آبان ماه 1399

گزارشات سال ۱۳۹۹

برگزاری جشن عدد ۱۰۰

دانش آموزان کلاس دوم خانم تقی زاده جشن یادگیری عدد 100 را در منزل برگزار نمودند .

درک مفهوم ریاضی اساسی ترین پایه های آموختن درس ریاضی می باشد . در همین راستا آموزگاران مقطع ابتدایی طبق یک روند آموزشی صحیح همواره سعی در آموزش مفهوم دارند.  جشن صدگان یک جشن مفهومی است که در خلال آن دانش آموزان با مفهوم ارزش مکانی صدگان آشنا شده و در محیطی دوستانه با این مفهوم آشنا می شوند. جشن 100، یک جشن آموزشی شاد متعلق به دانش آموزان است . در شرایط آموزش مجازی به دلیل غیر حضوری بودن آموزش ها دانش آموزان هر کدام در منزل پس از آموزش و فرا گرفتن عدد 100  در روز دوشنبه 5 آبان ماه 1399 این جشن را برگزار نمودند . پس از گرفتن جشن صدگان، آموزش عملیات جبری جمع و تفریق ،  با مرتبه ی صدگان، آموزش داده شد .

برگزاری جلسه شورای معلمین

جلسه شورای معلمان دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام ) روز دوشنبه 5 آبان ماه 1399  با حضور کلیه همکاران با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در نماز خانه دبستان تشکیل شد .

جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید  سپس جناب آقای وزین پور مدیریت محترم دبستان ضمن عرض سلام و تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج)  ، در مورد وضعیت پیش آمده و تحصیلی دبستان نکاتی را بیان نمودند و یاد آور شدند برنامه ها طبق برنامه هفتگی انجام شود ، همکاران می توانند از نرم افزار های adobe connect   و شاد استفاده نمایند . نظارت و گزارش حضور غیاب دانش آموزان با جدیت پی گیری شود .

سپس حاج آقای کنعانی نماینده محترم مؤسسه امام حسین (علیه السلام)  در جلسه حضور پیدا کردند و از همکاران برتر که در سال تحصیلی قبل در درس آداب و مهارت های زندگی ، تولید محتوای الکترونیکی ،  ارزشیابی کیفی توصیفی  ، بازی و یادگیری و جشنواره جابر بن حیان که در سطح استان و شهرستان مقام کسب کرده بودند ، تقدیر بعمل آوردند . سپس به راه اندازی اینترنت از طریق امواج رادیویی و مزایای سرعت بالای آن اشاره نمودند و از همکاران خواستند در تدریس در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند و بعد از آن معاونت محترم آموزشی جناب آقای علیخو اشاره کردند که فضای مجازی بی روح نباشد و حضور و غیاب دانش آموزان را به دفتر مدرسه اعلام نمایند و اگر دانش آموزی در فضای مجازی مشکل داشت با برنامه ریزی و به صورت تک نفره در تایم 15 دقیقه در مدرسه حضور پیدا کنند و جلسه با صلوات بر محمد و ال محمد پایان رفت .

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی

یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان  یعنی آماده کردن آنان به رأی، شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، همکاری با سایر افراد جامعه است. یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها و شورا های متشکل از همسالان در مدارس است.

یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان  یعنی آماده کردن آنان به رای، شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهره برداری صحیح از آن و احترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است. یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها و شورا های متشکل از همسالان در مدارس است.که در این راستا ستاد برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه تشکیل گردید  وتصمیم بر این شد که در اپلیکیشن شاد برگزار گردد . پس از رأی گیری اسامی اعضاء شوراء  بشرح ذیل  اعلام می گردد :

1- محمد  میرزائی                                     رئیس شوراء

2- سید ایلیا حسینی فر                             نایب رئیس

3- عرفان سلیمانی                                    اعضاء شورا

4-  محمد صدرا مراد زاده                      اعضاء شورا

5- حسین مهر جو                                     اعضاء شورا

6- روز به امیری                                       اعضاء شورا

7- علی حسینی                                        اعضاء شورا

8- سید امیر علی حسینی                        اعضاء شورا

9- مازیار  سلطانی                                   اعضاء شورا

10-محمد صدرا پیمان                            اعضاء شورا  البدال

11- طاها قربانزاده                                اعضاء شورا  البدال

12- علیرضا عباسی                                اعضاء شورا  البدال

به روز رسانی برد پرورشی به مناسبت ۱۳ آبان ماه

سيزده آبان از راه مي رسد و با خود حماسه هاي‌ جاويد آن روزها را زنده مي كند، آن روز دانش آموزان اين مرز و بوم حماسه ها آفريدند، حماسه هايي كه چون درختان تنومند قد برافراشتند و سبزي خويش را از قلبهاي سبز و مالامال از عطوفت نونهالان عاشق به عاريه گرفتند و سربلندي خود را از استقامت و پايمردي بزرگ مرداني كوچك به ارث بردند. گرامي باد ياد و خاطره آن روزه روز گریه خورشید 13 آبان روز فرياد بود و روز شهادت، روز مشت هاي‌ گره كرده امت، روز فتح بود، روز خروشيدن روح هاي‌ پاك، روز جرقه و روز آتش بود، روز فرياد و اعتراض و روز اعتصاب و تحصن بود، روز واشكفتن گل اميد و روز گريه خورشيد بود.آن روز روز «دانش آموز» بود. روز 13 آبان یادآور سه واقعه‌ی مهم در تاریخ ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است، به همین دلیل به روز دانش آموز و مبارزه با استکبار نامگذاری شد. با نزدیک شدن به این واقعه مهم سرکار خانم یزداندوست مربی محترم پرورشی روز دوشنبه 12 آبان ماه 1399  فضای آموزشگاه و بردها را به روز نمودند .

تدریس درس علوم در کلاس خانم طاهری

روز شنبه 17 آبان ماه 1399 خانم طاهری معلم پایه دوم درس علوم مبحث ” گردش زمین ” را به طور مجازی تدریس کردند . دانش آموزان با اهمیت وجود نور خورشید در زندگی  ، تأثیر نور خورشید بر زمین ، تأثیر نور خورشید بر زندگی انسان و جانوران ، تأثیر نور خورشید بر رشد گیاهان آشنا شدند .  دانش آموزان دلیل گرم شدن زمین ، دلیل روشن بودن روز را شناختند . علت گرم شدن هوا در ساعاتی از روز ،علت پایین آمدن دما درشب نسبت به روز را نیز فرا گرفتند . دانش آموزان تاثیر نور خورشید بر زمایش از دانش آموزان خواسته شد  تا کاشت دانه مثلا لوبیا و مراقبت از آن   را در دو محل سرد و تاریک  و مقابل نور و گرمای خورشید نگه داری کنند و نتیجه را برایدوستان خود بیان کنند و دانش آموزان به طور عملی این مبحث را فرا گرفتند .

کمک اعضای محترم انجمن به خانواده های کم بضاعت

آفریننده مهر، آن زمان که انسان را سرشت، محبت را در قلبش نوشت و مُهر کرد راز قلب انسان را؛ قلبی که می تپد برای قلبی دیگر، قلبی که به درد می آید از رنج قلبی دیگر. قلبی که شادمان می شود از شعف قلبی دیگر. قلبی که می گذرد از تمام داشته هایش، برای قلبی دیگر. آری این است راز آفرینش انسان؛ انسانی که شایسته امانت است و مسجود فرشتگان. انسانی که چونان خورشید هیچ گاه از بخشش ذره ذره تابندگی اش بی نور نخواهد شد؛ زیرا تمام قلبش سرشار از نور خداست.روز شنبه 17 آبان ماه 1399 انجمن محترم اولیا و مربیان دبستان غیردولتی پسرانه امام حسین (علیه السلام) در پی همکاری هایی که با آموزشگاه در زمینه های گوناگون داشته اند ،  اقدام به کمک های غیرنقدی به دو خانواده کم بضاعت دبستان نموده اند . این حرکت که با شناسایی این خانواده ها صورت پذیرفت با حفظ حرمت و کرامت آن ها کمک های غیرنقدی خود را تقدیم نمودند .از این خدمت خیرخواهانه انجمن محترم  سپاسگزاری می گردد .

برگزاری جلسه مدیران مدارس امام حسین (علیه السلام) با جناب آقای کنعانی

روز دوشنبه 19 آبان ماه 1399 ساعت 9 صبح جلسه ی مدیران کلیه مدارس امام حسین (علیه السلام ) به همراه مسئولین امور مالی در محل نماز خانه دبیرستان دوره اول دخترانه امام حسین (علیه السلام) به ریاست جناب آقای کنعانی نماینده محترم حقوقی مؤسسه امام حسین (علیه السلام) و مسئول محترم مالی جناب آقای هاشم زاده تشکیل گردید . در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولین امور مالی در انجام وظایف آموزشی و مالی مطالبی بیان  ، سپس در مورد عملکرد هر یک از مدارس در فضای مجازی و راهکارهای بهتر انجام شدن این مهم بحث و تبادل نظر گردید  و ضمن تاکید بر اهمیت آموزش دانش آموزان و لزوم ارتباط مستمر مدرسه، معلمان و دانش آموزان تذکراتی داده شد و جناب آقای هاشم زاده مطالب ضروری را  در مورد مدارس متذکر شدند  و در پایان مدیران و مسئولین امور مالی نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند .

برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد. کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد   از این رو همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در روز شنبه 24 آبان ماه 1399  محیط دبستان فضا سازی شد و فعالیت های ذیل در این هفته انجام خواهد گردید :

معرفی یک کتاب در هر روز در فضای مازی

تشویق دانش آموزان کتابخوان

تشویق دانش آموزان به تشکیل کتابخانه در منزل

معرفی دانش آموزان کتابخوان

تدریس درس ” آب ماده با ارزش “در کلاس خانم توکلی

روزشنبه اول آذر ماه 1399 خانم توکلی معلم پایه سوم درس علوم مبحث ” آب ماده با ارزش ” را به صورت مجازی تدریس نمودند . در این درس دانش آموزان با مراحل چرخه آب ، آب شیرین و شور ، نحوه تشکیل ابر، علت ایجاد باران و برف ،آشنا شدند . دانش آموزان به ارزش آب در طبیعت و زندگی پی بردند . علت تشکیل بخار آب و استفاده های انسان از آب از جمله مواردی بود که دانش آموزان فرا گرفتند. معلم از دانش آموزان خواست  آزمایش تشکیل ابر را با ابزار های موجود در منزل خود انجام دهند و دانش آموزان به طور عملی با نحوه ی تشکیل ابر آشنا شدند .

تدریس درس ” گرما و ماده ” در کلاس خانم وزین پور

روزشنبه اول آذر ماه 1399 خانم وزین پور معلم پایه چهارم درس علوم مبحث ” گرما و ماده ” را تدریس نمودند . در این آموزش دانش آموزان با مفهوم گرما ، اینکه گرما منتقل می شود و علت انتقال گرما آشنا شدند . مواد رسانا و نارسانا را شناختند و چند ماده رسانا و چند ماده نارسانا را نام بردند و از بین چند ماده، رسانا و نارسانا بودن را تشخیص دادند . بعد از آن دانش آموزان فهمیدند برای اندازه گیری دما از وسیله ای به اسم دما سنج استفاده می شود و انواع دما سنج ها را نیز شناختند .  معلم از دانش آموزان خواستند هرکدام در منزل  ازمایش مربوط را انجام دهند و نتیجه را به معلم و دوستان خود اعلام کنند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20