه ورزشي ، آشنايي با موارد ايمني در کلاس درس تربيت بدني از جمله اهداف تربیت بدنی در دوره ابتدایی می باشد . روز یکشنبه 8 آبان ماه 1401 خانم اسکندری مربی تربیت بدنی در کلاس دوم ورزش های آمادگی جسمانی را انجام دادند . حرکات کششی و طناب زنی از جمله ورزش هایی بود که در این مورد انجام شد .

آزمایش تغییر حالت ماده در کلاس خانم احمدی

روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم احمدی در زنگ علوم درس تغییر حالت مواد را تدریس نمودند . پس از تدریس درس دانش آموزان به آزمایشگاه مدرسه رفتند و به طور عملی با تغییر حالت مواد آشنا شدند. در این زنگ با عمل تبخیر آشنا شدند . تبدیل مایع به بخار یا گاز را تبخیر می گویند. خشك شدن لباس، چروكیده شدن برگ درختان در گرما نمونه هایی از تبخیر هستند . اگر گرم كردن مایع ادامه یابد مایع شروع به جوشیدن می كند در هنگام جوشیدن در همه قسمت های مایع حباب هایی از بخار تشكیل می شود. اگر بخار یا گاز به اندازه كافی سرد شود مولكول ها تا حدی به هم نزدیك می شوند كه بخار به مایع تبدیل می شود این تغییر حالت میعان نام دارد. دانش آموزان تمام این تغییر حالت ها را با وسایل مختلف انجام دادند و از نزدیک مشاهده نمودند .

تدریس “روز و شب ” در کلاس دوم خانم مختاری فر

روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم مختاری فر در زنگ علوم با انجام آزمایش به طور عملی چگونگی پیدایش روز و شب را تدریس نمودند . کره روی میز قرار داده شد سپس چراغ مطالعه روشن را جلوی کره زمین قرار دادند . معلم از دانش آموزان خواست به نوری که از چراغ به کره می تابد نگاه کنند. دانش آموزان مشاهده كردند كه نور چراغ فقط یک طرف کره را روشن می کند . آن طرف از کره که رو به چراغ قرار دارد روز است : طرف دیگر آن شب است و تيجه گرفتند که از گردش زمین به دور خودش یک شبانه روز بوجود می آید . همچنین یاد گرفتند خورشید زمین را گرم می کند و روزها گرم تر از شب ها می باشد .

زنگ فارسی و درس ” خرس کوچولو ” کلاس خانم مختاری فر

روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم مختاری فر در زنگ فارسی درس ” خرس کوچولو ” را تدریس نمودند . دانش آموزان پس از تدریس درس نمایش آن را اجرا نمودند . در ادامه معلم در مورد وسایل شخصی و اهمیت مراقبت از آنها ، رعایت بهداشت فردی مثل شستن دستها قبل از خوردن هر چیزی خصوصا در حال حاضر با توجه به شیوع آنفلونزا ، رعایت بهداشت جمعی مثل رعایت بهداشت کلاس ومدرسه و محیط زندگی صحبت نمودند . دانش آموزان با مراقبت کردن از خود آشنا شدند . راه مبارزه با مریضی و میکروب ها را فرا گرفتند . بعد از پایان درس تمام دانش آموزان به حیاط رفتند و دست های خود را با صابون شستند . همچنین دانش آموزان با حدیث مبارک ” النظافه من الایمان ( پاکیزگی از ایمان است .) ” آشنا می شدند . به خوبی متوجه شدند که اگر تمیز باشند نزد دیگران محبوب تر هستند .

تدریس درس سوم در زنگ تفکر کلاس خانم چمنی

در زندگی شخصی هر یک از ما احتمالاً فراوان اتفاق افتاده است که ناچار به انتخاب بین دو موقعیت خوب وخوب یا خوب و خوبتر باشیم . روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم چمنی معلم درس تفکر و پژوهش پایه ششم درس ” بوی خوش مدینه ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان پس از نمایش فیلم درباره ی دو آرزوی خوب قلبی اویس قرنی و ضرورت و دلایل انتخاب بین دو خواسته ی اویس با یکدیگر گفت و گو کردند . سپس با قرار دادن خود در موقعیتی مثل اویس احساسات، نوع انتخاب خود و دلایل ترجیح یک خواسته برخواسته ی دیگر را برای دوستان خود تشریح نمودند و در مورد سوالات درس بحث کردند و پاسخ سؤالات را پیدا کردند . در این درس در مورد اویس صحبت شد که به خاطر مادرش از آرزوی خود دست کشید . در این درس دانش آموزان به اهمیت احترام به پدر و مادر آشنا شدند و باید از آنها تبعیت کنیم .

زنگ فناوری و تدریس درس دوم در کلاس خانم چمنی

فناوری در زندگی امروز ما به حدی افزایش یافته که قابل توصیف نیست. هر آنچه که امروز می توانیم استفاده کنیم به نوعی تکنولوژی فناورانه است. از خوراکی ها و آشامیدنی ها گرفته تا پوشاک و کیف و کفش، از بازی ها تا وسایل آشپزخانه، از دوچرخه تا خودروی شخصی، همه و همه بخشی از فناوری های نوین عصر ما هستند و یادگیری فناوری از نیازهای ضروری می باشد .

روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم چمنی معلم کار و فناوری دانش آموزان پایه ششم درس دوم را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان نحوه ی ساخت پوشه ، پوشه فونت ، پوشه تصاویر ، کار با نرم افزار نقاشی را فرا گرفتند و جهت تثبیت یادگیری معلم از دانش آموزان خواست در منزل تکرار و تمرین کنند .

زنگ علوم و تدریس درس رنگین کمان در کلاس خانم چمنی

روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم چمنی در زنگ علوم پایه پنجم درس ” رنگین کمان ” را تدریس نمودند . در این زنگ دانش آموزان با ذره بین و ویژگی های آن آشنا شدند . دانش آموزان ذره‌بین را به عنوان یک وسیله برای بزرگ‌ نمای شناختند . با حضور در حیاط مدرسه به صورت عملی با عدسی و ذره بین و مشاهده کانون عدسی و فاصله کانونی کار کردند . وسایلی که مثل ذره بین عمل می کنند را شناختند . همچنین با رنگین کمان ، رنگ های تشکیل دهنده ی آن ، نورهای تجزیه شده خورشید نیز آشنا شدند . فیلم های مربوط به درست کردن رنگین کمان و ساخت پروژکتور را مشاهده نمودند و در مورد آن با یکدیگر گفتگو نمودند .

زنگ هدیه های آسمان و آموزش نماز آیات کلاس چهارم خانم وزین پور

روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور در زنگ هدیه های آسمان طریقه خواندن نماز ایات را به دانش آموزان آموزش دادند . دانش آموزان در این درس با طریقه خواندن نماز آیات آشنا شدند . نماز آیات دو رکعت است که هر رکعت پنج رکوع دارد و نمازگزار بعد از نیت، تکبیر می گوید و یک حمد و یک سوره می خواند و سپس به رکوع می رود و پس از رکوع دوباره یک حمد و یک سوره می خواند تا پنج مرتبه و در رکعت دوم نیز همانند رکعت اول نماز را ادامه می دهد و پس از رکوع آخر قنوت می خواند. در مورد زمان خواندن این نماز نیز صحبت شد . در هنگام وقوع زلزله و گرفتگی خورشید و رعد و برق و بادهای سرخ و سیاه، درصورتی که بیشتر مردم از آن بترسند نیز باعث وجوب نماز آیات می شود .

جشن یادگیری نشانه ” آ ا ” در کلاس اول خانم عبدالهی

روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس اول خانم عبدالهی به شکرانه ی یادگیری اولین نشانه فارسی ” آ ا “ و اولین کلمه فارسی” آب” جشنی برای برگزار نمودند وضمن ایجاد شور و شادی در این جشن راجع به آب، این نعمت بی نظیر الهی، فواید ونقش آن در زندگی موجودات کره ی زمین صحبت شد و خداوند را به خاطر وجود آن سپاس گفتند . دانش آموزان در این جشن با شکوه علاوه بر یادگیری نشانه ” آ ا ” که با خواندن قصه و شعر آن را فرا گرفتند با طریقه صحیح نوشتن آن و با کلمه ” آب ” نیز آشنا شدند . در پایان از کلیه دانش آموزان پذیرایی به عمل آمد و کاردستی به این عزیزان هدیه داده شد .

برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی و فناوری دبستان های پسرانه و دخترانه

روز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی و فناوری دبستان های پسرانه و دخترانه امام حسین (علیه السلام ) در محل نماز خانه دبستان پسرانه ساعت ۹ صبح با حضور جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام ) ، سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم فرهنگی آموزشی مؤسسه امام حسین (علیه السلام) و جناب آقای پیروز معاون محترم فناوری مؤسسه برگزار گردید .

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید . در ابتدا سرکار خانم تربتی نیا در مورد مسابقات تولید محتوای الکترونیکی ، مسابقات قرآنی پرتونور ، فعالیت های معاونین پرورشی نکاتی بیان نمودند . در ادامه جناب آقای کنعانی ضمن خیر مقدم به همکاران هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده را تبریک عرض نمودند .جناب آقای کنعانی کار پرورشی را کار حساس و زیربنایی جهت رشد دانش آموزان دانستند ، مخصوصا در این شرایط که دشمنان تلاش می کنند کشور را مورد حمله قرار دهند . درادامه خواستار اجرای ۶ ساحت سند تحول بنیادین بودند و از مربیان پرورشی خواستند دانش آموزان را با فرهنگ کشورمان آشنا کنند و دشمنان خود و ماهیت آن را بشناسند . در ادامه در مورد نماز جماعت ، به روز رسانی بردهای پرورشی و….. نکات لازم را بیان نمودند .

زنگ هنر و آموزش خوشنویسی در کلاس خانم یعقوب زاده

يادگرفتن خوشنويسي يکي از عوامل موثر در موفقيت درسي و تحصيلي دانش آموزان و از آن مهم تر، مجوزي براي ورود آنان به محيط هاي اجتماعي بزرگ تر و جديد تر است . با توجه به اهمیت فرا گرفتن خط نستعلیق و خوشنویسی در دانش آموزان روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه دوم در ادامه آموزش خط نستعلیق حرف ” پ ، ث ، د ، ذ ” را داشتند . در ابتدا معلم طریقه نوشتن این نشانه را به دانش آموزان نشان داد و برای آنها نوشت سپس از دانش آموزان خواست به صورت صحیح بنویسند و اشکالات آنها را رفع نمودند و دانش آموزان با روش صحیح نوشتن و خوشنویسی این حروف آشنا شدند .

جشن روز دانش آموز در کلاس خانم وزین پور

ما دانش آموزیم، سربلند و پیروزیم

باغ سبز فرداییم، نونهال امروزیم

چشم ما بود بیدار، ذهن ما بود هشیار

هوش ما بود سرشار، پر توان و پرکاریم

درس تازه آموزیم، گنج دانش اندوزیم

در سیاهی غفلت، گوهر شب اندوزیم

روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ در آستانه روز دانش آموز خانم وزین پور معلم پایه چهارم جشنی برای دانش آموزان کلاس خود برپا نمودند . در این مراسم با بزرگداشت دلاوری ها و غرور آفرینی های دانش آموزان در سراسر تاریخ کشور یادآور نقش و مسئولیت خطیر دانش آموزان در اجتماع شد و با برگزاری جشنی زیبا روز دانش آموز را گرامی داشتند و به دانش آموزان هدیه ای به این مناسبت اهدا گردید .سیزده آبان را به شما دانش آموز سخت‌ کوش تبریک می‌گوییم و موفقیت روزافزون شما را از خداوند منان آرزومندیم.

جشن نشانه ” بــ ب ” در کلاس خانم عبدالهی

روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم عبدالهی معلم پایه اول در زنگ فارسی نشانه ی ” بـ ب ” را تدریس کردند . در ابتدا قصه مربوط به این این نشانه را تعریف نمودند سپس شکل صحیح این نشانه را پای تخته نوشتند وآن را برای دانش آموزان تلفظ نمودند سپس معلم از دانش آموزان خواست در مورد تصاویر کتاب هر چه به ذهنشان می رسد بیان کنند . معلم از روی متن درس آرام خواند و دانش آموزان تکرار کردند . در پایان جشن یادگیری این نشانه را برگزار کردند وشعر مربوط به درس را خواندند و از دانش آموزان با کیک پذیرایی شد و به آنها هدیه ای اهدا کردند .

زنگ ریاضی و آموزش جمع کلاس اول خانم مصطفوی

در پایۀ اول ابتدایی، دانش‌آموز با مفاهیم ابتدایی ریاضی ، فارسی و علوم آشنا می‌شود. معلم در این مقطع به کمک تکنیک‌های مختلف و وسایل کمک آموزشی مختلف ، دانش آموز را وارد دنیای ریاضی، علوم‌ تجربی، قرآن و زبان فارسی می ‌کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که کودک باید یاد بگیرد، کار با اعداد و شمارش است . روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم مصطفوی معلم پایه اول در زنگ ریاضی جمع اعداد را تدریس نمودند . در این درس معلم برای تدریس از روش های مختلفی استفاده کردند . دانش آموزان با استفاده ازچینه ها جمع را شناختند و خود نیز چند تمرین با استفاده از این ابزار انجام دادند و چند تمرین در دفتر خود نوشتند تا در منزل انجام دهند تا کامل با جمع آشنا شوند و اشکالات دانش آموزان توسط معلم رفع گردید .

برگزاری جشن روز دانش آموز در کلاس خانم توکلی

سیزده آبان یادآور حماسه ملت ستمدیده ایران است، روزی که غنچه های انقلاب اسلامی شکفته شد. طراوت و زیبائی یافت. روزی که استعمارگران را مأیوس ساخت و درسی به آنان آموخت که توان فراگرفتن آن را در هیچ مکتبی نداشتند. سیزده آبان روزی بود که مستکبران لرزه بر اندام خود احساس می کنند؛ آری در آن روز جرقه ای زده شد که طولی نکشید که به شعله های سوزان مبدل گشت و می رود که ظلمت کفر را از سراسر عالم بزداید .

روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ در آستانه روز دانش آموز خانم توکلی معلم پایه سوم جشنی برای دانش آموزان کلاس خود برپا نمودند . با برگزاری جشنی زیبا روز دانش آموز را گرامی داشتند و به دانش آموزان هدیه ای به این مناسبت اهدا گردید . سیزده آبان ماه روز دانش آموز را شاد باش می گوییم .

گرامیداشت روز ۱۳ آبان ماه

۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی ، روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز فرصتی بود تا به گل های دبستان پسرانه امام حسین (علیه السلام) ثابت کنیم که همیشه رهرو راه دانش آموزان مظلومی که بی گناه کشته شدند خواهیم بود.در این روز بزرگ روزی پر از نشاط و شادی برای دانش آموزان ویژه برنامه ای را تدارک دیدیم تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱در ذهن و خاطرشان حک گردد.

مراسم روز دانش آموز در روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور کلیه دانش آموزان و کادر اداری و آموزشی دبستان ساعت ۹ صبح در حیاط مدرسه برگزار گردید . مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دانش آموز آقای حسینی زاده برگزار گردید . سپس دانش آموز آقای خوجه به خاطر شهادت دانش آموزان در حادثه شاهچراغ مداحی نمودند و دانش آموزان با شعارهای کوبنده و آتش زدن پرچم آمریکا انزجار خود را به دشمنان نشان دادند . در ادامه تمام دانش آموزان سرود ” سلام فرمانده ” را خواندند و مراسم با اهدا جایزه به تمام دانش آموزان به پایان رسید .

شرکت همکاران و دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه

امروز سيزدهم آبان است، روز من، روز تو، روز هم بستگی ما، روز گره كردن مشت ها و فرود آن بر سر استكبار. سالروز كندن سيم خاردارهای لانه ای كه استعمار را به روح ما تنگتر می كرد و بالارفتن از ديواري كه حصار شده بود بر عزت نفس مان .

و امروز، روزي است كه جوانان آزاده ايراني شرف و عزت و استقلال را به خود هديه دادند و از استعمارگران غرورشان را پس گرفتند. امروز روزی است كه نوجوانان ايران از جان گذشتگی و رشادتشان را به جهانيان نشان دادند و با خونشان انقلاب را تثبيت كردند و دست طمع چپاول گران را از ايران بريدند. ايران در سيزدهم آبان درخشيد و هر يك از شعشعه های اين درخشش يك جوان دانش آموز بود. درخششی كه هنوز ادامه دارد و از فروغ آن ايران روشن و درخشنده است .

زنگ علوم و ساخت آسیاب آبی کلاس خانم علیخو

بیشترین قسمت سطح زمین را آب فرا گرفته است. آب جاری نیز حركت می‌كند و انرژی دارد. ما ‌می‌توانیم جریان آب را به كنترل خود درآوریم و به كمك انرژی آن، دستگاه‌های مختلف را به كار اندازیم و یا الكتریسیته به دست آوریم. در گذشته، مردم به كمك آسیاب‌های آبی، گندم و جو را آسیاب می‌كردند. امروزه، برای استفاده‌ی بهتر از انرژی آب، در مسیر رود و رودخانه‌ها سد می‌سازند و آب را در پشت آن جمع می‌كنند و این آب را برای آبیاری مزرعه‌ها و مصرف خانه‌ها و حتی تفریح به كار می‌برند. روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم علیخو در ادامه تدریس درس علوم ” انرژی نیاز هر روز ما ” با ساختن آسیاب آبی این تغییر انرژی را مشاهده نمودند و به طور عملی با تبدیل انرژی آشنا شدند .

تدریس درس چغندر پر برکت در کلاس خانم تقی زاده

يکی بود، يکی نبود،غير از خدا هيچ کس نبود، پيرمرد و پيرزنی با دو نوه ی کوچک شان در مزرعه ای زندگی می کردند. پيرمرد هر سال در مزرعه اش چيزی می کاشت. آن سال هم تصميم گرفت چغندر بکارد. پيرمرد و پيرزن و نوه هايشان مثل هر سال، زمين را آماده کردند و تخم چغندررا پاشيدند. چيزی نگذشت که مزرعه سرسبز شد و برگ چغندرها بزرگ و بزرگتر شدند.

روز شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده در زنگ فارسی درس ” چغندر پربرکت ” را تدریس کردند . در این زنگ دانش آموزان با کمک معلم و با آوردن چغندر وگذاشتن کلاه و ریش و گریم نمایش چغندر پر برکت را اجرا نمودند . این نمایش با هدف آشنایی دانش آموزان با واژه ی « پر برکت » و همچنین ایجاد حس همکاری ، مشارکت گروهی و ایجاد شور و اشتیاق در دانش آموزان ، برکت در کلاس اجرا شد.

زنگ تربیت بدنی و بازی در کلاس خانم اسکندری

هدف از تربیت بدنی ، ساختن توان بدنی است این توانمندی از طریق برنامه های تمرینی، موجب توسعه و تکامل سیستم های مختلف بدن می شود. فعالیت عضلانی در رشد و نگهداری سیستم های ارگانیک مؤثر است. انسان برای انجام وظایف روزانه ی خود، به نیروی کافی و استقامت نیازمند است. بنابراین تربیت بدنی فرد را در روند تکاملی کمک خواهد کرد.افزایش آمادگی جسمانی، سطح کیفی زندگی را نیز ارتقاء می بخشد. روز شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱خانم اسکندری در زنگ تربیت بدنی با استفاده از توپ و طناب بازی استپ توپ با استفاده از طناب را انجام دادند . هر دانش آموز با حرکت توپ باید طناب را سد راه توپ می نمود تا توپ سرعتش کم شود و بایستد . هر دانش آموز که توپش به پایان مسیر برسد برنده بازی می شود .

املای حفظی در کلاس چهارم خانم وزین پور

هدف اصلی از آموزش املا ایجاد و تقویت مهارتی است که به کمک آن دانش آموزان واژه ها و جمله هایی را که می شنوند به درستی و به سرعت بنویسند . وجود اشتباه های املایی در نوشته های دانش آموزان مانع از ایجاد ارتباطات زبانی مناسب و روشن می گردد و تاثیرات نامطلوبی را در راه یادگیری و روح و روان بر جای می گذارد لذا ضروری است با توجه و دقت بیشتری به این درس پرداخته شود .به منظور تنوع در زنگ املا خانم وزین پور معلم پایه چهارم در روز شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ املای حفظی به دانش آموزان گفتند . در این نوع املا معلم متنی را پای تخته نوشتند و بعد آن را پاک کردند و دانش آموزان هر چه از آن به یاد داشتند در دفتر خود نوشتند و گونه ای متفاوت از املا را تجربه کردند .

تدریس “روز و شب ” در کلاس دوم خانم تقی زاده

روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده در زنگ علوم با انجام آزمایش به طور عملی چگونگی پیدایش روز و شب را تدریس نمودند . کره روی میز قرار داده شد سپس چراغ مطالعه روشن را جلوی کره زمین قرار دادند . معلم از دانش آموزان خواست به نوری که از چراغ به کره می تابد نگاه کنند. دانش آموزان مشاهده كردند كه نور چراغ فقط یک طرف کره را روشن می کند . آن طرف از کره که رو به چراغ قرار دارد روز است : طرف دیگر آن شب است و تيجه گرفتند که از گردش زمین به دور خودش یک شبانه روز بوجود می آید . همچنین یاد گرفتند خورشید زمین را گرم می کند و روزها گرم تر از شب ها می باشد .

زنگ هنر و نقاشی کامل کردنی در زنگ هنر خانم اسکندری

یکی از جذاب ترین شیوه های نقاشی کودکان ، کامل کردن طرح یا تصویری است که در اختیار او قرار می گیرد . در این روش از نقاشی کودک به بازتاب خواسته ها و تمایلات درونی خود می پردازد و در قالب تصویری زیبا با معلم خود و دوستانش صحبت می کند . در واقع یکی از شیوه های روانشناسانه نقاشی ، همین شیوه است . ارائه کردن این گونه طرح ها در کلاس درس به شاگردان ، فرصت زیبایی را برای خلق تفکر و خیال پردازی ایجاد می کند . روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم اسکندری در زنگ هنر پایه دوم با کشیدن یک تصویر در پای تخته از دانش آموزان خواستند با خلاقیت خود تصویر را کامل کنند . دانش آموزان نقاشی های خود را با فکر و ایده های مختلف کشیدند و زنگ نقاشی به یک زنگ پویا تبدیل شد .

زنگ علوم و تدریس درس تغییر حالت مواد در کلاس خانم توکلی

روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم توکلی در زنگ علوم درس تغییر حالت مواد را تدریس نمودند . پس از تدریس درس دانش آموزان به آزمایشگاه مدرسه رفتند و به طور عملی با تغییر حالت مواد آشنا شدند. در این زنگ با عمل تبخیر آشنا شدند . تبدیل مایع به بخار یا گاز را تبخیر می گویند. خشك شدن لباس، چروكیده شدن برگ درختان در گرما نمونه هایی از تبخیر هستند . اگر گرم كردن مایع ادامه یابد مایع شروع به جوشیدن می كند در هنگام جوشیدن در همه قسمت های مایع حباب هایی از بخار تشكیل می شود. اگر بخار یا گاز به اندازه كافی سرد شود مولكول ها تا حدی به هم نزدیك می شوند كه بخار به مایع تبدیل می شود این تغییر حالت میعان نام دارد. دانش آموزان تمام این تغییر حالت ها را با وسایل مختلف انجام دادند و از نزدیک مشاهده نمودند .

جشن یادگیری نشانه ” آ ا ” در کلاس خانم مصطفوی

روز شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس اول خانم مصطفوی به شکرانه ی یادگیری اولین نشانه فارسی ” آ ا “ و اولین کلمه فارسی” آب” جشنی برگزار نمودند . دانش آموزان در این جشن با شکوه علاوه بر یادگیری نشانه ” آ ا ” که با خواندن قصه و شعر آن را فرا گرفتند با طریقه صحیح نوشتن آن و با کلمه ” آب ” نیز آشنا شدند .در ادامه یکی از مسئولین محترم از اداره آب در جمع دانش آموزان حضور پیدا نمودند و ضمن تبریک آغاز باسواد شدن آنها راجع به آب، این نعمت بی نظیر الهی، فواید ونقش آن در زندگی موجودات کره ی زمین صحبت نمودند و در مورد راه های صرفه جویی آب نکاتی را متذکر شدند . در پایان از کلیه دانش آموزان پذیرایی به عمل آمد و کاردستی به این عزیزان هدیه داده شد .

تدریس “روز و شب ” در کلاس دوم خانم صداقت جو

حرکت وضعی که در اثر چرخش زمین به دور محور خودش حاصل می شود وباعث شب و روز می گردد . حرکت انتقالی زمین ، که حاصل چرخش زمین به دور خورشید می باشد که باعث پیدایش سال و فصل های مختلف می گردد. خورشید منبع اصلی انرژی مورد نیاز زندگی موجودات زنده می باشد .

دانش آموزان کلاس دوم خانم صداقت جو در روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱پس از تدریس فصل سه علوم در کلاس و با تماشای کلیپ های مربوط به موضوع درس ، آموختند که زندگی ما به چگونگی گردش زمین به دور خودش وابسته است و از گردش زمین به دور خودش شب و روز به وجود می آید و قسمتی که رو به خورشید است روز و آن قسمت که پشت به خورشید است شب می باشد .سپس معلم به کمک دانش آموزان آزمایش مربوط به پیدایش شب و روز را در کلاس به صورت بازی و نمایش انجام دادند .

تدریس درس ارزش پول کلاس خانم توکلی

روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم توکلی معلم پایه سوم در زنگ ریاضی درس ” ارزش پول “ را تدریس کردند . دانش آموزان در این درس با انواع سکه و اسکناس ، واحد پول و ارزش پول آشنا شدند . توانستند پول ها را بشمارند و با اهمیت پول در خرید و زندگی آشنا شوند و فهمیدند مقدار هر پولی که بیشتر است ارزش بیشتری دارد. همچنین دانش آموزان نحوه مقایسه اعداد چند رقمی با یکدیگر را نیز یاد گرفتند . برای مقایسه دو عدد چند رقمی ابتدا باید تعداد ارقام اعداد مورد نظر مورد توجه قرار گیرند. تعداد ارقام هر عددی بیشتر باشد آن عدد بیشتر است. اگر تعداد ارقام در دو عدد یکسان شدند آن وقت باید عدد بزرگترین مرتبه دو عدد با همدیگر مقایسه شوند. اگر مساوی شدند، عدد مرتبه پایین تر به همین ترتیب تا آخرین مرتبه مقایسه به عمل می آید تا وضعیت دو عدد نسبت به هم مشخص گردد. با واحد اندازه گیری طول ، متر و کیلو متر نیز آشنا شدند .

زنگ علوم و تدریس انرژی الکتریکی در کلاس خانم وزین پور

روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم وزین پور در زنگ علوم درس چهارم ” انرژی الکتریکی ” را تدریس نمودند . در این درس در مورد مدار الکتریکی ، نحوه ی بستن مدار موازی و متوالی ، ویژگی های این دو نوع مدار ، تفاوت های آنها و نحوه ی عملکرد مدارها نکاتی بیان شد . در مورد کاربردهای این انرژی در خانه و تبدیل این انرژی به انرژی های دیگر ، در مورد ضرورت صرفه جویی در مصرف برق ، نکات ایمنی در هنگام استفاده از انرژی الکتریسیته بحث و گفتگو شد .در برخی وسایل انرژی الکتریکی به دو یا چند نوع انرژی تبدیل می شود . معلم از دانش آموزان خواست مدارهای موازی و متوالی را را درست کنند و با خود به کلاس بیاورند .

زنگ هنر و آموزش اشکال هندسی کلاس خانم یعقوب زاده

اگر به پیرامون خود دقت کنیم می بینیم تمام اشیا و اجسام و حتی موجودات زنده ترکیبی از اشکال هندسی هستند حال با توجه به این مطلب بایستی معلم بتواند درک و شناخت کودکان را نسبت به اشکال هندسی مثل مربع – دایره مستطیل – نیم دایره بیضی و… بالا ببرد تا کودکان به پیرامون خود با دقت بیشتری نگاه کنند و بهتر نقاشی بکشند . معلم با توضیح هر شکل مثالهایی از همان شکل را به بچه ها ارئه می دهد و از آنها می خواهد که با توجه به آن شکل یک نقاشی بکشند . روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه چهارم در ادامه آموزش نقاشی با اشکال هندسی از دانش آموزان خواستند با اشکال هندسی نقاشی بکشند . دانش آموزان هر کدام با خلاقیت خود نقاشی کشیدند و سپس آن را رنگ آمیزی نمودند .

تدریس درس « خرس کوچولو » در کلاس خانم تقی زاده

روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم تقی زاده در زنگ فارسی درس ” خرس کوچولو ” را تدریس نمودند . دانش آموزان پس از تدریس درس نمایش آن را اجرا نمودند . در ادامه معلم در مورد وسایل شخصی و اهمیت مراقبت از آنها ، رعایت بهداشت فردی مثل شستن دستها قبل از خوردن هر چیزی خصوصا در حال حاضر با توجه به شیوع آنفلونزا ، رعایت بهداشت جمعی مثل رعایت بهداشت کلاس ومدرسه و محیط زندگی صحبت نمودند . دانش آموزان با مراقبت کردن از خود آشنا شدند . راه مبارزه با مریضی و میکروب ها را فرا گرفتند . بعد از پایان درس تمام دانش آموزان به حیاط رفتند و دست های خود را با صابون شستند .

زنگ تربیت بدنی و بازی کلاسی در کلاس خانم اسکندری

از فعالیت‌های لذت‌بخش و سازنده برای همه، به ویژه کودکان و نوجوانان، بازی‌های کلاسی است. آنان از این طریق که با هیجان همراه است، زندگی در دنیای آینده را تمرین می‌کنند. ویژگی‌های هر بازی و فایده‌های آن در رشد همه جانبه‌ی قوای ذهنی، جسمی، شخصیتی و اجتماعی آنان باعث شده، توجه دست اندرکاران تعلیم و تربیت به چگونگی نقش آن در امر آموزش به آنان معطوف شود .

بازی‌های کلاسی وسیله مناسبی است تا به دنیای کودکان راه یافت و آن را بهتر شناخت و به مشکلات آنان هم پی برد و از طریق آن مهارت‌های گوناگونی را مطرح و بسیاری از مفاهیم بنیادی را آموزش داد. این آموزش باید براساس علاقه، استعداد و انگیزه درونی آنان باشد .روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم اسکندری در زنگ ورزش با دانش آموزان پایه اول بازی کلاسی انجام دادند . در این زنگ برای دانش آموزان موزیک پخش شد با شروع موزیک دانش آموزان بدون اینکه به پشت سرشان نگاه کنند توپ را به دست دوستشان می سپارد و این کار ادامه پیدا می کند تا زمانی که موزیک قطع می شود .توپ دست هر کس باشد از دور بازی حذف می شود .
برچسب بازی تربیت بدنی

تدریس جمع و تفریق اعداد دو رقمی در کلاس خانم صداقت جو

دانش‌آموزان در پایه‌ی اول ابتدایی با مفهوم جمع و تفریق آشنا می‌شوند و جمع‌های اساسی (جمع دو عدد یک‌ رقمی) را در این پایه می‌آموزند. آن‌ها جمع و تفریق عددهای با بیش از یک رقم (اعداد دورقمی و سه‌رقمی) را نخستین بار در پایه‌ی دوم دبستان می‌شناسند. روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو معلم پایه دوم در زنگ ریاضی جمع و تفریق اعداد دو رقمی را تدریس نمودند . به منظور افزایش مهارت دست ورزی جمع و تفریق اعداد دو رقمی را با استفاده از چوب خط و نی به دانش آموزان آموزش دادند . با مهارت دست ورزی دانش آموزان جمع اعداد دو رقمی و تفریق آنها را به راحتی فرا گرفتند .

زنگ فارسی و تدریس درس ” مدرسه خرگوش ها ” کلاس خانم صداقت جو

داشتن گوش های سالم اهمیت زیادی دارد . اگر صداها را نمی شنیدیم برای ما خطرات زیادی پیش می آمد . اگر گوش نداشتیم از صدای پرنده ها لذّت نمی بردیم . روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم صداقت جو معلم پایه دوم در زنگ فارسی درس ششم ” مدرسه خرگوش ها ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با اهمیت بهداشت فردی ، رعایت نظم و ترتیب و چگونگی مراقبت از اعضا و اندام های بدن به خصوص گوش آشنا شدند . اعضای بدن را شناختند . با محل زندگی بعضی از جانوران آشنا شدند . دانش آموزان با آوردن نقاب های مختلف نمایش مربوط به درس را انجام دادند . اینگونه تدرس ها در ذهن دانش آموزان باقی می ماند و بسیار لذت می برند و زنگ شادی را سپری نمودند .

برگزاری اولین جلسه هیئت اخلاص

حیات و ارزش انسان به علم است و ارزش علم و دانش به عمل و ارزش و اهمیت عمل به اخلاص آن است، همانگونه که آب مایه حیات پدیده ها است اخلاص در عمل نیز موجب حیات و پشتوانه ای برای بقاء و دوام عمل ما است.

در روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ جلسه هیئت اخلاص دبستان های پسرانه و دخترانه امام حسین (علیه السلام) با حضور مسئول محترم مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسين (علیه السلام ) جناب آقای کنعانی و سرکار خانم تربتی نیا معاون محترم فرهنگی آموزشی مؤسسه و دانش آموزان عضو هیئت اخلاص آموزشگاه ها و معاونین پرورشی هر دو مدرسه در محل نماز خانه برگزار گردید. در این جلسه اعضای محترم کمیته ها ضمن تبیین کارها و فعالیت هایشان در طول سال تحصیلی پیرامون انتخاب نمایندگان هیئت اخلاص از هر کلاس و تعامل با آنان در زمینه های مختلف فرهنگی ، آموزشی ،فضای مجازی و … با یکدیگر گفت و گو و تعامل نظر نمودند .همچنین دانش آموزان با وظایف و مسئولیت‌های خود در کمیته های فرهنگی و آموزشی و رسانه و فضای مجازی آشنا شدند. در ادامه سرکارخانم تربتی نیا در مورد ارزش کاراعضای هیئت دانش آموزی اخلاص نکاتی بیان نمودند و از آنها به خاطر اینکه با آگاهی کامل در جلسه حضور پیدا نمودند و پاسخگوی سؤالات مسئولین بودند ، تقدیر و تشکر نمودند و جلسه با صلواتی بر محمد و آل محمد به پایان رسید .

حضور مدیریت محترم دبستان در نماز جماعت

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) :

ان الله و ملائکته یصلون علی الذین یصلون الصفوف الاول .

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

خدا و فرشتگانش بر کسانی که صف های اول نماز جماعت را بهم پیوند می دهند، درود می فرستند.

تاکید بسیار زیاد برای حضور در نماز جماعت از آن روست که از جنبه اجتماعی نماز غفلت نشود و گمان نرود که رابطه میان انسان و خدا در دین یک رابطه شخصی و خصوصی است؛ بلکه این رابطه فراتر از یک رابطه شخصی دانسته شود. روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان با حضور در نمازخانه نماز را به همراه دانش آموزان به جماعت خواندند . با پیشقدم شدن و شرکت مدیران و معلمین در نماز جماعت، دانش‌ آموزان را به شرکت در نماز ترغیب و تشویق کرده و این فریضه را در مدارس نهادینه کنند.

تدریس “روز و شب ” در کلاس دوم خانم تقی زاده

حرکت وضعی که در اثر چرخش زمین به دور محور خودش حاصل می شود وباعث شب و روز می گردد . حرکت انتقالی زمین ، که حاصل چرخش زمین به دور خورشید می باشد که باعث پیدایش سال و فصل های مختلف می گردد. خورشید منبع اصلی انرژی مورد نیاز زندگی موجودات زنده می باشد .

دانش آموزان کلاس دوم خانم صداقت جو در روز شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ پس از تدریس فصل سه علوم در کلاس و با تماشای کلیپ های مربوط به موضوع درس ، آموختند که زندگی ما به چگونگی گردش زمین به دور خودش وابسته است و از گردش زمین به دور خودش شب و روز به وجود می آید و قسمتی که رو به خورشید است روز و آن قسمت که پشت به خورشید است شب می باشد .سپس معلم به کمک دانش آموزان آزمایش مربوط به پیدایش شب و روز را در کلاس به صورت بازی و نمایش انجام دادند .

” معلم شو ” در زنگ هنر پایه پنجم کلاس خانم یعقوب زاده

هر چه دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی رشد خود را با تجربه‌های متنوع‌تری سپری کنند، توانایی‌های بیشتری کسب می‌کنند. زنگ ‌هنر امکان کسب تجربه‌های فردی و گروهی متنوع و دل‌پذیری را فراهم می‌کند که یادگیری و درک عمیق مباحث را در پی دارد. تقویت حواس، پرورش خلاقیت ذهنی، کشف استعداد‌ها، خودباوری و ارضای درون فقط بخشی از نتایج زنگ هنر هستند؛ البته اگر با روش‌های صحیح برگزار شود . یکی از این روش ها برگزاری کلاسی خلاق و شاد می باشد . روز شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه پنجم از دانش آموزان خواست نقش معلم را بازی کنند و به دوستان خود آموزش نقاشی دهند و کلاس به کلاسی پویا و خلاق تبدیل شد .

برگزاری جلسه شورای معلمان آبان ماه

“شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله ، ان الله یحب المتوکلین ”

“با مردم در امور یا کارها مشورت کن و آنگاه که تصمیم گرفتی به خدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد ”

( سوره آل عمران ، آیه ۱۵۹).

جلسه شورای معلمان در روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ با حضور کادر اداری و آموزشی دبستان های پسرانه و دخترانه امام حسین (علیه السلام) و جناب آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه و سرکار خانم تربتی نیا معاون فرهنگی آموزشی مؤسسه برگزار گردید .

در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد سپس جناب آقای علیخو مدیریت محترم دبستان پسرانه ضمن عرض خیر مقدم به همکاران در مورد ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سخنانی بیان نمودند . در ادامه سرکار خانم نایب معاون آموزشی دبستان دخترانه و سرکار خانم نجاتی معلم پایه چهارم دبستان پسرانه در مورد راه کارهای عملی در مورد ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کلاس درس و نکات مهم و ضروری در جهت آموزش و تعامل با فراگیران را عنوان نمودند . سپس جناب آقای کنعانی ضمن عرض خسته نباشید به همکاران از زحمات دلسوزانه معلمین گرانقدر تقدیر نمودند . بعد از آن همکاران به تجربه گردانی و بیان ایده و نظرات خود با همکاران هم پایه خود پرداختند و در پایان از همکاران پذیرایی شد .

املای بادکنکی در کلاس خانم تقی زاده

درس املاء یکی از مهمترین و اساسی ترین درس های مقطع ابتدایی است. به همین منظور خانم تقی زاده معلم پایه دوم بازی های بسیاری برای تمرین این درس طراحی کردند . یکی از این بازی ها املای بادکنکی است. دانش آموزان روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ روی بادکنک تمرین املاء کردند . متن املاء قبل از نوشتن دانش آموزان یك بار با صدای رسا و شمرده خوانده شد و از بچه ها خواسته شد كه متن را به دقت گوش دهند، بدون آنكه چیزی بنویسند. در تقریر املاء رعایت زبان معیار و تلفظ صحیح كلمه ها و تركیب ها ضروری است و دانش آموزان روش جدیدی از املا را تجربه نمودند .

نقاشی با خطوط در زنگ هنر خانم یعقوب زاده

فعالیت های خلاقانه مثل نقاشی به رشد مغز کمک می کنند. سمت راست مغز مسئولیت احساسات و خلاقیت را بر عهده دارد، در حالی که سمت چپ روی فرایند های تحلیلی و منطق متمرکز است. نقاشی باعث می شود کودکان از هر دو سمت مغز خود استفاده کنند. تحریک سمت راست مغز باعث می شود دو طرف با هم ارتباط برقرار کنند و در نهایت ظرفیت کامل مغز به کار گرفته شود. روز شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم یعقوب زاده در زنگ هنر پایه سوم با خطوط نقاشی کردند . دانش آموزان با انواع خط ها ( خط راست افقی و عمودی ، شکسته ، منحنی ، ترکیبی ) نقاشی خلاقانه کشیدند و زنگ شاد و متفاوتی را سپری کردند .

زنگ فارسی و تدریس درس ” مدرسه خرگوش ها ” کلاس خانم طاهری

داشتن گوش های سالم اهمیت زیادی دارد . اگر صداها را نمی شنیدیم برای ما خطرات زیادی پیش می آمد . اگر گوش نداشتیم از صدای پرنده ها لذّت نمی بردیم . روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم طاهری معلم پایه دوم در زنگ فارسی درس ششم ” مدرسه خرگوش ها ” را تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با اهمیت بهداشت فردی ، رعایت نظم و ترتیب و چگونگی مراقبت از اعضا و اندام های بدن به خصوص گوش آشنا شدند . اعضای بدن را شناختند . با محل زندگی بعضی از جانوران آشنا شدند . دانش آموزان با آوردن نقاب های مختلف نمایش مربوط به درس را انجام دادند . اینگونه تدرس ها در ذهن دانش آموزان باقی می ماند و بسیار لذت می برند و زنگ شادی را سپری نمودند .

برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته کتابخوانی

تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد. پیرایش فرهنگ از زاویه های زیان آور و آرایش آن با پاکی و خلوص و گسترش آن در همه سطوح و برای تمام قشرهای جامعه، به تلاش و هم بستگی همگانی نیازمند است که کتاب می تواند در این عرصه و میدان، به خوبی به کار گرفته شود و کارایی خود را به نیکی ظاهر سازد.

روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در مدرسه به همت مربی محترم پرورشی ، اعضای کمیته فرهنگی هیئت اخلاص در مدرسه برپا گردید . این نمایشگاه‌ با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با ارائه‌ مجموعه‌ای متنوع از کتاب‌های با کیفیت و مناسب برای گروه‌ سنی دانش آموزان در معرض دید علاقمندان و دانش آموزان قرار گرفت. این نمایشگاه‌‌ با رویکرد افزایش سطح مطالعه دانش آموزان و ایجاد انگیزه و رقابت در مطالعه تا پایان هفته کتاب دایر می باشد .

نمایشگاه کاردستی با وسایل دور ریختنی خانم اسکندری

کاردستی یکی از فعالیت‌های هنری است که با هدف پرورش ذوق زیبایی‌شناسی، رشد خلاقیت و آموزش مهارت‌های عملی دانش آموزان انجام می‌شود . روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ نمایشگاه کاردستی با وسایل دور ریختنی دانش آموزان دوره اول به همت خانم اسکندری در مدرسه برگزار گردید . هدف از برگزاری این نمایشگاه، استفاده از ضایعات و بالا بردن فرهنگ کاهش تولید زباله، افزایش ضریب خلاقیت در استفاده از ضایعات، افزایش ضریب هوش، افزایش فرهنگ تعاون، همکاری و مشارکت در کارهای گروهی و تقویت اعتماد به نفس و رضایتمندی بود.

برگزاری جشن اَدَب در پایه اول کلاس خانم مهدی زاده

امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌فرماید: «ادب خوب، عامل تزکیۀ اخلاق است. »

روز شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ خانم مهدی زاده معلم مهارت های زندگی پایه اول جشن ” اَدَب ” برای دانش آموزان پایه اول برگزار کردند . همزمان با یادگیری کلمه ” اَدَب ” توسط دانش آموزان این جشن بزرگ برای آنها برگزار گردید .با توجه به روایات، اولین دوره ی آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن هفت سالگی آغاز می‌شود. پدر و مادر باید از ۷ تا ۱۴ سالگی، رعایت «اَدَب» را به فرزندان خود آموزش بدهند تا بچه‌ها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کنند و بدانند که باید با «دلم می‌خواهد»های نابجای خودشان مبارزه کنند. لذا ما نام این دوران را «دوران اَدَب» می‌گذاریم.ویژگی این جشن این بود که فرزندمان بداند دیگر از مرحله کودکی خارج شده و باید به مرور مسئولیت هایی را در زندگی بپذیرد. بداند که آن پدر و مادری که او تا حالا در آغوششان بزرگ شده، خودشان در آغوش پر مهر خداوند هستند. بداند که از این به بعد به مرور مسئولیت هایی برایش ایجاد می شود تا بتواند وارد حیات بزرگ تری شود.

زنگ املا و نوشتن املای بادبادکی در کلاس خانم مصطفوی

مهارت املا نویسی به معنای توانایی جانشین کردن صحیح صورت نوشتاری حروف، کلمات و جمله ها به جای صورت آوایی آن هاست. دانش آموزان باید به این مهارت دست یابند تا بتوانند به خوبی بین صورت تلفظی کلمات و حروف سازنده آن ها پیوند مناسبی برقرار کنند. روز شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان کلاس اول خانم مصطفوی در زنگ املا ، املای بادبادکی نوشتند . در این زنگ دانش آموزان از کلمات جدیدی که تا کنون فرا گرفته بودند املا نوشتند بعد از نوشتن املا دانش آموزان در حیاط مدرسه با بادبادک های خود بازی کردند و زنگ شادی را گذراندند . هدف از این نوع املا، آموزش در قالب بازی، پرورش خلاقیت، تقویت حافظه‌ی دیداری و شنیداری و افزایش دقت وتمرکز دانش‌آموزان می‌باشد که در یادگیری نقش بسزایی ایفا می کند.

حضور جناب آقای کنعانی در نماز جماعت

رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

اوَّلُ الوَقتِ رِضوانُ اللّه وَوَسَطُ الوَقتِ رَحمَةُ اللّه وَآخِرُ الوَقتِ عَفوُ اللّه ؛

نماز در اول وقت خشنودى خداوند، میان وقت رحمت خداوند و پایان وقت عفو خداوند است.

تنها روزنه ی نزدیکی به خالق آسمان ها و زمین نماز است . نور چشم مؤمن ، مظهر عشق و عاطفه و روزنه امید بینوایان ویا عارفان ودیگر انسان ها به خداوند جهان آفرین وستونی محکم بر دین را استوار تر کرده . مأمنی است بین انسان وبنده ی عارف او؛ نماز کلید همه ی قفل های بسته ی گیتی است که فقط با آن باز می شود و خشنودی پروردگار وسعات انسان را در هر دو دنیا را در پیش دارد.نماز جماعت همه روزه با حضور دانش آموزان کلاس های مختلف در نمازخانه در اول وقت اقامه می گردد . روز شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ نماز جماعت با حضور جناب آقای کنعانی و مدیریت دبستان جناب اقای علیخو اقامه گردید . جناب اقای کنعانی در بین دو نماز در مورد اهمیت نماز خواندن ، شرایط درست نماز خواندن و شرایط نماز نکاتی بیان نمودند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20