مزاج دوره‌های مختلف زندگی

برخی عوامل محیطی که برای حفظ سلامتی مهم هستند:

? از تولد تا 30 سالگی سن رشد است و مزاج گرم و تر است.افراد در این سنین مستعد جوش و دمل و خونریزی بینی هستند.

? از 30 تا 40 سالگی سن جوانی یا شباب است و گرمی و خشکی بر بدن غلبه دارد .افراد 30 تا 40 ساله مستعد خشکی و ترک پوست هستند.

? از 40 تا 60 سالگی را سن میان‌سالی می‌گویند و مزاج آن سرد و خشک است؛ این افراد مستعد بیماری های سوداوی (مانند واریس) و اختلالات فکری هستند به ویژه در فصل پاییز علایم آن بیشتر است.

? از 60 به بعد را سن پیری می‌گویند که مزاج آن سرد و تر است و افراد مسن مستعد درد و ورم مفصلی و الزایمر هستند و در فصل زمستان بیماری‌ها تشدید میشود.

? اعداد ذکر شده برای دوره‌های چهارگانه زندگی انسان عددهایی تقریبی و حدودی هستند که بسته به شرایط می‌توانند متفاوت باشند.

? چه بسیار افرادی که به خاطر فشارهای زندگی زود تر از حد معمول به سن پیری می‌رسند و در جوانی موهایشان سفید می‌شود و چه بسیار افرادی که به علت رعایت 6اصل ضروری برای زندگی سالم دیرتر پیر می‌شوند و در سنین بالا نیز  از توان و انرژی جوانی برخوردارند.

? دانشمندان طب سنتی ایران عمر معمولی انسان را در دوران اخیر حدود 120سال میدانند که با رعایت روش زندگی به اسانی می‌توان به ان دست یافت و با شادابی و سلامتی تجربیات خود را به نسل های بعدی و بشریت انتقال داد.

تهیه کننده : خانم زنگنه مربی بهداشت

تایید شده توسط آقای علیخو معاون آموزشی


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20